vierailija
Valtiolla lienee varaa elättää sitten lukuisat työttömät, joilla ei ole varaa työssäkäyntiin ja elämiseen moisten uudistusten myötä. Koska palkat tuskin nousevat mihinkään.
Hyvinvointivaltiomme ajetaan alas tämän vuosikymmen aikana ja sen jälkeen jokainen joutuu tulemaan toimeen niin kuin parhaaksi näkee. Kannattaa jo nyt katsella työpaikkaa jos ei sellaista just nyt omaa.Valtiolla lienee varaa elättää sitten lukuisat työttömät, joilla ei ole varaa työssäkäyntiin ja elämiseen moisten uudistusten myötä. Koska palkat tuskin nousevat mihinkään.
Kuljetukset siirtyvät entistä enemmän rautateille.Mitenkäs nämä uudistukset tulevat vaikuttamaan tuotteiden hintoihin kun suurin osa kulkee kumipyörillä ympäri maata ja maailmaa?
Töissä voi aina käydä myös ilman autoa.Valtiolla lienee varaa elättää sitten lukuisat työttömät, joilla ei ole varaa työssäkäyntiin ja elämiseen moisten uudistusten myötä. Koska palkat tuskin nousevat mihinkään.
Ei ole turhaa autoilua.Jos kaupunkilaiset vähentäisi turhaa autoilua niin maalaiset saisi ajella niin kuin ennenkin töihin ja kauppaan
Jopa VR kuljettaa tavaraa kumipyörillä.Kuljetukset siirtyvät entistä enemmän rautateille.
Niinhän sen kuuluu mennäkin, että elintaso paranee. Kun mennään vielä enemmän siihen ennen vanhaan aikaan, jokaisella oli vain yksi vaatekerta ja sitä pidettiin n. 10 vuotta. Siihen aikaan vaatteisiin meni siis suunnilleen kaikki mitä jostain sai tienattua koska kaikki muu tuli omavaraistaloudesta. Mutta ei se sitä tarkoita, että tuo olisi jonkinlainen ihanne. Pitäisi päin vastoin pyrkiä siihen, että autoilu on niin halpaa, että jokaisella on varaa ajaa parhaalla mahdollisella autolla niin paljon kuin haluaa. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi ajaa, mutta ostovoiman ja elintason pitäisi olla sillä tasolla, ettei tuollainen perushyödyke maksaisi käytännössä mitään. Parin tunnin palkan verran maksimissaan kuukaudessa.Joo ja semmonen laki, että Helsingissä kämpistä ei tartte maksaa niin paljon ja muuta kivaa...
Nykyään voi ostaa semmosia autoja joissa kulutus todella pieni. Ihme marmatusta. Enempi meni ennen autoiluun rahaa suhteessa palkkaan...
Taksi-, paku-, kuorkki-, rekka- ja bussikuskikin?Töissä voi aina käydä myös ilman autoa.
Ei niistä tarvitsekaan jos ei halua. Ei siihen lakia tarvita.Joo ja semmonen laki, että Helsingissä kämpistä ei tartte maksaa niin paljon ja muuta kivaa...
Kaikki. Eivät. Asu. Työpaikan. Naapurissa. Kävely- tai pyörämatkan. Päässä.Töissä voi aina käydä myös ilman autoa.
Innolla odotan, kun helsinkiläiset pyöräilevät päivittäin rautatieasemalle noutamaan ruoka-annoksiaan, joita maaseudulta kuljetetaan junalla. Tosin siellä maaseutukunnissa ei useinkaan ole rataa ja vielä harvemmin asema. Mutta helsinkiläisten ruoka varmaan kasvatetaan Riihimäellä ja Toijalassa, ihan siinä aseman vieressä, jottei kumipyöriä tarvita?Kuljetukset siirtyvät entistä enemmän rautateille.
Miten ne pysyvät radalla?Jopa VR kuljettaa tavaraa kumipyörillä.
Pilluralli on aika turhaa... varsinkin jos ratissa on naisheteroEi ole turhaa autoilua.
Tavarat kuskataan rautateille ja noudetaan rautateilltä? Eikös ole ekologisempaa ja yksinkertaisempaa ottaa tavara paikasta A ja toimittaa paikkaan B.Kuljetukset siirtyvät entistä enemmän rautateille.
On ihan normaalia muuttaa lähemmäs työpaikkaa jos työmatka on liian pitkä.Kaikki. Eivät. Asu. Työpaikan. Naapurissa. Kävely- tai pyörämatkan. Päässä.
Saati että tarjolla olisi julkista liikennettä.
Miten tätä voi olla noin vaikea ymmärtää?
Eduskuntatalon edessä oli ennen asia nimeltä tavara-asema. Ja Vallilassa oli toinen sellainen. Ja Malmilla kolmas.Innolla odotan, kun helsinkiläiset pyöräilevät päivittäin rautatieasemalle noutamaan ruoka-annoksiaan, joita maaseudulta kuljetetaan junalla. Tosin siellä maaseutukunnissa ei useinkaan ole rataa ja vielä harvemmin asema. Mutta helsinkiläisten ruoka varmaan kasvatetaan Riihimäellä ja Toijalassa, ihan siinä aseman vieressä, jottei kumipyöriä tarvita?
Uudelleenlastaukset ovat ihan normaalia logistiikkaa. Runkokuljetukst on ympäristöystävällisintä ja usein myös kannattavinta hoitaa jotenkin muuten kuin kuorma-autolla.Tavarat kuskataan rautateille ja noudetaan rautateilltä? Eikös ole ekologisempaa ja yksinkertaisempaa ottaa tavara paikasta A ja toimittaa paikkaan B.
Suomihan on Euroopan autoköyhin valtio ja vihervasemmisto haluaa köyhdyttää meitä lisää.Niinhän sen kuuluu mennäkin, että elintaso paranee. Kun mennään vielä enemmän siihen ennen vanhaan aikaan, jokaisella oli vain yksi vaatekerta ja sitä pidettiin n. 10 vuotta. Siihen aikaan vaatteisiin meni siis suunnilleen kaikki mitä jostain sai tienattua koska kaikki muu tuli omavaraistaloudesta. Mutta ei se sitä tarkoita, että tuo olisi jonkinlainen ihanne. Pitäisi päin vastoin pyrkiä siihen, että autoilu on niin halpaa, että jokaisella on varaa ajaa parhaalla mahdollisella autolla niin paljon kuin haluaa. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi ajaa, mutta ostovoiman ja elintason pitäisi olla sillä tasolla, ettei tuollainen perushyödyke maksaisi käytännössä mitään. Parin tunnin palkan verran maksimissaan kuukaudessa.
Pilluralli takaa syntyvyyden.Pilluralli on aika turhaa... varsinkin jos ratissa on naishetero
Sano se VR:lle...Uudelleenlastaukset ovat ihan normaalia logistiikkaa. Runkokuljetukst on ympäristöystävällisintä ja usein myös kannattavinta hoitaa jotenkin muuten kuin kuorma-autolla.
Vihreät ovat poistaneet tavara-asemat.Eduskuntatalon edessä oli ennen asia nimeltä tavara-asema. Ja Vallilassa oli toinen sellainen. Ja Malmilla kolmas.
Tavara-asemia voi rakentaa uusia jos tarve on.
Tosin eivät sieltä ihmiset mitään ruokalautasellisia hakeneet, yhtä vähän kuin nykyisin haetaan ruokalautasellisia vaikkapa jostain rekkaterminaalista tai linja-autoasemalta. Liityntäkuljetukset mm. kauppoihin hoidettiin maanteitse.
Se, että neljä miljoonaa suomalaista ei asu pk-seudulla tarkoittaa sitä, että sinunkin kerrostalokuutiosi on halvempi. Jos me kaikki pukataan sinne, niin sullahan ei ole enää varaa asua siinä kuutiossa, kun vuokra onkin 3000 euroa kuussa.On ihan normaalia muuttaa lähemmäs työpaikkaa jos työmatka on liian pitkä.
Julkista liikennettä taas tulee sitä enemmän mitä enemmän sille on kysyntää.
Se, että neljä miljoonaa suomalaista ei asu pk-seudulla tarkoittaa sitä, että sinunkin kerrostalokuutiosi on halvempi. Jos me kaikki pukataan sinne, niin sullahan ei ole enää varaa asua siinä kuutiossa, kun vuokra onkin 3000 euroa kuussa.
Mietipä sitä.
Siis mitä pitäisi miettiä? Sitäkö, että kaikkien suomalaisten työpaikat ovat pk-seudulla?Se, että neljä miljoonaa suomalaista ei asu pk-seudulla tarkoittaa sitä, että sinunkin kerrostalokuutiosi on halvempi. Jos me kaikki pukataan sinne, niin sullahan ei ole enää varaa asua siinä kuutiossa, kun vuokra onkin 3000 euroa kuussa.
Mietipä sitä.