nalle varas vienyt 80 miljoonaa euroa mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhutko itsesi yleensä vahingossa pussiin? Mitä, jos vähentäisit aavistuksen kiihkomieltäsi. Joskus lukisit toisen tekstiä. (ei, en mä sitä tietenkään edellytä).

Ja kyllä noi on verrattavissa. Selitänpä sulle miksi, vaikket luekkaan. Yritys ostaa ihmisen aikaa-> ihminen tekee jotain muuta, se on työn kiertoa. Usein ihan laillisestikin, kuten vessassa käynti.
Valtio määrää veroja->ne rahat, jotka valtio on itselleen laskenut kuuluvaksi "vuokraamastansa" maa-alueesta, koulutetusta ja terveestä työvoimasta, oikeudesta käyttää maan valuuttaa, valmiiksi laadituista sopimuksista mm. kaupankäynnin osalta, ja muita palveluita -> yritys siirtäessään rahaa veroparatiiseihin, ei maksa paketista koko summaa ->on laissa määriteltyä rikollisuutta.
On olemassa myös verosuunnittelua, mut sä siitä tulit takavasemmalta itkeen, kun muut puhuu rikollisuudesta. On olemassa vielä myös muunlaista harmaalla alueella pyörivää toimintoa, joka ei vielä ole rikollista, mutta joka ihan hyvin voisi olla. Hyvänä esimerkkinä ahdistelun, seksuaalisen itsemääräämis-asioiden kiristyminen vastikään.

Kyl tommoinen, et niitä varoja vois sit korona-aikana kysellä, olis pelkästään kohtuullista. Nyt yritykset on jälleen käsi ojossa vaatimassa, mutta pitäis sitä maksuhalukkuuttakin löytyä.

Jos ei halua maksaa veroja, niin tienaa sit vähemmän. As simple as that.
Niin siis koko ketjun topic oli nalle wahlroosin ”veronkierto”, eli mainitsemani laillinen vero-optimointi. Ei siis inttämäsi laiton veropetos. Ja mielestäsi minä tulin takavasemmalta puhumaan väärästä aiheesta :D

Verot kuuluvat elämään, mutta mikään asia ei pakota niitä vapaaehtoisesti extraa maksamaan. Ei ainakaan järki :D Vero kas kun aina on valtion laillista varkautta, niin mitä vähemmällä selviää, sen parempi. Näin on nalle wahlrooskin ajatellut ja jopa vaihtanut siksi kansalaisuutensa Ruotsiin. Silti tämän maan kateelliset vasurit itkee nallen miljoonien perään ja koittavat syyttää ”veronkierrosta”, vaikka mitään laitonta ei olekaan tapahtunut.

”Jos ei halua maksaa veroja, niin tienaa sit vähemmän. As simple as that.”

Ja näin tyhmästi ajattelee vain kommunisti. Juuri tuolla ajattelulla vasemmistolainen ideologia aiheuttaa aina kurjuutta, köyhyyttä ja tyhjiä hyllyjä kaupassa. Niin se on tehnyt historiassa aina ja niin se tulee aina tekemään. Viimeisimpänä nyt Venezuela.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Niin siis koko ketjun topic oli nalle wahlroosin ”veronkierto”, eli mainitsemani laillinen vero-optimointi. Ei siis inttämäsi laiton veropetos. Ja mielestäsi minä tulin takavasemmalta puhumaan väärästä aiheesta

Verot kuuluvat elämään, mutta mikään asia ei pakota niitä vapaaehtoisesti extraa maksamaan. Ei ainakaan järki Vero kas kun aina on valtion laillista varkautta, niin mitä vähemmällä selviää, sen parempi. Näin on nalle wahlrooskin ajatellut ja jopa vaihtanut siksi kansalaisuutensa Ruotsiin. Silti tämän maan kateelliset vasurit itkee nallen miljoonien perään ja koittavat syyttää ”veronkierrosta”, vaikka mitään laitonta ei olekaan tapahtunut.
Nallen hesen veronkierto? Eli et lue toisten juttuja.
No alettiin kuitenkin puhuun laittomasta veronkierrosta, ja tulit iniseen besserwisserinä ja öyhöttäjänä väliin. Älä yritä.

Ja ainoo, joka täällä itkee rahojen menettämisistä, oot sä, eli taidat olla vasemmistolainen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nallen hesen veronkierto? Eli et lue toisten juttuja.
No alettiin kuitenkin puhuun laittomasta veronkierrosta, ja tulit iniseen besserwisserinä ja öyhöttäjänä väliin. Älä yritä.

Ja ainoo, joka täällä itkee rahojen menettämisistä, oot sä, eli taidat olla vasemmistolainen.
:) aika usein käy niin, että kun mun kanssa alkaa vääntämään, niin yhtäkkiä ”puhutaan väärästä asiasta”. Otsikosta minä puhun. Koko ajan olen puhunut. Jos sä haluat puhua jostain Hesburgerin veropetoksesta, niin linkkaa vaikka joku uutinen. Tiedetään mistä oikein tarkalleen ottaen haluat jutella. Sun kaltaisilla on tapana koittaa siirtää maalitolppia siinä vaiheessa kun sut on argumentteinesi ahdistettu nurkkaan :D Ne on ne vakiot, että:

1. puhut väärästä asiasta
2. Itse asiassa olen samaa mieltä. Aina ollut. :)
3. Kato ite googlesta, en perustele.

Näin ne tuppaa päättymään.

aika usein käy niin, että kun mun kanssa alkaa vääntämään, niin yhtäkkiä ”puhutaan väärästä asiasta”. Otsikosta minä puhun. Koko ajan olen puhunut. Jos sä haluat puhua jostain Hesburgerin veropetoksesta, niin linkkaa vaikka joku uutinen. Tiedetään mistä oikein tarkalleen ottaen haluat jutella. Sun kaltaisilla on tapana koittaa siirtää maalitolppia siinä vaiheessa kun sut on argumentteinesi ahdistettu nurkkaan Ne on ne vakiot, että:

1. puhut väärästä asiasta
2. Itse asiassa olen samaa mieltä. Aina ollut.
3. Kato ite googlesta, en perustele.

Näin ne tuppaa päättymään.
Lue aloitus. Ja ei, ei sul oo mitään oikeutta päättää mistä muut saa puhua. Siellä mainitaan kyl nalle otsikossa, sen lisäksi hese ja veropetos. Jos haluaa, voi puhua vaikka vieroituksen hinnasta. TAI jostain ihan muusta, kuten keskusteluilla on tapana sinkoilla.
Sä et oo ajanut mua nurkkaan millään argumenteilla, (vasemmisto itkee ja rahat on yrittäjän, ennenkuin ne on valtion) vaikka olet koittanutkin puhua ohi aiheen. Ja enemmänhän mä oon oikeessa ollut, kun puhin siitä kiristyksestä veronkiertoonkin, missasitko etusivulta sen USAn aloituksen yhteisveroista veronkierron välttämiseksi.

Jos susta tuntuu, et noi on yleiset vastaukset sulle, etkä tykkää niistä, mee ittees. Noihan on täysin sellaista: viisas väistää -kommenttia. Noin mäkin vastaan, kun haluun päästä hulluista eroon.

Niin siis keneltä se on varastanut ja mitä?

Siirtänyt omien varojensa ja omin rahoin maksettujen neuvonantajienavulla sijoittamien rahojensa tienaamansa rahat johkin mistä laiskanpulskeat suomalaiset eivät saa niitä verojen muodossa hyödykseen.

Itseasiassa taitaa olla kunnianloukkaus toi alkuperäinen muotoilu. Eiks?

Siirtänyt omien varojensa ja omin rahoin maksettujen neuvonantajienavulla sijoittamien rahojensa tienaamansa rahat johkin mistä laiskanpulskeat suomalaiset eivät saa niitä verojen muodossa hyödykseen.

Toinen käsi tekee tätä ja toinen käsi pyytää tukia

Voi sen ajatella noinkin. Tai sit niin, et tienaaminen kiinnostaa ilmaisella työvoimalla, kunhan ei tarvi osallistua koulutusmaksuihin, yliopistoihin, teiden rakennus - ja ylläpitomaksuihin, terveydenhuollon maksuihin alkaen synnytyksistä, päättyen saattohoitoihin, sähköverkon ylläpitomaksuihin, kunnan työntekijöiden palkkoihin, kuten opettajat, yritysten tukemiset ...lääkkeet, jätehuolto, poliisi, armeija.....

.. Jotka sitten loput "laiskat" suomalaiset maksaa, jotka ei kierrätä verojaan paratiiseihin.

Jos ei halua maksaa yhteisöveroja, voi aina tehdä muuta tai häipyä Suomesta.

Voi sen ajatella noinkin. Tai sit niin, et tienaaminen kiinnostaa ilmaisella työvoimalla, kunhan ei tarvi osallistua koulutusmaksuihin, yliopistoihin, teiden rakennus - ja ylläpitomaksuihin, terveydenhuollon maksuihin alkaen synnytyksistä, päättyen saattohoitoihin, sähköverkon ylläpitomaksuihin, kunnan työntekijöiden palkkoihin, kuten opettajat, yritysten tukemiset ...lääkkeet, jätehuolto, poliisi, armeija.....

.. Jotka sitten loput "laiskat" suomalaiset maksaa, jotka ei kierrätä verojaan paratiiseihin.

Jos ei halua maksaa yhteisöveroja, voi aina tehdä muuta tai häipyä Suomesta.

Miksi mitään yritystä pitäisi kiinnostaa synnytykset ja saattohoidot? Siis että otat älyttömän lainan. Panttaat kodit, mökit, autot ja perinnöt. Otat riskin hävitä kaiken. Teet ympäripyöreitä päiviä ja alkuajat ilman palkkaa itsellesi. Olet sankari-yrittäjä. Ja miksi? No koska synnytys ja saattohoito :D Voi olla, että sinäkään et alkaisi moiseen. Jättäisit sen palan kakkua toisten hoidettavaksi. Ja näinhän sosialismissa ja kommunismissa tapahtuu. Juuri tuo on se kaatava aate. Kukaan ei lopulta jaksa ja viitsi, koska ”joku muu” voi sen hoitaa, kun ei siitä itse edes tarpeeksi hyödy.

Yritys on olemassa vain itseään, eli omistajiaan varten. Se on sijoitus. Ja vaikka se miten pahalta tuntuukin, että joku sitten menestyessään saa sinua enemmän, niin tämän ansiosta me kaikki saamme enemmän. Kaikki tämä näkyvä hyvinvointi on kapitalismilla rakennettu. Siihen kuuluu rahan ahneus. Toisenlaisia yhteiskuntamalleja voi käydä kurkkaamassa Pohjois-Koreassa, Venezuelassa ja Kuubassa. Tosin Kuubakin on hiljattain antanut jalansijaa kapitalismille, koska ovat halunneet lisätä hyvinvointiaan.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Miksi mitään yritystä pitäisi kiinnostaa synnytykset ja saattohoidot? Siis että otat älyttömän lainan. Panttaat kodit, mökit, autot ja perinnöt. Otat riskin hävitä kaiken. Teet ympäripyöreitä päiviä ja alkuajat ilman palkkaa itsellesi. Olet sankari-yrittäjä. Ja miksi? No koska synnytys ja saattohoito Voi olla, että sinäkään et alkaisi moiseen. Jättäisit sen palan kakkua toisten hoidettavaksi. Ja näinhän sosialismissa ja kommunismissa tapahtuu. Juuri tuo on se kaatava aate. Kukaan ei lopulta jaksa ja viitsi, koska ”joku muu” voi sen hoitaa, kun ei siitä itse edes tarpeeksi hyödy.

Yritys on olemassa vain itseään, eli omistajiaan varten. Se on sijoitus. Ja vaikka se miten pahalta tuntuukin, että joku sitten menestyessään saa sinua enemmän, niin tämän ansiosta me kaikki saamme enemmän. Kaikki tämä näkyvä hyvinvointi on kapitalismilla rakennettu. Siihen kuuluu rahan ahneus. Toisenlaisia yhteiskuntamalleja voi käydä kurkkaamassa Pohjois-Koreassa, Venezuelassa ja Kuubassa. Tosin Kuubakin on hiljattain antanut jalansijaa kapitalismille, koska ovat halunneet lisätä hyvinvointiaan.
Lueppa taas loppuun asti. Siksi, että jos toimii Suomessa, toimii Suomen yhteiskunnan mukaan, niinkuin lait ja verot ja muut on asetettu. Ei yhteiskunta toimi sillä, että siellä on rikollista ja moraalitonta toimintaa. Kannatat varmaan korruptiota kanssa.
Kommunismi? Lähdetpä laukalle. Ollaan vielä AIKA kaukana kommunismista, vaikka veronkierto onkin laitonta. Voitko lakata hokemasta tuota yhtä ja samaa, jos tahdot, että keskustelu jatkuu. Sä et ole vastannut yhteenkään mun argumenttiin, vaan hoet tuota yhtä ja samaa aika maanisesti. Et melkein tekis mieli kysyä, onko lääkkeet kunnossa.

Kyllä mulle on ihan sama, paljon muut tienaa ja kuinka hyvin niillä yritykset menee. Se on hieno homma, jos joku menestyy. Mutta on se homma tehtävä lain ja moraalin mukaan, kuten yhteiskunnassa toimitaan. Jos ei ole tähän halukas, niin voi ihan vapaasti mennä vaikka intokiinaan.

Veronkierto myös vääristää yritysten välistä kilpailua. Niistä maksetaan koko tuo yhteiskunnan ylläpito, jonka listasin, josta pääsit ensimmäiseen lauseeseen asti. Ja koko paketti vaikuttaa koko maan yrityskannan toimivuuteen.

Tässä tapauksessa verorahat kyllä kelpaa, kaikki tukiaiset, mitkä ikinä vaan saa kahmittua, suoraan paratiisin pankkitilille. Ne verorahat kuuluu sille maalle!!

Lueppa taas loppuun asti. Siksi, että jos toimii Suomessa, toimii Suomen yhteiskunnan mukaan, niinkuin lait ja verot ja muut on asetettu. Ei yhteiskunta toimi sillä, että siellä on rikollista ja moraalitonta toimintaa. Kannatat varmaan korruptiota kanssa.
Kommunismi? Lähdetpä laukalle. Ollaan vielä AIKA kaukana kommunismista, vaikka veronkierto onkin laitonta. Voitko lakata hokemasta tuota yhtä ja samaa, jos tahdot, että keskustelu jatkuu. Sä et ole vastannut yhteenkään mun argumenttiin, vaan hoet tuota yhtä ja samaa aika maanisesti. Et melkein tekis mieli kysyä, onko lääkkeet kunnossa.

Kyllä mulle on ihan sama, paljon muut tienaa ja kuinka hyvin niillä yritykset menee. Se on hieno homma, jos joku menestyy. Mutta on se homma tehtävä lain ja moraalin mukaan, kuten yhteiskunnassa toimitaan. Jos ei ole tähän halukas, niin voi ihan vapaasti mennä vaikka intokiinaan.

Veronkierto myös vääristää yritysten välistä kilpailua. Niistä maksetaan koko tuo yhteiskunnan ylläpito, jonka listasin, josta pääsit ensimmäiseen lauseeseen asti. Ja koko paketti vaikuttaa koko maan yrityskannan toimivuuteen.

Tässä tapauksessa verorahat kyllä kelpaa, kaikki tukiaiset, mitkä ikinä vaan saa kahmittua, suoraan paratiisin pankkitilille. Ne verorahat kuuluu sille maalle!!
Olenko käsittänyt oikein, että sinä asut ulkomailla?

Sillä ei ole mitään väliä tämän keskustelun kannalta, missä minä asun. Hesellä on muuten toimintaa myös ulkomailla. Siellä he sitten pakertavat sen maan lainsäädännön ja yhteiskunnan mukaan ja jos ei kelpaa, niin sitten intokiinaan. Piste.
Eli asut ulkomailla. Suomalainen ilmainen koulutus kelpasi sulle, mutta verosi maksat ulkomaille. Veronkiertoa ja kiittämättömyyttä sulta.

Eli asut ulkomailla. Suomalainen ilmainen koulutus kelpasi sulle, mutta verosi maksat ulkomaille. Veronkiertoa ja kiittämättömyyttä sulta.
Se ei automaattisesti muuten mene noin, ethän sä tiedä, mihin maksan veroni. Ne maksan kyllä. Ja kuten jo sanoin, jos jotakuta ei kiinnosta elää yhteiskunnan sääntöjen mukaan, niin up you go!
Mutta sähän et taida edes tietää, mitä veronkierto on, sen verran kummallista puhetta tulee.

Sun kanssa on haastavaa keskustella, kun et nyt ole ihan välkyimmäistä päästä. Joutuu ikään kuin perusasioita selittämään, kuten nyt vaikka se että kiinnostamisella ja lain noudattamisella ei ole kyllä nyt mitään yhteyttä. Yritystä jota ei kiinnosta saattohoito ja synnytys, voi oikein hyvin noudattaa lakia ja päinvastoin. Että vaikea on keskustella, kun sulla tuo juttujen logiikka ei oikein stemmaa. Ei millään pahalla toki.

Ja vaikkapa minä yksilönä: ei kiinnosta maksaa senttiäkään liikaa veroja. Nytkin niitä menee aivan poskettomasti liikaa. Olen kyllä maksanut takaisin saamani. Jos voin laillisesti optimoida veroni ja jättää jotain maksamatta, niin taatusti niin teen. Jos se on sitten sitä, että mua ei kiinnosta jonkun random-mummon saattohoito, niin kyllä. Ei se tosiaan kiinnosta.

Tässä maassa yksityinen sektori, eli yritykset, maksavat suuremman osan kaikista kuluista ja valtion menoista.
Tässä maassa rikkain kymmenys maksaa lähes puolet kaikesta ansiotuloverokertymästä.

Se on laiskuutta se populismi, kun ei kiinnosta ottaa asioista selvää.

Veronkierrosta on Suomen kohdalla turha yrityksiä/yrittäjiä tai varakkaimpia palkansaajia syyttää.

t:Tilastokeskus

Sun kanssa on haastavaa keskustella, kun et nyt ole ihan välkyimmäistä päästä. Joutuu ikään kuin perusasioita selittämään, kuten nyt vaikka se että kiinnostamisella ja lain noudattamisella ei ole kyllä nyt mitään yhteyttä. Yritystä jota ei kiinnosta saattohoito ja synnytys, voi oikein hyvin noudattaa lakia ja päinvastoin. Että vaikea on keskustella, kun sulla tuo juttujen logiikka ei oikein stemmaa. Ei millään pahalla toki.

Ja vaikkapa minä yksilönä: ei kiinnosta maksaa senttiäkään liikaa veroja. Nytkin niitä menee aivan poskettomasti liikaa. Olen kyllä maksanut takaisin saamani. Jos voin laillisesti optimoida veroni ja jättää jotain maksamatta, niin taatusti niin teen. Jos se on sitten sitä, että mua ei kiinnosta jonkun random-mummon saattohoito, niin kyllä. Ei se tosiaan kiinnosta.
Kyllähän viisaat ihmiset pystyy juttelemaan vähemmän välkkyjen ihmisten kanssa. Ota vaikka musta mallia. Toisinpäin se voi olla vaikeampaa.

Mä ymmärrän sun pointin kyl hyvin, mut sä horiset asian vierestä kokoajan. Et jos palaat itse asiaan, harjoittelet hetken vaikkapa sisälukutaitoa, niin maailma voi olla sulle taas helpompi paikka elää.

Muuten annan kaks pistettä kymmenestä tosta sun trollauksen tasosta. Etiäpäin meet, et enää hoe mitään "koska kommarit", mut tommoinen henkilökohtaisuuksiin meneminen onkin sitten lapsellisuuksien puolelle menemistä.