Haaveena vauva 2022

Täällä myös testit kuumottelee kaapissa.. Koitan vielä malttaa ensi viikkoon. Muuten ei hirveästi ole ollut mitään tuntemuksia. Viime yönä nukuin vähän huonosti ja aamulla tunsin jotain tuikkasuja mahalla. Ensi kiertoon ajattelin ottaa myös testiin tuon greippimehun
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda91 ja minttuni
Täällä myös testit kuumottelee kaapissa.. Koitan vielä malttaa ensi viikkoon. Muuten ei hirveästi ole ollut mitään tuntemuksia. Viime yönä nukuin vähän huonosti ja aamulla tunsin jotain tuikkasuja mahalla. Ensi kiertoon ajattelin ottaa myös testiin tuon greippimehun
Ei oo muuten greippimehun löytäminen niin iisi homma kuin kuvittelin. :D Ei löydy vaki-Prismasta. Ja näköjään Valiollakaan ei oo enää perusgreippimehua, jota joskus lapsuudessa olen juonut. Lähimpänä greippimehua on lonkerot. :LOL:Pitää käydä huomenna erikseen toisessa kaupassa ostamassa GodMorgonin verogreippimehua.
 
Ei oo muuten greippimehun löytäminen niin iisi homma kuin kuvittelin. Ei löydy vaki-Prismasta. Ja näköjään Valiollakaan ei oo enää perusgreippimehua, jota joskus lapsuudessa olen juonut. Lähimpänä greippimehua on lonkerot. Pitää käydä huomenna erikseen toisessa kaupassa ostamassa GodMorgonin verogreippimehua.
Voi ei :D Täytyy siis lähteä ajoissa metsästämään mehua.. Millaisia määriä olette juoneet tuota mehua? Lasillinen?
 
Ootteko kokeilleet vehnäalkioöljyä?Mies oli ominpäin tilannut e vitamiineja, joissa siis vehnänalkioöljy 50mg kapseli muodossa. Oli lukenut jostain, että ne on hedelmällisyys vitamiini :D niin symppis, että meni iteksee tilaamaan ja aloitti itekin tnän ottamaan :)
Muutenkin arvostan kun jättänyt röökin ja alkoholin aikalailla pois esikoisen jälkeen, ja syö terveellisemmin. Laihtunutkin 12kg vaikka ei ikinä ollut mitenkään ylipainoinen. Kummasti nuo elintavat muuttaa ulkonäköä :p mies vaan komeempi ja himot kasvaa haha.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

23.4.2021 Perjantai

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi
Kiertopäivä


Scarletta...........kp 29/27-28
Wbä.......................kp 26/27
Heidisofia..........kp 26/29-32
Töppönen.........kp 26/26
Kirjoh89...................kp 24/28
Keksi82...............kp 24/28
Hulda91...............kp 24/30
Krippis..........kp 24/25-28
Bubbu..............kp 23/28
*Tähtipölyä*............kp 23/30-33
Skyela....................kp 22/27
Iinanen..................kp 21/23-24
Sofialiina.............kp 21/23-24
Meemuli...............kp 19/35-43
Petronella09......kp 18/27
Toiveikas1992....kp 15/28
Suhveli....................kp 14/27
Irtokehys..............kp 12/28-32
Leonida................kp 8/29
Mansikka_maanantai...kp 8/30
Minttuni................kp 6/25
Alinna86.............kp 6/26
Mirksukka...........kp 4/28-30
Skidi..........................kp 3/35-36
Sinisilmät.............kp 3/29



★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Scarletta...................dpo 15
Töppönen...............dpo 13
Krippis.......................dpo 13
Wbä.............................dpo 12
Sofialiina.................dpo 11
Iinanen......................dpo 11
Kirjoh89....................dpo 11
Heidisofia................dpo 9
Bubbu.........................dpo 9
*Tähtipölyä*............dpo 6
Petronella09..........dpo 5


★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Pahoittelut negan saaneille :(

Omaa napaa: kp 18 ja valkkari lisääntynyt, alavatsaa myös jomotellut..Samalla kaavalla mennään kun aiemmatkin kierrot:( Työstressi jälleen niin suuri,ettei varmana mikään onnistu kiinnittymään:( Sain huonoja uutisia liittyen kesään,en saakaan kesälomaa ennen elokuuta...meni kaikki lastenhoito kuviot yms.. uusiksi:(

Viikonloppu täynnä synttäri juttuja,jotain muuta mietittävää kun tämä vauva projekti:)

Mukavaa viikonloppua:) Jokohan tänne pinoon saadaan lisää plussia ❤
 
Pahoittelut negojen saaneille :(
Kumpa joku nyt alottaisi kunnon plussa aallon ❤
On.
Voikohan tossa flossa olla nyt vikana se että ei ennusta kun viimiset 3 kiertoo ollu mitä sattuu? 2 edellisessä menkat viikon myöhässä ja nyt näissä edellisissä menkoissa ei tiputtelu lopu ollenkaan, nyt mennää jo kp 6, mun menkat menee aina näin, eka pv niukka, toka päivä normaalia ja kolmas niukkaa ja loppuu. Raivostuttavaa ku edellee tiputtelee, väkisinkin tulee ajatus et joku on vialla.
Onneks yhet menkat ni sit pääsee polille keskustelee miten edetään ja varmaan jotain tutkimuksiakin tekeevät,ainakin toivottavasti :)
 
Hei
Ajattelin, että täältä varmaan löytyis hyvin tietoa liittyen tutkimuksiin. Tiedän, että kunnalliselle puolelle pääsee vuoden yrittämisen jälkeen. En vaan millään jaksaisi vielä neljää kuukautta yrittää ilman mitään tulosta. Haluaisin tietää, että kaikki on kunnossa.
Osaatteko suositella, jotain klinikkaa pk seudulta?
 
Hei
Ajattelin, että täältä varmaan löytyis hyvin tietoa liittyen tutkimuksiin. Tiedän, että kunnalliselle puolelle pääsee vuoden yrittämisen jälkeen. En vaan millään jaksaisi vielä neljää kuukautta yrittää ilman mitään tulosta. Haluaisin tietää, että kaikki on kunnossa.
Osaatteko suositella, jotain klinikkaa pk seudulta?
Ikä ja aiemmat lapsettomuushoidot vaikuttavat tähän vuoden rajaan. Eli korkeampi ikä = 6kk, aiemmat hoidot tapauskohtaisesti.

Dextraa moni käyttää. Samoin Mehiläisellä on hoitoja saatavilla. Ovumia taitaa palvella myös pk-seudulla. Me olemme käyneet täällä Ovumialla helsingissä normaalisti vastaanottavan lääkärin juttusilla.
Perus gynekologi osannee katsoa myös asiat läpi.
 
Apua mikä itkupilli musta on tullu! Oon normaalistikkin herkkä, mut tää on ihan hullua jo. Itkin kun katsottiin esikoisen kanssa Kaapoa! Itkin myös kun esikoinen silitti mun olkapäätä. Itkin kun etsin perhe aiheista tatuointia, niissä ei ollu mitään itkun aihetta. Voi morjens jos elämä on tästälähin aina tällästä viikko ennen menkkojen alkua o_O:cry:
 
Apua mikä itkupilli musta on tullu! Oon normaalistikkin herkkä, mut tää on ihan hullua jo. Itkin kun katsottiin esikoisen kanssa Kaapoa! Itkin myös kun esikoinen silitti mun olkapäätä. Itkin kun etsin perhe aiheista tatuointia, niissä ei ollu mitään itkun aihetta. Voi morjens jos elämä on tästälähin aina tällästä viikko ennen menkkojen alkua
Mulla iso syy aikanaan kierukkaa oli se, että vihaan itseäni ennen menkkoja. Itse menen sellaiseen ”olen kamala ihminen, maailma kaatuu päälle” -moodiin, ja hermot on kireällä. Näissä tunnelmissa kirjoitin aamunkin viestin, kun oltiin jostain ihan mitättömästä asiasta riidelty puolison kanssa. Hormonit on tosi kivoja.:love:
 
Mulla iso syy aikanaan kierukkaa oli se, että vihaan itseäni ennen menkkoja. Itse menen sellaiseen ”olen kamala ihminen, maailma kaatuu päälle” -moodiin, ja hermot on kireällä. Näissä tunnelmissa kirjoitin aamunkin viestin, kun oltiin jostain ihan mitättömästä asiasta riidelty puolison kanssa. Hormonit on tosi kivoja.
Mä oon ollu ehkä vähän itkuisempi, mut en tätä luokkaa! Ja kiukkunen. Kierukan kaa olin pahempi itkemään kun raskaana :rolleyes:
 
Mitä se on?
Maca on Perun Andeilta kotoisin oleva kasvi, jolla on adaptogeenisia, elimistön toimintoja tasapainottavia ominaisuuksia. Se sisältää runsaasti proteiineja, vitamiineja ja mineraaleja; varsinkin C-vitamiinin, kalsiumin ja raudan pitoisuudet ovat hyvin korkeita. Macassa on 18 aminohappoa, joiden joukkoon kuuluvat myös kaikki ne kahdeksan aminohappoa, joita kehomme ei itse kykene valmistamaan ja jotka on sen vuoksi saatava ravinnosta.

Macan on tutkittu parantavan sekä miesten että naisten hedelmällisyyttä ja lisäävän seksuaalista halukkuutta, minkä takia sitä on yhä useammassa seksuaaliterveyttä tukevassa ravintolisässä. Naiset hyödyntävät sitä vaihdevuosiin ja kuukautiskiertoon liittyvissä ongelmissa ja monet heistä ovat kokeneet saavansa siitä apua niin mielialavaihteluihin, PMS-oireisiin kuin myös kuumiin aaltoihin ja limakalvojen kuivumisesta syntyviin ongelmiin.

Lainattu life.fi sivuilta. Oon itse kokenut tuon auttavan todella paljon mielialaan :)
 
vierailija
Maca on Perun Andeilta kotoisin oleva kasvi, jolla on adaptogeenisia, elimistön toimintoja tasapainottavia ominaisuuksia. Se sisältää runsaasti proteiineja, vitamiineja ja mineraaleja; varsinkin C-vitamiinin, kalsiumin ja raudan pitoisuudet ovat hyvin korkeita. Macassa on 18 aminohappoa, joiden joukkoon kuuluvat myös kaikki ne kahdeksan aminohappoa, joita kehomme ei itse kykene valmistamaan ja jotka on sen vuoksi saatava ravinnosta.

Macan on tutkittu parantavan sekä miesten että naisten hedelmällisyyttä ja lisäävän seksuaalista halukkuutta, minkä takia sitä on yhä useammassa seksuaaliterveyttä tukevassa ravintolisässä. Naiset hyödyntävät sitä vaihdevuosiin ja kuukautiskiertoon liittyvissä ongelmissa ja monet heistä ovat kokeneet saavansa siitä apua niin mielialavaihteluihin, PMS-oireisiin kuin myös kuumiin aaltoihin ja limakalvojen kuivumisesta syntyviin ongelmiin.

Lainattu life.fi sivuilta. Oon itse kokenut tuon auttavan todella paljon mielialaan
Ostin maca-jauhetta, en voi suositella sitä kenellekään, pahaa oli! Sit tajusin, että sitä saa kapseleina ja käytin jonkin aikaa, kunnes plussasin (alkion siirrosta).
 
Ootteko kokeilleet vehnäalkioöljyä?Mies oli ominpäin tilannut e vitamiineja, joissa siis vehnänalkioöljy 50mg kapseli muodossa. Oli lukenut jostain, että ne on hedelmällisyys vitamiini :D niin symppis, että meni iteksee tilaamaan ja aloitti itekin tnän ottamaan :)
Muutenkin arvostan kun jättänyt röökin ja alkoholin aikalailla pois esikoisen jälkeen, ja syö terveellisemmin. Laihtunutkin 12kg vaikka ei ikinä ollut mitenkään ylipainoinen. Kummasti nuo elintavat muuttaa ulkonäköä :p mies vaan komeempi ja himot kasvaa haha.
Mie oon käyttänyt. Kolme vuotta sitten, kun esikoista yritettiin. Tokassa kierrossa missä söin sitä, tuli plussa. :) Sillo tärppäs viidennestä kierrosta.
Nyt tässä yli vuoden yrityksessä on kans kokeiltu kaikki vippaskonstit mukaan lukien toi vehnäalkioöljy ilman plussaa.

Ja macaakin oon testannut, hyi hitsi miten pahaa. Miulta meni maha siitä ihan sekaisin, pari kiertoa kokeilin. Sit oli pakko luovuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella
Tosi kurja lukea negoista :( Pahoittelut kaikille negatestaajille!

Jos haluaisi macasta apua pms-mielialoihin, niin riittääköhän että kapseleita napsii vaikka oviksesta eteenpäin? Tällä yritysajalla mun kyllä varmaan kannattais ottaa lisää vippaskonsteja käyttöön ja syödä macaa ihan läpi kierron...
Greippimehusta olen täältä nyt vuoden verran lukenut kokemuksia, mutta en oo kokeillut kun epäilyttää mitä mehun juominen noin muuten tekee terveydelle. Onko tuo greippimehu kovinkin sokerista tavaraa?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Gisella
Yöllä alkoi taas migreenikohtaus, mitähän hittoo tää on. Laskin et oviksesta tähän päivään on kymmenenä päivänä koskenut enemmän tai vähemmän päätä.
Tänään on dpo10 ja tein tänäänkin pc:n ja negahan se oli. Tietenkin herättelen toivoa, et pc:t ei vielä näillä päivillä näyttäis ees mitään. Ku onhan tää näin hurja päänsärky/migreeniputki outoa.
No testailut jatkuu loppuviikon.
Fimeasta löytyy greippimehusta :

greippimehu estää CYP3A4-entsyymin toimintaa ja nostaa sen kautta metaboloituvien lääkkeiden pitoisuuksia. Vaikutus on erityisen suuri niillä suun kautta otettavilla lääkkeillä, joilla on voimakas ensikierron metabolia. CYP-entsyymejä esiintyy monessa kudoksessa, mutta metabolian kannalta oleellisimmat paikat ovat suolisto ja maksa.

Greippimehun vaikutuksen keston arvioiminen on hankalaa. Jo lasillinen greippimehua lamauttaa suoliston CYP3A4-entsyymin toiminnan, joka palaa ennalleen vasta, kun elimistö on tuottanut uutta entsyymiä. Kerta-annoksena otetun greippimehun vaikutus säilyy jopa useamman vuorokauden. Vaikutus ei sanottavasti lisäänny, vaikka greippimehua juotaisiin joka aamu lasillinen.

Greippimehun kolmas vaikutuskohde on solukalvojen OATP-kuljetusjärjestelmä (organic anion transporting polypeptide). OATP-transporttereita on löydetty jo 11, ja näistä neljällä (OATP1A2, OATP1B1, OATP1B3 ja OATP2B1) on yhteisiä substraatteja. OATP-järjestelmän tehtävänä on kuljettaa tiettyjä endogeenisia aineita (esim. bilirubiini, kilpirauhas- ja sukupuolihormonit) solun sisään, mutta ne kuljettavat myös joitakin elimistön ulkopuolelta tulevia aineita, kuten lääkkeitä. OATP:n estossa tärkeitä ovat flavonoidit, ja erityisesti naringiini vaikuttaa sekä OATP1:een että OATP2:een. OATP1A2-transportterilla on tärkeä rooli feksofenadiinin siirtymiseen suolesta verenkiertoon, ja greippimehu estää sen toimintaa.
 

Yhteistyössä