Ainakin tuossa mun kysymyksessä se oli yhdyssana.
Tiedätkö sinä, kouluja käyneenä, onko edes ”viikon loppu” välttämättä yhdyssana?
On se. Mutta mä en oo paljo kouluja käynyt. Vain pakolliset.Ainakin tuossa mun kysymyksessä se oli yhdyssana.
Tiedätkö sinä, kouluja käyneenä, onko edes ”viikon loppu” välttämättä yhdyssana?
Jos tarkoitetaan viikonloppua, eli la-su välistä aikaa, joka alkaa heti perjantai-iltapäivänä, niin se kirjoitetaan yhteen. Mutta! Jos tarkoitetaan viikon loppua, eli vaikkapa vain sunnuntaita, tai työviikon/reissuviikon loppua, niin se kirjoitetaan erikseen.On se. Mutta mä en oo paljo kouluja käynyt. Vain pakolliset.
No se taas riippuu, käytätkö kuumaa vettä vai et.Entäs, jos teet esim. kaurapuuroa mikrossa niin onko se puuron keittämistä vai puuron paistamista?
Mutta kun se puuro valmistetaan uunissa, vaikuttaako se asiaan mitenkään?No se taas riippuu, käytätkö kuumaa vettä vai et.
Uskoisin, et keittäminen tapahtuu aina vedessä ja paistaminen ilman, vaikka sinne voikin vettä lisätä.
Ei ehkä ole erikseen määritelty, missä vaiheessa keittäminen muuttuu paistamiseksi. Se tosin tiedetään koska se muuttuu polttamiseksi/pohjaan palamiseksi.
Entäs, jos teet esim. kaurapuuroa mikrossa niin onko se puuron keittämistä vai puuron paistamista?
Mutta kun se puuro valmistetaan uunissa, vaikuttaako se asiaan mitenkään?
Ja tuokin vieläJo vaikka riisipuuro valmistetaan uunissa, on se hauduttamista.
Mut kaikki ne voi kiertää sanomalla valmistavansa puuron.Ja tuokin vielä
Niin, tai jos se laitetaan nuotiolla kattilaan tai pataan!Jo vaikka riisipuuro valmistetaan uunissa, on se hauduttamista.
Eikö tuo ole totuuden kiertämistäMut kaikki ne voi kiertää sanomalla valmistavansa puuron.
Elämäni on kyllin vaikeaa ja monimutkaista ilman Sinun kiemurointia. Ethän toki halua, että alkaisin leikkomaan ranteitani?Niin, tai jos se laitetaan nuotiolla kattilaan tai pataan!
Sen lisäksi voi sanoa tekevänsä puuron!Eikö tuo ole totuuden kiertämistä
Eks sä vois sit vaan valmistaa sen yksinkertaisesti?Elämäni on kyllin vaikeaa ja monimutkaista ilman Sinun kiemurointia. Ethän toki halua, että alkaisin leikkomaan ranteitani?
Eikö tuo ole totuuden kiertämistä
Mä meen heittämällä!!Ei.
Yhtälailla voi sanoa vaikka menevänsä kouluun kertomatta sen tarkemmin, miten sinne menee.
Ai maistuuko ne grillipaprikat jotenkin erilaisilta?Tein pitsaa.
Aluksi paahdoin pieniä grillipaprikoita ja minitomaatteja uunissa. Sit revin -tai ainakin yrin repiä niitä paprikankuoria veks. Paprikansisukset, tomaatit, tonnikalaa ja karamellisoitua sipulia pitsantäytteeksi ja...
...kun tätä syä, niin tulee nyppineeksi ne paparikat veks koska ne ovat pahoja, happamia, kerrassaan ällöjä :X
Kauhea vaiva ja lopputulos ois ollut parempi ilman.
Ai maistuuko ne grillipaprikat jotenkin erilaisilta?
Voinhan yrittää ja on mulla kurkku jonka voin leikelläEks sä vois sit vaan valmistaa sen yksinkertaisesti?
Mä laitan pitsaan aina niitä suippopaprikoita kuorineen päivineen ja ihan hyviä ovatAinakin nämä kyseiset. Mut kai ne vaan ovat niitä pienempiä paprikoita yleensä. Kypsyvät nopsaan eikä niitä tarvitse pilkkoa.
Paistoitko vai haudoitko?Tein pitsaa.
Aluksi paahdoin pieniä grillipaprikoita ja minitomaatteja uunissa. Sit revin -tai ainakin yrin repiä niitä paprikankuoria veks. Paprikansisukset, tomaatit, tonnikalaa ja karamellisoitua sipulia pitsantäytteeksi ja...
...kun tätä syä, niin tulee nyppineeksi ne paparikat veks koska ne ovat pahoja, happamia, kerrassaan ällöjä :X
Kauhea vaiva ja lopputulos ois ollut parempi ilman.
Mä laitan pitsaan aina niitä suippopaprikoita kuorineen päivineen ja ihan hyviä ovat