Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää sunnuntaita allihuuppa!❤

Netflixissä nimisarja Epäuskottava - suosittelen!
Alku oli inha (en tykkää katsella väkivaltaa ja ahdistusta) mutta nyt kun etsivätyö lähti käyntiin niin sarja pitää hyvin otteessaan!

Tositapahtumiin perustuva ja hyvät näyttelijät!!!

Jatkan taas kyttäämistä.:)

Deleted member 149094
@ForeverMulan kutsunee teitä kuitenkin tyttösiksi ja poikasiksi.
Jos tyttöjä ja poikia ei käytettäisi halventavassa mielessä, koko homma ei olisi ongelma. Kyl mä ymmärrän, et kismittää, jos sukupuolta voi käyttää haukkumasanana.
Tai ikää tai seksuaalista aktiivitasoa.. Vai miten sen silloin muotoilit, että olen keski-ikäinen, joka pitää nuoria uhkana...

Jos palataan viel siihen keffaan, niin kai kaks päivää vanhaa ihmistä saa sanoo tytöksi pitämättä sitä uhkana?

Meillä on töissä tyttöjä ja poikia. Pojat ei oikein tykkää, pitäisi puhua miehistä.
Tai no ei siellä taida olla kuin yksi jonka itsetunto ottaa osumaa, muille se on ihan se ja sama. Mutta kun ollaan aina niin puhuttu niin vaikea siitä on eroon päästä. Eikä sitä kukaan vähätellen sano, yleisesti käyttöön jäänyt.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jos tyttöjä ja poikia ei käytettäisi halventavassa mielessä, koko homma ei olisi ongelma. Kyl mä ymmärrän, et kismittää, jos sukupuolta voi käyttää haukkumasanana.
Tai ikää tai seksuaalista aktiivitasoa.. Vai miten sen silloin muotoilit, että olen keski-ikäinen, joka pitää nuoria uhkana...

Jos palataan viel siihen keffaan, niin kai kaks päivää vanhaa ihmistä saa sanoo tytöksi pitämättä sitä uhkana?
Jos palataan siihen elokuvasta virinneeseen keskusteluun:
  • Voit aivan vapaasti kutsua ihmisiä tytöiksi ja pojiksi tai jopa tyttösiksi ja poikasiksi. Minua tuo ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muitakaan, mutta kommentissani siis kritisoin "tiedostavien naispiirien" tapaa kategorisesti pitää tyttö-sanan käyttöä halventavana.
  • Mitä tahansa ilmaisuja voidaan käyttää toisen arvosteluun. Voimme sanoa "olet ihanan näköinen" niin että kohde saattaa loukkaantua. Siksi on typerää yrittää kieltää sanoja tai sanontoja.
  • Nykyisin loukkaannutaan kovin helposti ja koetaan "haukkumiseksi" milloin mitäkin. Siitä seuraa cancel-kulttuurin tapaisia sanavapaudelle tuhoisiaa seurauksia.
  • Ääneen ajatteluni, jossa totesin epäileväni sinua keski-ikäiseksi, ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi, määrittelin vain sinua sanavalintojesi kautta. Onko sinun mielestäsi keski-ikänen ihminen joku hylkiö?
  • Keski-ikäisten naisten suhtautuminen nuorempiin, parhaassa synnytysiässä oleviin, on biologinen tosiasia, joka vaikuttaa heidän käyttäytymiseensä.
  • Onko Echon minun seksuaaliseen aktiivisuuteeni kohdistama arvostelu mielestäsi loukkaavaa? ;) - minusta ei.

Viimeksi muokattu:
Deleted member 149094
Jos palataan siihen elokuvasta virinneeseen keskusteluun:
  • Voit aivan vapaasti kutsua ihmisiä tytöiksi ja pojiksi tai jopa tyttösiksi ja poikasiksi. Minua tuo ei häiritse, eikä sen pitäisi häiritä muitakaan, mutta kommentissani siis kritisoin "tiedostavien naispiirien" tapaa kategorisesti pitää tyttö-sanan käyttöä halventavana.
  • Mitä tahansa ilmaisuja voidaan käyttää toisen arvosteluun. Voimme sanoa "olet ihanan näköinen" niin että kohde saattaa loukkaantua. Siksi on typerää yrittää kieltää sanoja tai sanontoja.
  • Nykyisin loukkaannutaan kovin helposti ja koetaan "haukkumiseksi" milloin mitäkin. Siitä seuraa cancel-kulttuurin tapaisia sanavapaudelle tuhoisiaa seurauksia.
  • Ääneen ajatteluni, jossa totesin epäileväni sinua keski-ikäiseksi, ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi, määrittelin vain sinua sanavalintojesi kautta. Onko sinun mielestäsi keski-ikänen ihminen joku hylkiö?
  • Keski-ikäisten naisten suhtautuminen nuorempiin, parhaassa synnytysiässä oleviin, on biologinen tosiasia, joka vaikuttaa heidän käyttäytymiseensä.
  • Onko Echon minun seksuaaliseen aktiivisuuteeni kohdistama arvostelu mielestäsi loukkaavaa?
En mä usko, että sitä pidettäisiin halventavana, jos sitä ei niin käytettäisi.

En pidä erikoisen validina sananvapauden vetämistä keskusteluun, jossa puhutaan halveksunnasta tai ivaamisesta. Se on sekä sivistymätöntä, että se ei kuulu sananvapauteen. (Elikkäs vaputeen liittyy aina se vastuu)
Vaikka nykyisin loukkaannuttaisiin liian helposti, ei se ole puoluste sille, että loukkaamista pitäisi saada harjoittaa.

Sanoit, että olen keski-ikäinen, joka pitää naisia uhkana. Kaksiosainen juttu, ja toi biologia on sun aivopieru.. Tässä otan sivuaskeleen suosiolla ja annan sun posmottaa naisten ajatuksista ihan yksinäs.

En tiedä noita juuria, miksi naljailetet toistenne seksuaalisuudesta. Jos mietit, voiko käytöksesi olla loukkaavaa, se todennäköisesti sitä on.

En pidä erikoisen validina sananvapauden vetämistä keskusteluun, jossa puhutaan halveksunnasta tai ivaamisesta. Se on sekä sivistymätöntä, että se ei kuulu sananvapauteen. (Elikkäs vaputeen liittyy aina se vastuu)
Vaikka nykyisin loukkaannuttaisiin liian helposti, ei se ole puoluste sille, että loukkaamista pitäisi saada harjoittaa.

Sanoit, että olen keski-ikäinen, joka pitää naisia uhkana. Kaksiosainen juttu, ja toi biologia on sun aivopieru.. Tässä otan sivuaskeleen suosiolla ja annan sun posmottaa naisten ajatuksista ihan yksinäs.

En tiedä noita juuria, miksi naljailetet toistenne seksuaalisuudesta. Jos mietit, voiko käytöksesi olla loukkaavaa, se todennäköisesti sitä on.
Sananvapaudella on merkitustä nimenomaan silloin, kun sanat koetaan loukkaaviksi tai maailmankuvaa uhkaaviksi. Eivät ne sanat, joista kuulija on samaa mieltä, tarvitse mitään suojaa.
Sanavapaus on siis oikeus sanoa asioita, jotka saattavat kuulijaa loukata.
Loukkaantuminen on loukkaantujan oma valinta.

vierailija

Sinä et ole ihminen joka voi puhua ivaamisesta ja halveksumisesta.

Kirjoittaja näyttää olevan persutyttö, mutta fiksu sellainen:

Sananvapauden rajoittamishalun taustalla on usein virheellinen ajatus siitä, että ihmisille kuuluisi jonkinlainen subjektiivinen oikeus olla tulematta loukatuksi. Tällaista oikeutta ei kuitenkaan ole eikä saa olla. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta muovata maailmasta väkisin sellaista, että toisten ihmisten toiminta miellyttäisi poikkeuksetta juuri häntä. Tästä sananvapaudessakin on kyse: kenelläkään ihmisellä ei ole subjektiivista oikeutta olla kuulematta epämiellyttäviä asioita.

Jos jonkun toisen tahon näkemys siis loukkaa sinua, kannattaa iloita.
Se tarkoittaa, että sananvapaus toimii.

Yhteistyössä