Haaveena vauva 2022

Kikkakolmoset

Painonpudotus -40kg
Foolihappo
D-vitamiinit
Rauta
Muut vitamiinit
Ovulaatiotikutukset
Lääketiede eli hoidot
Ei suihkuun heti hommailun jälkeen
Yhdyntä 2pv välein
Joka päivä
Ei ollenkaan seksiä (tää ei muuten toiminu :ROFLMAO: )
Unohda
Älä unohda
Stressaa vähemmän (ei onnistunu)
Olin kännissä
Olin absolutisti
Ei muoviastioita

MUTTA
Greippimehu!

Mistä ootte saaneet?
Ja osaako joku lonkalta heittää mitkä yleisimmät lääkkeet, ettei saisi tätä juoda?

Ja viini. Kiinnittymisviini. Tell me more!
Mikä tässä ois se juttu ja onko viinillä völiä
 
AMH
Tuo sun arvo kuulostaa hyvältä. Oon lukenu jonkin verran aiheesta. PCOhon ei suoraan viittaisi. Ole huoletta siis

Mun arvo oli 5.5 joka on liian korkea ja kertoo luultavasti huonosta laadusta. Mulla teininä diagnosoitu jo PCOS, eli arvo ei yllätä.
Minä huutelen lokakuisista, että mulla oli AMH yli 8 ja diagnosoitiin PCO viime marraskuussa. Lisäksi vielä kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyhjät rautavarastot. Ekasta OI-kierrosta raskauduin ja nyt mennään jo 12+0.

Tsemppiä kaikille yrittämiseen! :)
 
Kikkakolmoset

Painonpudotus -40kg
Foolihappo
D-vitamiinit
Rauta
Muut vitamiinit
Ovulaatiotikutukset
Lääketiede eli hoidot
Ei suihkuun heti hommailun jälkeen
Yhdyntä 2pv välein
Joka päivä
Ei ollenkaan seksiä (tää ei muuten toiminu )
Unohda
Älä unohda
Stressaa vähemmän (ei onnistunu)
Olin kännissä
Olin absolutisti
Ei muoviastioita

MUTTA
Greippimehu!

Mistä ootte saaneet?
Ja osaako joku lonkalta heittää mitkä yleisimmät lääkkeet, ettei saisi tätä juoda?

Ja viini. Kiinnittymisviini. Tell me more!
Mikä tässä ois se juttu ja onko viinillä völiä
Muistelen, että verenpainelääkkeet oli tämmöisiä greippimehun kanssa vältettäviä.
 
  • Tykkää
Reactions: Irtokehys
Minä huutelen lokakuisista, että mulla oli AMH yli 8 ja diagnosoitiin PCO viime marraskuussa. Lisäksi vielä kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyhjät rautavarastot. Ekasta OI-kierrosta raskauduin ja nyt mennään jo 12+0.

Tsemppiä kaikille yrittämiseen!
Onnea odotukseen ja mukava kuulla, että teillä onnistui heti :)

Lisään, että heti ovulaation induktiosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Mä jännitin tuleeko ovulaatioo lainkaan tässä kierrossa kun kierukka poistettiin tän kierron alussa, mutta tänään jomotellut tuttuun tapaan mahaa ja turvottaa! Sit pitäis jaksaa harrastaa seksii vielä taapero herätti 4:30 ja valvotti puoli yötä niin olisin vaan valmis nukkumaan

Noista kikoista..
Mulla autto liikunta ja se ettei enää yritetty.. luotettii varmoihin päiviin siinä kierrossa ja tulin raskaaks
 
Kikkakolmoset

Painonpudotus -40kg
Foolihappo
D-vitamiinit
Rauta
Muut vitamiinit
Ovulaatiotikutukset
Lääketiede eli hoidot
Ei suihkuun heti hommailun jälkeen
Yhdyntä 2pv välein
Joka päivä
Ei ollenkaan seksiä (tää ei muuten toiminu )
Unohda
Älä unohda
Stressaa vähemmän (ei onnistunu)
Olin kännissä
Olin absolutisti
Ei muoviastioita

MUTTA
Greippimehu!

Mistä ootte saaneet?
Ja osaako joku lonkalta heittää mitkä yleisimmät lääkkeet, ettei saisi tätä juoda?

Ja viini. Kiinnittymisviini. Tell me more!
Mikä tässä ois se juttu ja onko viinillä völiä
Greippimehu: tropicana täysmehu greippi, kylmähyllystä.
Kiinnittymisviini: esim. punaviiniä lasillinen mahdollisen kiinnittymisen aikoihin, muutamana päivänä. Voi olla myös kiinnittymisolut, kuten minulla, ja ei todellakaan perustu yhtään mihinkään, mutta ehkä siinä rentoutuu.. xD
 
  • Haha
Reactions: Irtokehys
Itse käytin verigreippi mehua,kun en muuta löytänyt. Välillä puristin itse greippi shotin ;)

Kiinnitys viininä käytin joulun kierrossa punaviini glögiä,join kylmänä kun lämmittäessä oli kamalaa :D En ole mikään viinin ystävä. Jäin yhteen kokeilu kiertoon tuo:D
Tuo viini rentoutti ja toimi särkylääkkeen asemasta.

Päivän paras uutinen, ovis tikut saapui postissa,pääsee huomenna testaamaan:)
 
Me ollaan kokeiltu kanssa greippimehua parissa kierrossa. Limat hävisi. Seuraavasta ilman mehua kierrosta sitten tuli plussa. Joka keskeytyi rv7.
Tuossa kierrossa ei yritetty mitenkään ja vitamiinitkin oli loppu...
 
Jatketaas tätä...tänään dpo 10 :D

Dpo -1 vatsa sekaisin, repäisykipuja, päikkärit, heräily yöllä
Dpo 0, paha olo
Dpo 1, aamulämpö nousi 37.7, hikoilu
Dpo 2, paha olo, väsymys, päikkärit, vatsakipuilu pitkin päivää, useampi finni naamassa
Dpo 3, useampi kovempi kramppi vatsassa,väsymys, palelu, unettomuus,kurkkukipu, päikkärit, päivälämpö 37.2, kipeähkö olo
Dpo 4, lämmöt dippas, aamulla 36.9, palelu, päikkärit, menkkamaisia jomotuksia, päivä lämpö 37.4
Dpo 5, vatsa sekaisin useasti, aamupäänsärky, aamulämpö kohosi takaisin 37.7, vatsan turvotus, jano, hikoilu, energinen olo, unettomuus
Dpo 6, räjähdysherkkä, aamulämpö 37.4, nälkä ja jano koko ajan, poskia kuumottaa, myös päivällä lämpö 37.4 ,elohiiri mahassa
Dpo 7, yöllä heräilin vähän väliä, aamulämpö 37.3, hikoilu, huimaus, lisää finnejä naamassa, nälkä, neulamaisia ja aika kipeitä tuikkimisia (tää oli aika outoa) mieliajan vaihteluja, ärtynyt
Dpo 8, aamulämpö 37.7, päänsärky, hikoilu, lisää finnejä, illasta kuumeinen olo, paha olo, vatsa sekaisin, nälkä
Dpo 9, aamulla testattu viivanpaikka(ehkä, tms) one step herkkä, Aamulämpö 37.4, hikoilu, palelu, vilunväristyksiä, kuumeinen olo, huimaus, vatsan turvotus, vatsa sekaisin, vatsassa tuikkimista
Dpo 10, aamulämpö 37.5, aamulla paha olo ja nälkä, hikoilu, vilun väristyksiä, yöunet loppui kesken 05, päikkärit, energiaa loppupäivästä touhuta kaikkea, jano kokoajan, vatsa sekaisin pitkin päivää, vatsan turvotus, päivällä lämpö 37.2, 25mlu testi nega

En tiiä miks mä taas analysoin mutta tein huomion että dpo 7 oli mm lämpö 37.3 ja kovia vatsa tuntemuksia kun taas dpo 8 lämpö noussut, päänsärky, vatsa sekaisin jne. Niin olishan toi ainakin joissain määrin mahdollista et tuolloin dpo7 ois ollu jotain kiinnittymiseen liittyvää.
Yhdestä plussa kierrrosta muistan että dpo 7 oli niin kovat vatsa krampit että vetivät jalat alta..no mutta eipä auta ku ootella :D

Testailen uudestaan parin päivän päästä eli huomenna :ROFLMAO:
 
Toistaseks täällä ollut hiljasta. Ei oireita ei mitään. Huomenna aion tehä testin aamusta, jotta menkkojen alku ei sitten aiheuta suurta pettymystä.

Ajoittain ollut jotain menkka tuntemuksia ja ainoa mihin kiinnitin erityisesti huomiota on ollut kuivuus. Viimeksi näin kuivaa oli ennen plussaa. No ei tässä oo kyllä toiveet kovin korkealla, vaikka eiliseen asti ollut vahva olo, että tää on meijän kierto.
 
Toistaseks täällä ollut hiljasta. Ei oireita ei mitään. Huomenna aion tehä testin aamusta, jotta menkkojen alku ei sitten aiheuta suurta pettymystä.

Ajoittain ollut jotain menkka tuntemuksia ja ainoa mihin kiinnitin erityisesti huomiota on ollut kuivuus. Viimeksi näin kuivaa oli ennen plussaa. No ei tässä oo kyllä toiveet kovin korkealla, vaikka eiliseen asti ollut vahva olo, että tää on meijän kierto.
Mä ainakin pidän peukkuja! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai
Ei hittolainen miulta loppu ovistestit kesken. Luulin et pärjään niillä, mut tässä kierrossa tuleekin ovis vähä myöhemmin (jes!) niin pääsivät loppumaan jo. Enkä viitti kesken testauksien vaihtaa merkkiä.
Ongelma on se ku eilen tuli melkein +, tänään kans. Ois ollu kiva huomenna varmentaa joko kävi haalenee vai oisko huomenna ollu kuinkin vahvat viivat. Viime kierrossaha tuli niin vahvat viivat, ettei jäänyt epäilystä onko + vai ei. Nyt niin vahvoja ei oo näkynyt.
Pitää nyt yrittää muiden oireiden perusteella kuulostella millon se mahdollisesti irtoaa. Eihän sillä muuten niin väliä, mut ettei ala liian aikaisin laittaa lugesteronia.
Limoja on vieläkin riittänyt kiitos greippimehun! :D
 
Oisko täällä joku viisaampi kuka osaisi sanoa miten kannattaa aloittaa tikuttelemaan ovista. Ongelmana on kierron epäsäännöllinen pituus. Aikaisemmin oli 35päivää nyt sitten viime kierto oli 29. Flo on laskenut keskiarvoksi 33 päivää. Flo mukaan tolla lyhyemmällä kierrolla ovis olisi viikonloppuna ja jos taas sattuu pidempi kierto niin olisi vasta ens viikon alussa. En millään haluaisi, että ovis menee ohitse. Usein kyllä olen tunnistanut oviksen mutta haluisin kuitenkin varmuudeksi tikuttaa. Toivottavasti tästä joku ymmärsi jotain:D
 
Oisko täällä joku viisaampi kuka osaisi sanoa miten kannattaa aloittaa tikuttelemaan ovista. Ongelmana on kierron epäsäännöllinen pituus. Aikaisemmin oli 35päivää nyt sitten viime kierto oli 29. Flo on laskenut keskiarvoksi 33 päivää. Flo mukaan tolla lyhyemmällä kierrolla ovis olisi viikonloppuna ja jos taas sattuu pidempi kierto niin olisi vasta ens viikon alussa. En millään haluaisi, että ovis menee ohitse. Usein kyllä olen tunnistanut oviksen mutta haluisin kuitenkin varmuudeksi tikuttaa. Toivottavasti tästä joku ymmärsi jotain
Kannattaa ehkä tässä tilanteessa aloittaa testaaminen ajatellen tuota lyhyempää kiertoa. Muutamaa päivää ennen oletettua lyhyemmän kierron ovista aloittaisin ja testaisin siihen saakka kun ajattelisin ovulaation tapahtuneen. :)
 
Omaa napaa
Viikonlopun jäljiltä kiristelyn ja pingotuksen tuntemuksia kohdussa.
Kp13.
Minusta tuntui että enimmät limailut oli loppuviikolla.
Jatketaas tätä...tänään dpo 10

Dpo -1 vatsa sekaisin, repäisykipuja, päikkärit, heräily yöllä
Dpo 0, paha olo
Dpo 1, aamulämpö nousi 37.7, hikoilu
Dpo 2, paha olo, väsymys, päikkärit, vatsakipuilu pitkin päivää, useampi finni naamassa
Dpo 3, useampi kovempi kramppi vatsassa,väsymys, palelu, unettomuus,kurkkukipu, päikkärit, päivälämpö 37.2, kipeähkö olo
Dpo 4, lämmöt dippas, aamulla 36.9, palelu, päikkärit, menkkamaisia jomotuksia, päivä lämpö 37.4
Dpo 5, vatsa sekaisin useasti, aamupäänsärky, aamulämpö kohosi takaisin 37.7, vatsan turvotus, jano, hikoilu, energinen olo, unettomuus
Dpo 6, räjähdysherkkä, aamulämpö 37.4, nälkä ja jano koko ajan, poskia kuumottaa, myös päivällä lämpö 37.4 ,elohiiri mahassa
Dpo 7, yöllä heräilin vähän väliä, aamulämpö 37.3, hikoilu, huimaus, lisää finnejä naamassa, nälkä, neulamaisia ja aika kipeitä tuikkimisia (tää oli aika outoa) mieliajan vaihteluja, ärtynyt
Dpo 8, aamulämpö 37.7, päänsärky, hikoilu, lisää finnejä, illasta kuumeinen olo, paha olo, vatsa sekaisin, nälkä
Dpo 9, aamulla testattu viivanpaikka(ehkä, tms) one step herkkä, Aamulämpö 37.4, hikoilu, palelu, vilunväristyksiä, kuumeinen olo, huimaus, vatsan turvotus, vatsa sekaisin, vatsassa tuikkimista
Dpo 10, aamulämpö 37.5, aamulla paha olo ja nälkä, hikoilu, vilun väristyksiä, yöunet loppui kesken 05, päikkärit, energiaa loppupäivästä touhuta kaikkea, jano kokoajan, vatsa sekaisin pitkin päivää, vatsan turvotus, päivällä lämpö 37.2, 25mlu testi nega

En tiiä miks mä taas analysoin mutta tein huomion että dpo 7 oli mm lämpö 37.3 ja kovia vatsa tuntemuksia kun taas dpo 8 lämpö noussut, päänsärky, vatsa sekaisin jne. Niin olishan toi ainakin joissain määrin mahdollista et tuolloin dpo7 ois ollu jotain kiinnittymiseen liittyvää.
Yhdestä plussa kierrrosta muistan että dpo 7 oli niin kovat vatsa krampit että vetivät jalat alta..no mutta eipä auta ku ootella

Testailen uudestaan parin päivän päästä eli huomenna
Onko sinulla normaalistikin korkeampi peruslämpö?
Itse olisin kuumeessa ja sairas jos lämpö olisi 37 :) minulla peruslämpö on 35.6-36.4 ja siitä korkeampi niin on tauti (tähän kohtaan se sairaana oleva emoji)

Itsellä ovis taisi olla tosiaan ja toivottavasti viikonloppuna. Nyt on ollut kohdun seudulla kireä ja tuntemuksia täynnä oleva fiilis. Pitkä loppukuu edessä
 
Mistä mittaatte lämmöt? Minä mittaan suusta. Ennen ovista 36.4, oviksen jälkeen seuraavaan kierron alkuun asti 37 ja yli. Kainalosta on matalammat, peruslämpö ollut aina 36 molemmin puolin. Suusta aloin mittaamaan, kun aloin seuraamaan aamulämpöjä, en ollut koskaan ajatellut että ero olisi niin suuri. Luulisin, jos suusta saisin lukeman lähelle 38, olisin kipeä. Mutta en ole ollut sairaana koko yritysaikana (uskomatonta, koputan puuta), niin en tiedä mitä lukemat olisi kipeänä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Omaa napaa
Viikonlopun jäljiltä kiristelyn ja pingotuksen tuntemuksia kohdussa.
Kp13.
Minusta tuntui että enimmät limailut oli loppuviikolla.

Onko sinulla normaalistikin korkeampi peruslämpö?
Itse olisin kuumeessa ja sairas jos lämpö olisi 37 minulla peruslämpö on 35.6-36.4 ja siitä korkeampi niin on tauti (tähän kohtaan se sairaana oleva emoji)

Itsellä ovis taisi olla tosiaan ja toivottavasti viikonloppuna. Nyt on ollut kohdun seudulla kireä ja tuntemuksia täynnä oleva fiilis. Pitkä loppukuu edessä
Joo mulla on 37.0 normi, jos on 38.0 oon sit vasta oikeesti kipee..ja nää mun lämmöt on mitattu korvamittarilla, eli heittää yläkanttiin vähän.
 
Eipä tule jouluna vauvaa meille. Aamun testi siis nega, enkä usko että enää tosta positiiviseks kääntyis!
Mun ei pitänyt todellakaan tykätä vaan en saa tuota surunaamaa esiin tuosta reaktiosta! @Mansikka_maanantai

Tuskin tulee täälläkään. Tein herkän ja nega oli ihan selvästi. Meillä osui just sopivasti ovulaation aikaan tallettelut, mutta ei silti näytä tulleen tulosta vaikka ovis tikutettu.
 
@Leonida itellekin käy usein niin mutta aattelen positiivisesti! Mies siis valmistuu kesäkuussa, joten mitä lähempänä kesää lapsi tulee, sitä helpompaa tulee olemaan taloudellisesti (toki meillä on säästöjä muutenkin ja itsellä vakituinen työ)
Positiivinen ajattelu on kaiken jaksamisen perusta! Me puhuttiin eilen, että vaikka kuinka toivottaisiin jouluvauvaa niin onhan näitä kuukausia tulossa. Meillä on häät tulossa, niin saa sitten olla ihan rennosti syömisen ja juomisen kanssa. Se voi myös yksi syy, mikä tässä hidastaa, kun ei tää ole ihan heikkohermoisten hommaa järjestää häitä Korona-tilanteessa. Onneksi noi luvut on laskussa, että se edes voi olla mahdollista.
 

Yhteistyössä