Haaveena vauva 2022

Päätin eilen, että aloitan terveellisemmät elämäntavat, ja asetin tavoitteeksi, että saisin painoani pudotettua ainakin 10 kg puolen vuoden aikana. Nyt kun jo lapsettomuushoidot kevyemmästä päästä aloitettu, niin tietää, että bmi ei saisi ainakaan yhtään nousta. Tällä hetkellä 34.8,ja useassa paikassa bmi 35 rajana lapsettomuushoidoille. 15 kg pudotus saisi painon laskemaan jo enää lievän ylipainon puolelle, ja alle bmi 30.

Tässä viime päivinä, 5 päivää tuntunu aina jossain vaiheessa päivää menkkatuntemuksia. Huomemma vois periaatteessa testata, kun on kulunut 10 pv pregnylistä, mutta jotenkin sellainen fiilis, ettei oo tärpänny, nii ehkä sit pe-viikonloppuna vasta testais sen puhtaan nega. Oletuksena, että menkat alkais ensi tiistaina 27.4, niin ei positiivinen tulos edes perjantaina testissä edes vielä näkyisi
Tsemppiä painon pudotukseen!
Itse olen 2kk aikana saanut 5 kiloa pois. Vielä olisi 6kg että pääsisin normaalipainon ylärajalle. Sanoin miehelle et jos ensi viikolla tulee plussa niin sanon heipat vhh dietille, sen verran karkkihammasta kolottaa ja ainainen nälkä kiukuttaa.
Toivottavasti saisit plussan ensi viikolla!
 
Mut sais ottaa pois piinailulistalta, kun tänään vihdoin kp1! En oo varmaan koskaan ollut yhtä onnellinen menkkojen alkamisesta kun tänään aamulla :D

Mä toivoisin ehkä enemmän poikaa esikoiseksi, kun oon ite aina haaveillu, että mulla olis isoveli ni haluaisin sit, että mun lapsella edes olis isoveli, jos useampi siunaantuu :)

Painonpudotusprojektiin pitäis itsekin ryhtyä, kun BMI on lähempänä 40 kun 35 :s Oma paino ahdistaa ja nyt oon vielä viimesen parin vuoden aikana päästänyt kuntotasonkin romahtamaan, niin aika työmaahan tässä olis edessä. Jossain vaiheessa mua motivoi se, että haluan olla reipas äiti ja jaksaa touhuta lasten janssa, jos lapsia joskus saan, mutta sit sattui kohdalle todella tympeä työpaikka, sen päälle työttömyys ja nyt viimeisen vuoden aika stressaava työ uudessa työpaikassa, niin omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on ollut todella haastavaa. Olis kiva, kun olis joku tsemppari tai kohtalontoveri tähän painonpudotusprojektiin :D
 
Täällä pitäis olla semmonen halaus reaktio tai ees sydän. Niin monelle tekis mieli antaa halaus piinaaviin ja surullisiin tunnelmiin.

Minulle ihan sama kumpaa sukupuolta tulisi. Meillä on ennestään kaksi tyttöä ja yksi poika. Kun alettiin tätä neljättä yrittämään haaveilin mielessäni pojasta. Nyt tuntuu, että se plussa testissäkin on vaan pienen pieni etappi tällä matkalla. Toivoisin vaan raskauden jatkuvan loppuun saakka ja vielä kerran sen ihanan hetken kun saa vihdoin sen pienen rinnalle.:love:
 
Lueskelin tuossa noita kommentteja, että mitä sukupuolta kukakin toivoisi.
Itse oon ollut tosi vahvasti sitä mieltä, että saatais esikoiseksi poika, kun ruvettiin yrittämään ja jo ennen sitäkin, näin monesti unta, että meillä oli poikavauva. :)
Ja haluaisinkin esikoiseksi ehkä pojan, mutta jos meille joskus vauva siunataan, ei sukupuolella ole väliä. :love:
 
Lueskelin tuossa noita kommentteja, että mitä sukupuolta kukakin toivoisi.
Itse oon ollut tosi vahvasti sitä mieltä, että saatais esikoiseksi poika, kun ruvettiin yrittämään ja jo ennen sitäkin, näin monesti unta, että meillä oli poikavauva.
Ja haluaisinkin esikoiseksi ehkä pojan, mutta jos meille joskus vauva siunataan, ei sukupuolella ole väliä.
Mulla oli esikoisesta vahva fiilis että on poika. Näin myös unia siitä. Ja poikahan sieltä tuli.
Nyt on kanssa super vahva fiilis että tyttö tulee, saa nähdä kumpi tulee jos joskus raskaudun :)
 
Mulla oli esikoisesta vahva fiilis että on poika. Näin myös unia siitä. Ja poikahan sieltä tuli.
Nyt on kanssa super vahva fiilis että tyttö tulee, saa nähdä kumpi tulee jos joskus raskaudun
Minä myös näin pienestä tytöstä tosi usein unia vielä silloin kun ajattelin kahden lapsen jälkeen, että meillä olisi lapsiluku täynnä. Pieni tyttöhän sieltä meille vielä tulikin :)
 
Oon ollut ihan älyttömän uupunut tänään, mitään en oo jaksanut tehdä. Vähän huolettaa, että onkohan tämä nyt merkki tulevista menkoista. Jos menkat on tulossa, niin kahden päivän sisällä alkaa todennäköisesti tuhruvuoto. Joka vessassa käynti jännittää
Äh tuo on niin ahdistavaa odottaa. Täällä täsmälleen sama homma meneillään. Yleensä päivää tai kahta, joskus jopa kolmea ennen alkaa valkovuoto värjääntyä vaaleanpunaiseksi. Sunnuntaina pitäis kk alkaa. Tsemppiä sinne! Toivotaan, että uupumus enteilisi plussaa! Itseasiassa luin just oman plussakierron oireita ja yhtenä päivänä olin kirjoittanut, että aivan kamala uupumus :D
 
Tsemppiä useammallekkin piinailuihin! Tosi lupaavan kuulosia oireita ainakin :) pidetään peukkuja et saatais plussia tännekkin ketjuun pian! ❤

mulle voi päivittää kp 1/29 tälle päivää. Voin pyöriä listalla vaikka sinänsä toinen IVF jatketaan vasta elokuussa eikä luomun

kierto selkeesti sekasin lääkkeellisestä kierrosta, mutta eiköhän se tästä taas normalisoidu. Ens kuussa on tarkastuskäynti ja katsotaan, ettei hurja verenvuoto jättänyt mitään huolestuttavaa munasarjoihin. Sitten myös kuulee mitä lääkärit oli meidän hoidoista nyt sit miettiny.
 
Tähän sukupuolitoivomus asiaan voisin kommentoida minäkin. Meillä ennestään poika ja tyttö. Oon pyöritellyt mielessä kumpi tähän sopisi paremmin kolmanneksi ja tullut siihen tulokseen ettei ole sukupuolella väliä. Silloin kun odotin toista oli toiveena tyttö kun esikoinen on poika, mutta nyt ei ole ns. "paineita" saada tiettyä sukupuolta. Halutaan kyllä sitten aikanaan tietää kumpaa odotetaan jos meille kolmas suodaan.
Vapun aikaa ja sen jälkeistä aikaa odotellessa. Ovulaation pitäisi sattua vapun jälkeiselle viikolle.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

22.4.2021 Torstai

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi
Kiertopäivä


Scarletta...........kp 28/27-28
Wbä.......................kp 25/27
Heidisofia..........kp 25/29-32
Töppönen.........kp 25/26
Kirjoh89...................kp 23/28
Keksi82...............kp 23/28
Hulda91...............kp 23/30
Krippis..........kp 23/25-28
Bubbu..............kp 22/28
*Tähtipölyä*............kp 22/30-33
Skyela....................kp 21/27
Iinanen..................kp 20/23-24
Sofialiina.............kp 20/23-24
Meemuli...............kp 18/35-43
Petronella09......kp 17/27
Toiveikas1992....kp 14/28
Suhveli....................kp 13/27
Irtokehys..............kp 11/28-32
Leonida................kp 7/29
Minttuni................kp 5/25
Alinna86.............kp 5/26
Mirksukka...........kp 3/28-30
Skidi..........................kp 2/35-36
Sinisilmät.............kp 2/29



★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Scarletta...................dpo 14
Töppönen...............dpo 12
Krippis.......................dpo 12
Wbä.............................dpo 11
Sofialiina.................dpo 10
Iinanen......................dpo 10
Kirjoh89....................dpo 10
Heidisofia................dpo 8
Bubbu.........................dpo 8
*Tähtipölyä*............dpo 5
Petronella09..........dpo 4


★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oon ollut ihan älyttömän uupunut tänään, mitään en oo jaksanut tehdä. Vähän huolettaa, että onkohan tämä nyt merkki tulevista menkoista. Jos menkat on tulossa, niin kahden päivän sisällä alkaa todennäköisesti tuhruvuoto. Joka vessassa käynti jännittää :confused:
Minäkin ollut super väsynyt iltaisin, en tiedä mistä johtuu..:(

Toivottavasti sinulla se enteilisi plussaa :)
 
Eilen kun olimme Redissä paistattelemassa päivää katolla, laskeskelin dpo pöiviä ja sain idiksen kipaista alakerran apteekista testin, vaikka olin varma etten ennen menkkoja ala tällä kertaa niitä kuluttamaan. Tein 4h pidätyksellä sitten kotiin päästyä kirkkaan negan kp 22/28 dpo 9-10. Oli sellainen apteekin ultra, 10 herkkä. Täytyy katsoa mitä meidän k-supermarketissa löytyy, luin että nuo herkät ei olekaan niin herkkiä kuin esim PC. Sitä vaan ei varmaan ole kuin prisma/cittari. Sinne asti ei jaksa. Itsellä on jotenkin sellainen mielikuva että en halua testata CB koska plussa on sininen :D tahdon nähdä kaksi pinkkiä viivaa :D :D viimeraskaudessa testasin sinisen plussan viivojen sijasta ja se ei tunnu samalta. Hassu selittää. Olen aika visuaalinen tunneihminen. Samahan se varmasti monelle järkevälle on. Sen digin kyllä hyväksyisin. Täytyy sitten ottaa vaikka sellainen apteekista sitten kun on ensin testannut haamuja pinkeillä viivoilla :)
 
vierailija
Tsemppiä painon pudotukseen!
Itse olen 2kk aikana saanut 5 kiloa pois. Vielä olisi 6kg että pääsisin normaalipainon ylärajalle. Sanoin miehelle et jos ensi viikolla tulee plussa niin sanon heipat vhh dietille, sen verran karkkihammasta kolottaa ja ainainen nälkä kiukuttaa.
Toivottavasti saisit plussan ensi viikolla!
Moikka, Hei saat luultavasti liian vähän rasvaa ja proteiinia jos nälkä vaivaa! Vhh tarkoitus ei ole nälissään olla vaan voi syödä ihan mahan täyteen!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Eilen kun olimme Redissä paistattelemassa päivää katolla, laskeskelin dpo pöiviä ja sain idiksen kipaista alakerran apteekista testin, vaikka olin varma etten ennen menkkoja ala tällä kertaa niitä kuluttamaan. Tein 4h pidätyksellä sitten kotiin päästyä kirkkaan negan kp 22/28 dpo 9-10. Oli sellainen apteekin ultra, 10 herkkä. Täytyy katsoa mitä meidän k-supermarketissa löytyy, luin että nuo herkät ei olekaan niin herkkiä kuin esim PC. Sitä vaan ei varmaan ole kuin prisma/cittari. Sinne asti ei jaksa. Itsellä on jotenkin sellainen mielikuva että en halua testata CB koska plussa on sininen :D tahdon nähdä kaksi pinkkiä viivaa :D :D viimeraskaudessa testasin sinisen plussan viivojen sijasta ja se ei tunnu samalta. Hassu selittää. Olen aika visuaalinen tunneihminen. Samahan se varmasti monelle järkevälle on. Sen digin kyllä hyväksyisin. Täytyy sitten ottaa vaikka sellainen apteekista sitten kun on ensin testannut haamuja pinkeillä viivoilla :)
Täällä sama juttu:D haluan testata viiva testillä ja pinkeillä viivoilla :D Olen aiemmat testannut aina apteekin omalla testillä.

En myöskään halua testata viikko näytöllisellä digillä,en halua saada tekstiä ei raskaana :(
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: KirJoh89 ja Keksi82
Täällä sama juttu haluan testata viiva testillä ja pinkeillä viivoilla Olen aiemmat testannut aina apteekin omalla testillä.

En myöskään halua testata viikko näytöllisellä digillä,en halua saada tekstiä ei raskaana
Just eilen mietin myös, että ne sanat ”ei raskaana” olis paljon pahempi kuin vuodon alku tai tyhjä tikku.
 
Moikka, Hei saat luultavasti liian vähän rasvaa ja proteiinia jos nälkä vaivaa! Vhh tarkoitus ei ole nälissään olla vaan voi syödä ihan mahan täyteen!
Pakko kommentoida... Itsellä on useamman vuoden kokemusta on-off vhh:sta, ja täytyy todeta, että hullua touhua ainakin omalla kohdalla oli. Kun söin sen verran, että nälkä lähti, paino nousi. Vähemmän syödessä taas ei ollut kiva olla, koska mieliteot. Lopullinen niitti oli, kun aloin liikkumaan enemmän, niin palautuminen oli surkeaa ja levottomat jalat paheni. Nykyään kaloreista abaut 60 % tulee hiilareista. Jaksan liikkua reippaastikin (lähinnä lenkkeilyä ja lihaskuntoilua), painonhallinta on helppoa, nälänhallinta parempaa ja makeamieliteot on varsin maltillisia.

Ei uutta. Heräsin taas aamu viideltä vessahätään, kun olin juonut illalla enemmän vettä. Nooh, pissin sitten RFSU:n herkän testin ja OneStepin. Ei viivanpaikkoja tai haamuja. Kumpikin vissiin ihan surkutestejä, joten ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. :D Kaapista löytyy myös PC:n testejä, jotta ehkä niillä sitten seuraavaksi. Kuvotusolo on helpottanut. Eilen tuli kohdun seudulla menkkamaisia juilimisia. En kyllä yhtään muista, että kuinka monta päivää ennen kierukkaa tuli noi vatsaoireet. No, henkisesti valmistaudun, että menkat sieltä ma-ke alkaa. Sitten pääsee sinne labroihinkin. Tosin niiden osalta mietin, että pitäisikö vaan odottaa seuraavaan kiertoon, jotta ei ala itsediagnosoimaan itseään... Yliopistolla töissä olo mahdollistaa pääsyn tutkimustietokantoihin, mikä ei aina ole pelkästään hyvä asia...:censored:
 
Tsemppiä kaikille jotka haluavat painoa/kuntoa korjata! Itsellä kunnon kohennus on lähtenyt ihan pikkiriikkisistä muutoksista, esim.kävelee aina lähikauppaan tai pidemmällekin ja käyttää aina rappusia jne. Sitä suosittelen aina kaikille, sillä pienet jutut on helppo omaksua.

Itse toivoisin tyttöä, sillä meillä on lähipiirissä tosi paljon poikia. Mutta perus; eniten toivon tervettä lasta.

Ja muuten mulla sama ton testauksen kanssa, itse haluan kans nähdä ne punaiset viivat! Ajatus jostain sinisestä plussasta on vieras. :LOL: No, vielä pitää viikko ootella ekaa testailua, nyt 3 DPO.
 
Mulla ei tarvitse enää hirveästi jännittää, tänään tuli vanha tuttu tuhru :confused: Jään vielä piinalistalle kunnes uusi kierto alkaa, kun onhan aina se pieni ihmeen mahdollisuus :D Koitan ajatella positiivisesti: kun nyt ei tärpännyt, niin mun ei tarvitse jouluna ja uutena vuotena jännittää että tuleeko kesken kaiken lähtö synnyttämään.
 
Koitan ajatella positiivisesti: kun nyt ei tärpännyt, niin mun ei tarvitse jouluna ja uutena vuotena jännittää että tuleeko kesken kaiken lähtö synnyttämään.
Vitsailin tuossa puolisolle, että strategisesti kannattaisi raskautua vasta juhannuksen jälkeen. Näin ei missaisi graavikaloja sekä juhannuksena että jouluna. :cool:
 
Yöllä alkoi taas migreenikohtaus, mitähän hittoo tää on. Laskin et oviksesta tähän päivään on kymmenenä päivänä koskenut enemmän tai vähemmän päätä.
Tänään on dpo10 ja tein tänäänkin pc:n ja negahan se oli. Tietenkin herättelen toivoa, et pc:t ei vielä näillä päivillä näyttäis ees mitään. Ku onhan tää näin hurja päänsärky/migreeniputki outoa.
No testailut jatkuu loppuviikon. :D
 

Yhteistyössä