Tämän jälkeen köyhällä ei ole enää varaa käydä töissä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Valtiolla lienee varaa elättää sitten lukuisat työttömät, joilla ei ole varaa työssäkäyntiin ja elämiseen moisten uudistusten myötä. Koska palkat tuskin nousevat mihinkään.
 
vierailija
Valtiolla lienee varaa elättää sitten lukuisat työttömät, joilla ei ole varaa työssäkäyntiin ja elämiseen moisten uudistusten myötä. Koska palkat tuskin nousevat mihinkään.
Hyvinvointivaltiomme ajetaan alas tämän vuosikymmen aikana ja sen jälkeen jokainen joutuu tulemaan toimeen niin kuin parhaaksi näkee. Kannattaa jo nyt katsella työpaikkaa jos ei sellaista just nyt omaa.
 
vierailija
Joo ja semmonen laki, että Helsingissä kämpistä ei tartte maksaa niin paljon ja muuta kivaa...

Nykyään voi ostaa semmosia autoja joissa kulutus todella pieni. Ihme marmatusta. Enempi meni ennen autoiluun rahaa suhteessa palkkaan...
Niinhän sen kuuluu mennäkin, että elintaso paranee. Kun mennään vielä enemmän siihen ennen vanhaan aikaan, jokaisella oli vain yksi vaatekerta ja sitä pidettiin n. 10 vuotta. Siihen aikaan vaatteisiin meni siis suunnilleen kaikki mitä jostain sai tienattua koska kaikki muu tuli omavaraistaloudesta. Mutta ei se sitä tarkoita, että tuo olisi jonkinlainen ihanne. Pitäisi päin vastoin pyrkiä siihen, että autoilu on niin halpaa, että jokaisella on varaa ajaa parhaalla mahdollisella autolla niin paljon kuin haluaa. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi ajaa, mutta ostovoiman ja elintason pitäisi olla sillä tasolla, ettei tuollainen perushyödyke maksaisi käytännössä mitään. Parin tunnin palkan verran maksimissaan kuukaudessa.
 
Kuljetukset siirtyvät entistä enemmän rautateille.
Innolla odotan, kun helsinkiläiset pyöräilevät päivittäin rautatieasemalle noutamaan ruoka-annoksiaan, joita maaseudulta kuljetetaan junalla. Tosin siellä maaseutukunnissa ei useinkaan ole rataa ja vielä harvemmin asema. Mutta helsinkiläisten ruoka varmaan kasvatetaan Riihimäellä ja Toijalassa, ihan siinä aseman vieressä, jottei kumipyöriä tarvita?

 
vierailija
Innolla odotan, kun helsinkiläiset pyöräilevät päivittäin rautatieasemalle noutamaan ruoka-annoksiaan, joita maaseudulta kuljetetaan junalla. Tosin siellä maaseutukunnissa ei useinkaan ole rataa ja vielä harvemmin asema. Mutta helsinkiläisten ruoka varmaan kasvatetaan Riihimäellä ja Toijalassa, ihan siinä aseman vieressä, jottei kumipyöriä tarvita?
Eduskuntatalon edessä oli ennen asia nimeltä tavara-asema. Ja Vallilassa oli toinen sellainen. Ja Malmilla kolmas.

Tavara-asemia voi rakentaa uusia jos tarve on.

Tosin eivät sieltä ihmiset mitään ruokalautasellisia hakeneet, yhtä vähän kuin nykyisin haetaan ruokalautasellisia vaikkapa jostain rekkaterminaalista tai linja-autoasemalta. Liityntäkuljetukset mm. kauppoihin hoidettiin maanteitse.
 
vierailija
Niinhän sen kuuluu mennäkin, että elintaso paranee. Kun mennään vielä enemmän siihen ennen vanhaan aikaan, jokaisella oli vain yksi vaatekerta ja sitä pidettiin n. 10 vuotta. Siihen aikaan vaatteisiin meni siis suunnilleen kaikki mitä jostain sai tienattua koska kaikki muu tuli omavaraistaloudesta. Mutta ei se sitä tarkoita, että tuo olisi jonkinlainen ihanne. Pitäisi päin vastoin pyrkiä siihen, että autoilu on niin halpaa, että jokaisella on varaa ajaa parhaalla mahdollisella autolla niin paljon kuin haluaa. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi ajaa, mutta ostovoiman ja elintason pitäisi olla sillä tasolla, ettei tuollainen perushyödyke maksaisi käytännössä mitään. Parin tunnin palkan verran maksimissaan kuukaudessa.
Suomihan on Euroopan autoköyhin valtio ja vihervasemmisto haluaa köyhdyttää meitä lisää.
 
vierailija
Eduskuntatalon edessä oli ennen asia nimeltä tavara-asema. Ja Vallilassa oli toinen sellainen. Ja Malmilla kolmas.

Tavara-asemia voi rakentaa uusia jos tarve on.

Tosin eivät sieltä ihmiset mitään ruokalautasellisia hakeneet, yhtä vähän kuin nykyisin haetaan ruokalautasellisia vaikkapa jostain rekkaterminaalista tai linja-autoasemalta. Liityntäkuljetukset mm. kauppoihin hoidettiin maanteitse.
Vihreät ovat poistaneet tavara-asemat.
 
On ihan normaalia muuttaa lähemmäs työpaikkaa jos työmatka on liian pitkä.

Julkista liikennettä taas tulee sitä enemmän mitä enemmän sille on kysyntää.
Se, että neljä miljoonaa suomalaista ei asu pk-seudulla tarkoittaa sitä, että sinunkin kerrostalokuutiosi on halvempi. Jos me kaikki pukataan sinne, niin sullahan ei ole enää varaa asua siinä kuutiossa, kun vuokra onkin 3000 euroa kuussa.

Mietipä sitä.
 
vierailija
Se, että neljä miljoonaa suomalaista ei asu pk-seudulla tarkoittaa sitä, että sinunkin kerrostalokuutiosi on halvempi. Jos me kaikki pukataan sinne, niin sullahan ei ole enää varaa asua siinä kuutiossa, kun vuokra onkin 3000 euroa kuussa.

Mietipä sitä.
Siis mitä pitäisi miettiä? Sitäkö, että kaikkien suomalaisten työpaikat ovat pk-seudulla?

PS. Pääkaupunkiseudulle on erinomaiset joukkoliikenneyhteydet.
 

Yhteistyössä