Mitä ajattelet, jos mies kantaa leijonakorua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuo, että leijonakorun käyttäjät ovat tietynlaisia....
Tuskin kaikki lesbotkaan näyttävät samalta kuin noissa kuvissa värikkäine siilitukkineen?

Siis osuit naulan kantaan! Todella yksioikoista ajattelua!
Kyl ne antaa tiettyä kuvaa tietynlaisesta ihmisestä. Seksuaalinen suuntaus ei ny ehkä kuulu leijonakoruun. Voihan "äijäkin" olla homo. (Joka toinenhan niistä on, sanotaan)

Mut sama kaikissa muissa asusteissa. Vaikka siinä semmoisessa karkkikaulaketjussa? :) punotussa ystäväkorussa?
Hitsi, vasta katoin leffan, jossa semmisella raavaalla miehellä oli se ystävärannepunos.. Mikäköhän se oli.. :unsure:

Olisi aika ikävää jos poikani suurena leijonafanina saisi joskus määritelmän itsestään pelkän korun perusteella!:mad:

Kyl ne antaa tiettyä kuvaa tietynlaisesta ihmisestä. Seksuaalinen suuntaus ei ny ehkä kuulu leijonakoruun. Voihan "äijäkin" olla homo. (Joka toinenhan niistä on, sanotaan)

Mut sama kaikissa muissa asusteissa. Vaikka siinä semmoisessa karkkikaulaketjussa? punotussa ystäväkorussa?
Hitsi, vasta katoin leffan, jossa semmisella raavaalla miehellä oli se ystävärannepunos.. Mikäköhän se oli..
Nyt meni lujaa ohi, ehkä tuli laitettua huonosti.

aina tulee näitä virheitä kun kirjoittelee joko puhelimella tai ei huomaa tarkistaa kun nopeasti kirjoittelee... pitää ryhdistäytyä jatkossa..

... pikkuperussuomalaisen, itsesi kaltaisen.

Yleensähän poliittiset mielipiteet periytyy. Vaikka lapset kapinoi enemmän tai vähemmän, niin hyvin usein aikuisiällä viimeistään nousee pintaan ne vanhempien poliittiset arvot. Lis_ssu hyvä esimerkki, seuraa vanhempiensa jälkiä ja ilmeisesti lapset häntä.

Varmaan esim. se, että vanhemmat on avoimesti erittäin epäluuloisia erilaisuutta kohtaan lasten edessä, vaikuttaa asian hyväksyttävyyteen.

Olisi aika ikävää jos poikani suurena leijonafanina saisi joskus määritelmän itsestään pelkän korun perusteella!

Kantaako poikasi siis Leijona-korua. Siitähän tässä oli kyse.

Itse olen myös suuri jäökiekonystävä. Leijona-paita (tai ennen vanhaan Jokerit, joskin hylkäsin seuran pari vuotta sitten) päällä mulla aina matseissa. Vaikka se vähän junttia onkin.

Leijona-koru sitten vaan valitettavasti on vähän arvolatautunut. Täytyy sanoa, että 90 prosenttia niistä joilla olen semmosen nähnyt, ovat olleet rasistioletettuja. Minähän en siis tiedä, tuo oli vain oletus, joten en tuomitse. Yhdellä duunipaikalla oli pari tyyppiä, jotka pitivät leijonakoruja (Tästä aikaa 10 vuotta) ja he olivat kyllä hyvinkin rasistisia.

Eli en tietenkään voi yleistää. Mutta valitettavasti tuo asia nykyöän symbolisoi äärinationalismia. Samahan se on jos jollain on hakaristi-tatuointi, niin voihan se sanoa, että "Juu että ihailen sitä Intian vanhaa kulttuuria". Mut ei se oikein toimi kun on niin vahva symboli.

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
Miesten korumuoti voidaan tiivistää neljään erilaiseen trendiin. Lähes jokaisella pojalla ja miehellä piti olla laattarannekoru kuten Travoltalla 70-luvulla. Varakkaammilla kultaiset mutta yleisemmin teräksiset tai hopeiset. Sitten tulivat kaulassa riiputettavat tuntolevyt, joka kertoi nuoren miehen armeija-ajasta. Samoihin aikoihin pujotettiin tyttökaverin sormus kaulaketjuun merkiksi suuresta rakkaudesta. Leijona-aiheiset riipukset tulivat seuraavana yhdessä lävistyskorujen kanssa. Miehellä korvakoruja alkoi näkymään enemmän 90- luvun jälkeen. Tänäpäivänä älysormus ja numeronäyttö vintage kellot on in.
Koru viestii kantajastaan ajalle ominaisista arvoista. Maanpuolustusyhdistyksen jäsenmerkki koristaa usean poliitikon ja virkamiehen rintapielusta.

Yleensähän poliittiset mielipiteet periytyy. Vaikka lapset kapinoi enemmän tai vähemmän, niin hyvin usein aikuisiällä viimeistään nousee pintaan ne vanhempien poliittiset arvot. Lis_ssu hyvä esimerkki, seuraa vanhempiensa jälkiä ja ilmeisesti lapset häntä.

Varmaan esim. se, että vanhemmat on avoimesti erittäin epäluuloisia erilaisuutta kohtaan lasten edessä, vaikuttaa asian hyväksyttävyyteen.

Perussuomalaisten kasvatusstyyli eli heidän mielipiteensä esim. maahanmuuttajien vähempiarvoisuudesta siirtyy vääjäämättä lapsilleen ja heistä saattaa tulla kiusaajia koulussa ja myöhemmin työpaikoilla.

Jos oma lapsi paljastuu kiusaajaksi, saattaa moni vanhempi vilkuilla peiliin ja pohtia, miksi hän on ryhtynyt julmiin tekoihin toista lasta kohtaan.

Totta kai sillä on merkitystä jos kasvaa vaikka perheessä, joka on hyvin mustavalkoinen ja jossa on hyvin kärjistynyt käsitys siitä, mikä on ok ja mikä ei. Ja jos puhetyyli ja tapa suhtautua muihin on luokitteleva: minä olen ylempi kuin sinä,

kyvyttömyys empatiaan.

Olin erittäin suvaitsevainen kunnes lähdin opiskelemaan 2005. Oppilaitoksessa oli paljon ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Ei voinut sulkea silmiään törkeältä lunttaukselta, välinpitämättömältä luentokäyttäytymiseltä toisia opiskelijoita kohtaan, tehtävistä kieltäytymisestä, ruokalassa epäkunnioittava suhtautuminen annettuihin ohjeisiin sekä tolkuttomaan ruokahävikin tuottamiseen, muutaman oppilaan arvomaailman tähden 150 opiskelijaa odotti kun luento keskeytettiin...... Valitettavasti minulle on muodostunut tietty kuva puhtaasti kokemukseen perustuen. Maassa maan tavalla ja maan lakeja noudattaen koskee mielestäni myös jokaista ns suomalaista.

Perussuomalaisten kasvatusstyyli eli heidän mielipiteensä esim. maahanmuuttajien vähempiarvoisuudesta siirtyy vääjäämättä lapsilleen ja heistä saattaa tulla kiusaajia koulussa ja myöhemmin työpaikoilla.

Jos oma lapsi paljastuu kiusaajaksi, saattaa moni vanhempi vilkuilla peiliin ja pohtia, miksi hän on ryhtynyt julmiin tekoihin toista lasta kohtaan.

Totta kai sillä on merkitystä jos kasvaa vaikka perheessä, joka on hyvin mustavalkoinen ja jossa on hyvin kärjistynyt käsitys siitä, mikä on ok ja mikä ei. Ja jos puhetyyli ja tapa suhtautua muihin on luokitteleva: minä olen ylempi kuin sinä,

kyvyttömyys empatiaan.
On ollut nousussa nämä ajatukset, että "ollaan sellaisia kuin ollaan, piste!" Alleviivattuna, kurssivoituna ja lihavoituna.
Vielä ei ole tullut voimakkaasti "olen kiusaaja" identiteettiä kellekkään, vaan yleensä syitä haetaan vielä muualta. Ehkä se tulee olemaan seuraava identiteetti, ehkä se pysyy tabuna. Mielenkiintoista? odotella.

Menee pahasti ohi aiheen, mutta on sanottava, että läpi elämäni pahimmat kiusaajat ovat kyllä olleet suvakkeja. Ne ammattikoulun metallilinjan pojat tai pitkän matematiikan lukijat lukiossa (kyllä, suurin osa näistä on enemmän tai vähemmän persuja aatteiltaan, vaikka Kokoomusta äänestäisikin) eivät olleet muita pilkkaavia ja muiden halpislenkkareille naureskelevia tyyppejä alkuunkaan. Niitä oli se sama jengi, joka nykyään aikuisena pilkkaa perussuomalaisia tai jotain trumpilaisia säälimättä. Jos et kuulu jengiin, olet vapaata riistaa.

Haluisin, että kerrot hiukan lisää siitä miten seuraan vanhempieni jälkiä?
Ja epäilet vielä että lapsenikin seuraavat?

Harvoin, jos koskaan, edes kiinnitän huomiota siihen, onko miehellä koryja. Kyllä mun huomion ja kiinnostuneisuuden kaappaa aivan muut asiat. Mutta jos sattuisin korun huomaavan, niin ajattelisin varmaan, että "aha, hän käyttää kaulakoruja" ja siirtyisin jo seuraavaan ajatukseen.

Yhteistyössä