Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole hajuakaan missä hän nykyään asustaa tai asustaako enää edes Suomessa.

Nope, lammasta en kokeile ilman hyvää ohjetta...on sen verran tyyristä pilattavaksi.
mut etkö sä sitten luota omaan kokkaustaitoosi? kokeile jotain ilman aprikoosia tai vaikka sen kaa jotta löytäisit uuden pärähdyttävän maun? mä soin elämäni herkku karitsan fileen ja siihen saframi riisiä ja oli vitun hyvää ja parasta ruokaa mitä koskaan saannu :)

mut etkö sä sitten luota omaan kokkaustaitoosi? kokeile jotain ilman aprikoosia tai vaikka sen kaa jotta löytäisit uuden pärähdyttävän maun? mä soin elämäni herkku karitsan fileen ja siihen saframi riisiä ja oli vitun hyvää ja parasta ruokaa mitä koskaan saannu
Niin mutku mä haluan just sitä mitä sillon söin.
Ohjeissa mitä olen löytänyt on mukana myös minttua ja siinä ruoassa sitä ei ollut ja sitten pitäis muistaa lämmöt uunissa ja ajat. Ei, en kokeile.

vierailija
Niin mutku mä haluan just sitä mitä sillon söin.
Ohjeissa mitä olen löytänyt on mukana myös minttua ja siinä ruoassa sitä ei ollut ja sitten pitäis muistaa lämmöt uunissa ja ajat. Ei, en kokeile.
no jätä se historiaan sun herkkuna. tai muistatko sen kokin koko nimee jos vaikka facesta löytäisit ja kysyisit siltä et mitä siinä oli. mut voihan olla et sä saat herkun omista jutuista joka natsais. vai teetkö koskaan lampaasta mitään ruokaa?. mitä ruokaa sä yleensä teet kotona? mikä sun herkku on ton lisäks?

no jätä se historiaan sun herkkuna. tai muistatko sen kokin koko nimee jos vaikka facesta löytäisit ja kysyisit siltä et mitä siinä oli. mut voihan olla et sä saat herkun omista jutuista joka natsais. vai teetkö koskaan lampaasta mitään ruokaa?. mitä ruokaa sä yleensä teet kotona? mikä sun herkku on ton lisäks?
Teen usein kanasta ja kasviksista ja kalasta erilaisia ruokia.

Uunilohta (päälle sitruunaviipaleita tai jos ei ole niin sitruunapippuria) + parsakaalia (päälle juustoraastetta) + kukkakaalia (päälle pieni määrä voita)/ uunilohta + tankoparsaa pekonisiivuihin käärittynä (kyllä, olen vihdoinkin oppinut niitä syömään, tosin sen pekonin pitää olla rapsakkaa)

Grillattua kanaa + iso salaatti

Munasalaatti + uuniporkkanoita + itse tehtyjä lohkoperunoita

Tuossa vaan muutama esimerkki.
Tänä kesänä on tuo syömispuoli jäänyt taas aika heikoille kantimille, mutta sen ongelman hoitaminen on työn alla.

Niin ja välillä tykkään tyhjentää jääkaapin paistinpannulle, eli kaikenlaisia vihanneksia sekaisin ja sitten sekaan vaikkapa sataykastiketta ja/tai tummaa riisiä ja yksi raaka kananmuna siinä ihan lopussa, joukkoon sekoittaen.

vierailija
Teen usein kanasta ja kasviksista ja kalasta erilaisia ruokia.

Uunilohta (päälle sitruunaviipaleita tai jos ei ole niin sitruunapippuria) + parsakaalia (päälle juustoraastetta) + kukkakaalia (päälle pieni määrä voita)/ uunilohta + tankoparsaa pekonisiivuihin käärittynä (kyllä, olen vihdoinkin oppinut niitä syömään, tosin sen pekonin pitää olla rapsakkaa)

Grillattua kanaa + iso salaatti

Munasalaatti + uuniporkkanoita + itse tehtyjä lohkoperunoita

Tuossa vaan muutama esimerkki.
Tänä kesänä on tuo syömispuoli jäänyt taas aika heikoille kantimille, mutta sen ongelman hoitaminen on työn alla.
sä ootkuin mun isä tekee ruokaa just noita on aina tarjolla. mä tykkään parsakaalista mut en kukkakaalista. joo mä yleensä syön pekonii vaan sillonkun ku teen täytettyi sienii sinihomejuustolla ja sit pekonii ympärille? monta pekoni siivuu teet aamupalalla? vai mitä syöt aamupalaksi? miten sä valmistat lohko perunat itte? mikä on sun iso salaatti? maustatko uuniporkkanoita? en oo koskaan kokeillu uuni porkkanoita. miksi se jäi heikoille kantimille?

vierailija
Niin ja välillä tykkään tyhjentää jääkaapin paistinpannulle, eli kaikenlaisia vihanneksia sekaisin ja sitten sekaan vaikkapa sataykastiketta ja/tai tummaa riisiä ja yksi raaka kananmuna siinä ihan lopussa, joukkoon sekoittaen.
hei frendi teki herkkua sillain et keitti riisit ja sit kaato sitä lautaselle ja väliin laittoi raankanamuna väliin ja tuli iha n hemmetin hyvän makunen riisit. mitä on satayakastike mitä siinä on?

• Tykkää
Reactions: Elena777
monta pekoni siivuu teet aamupalalla?
0

vai mitä syöt aamupalaksi?
Mun on työn ja tuskan takana syödä aamuisin yhtään mitään.
Joskus syön muutaman ruokalusikallisen rahkaa.
miten sä valmistat lohko perunat itte?
Netissä on runsaasti yksinkertaisia ohjeita, eiku vaan tutkimaan ja hutkimaan.

mikä on sun iso salaatti?
Iso kulhollinen täynnä salaattia, pehtooria+kirsikkatomaatteja+suola ja tuorekurkkua+fetaa+sipulia....jne ainekset vaihtelee.
maustatko uuniporkkanoita?
Öljyä, suolaa, pippuria tai sitten sirottelen päälle umamia.

vierailija
0

Mun on työn ja tuskan takana syödä aamuisin yhtään mitään.
Joskus syön muutaman ruokalusikallisen rahkaa.

Netissä on runsaasti yksinkertaisia ohjeita, eiku vaan tutkimaan ja hutkimaan.

Iso kulhollinen täynnä salaattia, pehtooria+kirsikkatomaatteja+suola ja tuorekurkkua+fetaa+sipulia....jne ainekset vaihtelee.

Öljyä, suolaa, pippuria tai sitten sirottelen päälle umamia.
mitä on pehtoori? ja mitä on umamia?

vierailija
Pehtoori on vihersalaatti ja umami on mauste, mikä sopii oikeastaan mihin tahansa.

Sataykastikkeen makuista
täh en oo ikinä lukenut pehtoorista? oliko pehtoori joku koulussa ollut henkilö? en oo törmänny umamiin mitä se tuo ruokaan? mut millasessa purkissa tota satoiyaa myydään? vai onko mauste pussi? mille se maistuu siis jos laittaa kanan päälle ni mille se maistuu?

täh en oo ikinä lukenut pehtoorista? oliko pehtoori joku koulussa ollut henkilö? en oo törmänny umamiin mitä se tuo ruokaan? mut millasessa purkissa tota satoiyaa myydään? vai onko mauste pussi? mille se maistuu siis jos laittaa kanan päälle ni mille se maistuu?
Googlesta löytyy kaikkiin kysymyksiin vastaus niin paitsi ei tietenkään siihen miltä sataykastike mun suussa maistuu: Syötävälle, ei oikeastaan tuliselle yhtään. Laitan siihen usein chiliä.

vierailija
Googlesta löytyy kaikkiin kysymyksiin vastaus niin paitsi ei tietenkään siihen miltä sataykastike mun suussa maistuu: Syötävälle, ei oikeastaan tuliselle yhtään. Laitan siihen usein chiliä.
no höh halusin sun makuelämyksen kartalle et kannattaako? mut missä muodossa sitä maumia myydään? ja löytyykö normi ruoka kaupasta. onko satoy vähän kuin soijakastike en oo koskaan törmänny siihen. mitäs chiliä laitat siihen? niitä kaupan tavan punasii?

no mitä ne kaverit teki mitä siinä oli? kysyitkö reseptiä? mitä sä osaat tehdä millasta se on? voitko ottaa kuvan sitku seuraavan kerran teet? mitä se ravintola ruoka sisälsi ja mikä oli paikan nimi?
Esim. pepper soup ja pounded yam. Ja pho keitto. Googlella löytää kuvia ja reseptejä.
Ravintola oli lontoossa. En muista nimeä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Nyt olivat korjanneet tekstiä terveyskirjastoon. Kuvan jakopalvelu aijaa ei toimi niin laitan kopipastella, tämä on siis tuosta kuvasta maalattu kohta nykyisellään:
"Totsinameraania voidaan antaa 12 vuotta täytteäneille, Moderna ja AstraZeneca Covid-19-rokotteita yli 18-vuotiaille. :"

THL:n sivuilla sitten taas sanotaan näin:
Mitä koronarokotetta nuorille tarjotaan?
Alle 18–vuotiaille tarjotaan Biontech-Pfizerin Comirnaty-rokotetta tai Modernan Spikevax -rokotetta, sillä niillä on ehdollinen myyntilupa 12–17-vuotiaiden rokottamiseen.

Vähän ristiin edelleen menee mitä rokotteita lapsille saa antaa, eiköstä vain?

Teenkö suuren vääryyden ja säästän aikaanne ja laitan tekstistä oleellisen kohdan kuvana tähän, niin säästän kallista aikaanne. Ehkäpä myös syyllistyn levittämään väärää informaatiota vaikka kyseessä voi olla vain virhe.

Hmmm, minäpä teen silleen, että laitan kuvan kyseisestä tekstistä ja kehoitan lukemaan kyseisen tekstin linkkaamastani linkistä, jos et jaksa lukea niin oma vika (maalasin oleellisen kohdan)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.

Yhteistyössä