Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Mikäs tää oli ja mihin se vaikutti?
Mä oon vaan testannut vehnänalkioöljyä ja ei tuonut plussaa meille
Mäki oon käyny läpi vehnänalkiotien :LOL:

Eli tätä physiofloria mulle suositteli lapsettomuuslääköri kun otin puheeksi että voisko km:ien taustalla olla joku tulehdus, se on sellainen joku maitohappobakteerikuuri joka parantaa kohdun tasapainoa ilmeisesti, Suomesta sitä ei saa, piti ihan ulkomailta asti tilata, ei ollu kovin kalliskaan:)
 
Okei voisi itekki laittaa tilaukseen! Mä yritin julkiselle tän tiputtelun takia hakeutua. Määräs sp-tauti testit ja bv-testin. Bv oli vissiin tuomio? Ikinä ei mulle soitettu, mutta omakantaan oli jokin resepti ilmestynyt jonka omatoimisesti apteekista hain.. eipä auttanut :(
 
Okei voisi itekki laittaa tilaukseen! Mä yritin julkiselle tän tiputtelun takia hakeutua. Määräs sp-tauti testit ja bv-testin. Bv oli vissiin tuomio? Ikinä ei mulle soitettu, mutta omakantaan oli jokin resepti ilmestynyt jonka omatoimisesti apteekista hain.. eipä auttanut
Sori tyhmä kysymys, mutta mikä on bv? :LOL:
On tää meininki kyllä vähän tyhmää, että kantaan just vaan ilmestyy jotain ja kukaan ei edes selitä että miksi.
 
Mistä sivustolta tilasit?
Mäki haluun
Mä tilasin täältä


Tilasin sekä vaginaalisia että suun kautta otettavia kun en osannu päättää:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
Tänään oli sitten varmistus ja pieni oli jäänyt kehitykseltään viikoille 6+2. Ensimmäisen lääkkeen otin tänään ja syntymäpäiväni kunniaksi loput sunnuntaina... Vähän erilaiset synttärit luvassa mitä oli ajatellut
Olen tosi pahoillani :( kovasti jaksamista tuleviin päiviin. Toivottavasti tyhjennys sujuu mahdollisimman helposti ja nopeasti <3

Me ollaan kohtalotovereita, toukokuussa mun syntymäpäivänä sain ultrassa "lahjaksi" ikävät uutiset. Elämä on epäreilua, mutta ei luovuta toivosta, näillä ikävillä kokemuksilla täytyy olla joku merkitys ja jotain tosi hyvää vielä luvassa meille kaikille täällä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Onko muilla muuten tullut ennen keskenmenon toteamista vahva fiilis, ettei kaikki ole kunnossa? Itselle tuli todella vahva etiäinen n. 3vko sitten, ettei kaikki tule menemään hyvin. Otin neuvolassakin puheeksi, etten osaa iloita raskaudesta, koska koen että jokin on pielessä. Siellä sitten kysyttiin ainoastaan, onko minulla raskausoireita ja koska niitä oli, kaikki on hyvin... Jäin kaipaamaan ehkä enemmän suoraan puhumista ja faktoja tiskiin, kuin hyssyttelyä ja turhan toivon luomista. Olen luonteeltani muutenkin hyvin pessimistinen enkä kestä asioiden kaunistelua yhtään.
 
Mulla oli heti alusta vahva fiilis et ei tää raskaus tule jatkumaan. Mulla alko luonnostaan tiputtelu viikko positiivisesta testistä ja kaikki rauhoitteli, että se on normaalia. Mä olin heti varma että ei tule jatkumaan, koska kaikki pahoinvointi ja muutkin raskausoireet loppu seinään aika pian tiputtelun alettua.

Jälkeenpäin on ollut kova paikka miettiä hetkeä kun onnellisesti oksensin aamuyöstä ja hetken ajattelin, että ehkä tää onkin normaaliraskaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
vierailija
Onko muilla muuten tullut ennen keskenmenon toteamista vahva fiilis, ettei kaikki ole kunnossa? Itselle tuli todella vahva etiäinen n. 3vko sitten, ettei kaikki tule menemään hyvin. Otin neuvolassakin puheeksi, etten osaa iloita raskaudesta, koska koen että jokin on pielessä. Siellä sitten kysyttiin ainoastaan, onko minulla raskausoireita ja koska niitä oli, kaikki on hyvin... Jäin kaipaamaan ehkä enemmän suoraan puhumista ja faktoja tiskiin, kuin hyssyttelyä ja turhan toivon luomista. Olen luonteeltani muutenkin hyvin pessimistinen enkä kestä asioiden kaunistelua yhtään.
Mulla oli jo pari viikkoa ennen ultrassa todettua km fiilis, että ei tule hyviä uutisia. Samoihin aikoihin olikin mennyt kesken 9+1 ja km todettiin 11+5. Ei oikeastaan missään vaiheessa ollut pahemmin oireita, kuvotusta joka loppui, mutta olisi voinut loppua vaikka raskaus olisi jatkunut normaalisti. Et kyllä se joku fiilis vaan voi pitää paikkaansa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
vierailija
Onko muilla muuten tullut ennen keskenmenon toteamista vahva fiilis, ettei kaikki ole kunnossa? Itselle tuli todella vahva etiäinen n. 3vko sitten, ettei kaikki tule menemään hyvin. Otin neuvolassakin puheeksi, etten osaa iloita raskaudesta, koska koen että jokin on pielessä. Siellä sitten kysyttiin ainoastaan, onko minulla raskausoireita ja koska niitä oli, kaikki on hyvin... Jäin kaipaamaan ehkä enemmän suoraan puhumista ja faktoja tiskiin, kuin hyssyttelyä ja turhan toivon luomista. Olen luonteeltani muutenkin hyvin pessimistinen enkä kestä asioiden kaunistelua yhtään.
Mulla oli vaikea raskaus henkisesti kun koko alkuraskauden pari ensimmäistä kuukautta vuoteli vähän verta ja pelkäsin koko ajan että menee kesken. Eli oli alusta asti vaikeuksia uskoa, että raskaus sujuisi hyvin. Vaikka käytiin parikin kertaa ultrassa eikä mitään syytä vuodoille löytynyt. Sitten, kun vuodot lakkasi, oli vähän aikaa seesteistä ja sen jälkeen alkoi olla hiivanomaisia oireita mutta hiivalääkkeet ei auttanut (pelkäsin, että on joku muu tulehdus) kuin hetken ja kävin juuri ennen km parikin kertaa lääkärissä mutta sanottiin vain, että hiiva ja määrättiin uudestaan hiivalääkkeitä. Itsellä oli varsinkin pari viikkoa ennen km vahva tunne ettei kaikki ole hyvin ja yritin hakea apua. Noh, pahin kävi silti.

Jos tulen vielä uudelleen raskaaksi niin toivon, että pystyisin olemaan rennommin kaikista pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, koska pelkään, että omalla jatkuvalla stressamisellani edesauttoin km tapahtumista. :( Suytän siitä itseäni vieläkin ja mietin olisiko kaikki mennyt hyvin, jos olisin ollut stressaamatta?

Tietenkin, jos raskaus olisi alusta alkaen edennyt ilman ongelmia niin tuskin olisin ollut niin stressaantunut ja huolestunut.

Minullakaan ei muuten ollut juuri mitään raskausoireita (pahoinvointia tms), ainoastaan rinnat olivat arat koko raskauden. Eli itseänikin oireiden vähäisyys mietitytti useamman kerran, mutta koska moneen kertaan todettiin kaiken olevan hyvin niin en siitä ollut niin huolissani. Raskaudet on kuitenkin jokaisella aina erilaisia.

- rv22 lapsensa menettänyt
 
vierailija33
Kyllä se fiilis vain ollut. Esikoisen kohdalla alusta asti olo, että kaikki ei ok. Kukaan ei uskonut minua. Menetin lapsen rv20 vaikean vamman takia. Viidennessä raskaudessa oli heti kans olo, että hyvin ei mene ja rv6 meni kesken. Muissa neljässä raskaudessa ei ole ollut sitä oloa ja 4 ihanaa lasta kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Mä sain tänään ferritiini- ja dvitamiiniarvot ja aattelin olisko täällä kellään vertailutietoa tai muuten tietoa, kun lääkäri lomalla :giggle: :love:

Dvitsku oli 90, eli ilmeisesti ok, mutta voisko isompi lisä kuin monivitamiinin sisältämä olla paikallaan?

Ferritiini oli nyt 6vk suonensisäisestä rautatankkauksesta noussut arvoon 56. Ennen tankkausta oli siis käytännössä tyhjä, eli 12. Noussut ihan kivasti, mutta onko tuo raskautta suunnittelevalle vieläkään ns. Hyvä arvo? Jostain luin, että raskautta suunnittelevalle arvon tulisi olla vähintään 50-70. Matala ferritiinihän joidenkin tutkimusten mukaan lisää kmriskiä. Rautatablettien syöntiä sain hoitajalta luvan jatkaa, mut ne kuulemma nostaa arvoa vain vähän ja vissiin myös hitaasti.
 
Mä sain tänään ferritiini- ja dvitamiiniarvot ja aattelin olisko täällä kellään vertailutietoa tai muuten tietoa, kun lääkäri lomalla

Dvitsku oli 90, eli ilmeisesti ok, mutta voisko isompi lisä kuin monivitamiinin sisältämä olla paikallaan?

Ferritiini oli nyt 6vk suonensisäisestä rautatankkauksesta noussut arvoon 56. Ennen tankkausta oli siis käytännössä tyhjä, eli 12. Noussut ihan kivasti, mutta onko tuo raskautta suunnittelevalle vieläkään ns. Hyvä arvo? Jostain luin, että raskautta suunnittelevalle arvon tulisi olla vähintään 50-70. Matala ferritiinihän joidenkin tutkimusten mukaan lisää kmriskiä. Rautatablettien syöntiä sain hoitajalta luvan jatkaa, mut ne kuulemma nostaa arvoa vain vähän ja vissiin myös hitaasti.
Paljonko sulle tankattiin?
Jos on pitkään ollut raudanpuute, voi tarvii useamman infuusion.
Mul oli ferritiini jotain 50 paikkeilla kun viimeks jäin hoidoilla raskaaksi, mutta ylläri ylläri nyt on taas aivan tyhjät varastot.
D vitsku mul oli 50, mitä ihmettelin ku oon kuitenkin syönyt 100 vahvuutta jo vuoden :unsure:
Siitäkin on erinäisiä tutkimuksia mikä olis hyvä arvo mut vähintään 75 luin jostain.

Muoks. Niin ja toi ferritiini ois hyvä olla vähintään just 50-70 välissä, jotku suosittelee kyl siinäkin yli 100. Sikiöhän itsessään vaatii n.60 yksikköä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Paljonko sulle tankattiin?
Jos on pitkään ollut raudanpuute, voi tarvii useamman infuusion.
Mul oli ferritiini jotain 50 paikkeilla kun viimeks jäin hoidoilla raskaaksi, mutta ylläri ylläri nyt on taas aivan tyhjät varastot.
D vitsku mul oli 50, mitä ihmettelin ku oon kuitenkin syönyt 100 vahvuutta jo vuoden
Siitäkin on erinäisiä tutkimuksia mikä olis hyvä arvo mut vähintään 75 luin jostain.

Muoks. Niin ja toi ferritiini ois hyvä olla vähintään just 50-70 välissä, jotku suosittelee kyl siinäkin yli 100. Sikiöhän itsessään vaatii n.60 yksikköä.
Meinaatko yrittää päästä jotain kautta uuteen tankkaukseen, jos on nyt taas nollassa?

Sori tyhmä kysymys, mutta mitä tuo "sikiö vaatii 60" siis käytännössä tarkoittaa, luin ite saman netistä. Sitäkö että koko raskauden aikana vauva vie sen 60 vai mitenkä? :p:rolleyes::oops::p
 
Meinaatko yrittää päästä jotain kautta uuteen tankkaukseen, jos on nyt taas nollassa?

Sori tyhmä kysymys, mutta mitä tuo "sikiö vaatii 60" siis käytännössä tarkoittaa, luin ite saman netistä. Sitäkö että koko raskauden aikana vauva vie sen 60 vai mitenkä?
Kyl se varmaan ois viisainta kun meillä hoidot tulossa. Hoitoihin suositus ferritiineissä on vähintään 60.
Mut mietin kans sitä et jos jo alle 30 arvo on tyhjä ja sikiö vaatii 60 niin ferritiini pitäs olla vähintään sillon 90.
Luulisin että tarkottaa sen koko raskauden aikana, mutta maalaisjärjellä ajateltuna jos omat varastot on tyhjät valmiiksi niin mistäs se sikiö saa omansa :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Kyl se varmaan ois viisainta kun meillä hoidot tulossa. Hoitoihin suositus ferritiineissä on vähintään 60.
Mut mietin kans sitä et jos jo alle 30 arvo on tyhjä ja sikiö vaatii 60 niin ferritiini pitäs olla vähintään sillon 90.
Luulisin että tarkottaa sen koko raskauden aikana, mutta maalaisjärjellä ajateltuna jos omat varastot on tyhjät valmiiksi niin mistäs se sikiö saa omansa
Joo siis mä en kans tajua tätä yhtälöä ollenkaan :ROFLMAO: :ROFLMAO: aion kysyä kyllä mun arvosta vielä lääkäriltä...
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Onko muilla muuten tullut ennen keskenmenon toteamista vahva fiilis, ettei kaikki ole kunnossa? Itselle tuli todella vahva etiäinen n. 3vko sitten, ettei kaikki tule menemään hyvin. Otin neuvolassakin puheeksi, etten osaa iloita raskaudesta, koska koen että jokin on pielessä. Siellä sitten kysyttiin ainoastaan, onko minulla raskausoireita ja koska niitä oli, kaikki on hyvin... Jäin kaipaamaan ehkä enemmän suoraan puhumista ja faktoja tiskiin, kuin hyssyttelyä ja turhan toivon luomista. Olen luonteeltani muutenkin hyvin pessimistinen enkä kestä asioiden kaunistelua yhtään.
Mulla oli tän tuulimunan kanssa sellanen fiilis heti että kaikki ei oo ok. Ihan jo siitä että sain tosi myöhään selkeän plussan testiin. Esikoisen kohdalla ei tälläsiä tunteita ollut.

Sit omaa napaa.
Mulla loppu sunnuntaina menkat eli kierto oli siinä kohtaa kp16. Ma kävin lääkärissä ja kohdusta löytyi 2cm kokoinen palanen vielä :( alan oleen henkisesti ihan loppu tähän jatkuvaan vuotoon jota on kestäny koko kesän ja siihen että tää tuulimunaraskaus ei lopu koskaan.
Ens viikon ma on sitten sen palasen poistaminen poliklinisesti, joka kauhistuttaa. Kehotettiin syömään buranaa ja panadolia ennen toimenpidettä ja sen jälkeen takasin töihin vaan! Päätin etten moiseen aio suostua, saavat antaa kunnon lääkkeet ja saikkua edes loppupäivän. Tässä miettii väkisin että mitähän vielä on edessä ennenkuin tää on lopullisesti ohitse?
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
Mulla oli tän tuulimunan kanssa sellanen fiilis heti että kaikki ei oo ok. Ihan jo siitä että sain tosi myöhään selkeän plussan testiin. Esikoisen kohdalla ei tälläsiä tunteita ollut.

Sit omaa napaa.
Mulla loppu sunnuntaina menkat eli kierto oli siinä kohtaa kp16. Ma kävin lääkärissä ja kohdusta löytyi 2cm kokoinen palanen vielä :( alan oleen henkisesti ihan loppu tähän jatkuvaan vuotoon jota on kestäny koko kesän ja siihen että tää tuulimunaraskaus ei lopu koskaan.
Ens viikon ma on sitten sen palasen poistaminen poliklinisesti, joka kauhistuttaa. Kehotettiin syömään buranaa ja panadolia ennen toimenpidettä ja sen jälkeen takasin töihin vaan! Päätin etten moiseen aio suostua, saavat antaa kunnon lääkkeet ja saikkua edes loppupäivän. Tässä miettii väkisin että mitähän vielä on edessä ennenkuin tää on lopullisesti ohitse?
Hui, kuulostaapa hurjalta! Oireiliko millään muulla tavoin, kuin vuotamalla? Mulla oli viime sunnuntaina tyhjennys. Oli suoraansanottuna syntymäpäivät helvetistä. Tyhjennys läjti käyntiin vasta 8 tunnin päästä ekoista cytoteceista ja kivut oli ihan kauheat. Tuntui myös, ettei kohtu täysin olisi tyhjentynyt ja eilen jo soitinkin klinikalle, koska en saanut "pinnistettettyä" rakkoa tyhjäksi (tai siltä ainakin tuntui) ja kivut olivat edelleen kovat. Käskivät tarkkailemaan tilannetta ja myöhemmin eilen tulikin isoja riekaleita ulos. Tänä aamuna hieman parempi olo ja vuotokin näyttäisi hieman vähentyneen. Mutta on tää perseestä!

Voimia ja jaksamista @Hulda91. Toivottavasti operaatio menee nyt hyvin ja pääsette taas yrittämään ❤
 

Yhteistyössä