Haaveena vauva 2022

Me ollaan kanssa molemmat -82.
Mies syö joitakin hivenaineita joiden pitäisi parantaa laatua. Nyt viikonloppuna oletan oireista että oli ovis, ja talletteluja tehtiin perjantaina. Saas nähdä miten yk1 tuottaa tulosta. Vastahan tosiaan jätin minipillerit pois, joita olin syönyt 2kk. Eli en kauhean kauan. Mutta tiedä häntä vaikuttaako miten vai ei tähän ekaan kiertoon.
 
Minullakin aika samanlainen lista kikka kolmosista kun @minttuni lista Lisäksi näitä olen kokeillut:

- aamulämmön mittaus
- kohdun napakan tunnustelu
- tyrnin syönti
- vihreän teen juonti
- ajattelu ettei toivo vauvaa jonain tiettynä kiertona
- jonkun reissun yms.. varaus, johon ei voisi mennä viimeisillään raskaana/pienen vauvan kanssa.

Mikään ei ole auttanut näistä saamaan plussaa.

Aiemmissa yrityksissä oli greippumehu ja en käynyt heti pesulla,esikoisen aikaan nostin jalat ylös tallettelujen jälkeen Silloin auttoi varmaan nuori ikäni, olin vähän päälle 20v
Nyt ikää melkein 20v enemmän, joka taatusti haittaa raskautumista

Onko täällä muilla iäkkäimmillä yrittäjillä myös iäkkäät puolisot?Minä ja mieheni ollaan molemmat-8
Minullakin aika samanlainen lista kikka kolmosista kun @minttuni lista Lisäksi näitä olen kokeillut:

- aamulämmön mittaus
- kohdun napakan tunnustelu
- tyrnin syönti
- vihreän teen juonti
- erilaiset maitohappobakteerit
- vahvaa d-vitamiinia
- ajattelu ettei toivo vauvaa jonain tiettynä kiertona
- jonkun reissun yms.. varaus, johon ei voisi mennä viimeisillään raskaana/pienen vauvan kanssa.

Mikään ei ole auttanut näistä saamaan plussaa.

Aiemmissa yrityksissä oli greippumehu ja en käynyt heti pesulla,esikoisen aikaan nostin jalat ylös tallettelujen jälkeen Silloin auttoi varmaan nuori ikäni, olin vähän päälle 20v
Nyt ikää melkein 20v enemmän, joka taatusti haittaa raskautumista

Onko täällä muilla iäkkäimmillä yrittäjillä myös iäkkäät puolisot?Minä ja mieheni ollaan molemmat-82. Lukenut paljon,että myös miehen tavara voi huonontua ikää tullessa lisää Toki ei kai niin radikaalisti kuinka naisen hedelmällisyys laskee .

@Sinisilmät toivon sinulle kovasti onnea ja toipumista
Minun mies on 11v vanhempi (nyt 45v).Ei meidän tilanteessa ole vaikuttanut hedelmällisyyteen. Esikoista "yritettiin" kolme kiertoa (oli silloin 41v), kuopuksesta plussasin heti kun pillerit lopetin ja viime kuussa se kemiallinen. Varmaan vaikuttaa moni asia ja välillä myös tuuri. Paljon tsemppiä ♥
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heippa ja hyvää alkanutta viikkoa. Minäkin tänne nyt kirjoittelen. Ensinnäkin tsemppiä kaikille yrittäville ja onnea jo plussanneille ♥
Olen itse 27 vuotias ja mies 36 meillä on ennestään yksi lapsi 4/20

Alotettii toisen yrittäminen viime kierrosta eli nyt on yk 2 menossa. Ovulaatiota olen jo tovin tarkkaillut tikuilla. Viime kierrosta oli kyl selkeät ovis oireet ja tallettelut onnistui mutta raskaus ei alkanut. Rfsu:n herkällä testillä sain kyllä haalean viivan mutta niin ne menkat alkoi kp 29. Kierto on muutenkin ollut vähän mitä sattuu edellisen raskauden jälkeen, maksimissaan kuitenkin 34pv.

Nyt menossa kp 15 ja ovista odotellaan. On tämä kyllä stressaavaa hommaa, en ole mikään kärsivällinen ja kaiken pitäisi tapahtua heti.. eihän sitä koskaan tiedä tuleeko ikinä edes saamaan toista lasta.

Tätä kaikkea hankaloittaa se, että mieheni elää ihan eri rytmiä ja harvemmin ollaan iltaisin samaa aikaa kotona saati mennä nukkumaan..kaikki tallettelu pitää "kirjata kalenteriin" joka on vähän sellasta suorittamista.
 
Minäpä laitan vaikka mitä on ollut käytössä neljässä plussakierrossa joista yksi onnistunut raskaus ja muut keskenmenneitä.

-Omenaviinietikka
-Aspirin
-Maca
-Greippimehu
-Gelee royal

Lisäksi syön foolihappoa, d-vitamiinia ja semmoista beauty kollagen vitamiinia jolla muuten on tosi hyvä vaikutus ihoon, hiuksiin ja kynsiin!

Viime vuoden kahta raskautta yhdistää se, että oon ollut oviksen aikoihin jossain alkoholin huuruisissa juhlissa :D
 
Täällä kans kokeiltu:
Greippimehu
Vehnä alkio öljy
Maca
Mama vitskut (olleet jo 2v.käytössä)
Foolihappo(2v. Käytössä)
Gluteeniton ruokavalio
Vähähiilarinen ruokavalio
Painonpudotus
Seksiä joka toinen ja kolmas päivä
Seksiä ovulaation joka päivä
Seksiä vain ovulaation aikana
Eriasennot
Hedelmällisyyskuppi
Tipaton
Kännit
Kiinnittymisviinit
Rauta kuuri
Aamulämmön mittailut
Ovulaation tikutus
Unohtanut koko vauva homman
Aloittanut uuden harrastuksen jne. :D

Mut silleen mä oon tavallaa huono vertauskohde kun oonhan mä tässä matkan varrella raskautunut mutta ne raskaudet ei vaan jostain syystä kestä.

@petronella09 Meillä mies on 42v. Eikä omia lapsia.
Mutta esim. Siemennesteanalyysin mukaan paukkuja kuitenkin löytyy :D

@Sinisilmät Tsemppiä hirveesti! Ootan taas uutisia, toivottavasti hyviä sellaisia❤

Omaanapaa.
Ei herkkä one step tehty. Ei siihen kyllä mitään toista piirtynyt vaikka kaivelinkin sen vielä tunnin päästä roskiksesta :D
Jos nyt vaan oottelis ja jos ei menkat ala parin päivän sisään niin sit testailen uudestaan.
 
@petronella09 Meillähän on lahjamunasolusta alkunsa saanut poika, mutta mies on vuosimallia ~68 ja hyvin toimi vielä siittiöt. :) Minä sitä etukäteen stressasin kun mies ei oikein mitään liikuntaa harrasta ja elää eineksillä, ylipainoakin on, harkittiin jotain ravintolisäkuuria ennen hedelmöitystä mutta ei sitä sitten tullut toteutettua.
Meillä myös miehellä ylipainoa ja ruokailu tottumuksissa olisi parantamisen varaa.Hän syö monivitamiinia kun apteekista hälle purkin hain ja muistutan ottamaan myös vitamiinit :)
 
Minullakin aika samanlainen lista kikka kolmosista kun @minttuni lista Lisäksi näitä olen kokeillut:

- aamulämmön mittaus
- kohdun napakan tunnustelu
- tyrnin syönti
- vihreän teen juonti
- erilaiset maitohappobakteerit
- vahvaa d-vitamiinia
- ajattelu ettei toivo vauvaa jonain tiettynä kiertona
- jonkun reissun yms.. varaus, johon ei voisi mennä viimeisillään raskaana/pienen vauvan kanssa.

Mikään ei ole auttanut näistä saamaan plussaa.

Aiemmissa yrityksissä oli greippumehu ja en käynyt heti pesulla,esikoisen aikaan nostin jalat ylös tallettelujen jälkeen Silloin auttoi varmaan nuori ikäni, olin vähän päälle 20v
Nyt ikää melkein 20v enemmän, joka taatusti haittaa raskautumista

Onko täällä muilla iäkkäimmillä yrittäjillä myös iäkkäät puolisot?Minä ja mieheni ollaan molemmat-82. Lukenut paljon,että myös miehen tavara voi huonontua ikää tullessa lisää Toki ei kai niin radikaalisti kuinka naisen hedelmällisyys laskee .

@Sinisilmät toivon sinulle kovasti onnea ja toipumista
Mun mies on 45, hoidoissa kun ollaan niin tavara tutkittu ja ei ongelmia siellä. Toki tämäkin on varmasti tosi yksilöllistä.

Apukeinoista: Mulla on ollut käytössä greippimehu, maca, ubikinoni, gelee, donaferty, kiinnittymisviini, rauta(mulla on ollut tosi huono ferritiini), lääkityksen nosto vajiksen hoidossa, ja mitähän muuta. :LOL: Kiinnityymisviinit otin viimeksi alkion siirron jälkeen ja kiinni otti. Eli taikauskoisesti aion käydä viinit nytkin hakemassa jos siirtoon päästään.:D

Tänään mulla on toinen väliultra. Ihan sairaat limat on ilmaantuneet, vähän jännitti kun tulivat jo ennen kuin aloitin jarrut ja ajattelin että nytkö ne munasolut karkaavat. :eek:Mutta google kertoi että ois normaalia, en vaan yhtään muista että ois ollut tämmöistä viimeksi. No, ilmeisesti ja toivottavasti jotain siellä tapahtuu.
 
Tälle päivälle pamahti sitten CB:n testin mukaan ovulaatio, testiviivakin oli abauttirallaa yhtä vahva kuin kontrolliviiva alle 3 tunnin pidättämisellä, yöllä pissatti joku ja en alkanut testejä tekemään klo 5, kun herätys oli vasta klo 7. Talletteluja on viikonloppuna tehty, tänään voisi vielä varmistella. :cool: Eli mut voi lisätä piinalistalle, tänään dpo 0, huomenna dpo 1. :X3:o_O:giggle: Eilen hainkin postista raskauskeijun toimituksen ovistestejä ja herkkiä raskaustestejä, jotta saa lääkesäädöt ajoissa tehtyä.

Mä luulen, että omaa raskautumista parhaiten edistää hyvä stressinhallinta, joka sitten jeesii hyvin nukkumista. Tä on vaan näin stressailuun taipuvana joskus helpommin sanottu kuin tehty. Kävin tossa loppuvuodesta työpsykologilla juttelemassa, josta oli kyllä paljon apua. Lisäksi toki koitan pääasiassa syödä fiksusti ja ottaa vitskut/hivenaineet (foolihappo, rauta, vegaanin monivitamiinivalmiste). En noiden uniongelmien takia oo pariin vuoteen juuri ollenkaan käyttänyt alkoholia.
 
Tälle päivälle pamahti sitten CB:n testin mukaan ovulaatio, testiviivakin oli abauttirallaa yhtä vahva kuin kontrolliviiva alle 3 tunnin pidättämisellä, yöllä pissatti joku ja en alkanut testejä tekemään klo 5, kun herätys oli vasta klo 7. Talletteluja on viikonloppuna tehty, tänään voisi vielä varmistella. Eli mut voi lisätä piinalistalle, tänään dpo 0, huomenna dpo 1. Eilen hainkin postista raskauskeijun toimituksen ovistestejä ja herkkiä raskaustestejä, jotta saa lääkesäädöt ajoissa tehtyä.

Mä luulen, että omaa raskautumista parhaiten edistää hyvä stressinhallinta, joka sitten jeesii hyvin nukkumista. Tä on vaan näin stressailuun taipuvana joskus helpommin sanottu kuin tehty. Kävin tossa loppuvuodesta työpsykologilla juttelemassa, josta oli kyllä paljon apua. Lisäksi toki koitan pääasiassa syödä fiksusti ja ottaa vitskut/hivenaineet (foolihappo, rauta, vegaanin monivitamiinivalmiste). En noiden uniongelmien takia oo pariin vuoteen juuri ollenkaan käyttänyt alkoholia.
Sulle ei oltu merkattu kierronpituutta? Laitanko sen myös?
 
Kokemuksia AMH:n tuloksesta? Sain juuri labratuloksen, että AMH on 2,6 ja hätähousuna yritin kuumeisesti Googlesta etsiä mitä tästä voi päätellä. Huomenna on soittoaika lääkärin kanssa, mutta malttamattomana foliohattuilijana kuulisin mielelläni muiden kokemuksista
 
En oo ihan varma kierron pituudesta, koska on vasta eka kunnollinen kierukan jälkeen. Mut jos nyt heitetään arvioksi 23-24 päivää, tänään kiertopäivä 10.
Ainahan noita voidaan muutella ja tarkentaa. :) Voihan se olla, että nopeastikin tulee normaaliin.

Mulle gyne sanoi poistossa, että jos on ollut ennen laittoa säännölliset niin pitäisi palautua normaaliksi. Jos ei olisi palautunut, niin oltaisiin pistetty keltarauhashormonia reipastamaan kiertoa.
 
Kokemuksia AMH:n tuloksesta? Sain juuri labratuloksen, että AMH on 2,6 ja hätähousuna yritin kuumeisesti Googlesta etsiä mitä tästä voi päätellä. Huomenna on soittoaika lääkärin kanssa, mutta malttamattomana foliohattuilijana kuulisin mielelläni muiden kokemuksista
Toi on tosi hyvä! Kun multa otettiin AMH:ta, lääkärin mukaan yli 2:n arvot on sellaisia, että munasarjareserviä kyllä on. Ei oo myöskään niin korkea, että viittaisi PCOS:ään. Toki yksi labra muiden joukossa, ja kokonaisstatus ratkaisee.
 
Kokemuksia AMH:n tuloksesta? Sain juuri labratuloksen, että AMH on 2,6 ja hätähousuna yritin kuumeisesti Googlesta etsiä mitä tästä voi päätellä. Huomenna on soittoaika lääkärin kanssa, mutta malttamattomana foliohattuilijana kuulisin mielelläni muiden kokemuksista
Sun arvo kuullostaa hyvältä! :)
Mulla oli viime syksynä 1,8 ja sanottiin että alentunut hedelmällisyys, ei kuitenkaan vielä huono sekään.
 
Kp 10 ultrassa tosi tarkalla ultralaitteella löytyi 3x6 mm kokoinen polyyppi kohdusta, mutta sellaiselta alueelta, minkä ei pitäisi vaikeuttaa raskauden kiinnittymistä. (aikaisemmin ultrat ei olleet niin tarkkoja, nii ei näkyny. ) Lääkäri kuitenkin sanoi, että mikäli tässä kierrossa ei tärppää, niin seuraavassa kierrossa tehtäis tutkimus, jossa kohtu täytetään nesteellä, tutkitaan tarkemmin polyypin rakennetta ja mahdollisesti myös poistetaan. Polyypit (kohdun alueella ainakin terveyskirjaston mukaan) voivat myös aiheuttaa lapsettomuutta ja keskenmenoja.
Tänään iltapäivällä inseminaatio. Mies vei siemennesteen pesuun ja sit se laitetaan mun sisälle. Jännittää tosi paljon. Ja varmasti seuraavat kaksi viikkoa on todellisia piinapäiviä.

Tämän aamun ovistestit plussaa, varmaan nyt päivemmällä olis vielä voimakkaammat plussat. Jospa tää kierto auttais täyttämään meidän suurimman haaveen.

Tämän aamun testi. Ylhäällä rfsu ovulaatioliuskatesti ja alempana pregcheck ovulaatioliuskatesti.


Tälle päivää mulle voi laittaa dpo 0 ja tulen mukaan piinalistalle.


Edit:
Elämäni ensimmäinen IUI ohi. Ei sattunut lainkaan ja onnistui hyvin. Pregnyl vielä laitettiin samalla reissulla. Annettiin ohjeeksi vielä huomenna illalla varmistus harjoittaa romantiikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Siirryn minäkin nyt sitten tänne. Mukana ollut vuoden 20 ja 21 keskusteluissa ja nyt sitten täälläkin. Tässä vähän meidän taustaa:

Olen 34v ja mies on 35v. Meillä ehkäisy jäi pois 2/19 ja olimme 11/19 asti "tulee jos on tullakseen" asenteella (miehen pyynnöstä). 11/19 aloitimme siis kunnon yrittämisen, alotin tikuttelemaan ja ajotettiin yhdyntöjä. Harmikseni sain ovistesteihin vuoden aikana vaan 2 kertaa plussan ja aloin miettimään etten ovuloi juurikaan. Kävin progesteronimittauksessa ja se osoitti epäilykset oikeiksi. Mulla on ollut ylipainoa ja oon miettinyt, että voiko se olla ovuloimattomuuden syy. Pcos:ää tjms. ei taas ole. AMH on alhainen, 0,75. Olen nyt elokuusta lähtien tiputtanut painoa 10 kg.

Hoitoihin yksityiselle hakeuduimme nyt tammikuussa. Meillä on tehty 2xOI ja nyt tässä kierrossa tehny nyt toinen OI+inssi. Ehkä teemme vielä yhden/kaksi inssiä jos tässä ei tärppää. IVF:ään meno pelottaa ihan hirveästi.

Tässä kierrossa olen käynyt 2 kertaa akupunktiossa ja ainakin vielä kolmas käynti on vielä tällä viikolla. Olen käynyt myös syksystä alkaen vyöhyketerapiassa 3 kertaa satunnaisesti kun on ollut pahin fiilis. Se oli kyllä rentouttavaa! Kaikenmaailman poppakonstit on myös kokeiltu :D Välillä on todella epätoivon hetkiä ja tekisi mieli jo luovuttaa kun ei jaksa enää. Mutta toisaalta haave omasta lapsesta on niin suuri, että pakko yrittää tehdä kaikki voitava.

Voisin tulla listoille: Krippis, ya 11/19, 1. lapsi, kiertolistalle: 13/25-28, piinailijoihin: dpo2
 
Viimeksi muokattu:
Ylellä on mielenkiintoinen juttu hedelmällisyydestä (pääasiassa miesten): https://yle.fi/uutiset/3-11871490
Yllättävää, kun tuolla sanotaan että noin joka toisen lapsettomuuden syy on miehessä.

Vippaskonsteista oon käyttänyt joka toinen päivä -tekniikkaa ja kiinnitysviiniä. Keskenmennyt ja kemiallinen/kiinnitysyritys olivat muuten molemmat vähän reilumman viinillä marinoinnin jälkeen, mutta lopputuloksen perusteella viiniviikko ei olisi kuitenkaan mun suosittelema taktiikka :rolleyes:
 
Ylellä on mielenkiintoinen juttu hedelmällisyydestä (pääasiassa miesten): https://yle.fi/uutiset/3-11871490
Yllättävää, kun tuolla sanotaan että noin joka toisen lapsettomuuden syy on miehessä.

Vippaskonsteista oon käyttänyt joka toinen päivä -tekniikkaa ja kiinnitysviiniä. Keskenmennyt ja kemiallinen/kiinnitysyritys olivat muuten molemmat vähän reilumman viinillä marinoinnin jälkeen, mutta lopputuloksen perusteella viiniviikko ei olisi kuitenkaan mun suosittelema taktiikka
Olipa tosiaan hyvä artikkeli!
Korvaan särähti kuitenkin tuo lause: jos mies on lapseton 40v. Mennessä, tulee todennäköisesti jäämäänkin...en ihan jaksaisi uskoa tuohon.


Ja muuten tohon viini asiaan niin nyt kun mainitsit ja taisi @Töppönen_ kin sanoo saman niin munkin ainakin kahteen plussaan johtaneissa kierroissa oon ollu ovulaation aikaan reissuissa ja silloin on tullut juotua :unsure:
Eli en kyllä voi suosittella itsekään sitä koska mikään niistä raskauksista ei jatkunut. Mut oisko siinä sit jotenkin ollut rentoutuneemmassa tilassa eli vois kokeilla jotain muita rentoutumistapoja sitten tilalle :D
 
Olipa tosiaan hyvä artikkeli!
Korvaan särähti kuitenkin tuo lause: jos mies on lapseton 40v. Mennessä, tulee todennäköisesti jäämäänkin...en ihan jaksaisi uskoa tuohon.


Ja muuten tohon viini asiaan niin nyt kun mainitsit ja taisi @Töppönen_ kin sanoo saman niin munkin ainakin kahteen plussaan johtaneissa kierroissa oon ollu ovulaation aikaan reissuissa ja silloin on tullut juotua
Eli en kyllä voi suosittella itsekään sitä koska mikään niistä raskauksista ei jatkunut. Mut oisko siinä sit jotenkin ollut rentoutuneemmassa tilassa eli vois kokeilla jotain muita rentoutumistapoja sitten tilalle
Uskon myös, että enemmän siinä voi olla kyse siitä kun saa ajatukset hetkeksi muualle ja rentoutuu. Jotain semmoista siis pitäis aina oviksen tienoille keksiä. Nytkin olin tässä kierrossa kaverin polttareissa. Ihan pienellä tyttöporukalla ja hauskaa tekemistä +hyvää syömistä, mutta ei paria skumppalasia lukuunottamatta enempää alkoholia. Saa nähdä onko siitä mihinkään. ;) Seuraavaksi sitten taas kunnon kännit, jos tämä ei toiminut:ROFLMAO:
 
Sori sekoilin jotain mutta minun viesti
Olipa tosiaan hyvä artikkeli!
Korvaan särähti kuitenkin tuo lause: jos mies on lapseton 40v. Mennessä, tulee todennäköisesti jäämäänkin...en ihan jaksaisi uskoa tuohon.


Ja muuten tohon viini asiaan niin nyt kun mainitsit ja taisi @Töppönen_ kin sanoo saman niin munkin ainakin kahteen plussaan johtaneissa kierroissa oon ollu ovulaation aikaan reissuissa ja silloin on tullut juotua
Eli en kyllä voi suosittella itsekään sitä koska mikään niistä raskauksista ei jatkunut. Mut oisko siinä sit jotenkin ollut rentoutuneemmassa tilassa eli vois kokeilla jotain muita rentoutumistapoja sitten tilalle
Joo tuo on niin tapauskohtaista. Minun mies oli yli 40v kun saatiin eka eikä tarvinnut "yrittää" kuin kolme kiertoa.
 
Elmukka
Laitan tänne vähän oman tilanteen updatea :) Miehen kanssa vauvahaaveesta juteltiin ja sen tuloksena jätin pillerit pois reilu viikko sitten, kun sopivasti vanha levy loppui. Tämän jälkeen menkat tuli ja kesti 2pvä jonka jälkeen tiputteluvuotoa muutaman päivän. Pillereitä söin useamman vuoden, joten omasta luonnollisesta kierrosta ei ole hajuakaan. Tällä hetkellä Flon mukaan kp 6. Vielä ei olla seksiä harrastettu tämän kierron aikana ja oletettavasti tämä kuukausi ollaan asenteella ”tulee jos on tullakseen”. Toukokuussa ajatuksena alkaa tikuttamaan ovista ja yrittää vauvaa ihan toden teolla. Samalla pelkään koko prosessin aloittamista ja päässä pyörii miljoona kysymystä siitä, että ollaanko valmiita tähän ja johtuuko tää kuumeilu vain ympärillä pyörivästä vauvabuumista. Mietin jopa, että onko tää edellämainittu syy sille miksi ei jo tässä kuussa ”yrittämällä yritetä” tehdä vauvaa. Uskottelenko vain itelleni että haluaisin ensin kiertoni tasaantuvan tai että en haluaisi tammikuun vauvaa (mikä on naurettavaa sekin) vaikka oikeesti vain kaikki tuleva pelottaa?
 
Huomiselle tiistaille voi päivittää kp2/28-32

Yrityskierto kakskyt jotain käynnistyi.
Pitkästä aikaa olen ollut todella maassa, kun vuoto alkoi kivuilla ilmoitella tulostaan eilen.
Muutama kuukausi meni aika hyvin ja oli muuta mielessä.

Aurinkoa kohti kuitenkin!

Yritin kääntää positiiviseksi, että jos vaikka syksyllä tärppäis ja saisimme kesävauvan.
 
Kiitos @sofialiina ja @Alinna86 vastauksista Nyt yritän malttaa mieleni. Viikonloppu meni märehtiessä toisen munasarjan lievä PCO diagnoosia ja tätä ovuloimatonta kiertoa. Huomenna on sitten lisää tietoa kokonaisvaltaisesta tilanteesta.
AMH
Tuo sun arvo kuulostaa hyvältä. Oon lukenu jonkin verran aiheesta. PCOhon ei suoraan viittaisi. Ole huoletta siis :giggle: (y)

Mun arvo oli 5.5 joka on liian korkea ja kertoo luultavasti huonosta laadusta. Mulla teininä diagnosoitu jo PCOS, eli arvo ei yllätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86

Yhteistyössä