En tiedä mihin lokeroon minut pitäisi pistää.
Olen ihmisen puolella. En ole mitään äärilaitaa en oikein pidä sellaisesta, koska mielestäni asiat eivät ole koskaan mustavalkoisia vaan kulkevat harmaalla alueella.
En halua laittaa rajoja kiinni (paitsi nyt tietenkin korona-aikana) ulkomaalaisilta maahanmuuttaja/turvapaikanhakijoilta. Nopeasti pitäisi heidän sulauttaa Suomen yhteiskuntaan ja sääntöihin, suomenkieleen, opiskelijoiksi ja veronmaksajiksi. Ei saisi päästää heitä liukenmaan/jäämään omiin ympyröihinsä ilman mitään suunnitelmia. Ja tämän kotouttamisen epäonnistuminen, tuo näitä ongelmia yhteiskuntaan, joista mm palstan Perussuomalaiset pitävät voimakasta ääntä.
Haluaisin kiristää rikollisten tuomioita pidemmiksi, joskus on aivan käsittämättömän vähäisiä tuomioita mielestäni rankoista rikoksista ja sitä en oikein ymmärrä millään.
Olen oikeudenmukaisuuden puolella ja haluaisin yhteiskunnan pitävän heikompien puolta. He eivät sitä itse pysty tekemään ja tämä on myös sitä, että budjetoidaan rahaa heidän tukemiseen päihde-mielenterveyspuolella, vanhukset, yksinhuoltajat.
Toisaalta ymmärrän, että taloutta pitää pyörittää ja sinne satsata rahaa muttei heikompien kustannuksella.
En halua kapitalistista amerikkalaista systeemiä tänne.
Yrittäjyyttä pitäisi tukea enemmän, kuka nyt uskaltaa ottaa riskejä, voit olla helposti ulosotossa velkojesi kanssa vuosikauden löyhässä hirressä vaikka olisi kuinka hyvä liikeidea ollut alunperin.
Jos on työteliäs, pitäisi siitä myös saada rahaa kunnolla/palkita eikä juuri ja juuri pärjätä. Työntekijöiden pitäisi pärjätä palkallaan, saada perusasiat kustannettua.