Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Kuulostaa että voisi olla raskaus. Minulla kahdesta (onnistuneesta) raskaudesta oli valkovuotoa reilusti. Tai tuntui että kuukautiset alkaa mutta oli valkovuotoa. Tästä viimeisimmästä (kemiallinen) ei ollut vaan oviksen jälkeen pysyi paikat kuivana. Tosin varmaan voi riippua monesta asiasta. Toivottavasti sinulla meinaa raskautta :)
Just tollaista että tuntuu kun menkat alkaisi, sitten on kumminkin vaan valkovuotoa tullut.

Yksi minkä nyt myös oon huomannut niin tulee kauheita hikoilukohtauksia. Ja vähänkin jos tekee jotain fyysistä niin hiki nousee pintaan hetkessä :D välillä sit taas palelee vietävästi..

Eilen alkoi vähän mahaa jomotella, uhkaavasti tuntuu menkkakivuilta :/ tänään 14 päivää ovulaatiosta, todellisia piinapäiviä eletään!
 
Just tollaista että tuntuu kun menkat alkaisi, sitten on kumminkin vaan valkovuotoa tullut.

Yksi minkä nyt myös oon huomannut niin tulee kauheita hikoilukohtauksia. Ja vähänkin jos tekee jotain fyysistä niin hiki nousee pintaan hetkessä välillä sit taas palelee vietävästi..

Eilen alkoi vähän mahaa jomotella, uhkaavasti tuntuu menkkakivuilta :/ tänään 14 päivää ovulaatiosta, todellisia piinapäiviä eletään!
Mikset oo jo testannut? :D
 
vierailija
Laitoinkin tän eka tonne vanhaan ketjuun joten lisätään nyt tännekin jos se helpottais omaa ahdistusta

Plaah.

Luultavasti kaikki tänne kirjoittavat tietää sen järjettömän turhautumisen kun pitäis alkaa menkat, ei ala ja testi näyttää negaa. Olis joko tai mutta tää välivaihe ja odottelu on ihan paskaa. Ei pysty kunnolla keskittymään edes mihinkään kun mielessä pyörii vain että onkohan raskaana. Ja toisaalta pelko siitä että kohta ne menkat kummiskin alkaa ja ollaan taas lähtöruudussa. Sitä kuvittelee itselleen kaikkia tuntemuksia. Vai kuvitteleeko sittenkään?

Takana tm joka keskeytettiin lääkkeellisesti kun ei itsekseen alkanut. Kaksi viikkoa lääkkeellisestä (joka oli helvetillinen kokemus, ei ikinä enää) korkea kuume, gynepäivystykseen ja imukaavinta... ilman puudutusta. Järjettömän kivuliasta.

Kaavinnasta on nyt 11 viikkoa. Ei ainoitakaan menkkoja. Kävin jo yks. gynelläkin kun tuntui että mun huolta ei kunnallisella otettu oikein tosissaan. Kaikki kunnossa, sano että kohdun limakalvo on nii ohut vielä ettei tarvii menkkoja ootellakaan. Vas munasarjassa rakkula joka saattaa olla kypsymässä niin aloin tikuttamaan ovista.

Huippu tulikin reilu kaksi viikkoa sitten. Joka paikassa sanotaan että kierron pituudesta huolimatta ovis on 12-14 pvää ennen seuraavia menkkoja. Nyt on menny 16 pvää huipusta.

Ei uskalla toivoo. Ja tämä odottaminen.... syvältä. Edellisessä tm tosin silloinkin testi näytti positiivista vasta kun menkat oli melkein viikon jo myöhässä, kierto säännöllinen. No siitä päästäänkin seuraavaan pelkoon;jos olen raskaana, mitä jos sekin on tm jos testi alkaa näyttää positiivista niin myöhään.

Tällänen avautuminen tänään. Johonkin on pakko purkaa turhautumista. Eipä sitä tunnetta varmaan kukaan muu tajua kuin se joka on tai on joskus ollu samassa tilanteessa.
 
Laitoinkin tän eka tonne vanhaan ketjuun joten lisätään nyt tännekin jos se helpottais omaa ahdistusta

Plaah.

Luultavasti kaikki tänne kirjoittavat tietää sen järjettömän turhautumisen kun pitäis alkaa menkat, ei ala ja testi näyttää negaa. Olis joko tai mutta tää välivaihe ja odottelu on ihan paskaa. Ei pysty kunnolla keskittymään edes mihinkään kun mielessä pyörii vain että onkohan raskaana. Ja toisaalta pelko siitä että kohta ne menkat kummiskin alkaa ja ollaan taas lähtöruudussa. Sitä kuvittelee itselleen kaikkia tuntemuksia. Vai kuvitteleeko sittenkään?

Takana tm joka keskeytettiin lääkkeellisesti kun ei itsekseen alkanut. Kaksi viikkoa lääkkeellisestä (joka oli helvetillinen kokemus, ei ikinä enää) korkea kuume, gynepäivystykseen ja imukaavinta... ilman puudutusta. Järjettömän kivuliasta.

Kaavinnasta on nyt 11 viikkoa. Ei ainoitakaan menkkoja. Kävin jo yks. gynelläkin kun tuntui että mun huolta ei kunnallisella otettu oikein tosissaan. Kaikki kunnossa, sano että kohdun limakalvo on nii ohut vielä ettei tarvii menkkoja ootellakaan. Vas munasarjassa rakkula joka saattaa olla kypsymässä niin aloin tikuttamaan ovista.

Huippu tulikin reilu kaksi viikkoa sitten. Joka paikassa sanotaan että kierron pituudesta huolimatta ovis on 12-14 pvää ennen seuraavia menkkoja. Nyt on menny 16 pvää huipusta.

Ei uskalla toivoo. Ja tämä odottaminen.... syvältä. Edellisessä tm tosin silloinkin testi näytti positiivista vasta kun menkat oli melkein viikon jo myöhässä, kierto säännöllinen. No siitä päästäänkin seuraavaan pelkoon;jos olen raskaana, mitä jos sekin on tm jos testi alkaa näyttää positiivista niin myöhään.

Tällänen avautuminen tänään. Johonkin on pakko purkaa turhautumista. Eipä sitä tunnetta varmaan kukaan muu tajua kuin se joka on tai on joskus ollu samassa tilanteessa.
Pahoittelut keskenmenosta:cry:
Mullakin kesti ekan kkm jälkeen melkee 3kk ennenkuin menkat alkoi, juurikin ohuen limiksen takia. Imukaavinta tehty kahdesti, todella epämiellyttävä ja kivulias toimenpide. Ehdin menkkojen puuttumisesta soitellakin lääkärille mutta vastaus oli et kyl ne sieltä alkaa. Tiedän siis mitä koet. Todella turhauttava tilanne! Jälkikäteen aateltuna olisi pitänyt vaan pyytää terot jotta kierto olisi alkanut eikä vaan kärvistellä.
Toivotaan ettei menkat alkaiskaan ja oliskin uusi raskaus kyseessä:love:
 
No empä yllätys yllätys malttanut odottaa perjantaihin testaamista. Testasin nyt aamullaa. Ensin näytti negaa, mutta sittenkun aloin tarkemmin tiirailemaan niin siinä oli ehkä havaittavissa toinen tooooodella haalea viiva. Mulla pääsi vanhingossa se alue missä viivat näkyy kastumaan... En tiedä onko sillä vaikutusta (tein clearbluen easy to read-testin. On joo oikein nimensä veroinen nyt :D)

Menkat ei oo vielä alkanut. Mahaa kyllä juilii ja valkovuotoa lorahtelee hirveesti, niin että saa vähän väliä juosta vessaan kattomaan että nytkö ne alko. Pari digitestiä vielä oottelee kaapissa, mutta ne teen vasta loppuviikosta jos käy ihme ettei ne menkat nyt alkaisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Kysyn mielenkiinnosta teiltä kohtalotovereilta. Onko kukaan teistä pyytänyt ja saanut jotain tukilääkitystä suoraan keskenmenon hoitaneelta yksiköltä? Täällä nyt toinen keskeytynyt keskenmeno meneillään ja odottelen aikaa naikkarille tyhjennyslääkkeitä varten. En ole varma, että jaksetaanko enää yrittää, mutta mietin kuitenkin että voisko sieltä naikkarilta saada esim lugestron reseptin? Tutkimuksiin en ole enää valmis lähtemään, mutta jos tuon lääkkeen saisi helposti testattavaksi niin ei kai siitä haittaakaan olisi jos vielä päädytään yrittämään..
 
Kysyn mielenkiinnosta teiltä kohtalotovereilta. Onko kukaan teistä pyytänyt ja saanut jotain tukilääkitystä suoraan keskenmenon hoitaneelta yksiköltä? Täällä nyt toinen keskeytynyt keskenmeno meneillään ja odottelen aikaa naikkarille tyhjennyslääkkeitä varten. En ole varma, että jaksetaanko enää yrittää, mutta mietin kuitenkin että voisko sieltä naikkarilta saada esim lugestron reseptin? Tutkimuksiin en ole enää valmis lähtemään, mutta jos tuon lääkkeen saisi helposti testattavaksi niin ei kai siitä haittaakaan olisi jos vielä päädytään yrittämään..
Minä sain Lugesteronit ihan puhelimitse normigyneltä, mutta syynä ei ollut pelkästään keskenmeno vaan lähinnä lyhyehkö luteaalivaihe. Itse sain sitten kuitenkin toisen alkuvaiheen km:n kierrosta, jossa olin käyttänyt lugesteronia! Nyt pohdinkin tässä kierrossa ovulaation ollessa juuri ohi, että otanko lugeja vai en, kun toisen kokeneemman gynen mielestä n. 10pv luteaalivaihe ei ole ongelma. Luget mulla pitkitti kiertoa ja myös piti keskenmenon poissa ja sit piti käydä verikokeissa yms....Tämä kokenut lääkäri piti parempana ideana alkukierron tukemista mun tilanteessa jossa ollut keskenmenoja. Sainkin häneltä nyt sitten letrozolit kokeiluun.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Täällä vielä odotellaan menkkoja, ruskeeta tuhrua vaan tullut.. Raskaustesti näytti negatiivistä tänään(kin) aamulla.

Testattu cb:llä, tänään sofin ja raskauskeijun liuskatesteillä niin en kyllä usko enää että raskaudesta johtuvaa olisi. Alkaisi nyt jo uusi kierto :F
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
@Alinna86 voi kiitos kysymästä. Tän hetken tunnetila on kiukku ja ketutus. Tyhjennyslääkkeiden haku vasta 13pv, koska jäin lomalle ja ollaan lähdössä mökille. En halunnut alkaa perumaan kun ei tässä nyt toistaseks kai hätää ole. Tunnin matkan päässä ollaan naikkarilta jos jotain akuuttia sattuisi tulemaan. Ärsyttää kun oon niin hiton turvoksissa ettei senkään puoleen pysty teeskentelemään että ois jotenkin kaikki ok. Itkut tulee varmasti sit vasta taas verenvuodon yhteydessä.. mieli seilaa eestaas että vieläkö yritetään vai ei. Onhan tää taas yks henkinen työmaa, kuten kaikki täällä tietää. Mut ei se auta kun surra aikansa ja mennä sit taas eteenpäin jollain suunnitelmalla.
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
@Alinna86 voi kiitos kysymästä. Tän hetken tunnetila on kiukku ja ketutus. Tyhjennyslääkkeiden haku vasta 13pv, koska jäin lomalle ja ollaan lähdössä mökille. En halunnut alkaa perumaan kun ei tässä nyt toistaseks kai hätää ole. Tunnin matkan päässä ollaan naikkarilta jos jotain akuuttia sattuisi tulemaan. Ärsyttää kun oon niin hiton turvoksissa ettei senkään puoleen pysty teeskentelemään että ois jotenkin kaikki ok. Itkut tulee varmasti sit vasta taas verenvuodon yhteydessä.. mieli seilaa eestaas että vieläkö yritetään vai ei. Onhan tää taas yks henkinen työmaa, kuten kaikki täällä tietää. Mut ei se auta kun surra aikansa ja mennä sit taas eteenpäin jollain suunnitelmalla.
No sepä. Taas sai toiveita ja sit se matto lakastaa alta pois sekunnissa ja ne unelmat tulevasta murtuu :(
Eikä noi km käy niinkun elokuvissa vaan kestää just viikkoja ennenku saa lääkäriajan, tyhjennyslääkkeet, sit jos tulee komplikaatioita ni viel joutuu uudestaa käymää jne.
Toivon todella puolestasi että luonto hoitaisi itsestään pois eikä tarvitsisi tyhjennystä ollenkaan.
Onneksi olet lomalla, niin on aikaa käydä läpi asiaa ja surra jos siltä tuntuu.
Paljon voimahaleja! ❤❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Dpo 19 (KP 28) elellään eikä yhäkään kunnon menkkoja, aamulla taas testasin ja nega oli :( ovis plussa tuli kuitenkin jo kp 8. Vatsaa jotenkin oudosti "nippaili/pisteli" eilen koko illan. Stressaa jos olisikin kohdun ulkoinen ja siksi ei testissä näy. Sitä hemmetin ruskeeta tuhrua vaan tulee pyyhkiessä!

Miten teillä on palautunut kierrot keskenmenon jälkeen? Tuntuu että vieläkin kroppa sekoilee sen jäljiltä.
 
Dpo 19 (KP 28) elellään eikä yhäkään kunnon menkkoja, aamulla taas testasin ja nega oli ovis plussa tuli kuitenkin jo kp 8. Vatsaa jotenkin oudosti "nippaili/pisteli" eilen koko illan. Stressaa jos olisikin kohdun ulkoinen ja siksi ei testissä näy. Sitä hemmetin ruskeeta tuhrua vaan tulee pyyhkiessä!

Miten teillä on palautunut kierrot keskenmenon jälkeen? Tuntuu että vieläkin kroppa sekoilee sen jäljiltä.
Oon ymmärtänyt että kohdun ulkoinenkin tai ektooppinen raskaus näkyy testissä.

Mulla normaalisoitui kierto heti. Kun plussa tuli heti tästä seuraavasta kierrosta. Mistä oon ihmeissäni. Oletin että menee ihan sekaisin. En tiedä vaikuttaako se jos saa km ihan alussa vai vasta myöhemmillä viikoilla.
 
Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne. Km helmikuussa rv 7-8+, tyhjennys lääkkeillä helmikuun loppupuolella. Tänään alkoi menkat, vajaa 6 viikkoa tyhjennyksestä. Suht normaali kierto keskenmenon jälkeen, kuukautiset alkoi 5-7pv myöhemmin. Tavallaan kuukautisten alkaminen oli helpotus, tietää kehon toimivan ainakin jotenkin. Keskenmenon jälkeen tunteet vaihdelleet ahdistuksesta ja surusta toivekkaaseen. Ensimmäinen lapsi olisi haaveissa.
 
Mitäs tänne ryhmään kuuluu?
Onko muita piinailijoita?
Täällä oletettavasti dpo4 tänään menossa, sain kyllä vahvan ovis plussan jo vähän aiemminkin mutta sitten jatkoin testailuja ja tummenikin ihan tosissaan joten mennään nyt tällä :D
Oireitakin alkaa jo olla, ihmeellisiä vatsakramppeja, väsyttää joka päivä niin että joutuu nukkuu päikkärit, tänään kuvioihin tuli lämpödippi mikä tietysti nosti toiveet pilviin :love:
Jokohan sitä uskaltais viikonloppuna, ehkä su. Testailla? :unsure::geek:
 
Mitäs tänne ryhmään kuuluu?
Onko muita piinailijoita?
Täällä oletettavasti dpo4 tänään menossa, sain kyllä vahvan ovis plussan jo vähän aiemminkin mutta sitten jatkoin testailuja ja tummenikin ihan tosissaan joten mennään nyt tällä
Oireitakin alkaa jo olla, ihmeellisiä vatsakramppeja, väsyttää joka päivä niin että joutuu nukkuu päikkärit, tänään kuvioihin tuli lämpödippi mikä tietysti nosti toiveet pilviin
Jokohan sitä uskaltais viikonloppuna, ehkä su. Testailla?
Täällä myös piinaillaan! En saanut ihan täysin selkeetä ovisplussaa, mutta oireita oli ja epäilisin että tänään mennään noin 7DPO. Eilen ja sunnuntaina väsyttänyt poikkeuksellisen paljon, ei oikeestaan muita oireita. Paino oli ehkä vähän noussut kuten ennen kuukautisia - voikohan se muuten nousta samaan tapaan vaikka olis hedelmöittyminen tapahtunut? Todennäköisesti kyseessä vain pääsiäisen herkuttelut :D Mä ajattelin yrittää olla testaamatta tällä kertaa ennen aikoja, ettei tulis turhaa murhetta kemiallisista, mutta saapi nähdä maltanko :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä alkanut jäätävä palelu iltaisin, mikä nostaa hirveästi toiveita. Dpo 5/6 tänään. Olen myös ollut todella hermostunut ja kiukkuinen jo nyt, mikä viimeksi enteili plussaa. Itse koetan olla testaamatta ennen ensi viikon perjantaita (torstaina pitäs olla kp1). Pelottaa vaa niin paljon pettymys mikä tulee iskemään vasten kasvoja. Mulla on tosi vahva fiilis, että nyt ois tärpännyt, mutta eihän tää fiilis oo ku omaa toivetta. Ne sanoo että km jälkeen helpommin raskaaks, no sitä ootellessa :(
 
Täällä alkanut jäätävä palelu iltaisin, mikä nostaa hirveästi toiveita. Dpo 5/6 tänään. Olen myös ollut todella hermostunut ja kiukkuinen jo nyt, mikä viimeksi enteili plussaa. Itse koetan olla testaamatta ennen ensi viikon perjantaita (torstaina pitäs olla kp1). Pelottaa vaa niin paljon pettymys mikä tulee iskemään vasten kasvoja. Mulla on tosi vahva fiilis, että nyt ois tärpännyt, mutta eihän tää fiilis oo ku omaa toivetta. Ne sanoo että km jälkeen helpommin raskaaks, no sitä ootellessa
Toivottavasti sulla on tärpännyt.
Mä yllätyin että mä tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Mun Flo sovellus ei edes anna rekisteröidä uutta raskautta. Kun se väittää että liian vähän aikaa edellisestä .
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai
Toivottavasti olisi tärpännyt Mansikalla! Mä kävin eilen akupunktiossa ja siellä akupunktiohoitaja sanoi, että pulssin perusteella ei olisi tapahtunut hedelmöitystä vaan kuukautiset olisi pian alkamassa :(. Totesi toki samaan hengenvetoon, että ei ole mikään raskaustesti tämä pulssimetodi :D, mutta että on yleensä pystynyt pulssista tuntemaan alkaneen raskauden.....kyllähän tuo toiveet heitti romukoppaan :/
 
Täällä alkanut jäätävä palelu iltaisin, mikä nostaa hirveästi toiveita. Dpo 5/6 tänään. Olen myös ollut todella hermostunut ja kiukkuinen jo nyt, mikä viimeksi enteili plussaa. Itse koetan olla testaamatta ennen ensi viikon perjantaita (torstaina pitäs olla kp1). Pelottaa vaa niin paljon pettymys mikä tulee iskemään vasten kasvoja. Mulla on tosi vahva fiilis, että nyt ois tärpännyt, mutta eihän tää fiilis oo ku omaa toivetta. Ne sanoo että km jälkeen helpommin raskaaks, no sitä ootellessa
Palelua myös täällä! Tänään dpo 5. Myös nälkä on astunut kuvioihin mikä mulla enteilly plussaa. Kovastihan sitä toivoo mut takaraivossa jyskyttää myös pettymyksen mahdollisuus.
Pidetään kuitenkin toivoa yllä❤

Aika jännä toi pulssijuttu @Wiltsukka_ :oops:
Mä haluisin kans kokeilla tota akupunktiota mut täytyisi lähteä toiseen kaupunkiim...nimim. Kaikki keinot käyttöön :D
 
Palelua myös täällä! Tänään dpo 5. Myös nälkä on astunut kuvioihin mikä mulla enteilly plussaa. Kovastihan sitä toivoo mut takaraivossa jyskyttää myös pettymyksen mahdollisuus.
Pidetään kuitenkin toivoa yllä

Aika jännä toi pulssijuttu @Wiltsukka_
Mä haluisin kans kokeilla tota akupunktiota mut täytyisi lähteä toiseen kaupunkiim...nimim. Kaikki keinot käyttöön
Joo se oli aika jännä kieltämättä :D Itsekin olen "kaikki keinot käyttöön" metodilla liikenteessä. Hoitaja sanoi, että kohdallani maksaenergiat olisi lähteneet akupunktion myötä parempaan suuntaan, mikä vaikuttaa verenkiertoon ja sitä kautta myös voi edesauttaa onnistunutta raskautumista...olisi kyllä mukava kuulla, jos jollain muulla on kokemusta akupunktiosta lapsettomuuteen/ toistuviin keskenmenoihin :) Onhan tuo kiinalainen lääketiede paljon länsimaista vanhempaa perua!
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Hei
Tässä ketjussa lienee (valitettavasti) asiantuntemusta.. Miten teillä, joilla tyhjennysvuoto on tullut luonnostaan, onko kokemuksia kuukautisvuotoa niukemmasta vuodosta?

Täällä menossa kolmas tyhjennysvuotopäivä ja verta tulee lähinnä paperiin pyyhkiessä, siteeseen on tullut kaikkiaan ehkä ruokalusikallinen (pahoittelut detaljeista). Minulla kuukautiset normaalisti kestää minimissään 5 päivää ja tiputtelut päälle. Pitääkö tästäkin nyt olla huolissaan? En niinkään murehdi, että olisi jäänyt jotain jäljelle, sen verran tuli heti ekana päivänä. Mutta mietin, tajuaako kroppa, että nyt on vuodettu ja on aika siirtyä uuteen kiertoon. Huolettaa, kun ensimmäinen kemiallinen johti tiputteluun, jota kesti kuukausia (kun en tajunnut hommata hormoneja, vaan odottelin luonnollista paluuta). Ja silloin ei edes mitään raskausoireita ehtinyt muodostua. Nyt olin viikon ihan "kunnolla" raskaana oireineen kaikkineen.
 

Yhteistyössä