Toiveissa vauva 2021

vierailija
Kai tää on kesken menossa. Viivat haalistumaan päin? . Maanantaihin on pitkä odotus kun verikokeet otetaan. Ei toivoa anna edes se että rinnat tullut kipeiksi.
6.3
https://aijaa.com/mpzieR
5.3
4.3
Testien perusteella on kyllä hankala sanoa kun niihin vaikuttaa niin paljon se pissan koostumus sekä myös testinteon ajankohta. Toisillahan esimerkiksi viivat on vahvempia iltapissasta ja toisilla aamun ekasta pissasta. Ja se hormonihan nousee parin päivän välein että kannattaa ennemmin pitää 1-2 päivää taukoa ja sit taas testata.
Jos ei ole kipuja eikä vuotoja ja rinnatkin kipeytyy ni sinuna koittaisin nyt rentoutua ja odotella sinne maanantaihin, vaikka vaikeeta varmasti onkin.
Tsemppiä!
 
Mitäköhän ihmettä, täällä dpo 10 ja yk 7, ei mitään esikoisen alkuraskauden oireita, huvikseen tänään kastoin tikun niinkuin joka kierto, ja täysin, täysin yllättäen tuli plussa!!


Testasin parilla eri testillä, tämä pregcheck-puikko. Kaadoinpa sitten kahvit viemäriin ja päivän ruoka meni uusiksi. Olen niin sanaton, onnellinen ja shokissa, miten ihmeessä yk 7 muka oikeasti oli erilainen kuin 6 aiempaa...?

Mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta sitä suren sitten. Nyt nautin tästä hetkestä <3
 
Mitäköhän ihmettä, täällä dpo 10 ja yk 7, ei mitään esikoisen alkuraskauden oireita, huvikseen tänään kastoin tikun niinkuin joka kierto, ja täysin, täysin yllättäen tuli plussa!!


Testasin parilla eri testillä, tämä pregcheck-puikko. Kaadoinpa sitten kahvit viemäriin ja päivän ruoka meni uusiksi. Olen niin sanaton, onnellinen ja shokissa, miten ihmeessä yk 7 muka oikeasti oli erilainen kuin 6 aiempaa...?

Mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta sitä suren sitten. Nyt nautin tästä hetkestä <3
Ihana yllätys @pandanen, onnea ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: pandanen
@Kuumeilija40 Lämmin tsemppihali sinulle! Pidän peukkuja pystyssä, että kaikki olisi kuitenkin hyvin omista epäilyistäsi riippumatta.
@pandanen Paljon onnea ja tarrasukkia!

Omaa napaa: cb:n digitaalinen ovistesti näytti tänään kp 12 korkeaa hedelmällisyyttä! Viime kierrossa sain tuon vasta kp 19. Olen niin iloinen :) Tänään ollaan menossa miehen kanssa ihan tähän oman kaupungin yhteen hotelliin yöksi ja miten mahtava onkaan nyt tämä ajoitus! Hieman tästä salaa haaveilin, mutta en kyllä uskaltanut odottaa yhtään, että korkean hedelmällisyyden aika alkaisi oikeasti viikkoa aiemmin kuin viime kierrossa.
 
Kysymys; onko joku käynyt yksityisellä tarkistuttamassa, että kaikki on ok raskautumista ajatellen? Mitä tutkimuksia tehtiin? Mitä maksoi?

Täällä epätoivo puskee päälle (taas), nähtävästi on ovuloimaton kierto, kp 17 ja viimeiset viisi päivää ovistestiviiva on ollut lähes näkymätön haamulainen. Puolen vuoden odottelu julkisen tutkimuksiin tuntuu ajatuksissa tuskaisen pitkältä, enkä pysty tällä hetkellä kääntämään ajattelua positiiviseen suuntaan "vielä puoli vuotta aikaa onnistua.".
Kaipaan jotain tietoa oman kehon tilanteesta ja pohdin kertaluontoista (tai 1-2krt) käyntiä yksityisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
@Lili_86 monikin on tainnut käydä, saat varmaan lisävinkkejä siihen vielä mutta vinkkaan että esim labrapaketteja saa halvalla esim puhdin kautta jos haluaa ensin ne otattaa.

Ja muillekin vinkkinä, että jos on pätevä työterveyshuolto niin sieltä saa myös labroja, mutta raskausasiat ei yleensä niihin kuulu, niin kannattaa "valittaa" esim unettomuutta kuten minä niin sain peruslabrat jossa ferritiini ja dvit oli vähän vinksallaan.

Täällä vähän toivo taas heräsi, digi sanoi 2-3. Samaan tahtiin nousi kuin keskenmenneessä, mutta siis nousi. Uskaltaudun marraskuisiin ainakin hetkeksi, tulkaa kaikki perästä! Sormet ja varpaat ristissä..
 
vierailija
Kysymys; onko joku käynyt yksityisellä tarkistuttamassa, että kaikki on ok raskautumista ajatellen? Mitä tutkimuksia tehtiin? Mitä maksoi?

Täällä epätoivo puskee päälle (taas), nähtävästi on ovuloimaton kierto, kp 17 ja viimeiset viisi päivää ovistestiviiva on ollut lähes näkymätön haamulainen. Puolen vuoden odottelu julkisen tutkimuksiin tuntuu ajatuksissa tuskaisen pitkältä, enkä pysty tällä hetkellä kääntämään ajattelua positiiviseen suuntaan "vielä puoli vuotta aikaa onnistua.".
Kaipaan jotain tietoa oman kehon tilanteesta ja pohdin kertaluontoista (tai 1-2krt) käyntiä yksityisellä.
Minulla ultrasivat yksityisellä munasarjat ja kohdun. Tsekkasivat follikkeleiden määrän ja kohdun limakalvon paksuuden sekä kyseli välivuodoista ym. kierron säännöllisyydestä ja ongelmista. Verikokeita ehdottivat mutta olin juuri niitä ottanut niin en raskinu ja ne olivat olleet hyvät. Tuo maksoi 300e. Suosittelen! Helpotti itsellä ainakin kun sai ns. puhtaat paperit. Me ei tarvittu mutta olen ymmärtänyt että tätä kautta saa myös helposti omaa hormonitoimintaa auttavia lääkkeitä jos on esim. epäsäännöllinen kierto tai välivuotoja.

Suosittelen myös sitä Puhdin raskauspakettia niin saa kerralla kaikki verikokeet mitä julkisella eivät ota (tai pitäisi valittaa useampaa eri oiretta että saa kaikki tarvittavat testit). Olisiko hinta noin 129e. Saa tiedon piilevistä tilanteista mitkä voi vaikeuttaa raskautumista (kilpirauhasen, hemoglobiini, vitamiinit ym.) Kaverini raskautui pian testien jälkeen kun oli korjannut vitamiinit kuntoon.

Itse raskauduin yrityskertalla 6. Lääkärikäynnillä tai verikokeissa ei huomattu poikkeavaa (ferritiinin olin saanut siihen mennessä ylös), ikä 35v. Erona aikaisempiin oli että mittasin aamulämmöt. Itselläni kroppa tekee näköjään useamman LH-huipun joten epäilen että aikaisemmin oltiin puuhissa väärään aikaan ja lopetin tikuttamisen. Nyt jatkettiin kunnes lämmöt nousi.

Tai sitten tämä oli sitä tuuripeliä <3
 
@Lili_86 monikin on tainnut käydä, saat varmaan lisävinkkejä siihen vielä mutta vinkkaan että esim labrapaketteja saa halvalla esim puhdin kautta jos haluaa ensin ne otattaa.

Ja muillekin vinkkinä, että jos on pätevä työterveyshuolto niin sieltä saa myös labroja, mutta raskausasiat ei yleensä niihin kuulu, niin kannattaa "valittaa" esim unettomuutta kuten minä niin sain peruslabrat jossa ferritiini ja dvit oli vähän vinksallaan.

Täällä vähän toivo taas heräsi, digi sanoi 2-3. Samaan tahtiin nousi kuin keskenmenneessä, mutta siis nousi. Uskaltaudun marraskuisiin ainakin hetkeksi, tulkaa kaikki perästä! Sormet ja varpaat ristissä..
Ihanaa, että tuli hyvä tulos. Tiputtelut on kyllä hanurista. Toivottavasti jatko menee huolettomammin!
 
vierailija
Sivusta olen seurannut pitkään ja nyt on pakko kommentoida. @HuLdA_84 ja @Jaffakeksi puhuitte alaselän kivuista. Itsellä n. viikko sitten huonon asennon takia alaselkä kipeytyi ja samana päivänä menkat alkoi. Alaselkä on edelleen kipeä, istuminen jomottaa eniten mutta tuntuu myös muuten ja säteilee myös lantion alueelle. Voi toki olla vain lihasjumia, mutta olen miettinyt voisiko liittyä hormoneihin jotenkin.

Yritystä on meillä takana yli puoli vuotta. Kierrot ovat olleet kovin pitkiä (n. 50 pv) mutta ovulaatio ilmeisesti on tapahtunut limoista ja kivuista päätellen.
 
@Lili_86 minäkin kävin jossain vaiheessa yksityisellä.

Lääkäri kyseli taustat ja teki sisätutkimuksen ja ultrasi munasarjat ja limakalvon. Käyntini ajoittui 2-3 päivää ennen ovista, ja pystyttiin toteamaan johtofolli ja kolmikerroksinen limakalvo. Jos kävisi oletetun oviksen jälkeen pystyisi vastaavassa tutkimuksessa toteamaan ainakin keltarauhasen. Labroja lääkäri ei minulle halunnut määrätä. Piti niitä turhina ja kalliina, kun "kaikki on hyvin" eikä yritystäkään ollut tuolloin takana kuin 6kk. Totesi raskautuminen olevan vain ajan kysymys. Hintaa käynnillä oli kenties 250e.

No, ensi kierrossa tulee se yritystä vuosi täyteen, joten mitään ratkaisevaa tuo ei tuonut. Jos menisin takaisin saisin ehkä niitä labroja, mutten usko, että niistäkään mitään ihmeitä selviäisi. Kuitenkin suosittelen kyllä mielenrauhakäyntiä. Jos olisi niin, ettet ovuloi lainkaan, niin sehän on hyvä tietää. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin odottaa, että pääsisi edes yrittämään.
 
Sivusta olen seurannut pitkään ja nyt on pakko kommentoida. @HuLdA_84 ja @Jaffakeksi puhuitte alaselän kivuista. Itsellä n. viikko sitten huonon asennon takia alaselkä kipeytyi ja samana päivänä menkat alkoi. Alaselkä on edelleen kipeä, istuminen jomottaa eniten mutta tuntuu myös muuten ja säteilee myös lantion alueelle. Voi toki olla vain lihasjumia, mutta olen miettinyt voisiko liittyä hormoneihin jotenkin.

Yritystä on meillä takana yli puoli vuotta. Kierrot ovat olleet kovin pitkiä (n. 50 pv) mutta ovulaatio ilmeisesti on tapahtunut limoista ja kivuista päätellen.
Joo uskon myös että hormoneihin liittyy. Minulla ei enää selkä kipeä onneksi, torstaina pitäisi alkaa kuukautiset.
 
@Lili_86 minäkin kävin jossain vaiheessa yksityisellä.

Lääkäri kyseli taustat ja teki sisätutkimuksen ja ultrasi munasarjat ja limakalvon. Käyntini ajoittui 2-3 päivää ennen ovista, ja pystyttiin toteamaan johtofolli ja kolmikerroksinen limakalvo. Jos kävisi oletetun oviksen jälkeen pystyisi vastaavassa tutkimuksessa toteamaan ainakin keltarauhasen. Labroja lääkäri ei minulle halunnut määrätä. Piti niitä turhina ja kalliina, kun "kaikki on hyvin" eikä yritystäkään ollut tuolloin takana kuin 6kk. Totesi raskautuminen olevan vain ajan kysymys. Hintaa käynnillä oli kenties 250e.

No, ensi kierrossa tulee se yritystä vuosi täyteen, joten mitään ratkaisevaa tuo ei tuonut. Jos menisin takaisin saisin ehkä niitä labroja, mutten usko, että niistäkään mitään ihmeitä selviäisi. Kuitenkin suosittelen kyllä mielenrauhakäyntiä. Jos olisi niin, ettet ovuloi lainkaan, niin sehän on hyvä tietää. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin odottaa, että pääsisi edes yrittämään.
Minäkin olen miettinyt käymistä gynellä,ensi kuussa myös vuosi täynnä yritystä.

Työterveyden kautta on tutkittu kilpparit ja hb ja ferritiini. Ferritiini on tässä matkan aikana saatu ylöspäin ja kilppari arvot ok. Omatoimisesti syön raskaus ajan monivitamiinia ja vahvaa D vitamiinia. Myös monenmoisia maitohappobakteereja syönyt.Minulla säännöllinen kierto ilman väli tiputteluja.Ainut huolen aihe se ettei tärppää:(

Sitten kun ajattelen omaa ikääni niin eihän vuosi ole edes pitkä aika yrittää. Samalla myös tiedostan sen ettei ole myöskään montaa vuotta aikaa enää yrittää :(

Täällä nyt kp24/25 vielä ei merkkiä vuodosta, toki mietin että jos tällä kertaa tuleekin pidempi kierto, 3 aiempaa ollut nyt tuon 25 päivää..Pisin ollut 28 päivää tässä vuoden aikana...

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Kysymys; onko joku käynyt yksityisellä tarkistuttamassa, että kaikki on ok raskautumista ajatellen? Mitä tutkimuksia tehtiin? Mitä maksoi?

Täällä epätoivo puskee päälle (taas), nähtävästi on ovuloimaton kierto, kp 17 ja viimeiset viisi päivää ovistestiviiva on ollut lähes näkymätön haamulainen. Puolen vuoden odottelu julkisen tutkimuksiin tuntuu ajatuksissa tuskaisen pitkältä, enkä pysty tällä hetkellä kääntämään ajattelua positiiviseen suuntaan "vielä puoli vuotta aikaa onnistua.".
Kaipaan jotain tietoa oman kehon tilanteesta ja pohdin kertaluontoista (tai 1-2krt) käyntiä yksityisellä.
Me käytiin kun 3. Keskenmenon jälkeen ei tapahtunut mitään n.8kk ja menkat vaan niukkeni enkä tuntenut aina ovulaatiota. Tehtiin ultraus (n.130e) jossa todettiin että limakalvo olisi ohut raskautumista ajatellen ja ehkä ovulaatiotakaan ei joka kk tapahdu..Myös verikokeet otettiin, mistä katottiin eri hormoni tasoja sekä rautavarastot. Ne maksoi n.200e. Niistä selvisi että mulla on hieman alentunut hedelmällisyys eli kiire tulee, siitä sitten aloitettiin ovulaation induktio hoidot, joista 2 ekasta kierrosta kemialliset ja kolmannesta raskaus viikolle 11 asti kunnes keskeytyi viime joulukuussa.
Suosittelen kyllä käymään. Vaikkakin saisi "vain" sen tiedon että kaikki hyvin niin ainakaan ei tarvis sen puolesta sitten stressata :)
 
Minäkin olen miettinyt käymistä gynellä,ensi kuussa myös vuosi täynnä yritystä.

Työterveyden kautta on tutkittu kilpparit ja hb ja ferritiini. Ferritiini on tässä matkan aikana saatu ylöspäin ja kilppari arvot ok. Omatoimisesti syön raskaus ajan monivitamiinia ja vahvaa D vitamiinia. Myös monenmoisia maitohappobakteereja syönyt.Minulla säännöllinen kierto ilman väli tiputteluja.Ainut huolen aihe se ettei tärppää

Sitten kun ajattelen omaa ikääni niin eihän vuosi ole edes pitkä aika yrittää. Samalla myös tiedostan sen ettei ole myöskään montaa vuotta aikaa enää yrittää

Täällä nyt kp24/25 vielä ei merkkiä vuodosta, toki mietin että jos tällä kertaa tuleekin pidempi kierto, 3 aiempaa ollut nyt tuon 25 päivää..Pisin ollut 28 päivää tässä vuoden aikana...

Mukavaa viikonloppua kaikille
Onko miestä tutkittu? Aina syy ei ole itsessä vaan miehessä. Huono siittiöiden laatu voi olla syynä tai esim myös miehen ylipaino vaikutta
 
vierailija
Ne ketkä syö primaspania (tai asaa) niin millon aattelitte lopettaa? Mietin jos joskus plussaan ni millon uskallan lopettaa?
Jos primaspan on auttanu kiinnittymisessä ja muutenki ylläpitää kohdun ym verenkiertoa niin mitäs jos sen lopettaa ja raskaus meneeki siitä syystä kesken?

Sarjassamme tyhmiä kysyksiä
 
Ne ketkä syö primaspania (tai asaa) niin millon aattelitte lopettaa? Mietin jos joskus plussaan ni millon uskallan lopettaa?
Jos primaspan on auttanu kiinnittymisessä ja muutenki ylläpitää kohdun ym verenkiertoa niin mitäs jos sen lopettaa ja raskaus meneeki siitä syystä kesken?

Sarjassamme tyhmiä kysyksiä
Mä söin viime raskaudessa ja oisin saanut lopettaa sen vk 12 mutta raskaus kuitenkin keskeytyi vk 11. Nyt en ajatellut syödä sitä kun tukostaipumusta mulla ei ole.
 
Sivusta olen seurannut pitkään ja nyt on pakko kommentoida. @HuLdA_84 ja @Jaffakeksi puhuitte alaselän kivuista. Itsellä n. viikko sitten huonon asennon takia alaselkä kipeytyi ja samana päivänä menkat alkoi. Alaselkä on edelleen kipeä, istuminen jomottaa eniten mutta tuntuu myös muuten ja säteilee myös lantion alueelle. Voi toki olla vain lihasjumia, mutta olen miettinyt voisiko liittyä hormoneihin jotenkin.

Yritystä on meillä takana yli puoli vuotta. Kierrot ovat olleet kovin pitkiä (n. 50 pv) mutta ovulaatio ilmeisesti on tapahtunut limoista ja kivuista päätellen.
Luulen kyllä että mullakin on hormonaalista. Nyt tuntuu että vähän helpottamaan päin taas. Odottelen menkkoja alkavaksi edelleen.
 
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Lilaaa

Yhteistyössä