Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Iltaa!

Me vietettiin tänään aikaa Bauhausissa kun piti viedä työmaalle joku vempele ja sit jäi luppoaikaa. Ostettiin uusi suihkupää ja autoon pitkävartinen skarpa. Rehupuolelta en uskaltanut ottaa mitään ku pakkasta on liikaa.

Sieltä kylpylälle kun kello lähestyi neljää ja sit uitiin puolisen tuntia ja vesijumpattiin toinen, lilluttiin porealtaassa ja saunottiin ja tovin kuivatttelun jälkeen syötmään. Kokonainen lautasellinen herkullista salaattia, jotain kalaterriiniä saaristolaislimpun kera ja otin vähän nautaa punaviinisoossissakin vaik olinkin jo aivan täynnä.

Maskeja on kulunut tänään vissiin kuusitoista ja alkaa hieman jo tympiä niidenkin ostaminen ja käyttäminen... Alan muuttaa mieleni ja olen pian valmis ottamaan rokotteen heti ja jopa maksamaan siitä.
Mut maskiahan pitää käyttää vaikka olisi ottanut rokotteen, kun rokotettu saattaa silti levittää tautia. Eli ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa...

Ja siis Iltaa!
Kuulostaa ihanalta päivältä:love:

Deleted member 149094
Joo, saa käyttää kankaisia mutta ne eivät kuulemma ole yhtä tehokkaita.

Ja sit täällä on lisäksi niitä tolloja, vissiin maalta, jotka eivät käytä minkäänlaisia maskeja. Tai ainakin moisia oli kolme pöydällistä, samaa sukua mitä ilmeisemmin, ruokasalissa kun meinattiin mennä syömään. Odotettiin sit aulassa että kyseinen junttipoppoo poistuu ja mulkoiltiin kiukkuisina Niitten ipana vielä ääneen ihmetteli, miksi muilla on maskit naamalla ja sit se ukonpöljäke selitti jotain pandemiasta. *huokaus*

Tietty on mahdollista, että ovat jotenkin sairaalloista sukua ja kaikilla on astma tai muu maskin käytön estävä sairaus mutta epäilenpä vaivan olleen vain ja ainoastaan tyhmyys.
Ei ole yhtä tehokkaita! Ja noilla muilla on helpompi hengittää. Ja jos liikkuu paljon kartsalla, niin paremmat varmasti oikeet, kun altistumismahdollisuuksia on enemmän.

Mut maskiahan pitää käyttää vaikka olisi ottanut rokotteen, kun rokotettu saattaa silti levittää tautia. Eli ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa...

Ja siis Iltaa!
Kuulostaa ihanalta päivältä

Eniten ehkä tympii maskien kanssa elämisessä se, että on niitä jotka eivät vain viitsi käyttää ja siksi ei ole itse suojassa vaikka kaikkensa yrittää.

Minnuu tympii tässä koronahommassa se,että jotkut vahtii esim. kaupassa kuka käyttää ja kuka ei käytä maskia ja sitten tehdään sosiaaliseen mediaan aloituksia + haukutaan maanrakoon ne jotka ei käytä maskia.
Kun kuitenkin sellaisia jotka ei pysty käyttämään.

Tänään just luin,että nainen jolla oli hanskat ja maski,oli tuijottanut toista maskitonta asiakasta murhaavasti ja näyttänyt keskaria mitään sanomatta..Aika törkeää käytöstä,tietämättä edes miksi joku toinen ei ehkä voi käyttää / käytä maskia..

Ite yritän käyttää kun mahdollista,oireista huolimatta. Kerran piti kaupassa ottaa pois kun alkoi sydän hakkaamaan ja paineen tunne tuli keuhkojen kohdalle.

Minnuu tympii tässä koronahommassa se,että jotkut vahtii esim. kaupassa kuka käyttää ja kuka ei käytä maskia ja sitten tehdään sosiaaliseen mediaan aloituksia + haukutaan maanrakoon ne jotka ei käytä maskia.
Kun kuitenkin sellaisia jotka ei k pysty käyttämään.

Tänään just luin,että nainen jolla oli haskat ja maski,oli tuijottanut toista maskitonta asiakasta murhaavasti ja näyttänyt keskaria mitään sanomatta..Aika törkeää käytöstä,tietämättä edes miksi joku toinen ei ehkä voi käyttää / käytä maskia..

Ite yritän käyttää kun mahdollista,oireista huolimatta. Kerran piti kaupassa ottaa pois kun alkoi sydän hakkaamaan ja paineen tunne tuli keuhkojen kohdalle.

Tavallaan ymmärrän pelon ja ärsyyntymisen niiden kohdalta, joille tauti saattaa olla tappava.

Mut sitä en ymmärrä, miksei heille ole järjestetty enemmän turvallisia tapoja hoitaa ostokset. Ku esimerkiksi pikkukylillä kiertää monitoimiautoja jotka tuovat vahuksia perjantaina aamupäivällä kauppaan ni mun puolesta voisivat vaikka sulkea kaupan muilta kuin riskiryhmiin kuuluvilta siksi aikaa.

Itse taas mieluummin asioisin kaupassa siten, että kaikilla sillä hetkellä siellä olevilla on pakko olla maski.

Vaikka ois puolet ja puolet. Parittomina päivnä pakko käyttää maksia ja parillisina päivinä vain riskiryhmille kauppatilat mutku ei.

• Tykkää
Reactions: m1es ja Elena777
Tavallaan ymmärrän pelon ja ärsyyntymisen niiden kohdalta, joille tauti saattaa olla tappava.

Mut sitä en ymmärrä, miksei heille ole järjestetty enemmän turvallisia tapoja hoitaa ostokset. Ku esimerkiksi pikkukylillä kiertää monitoimiautoja jotka tuovat vahuksia perjantaina aamupäivällä kauppaan ni mun puolesta voisivat vaikka sulkea kaupan muilta kuin riskiryhmiin kuuluvilta siksi aikaa.

Itse taas mieluummin asioisin kaupassa siten, että kaikilla sillä hetkellä siellä olevilla on pakko olla maski.

Vaikka ois puolet ja puolet. Parittomina päivnä pakko käyttää maksia ja parillisina päivinä vain riskiryhmille kauppatilat mutku ei.
Ymmärän minäkin pelon,itekin oon riskiryhmässä,mutta tuollainen jatkuva kyttääminen ja haukkuminen + vielä keskarin näyttäminen on aika tylyä ja huonoa käytöstä,sitä kun ei ulkonäöstä tiiä miksi ei käytä.
No joo voisi jollain tapaa paremmin järjestää kauppa-asiointia turvallisesti,mutta pystyykö kaikki sitten käymään kaupassa tiettyyn aikaan jos maskittomille ja maskia käyttäville olis omat asiointi ajat.
Jos vaikka ajattelee vuorotyöläisiä. Vaikea homma ehkä niin järjestää.
Toki täällä on ajateltu,että riskiryhmäläiset voisi käydä aamulla kaupassa ja tovottavaa olis että muut voisi käydä myöhemmin,mutta ei kauppoja suljeta muilta.

Kun kuitenkin sellaisia jotka ei pysty käyttämään.

Tänään just luin,että nainen jolla oli hanskat ja maski,oli tuijottanut toista maskitonta asiakasta murhaavasti ja näyttänyt keskaria mitään sanomatta..Aika törkeää käytöstä,tietämättä edes miksi joku toinen ei ehkä voi käyttää / käytä maskia..

Mua on tuijotettu samasta syystä, oli pakko ottaa pois kun alkoi yskittämään ja tuntui, että oksennus tulee....
Viimeks selitin tästä ongelmasta lekurille niin hän sanoi, että maskin saa ottaa pois jollei pysty sen kanssa hengittämään kunnolla....mutta ne murhaavat katseet:unsure:

• Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Kais
Mua on tuijotettu samasta syystä, oli pakko ottaa pois kun alkoi yskittämään ja tuntui, että oksennus tulee....
Viimeks selitin tästä ongelmasta lekurille niin hän sanoi, että maskin saa ottaa pois jollei pysty sen kanssa hengittämään kunnolla....mutta ne murhaavat katseet
Kokeile syödä purkkaa niin tulee nieleskeltyä, jotta kurkku ei kuivu.

Oon kurlaillut suuta ja nielua mintun makuisella suuvedellä ja juonut sitruuna novellea pitkin päivää...voin toki kuvitella, mutta tuntuu että on auttanut.
Miinuspuolena on sitten kyllä jatkuva pissahätä.
No tossa on kaksi vaihtoehtoa. Rakko kehittyy ja hätien määrä romahtaa tai sitten alat myymään golden showereita perwoille :geek:

Luin ensiksi että korvessa vilisee....No joo, onhan se Turku aika korvessa, melkein Ruotsin puolella
No vai sil viisi... No kuules, mää kun kävin siellä sun kylällä, niin siellä oli joki, silmänkantamattomiin peltoja ja yks rakennuskompleksi keskellä ei mitään... Pelkäsin että menetän neitsyytenikin (a-holen) siellä in the middle of the nowhere

• Rakkaus
Reactions: Elena777

Yhteistyössä