Ärsyttää miehen kommentit rahasta... Mitä mieltä olette?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies käy töissä (etätyö tällä hetkellä) ja minä olen kotiäiti ja paimennan meidän lapsia. Minulla ei ole mitään tuloja.
Mies ojensi minulle 200 e ja sanoi että tässä on ensi kuun ruokarahaa, saat myöhemmin vielä 500 e että riittää kuukaudeksi. Sanoin ok ja laitoin ne lipaston laatikkoon. Miehen mielestä olen kiittämätön, minun pitäisi iloita ja olla onnellinen, että on rahaa. Sanoin että eihän ne rahat ole minulle, mistä minun pitäisi riemuita? Mies sanoi että on ne sinulle, niillä ostat meille ruoat! Sanoin että niin mutta et sä ymmärrä, eihän ne rahat ole mun omaan käyttöön mistä ilahtuisin, mun on ostettava niillä 6 henkisen perheen ruoat ja talousjutut ja katsottava että rahat riittää. 750 € kuukaudeksi kuudelle. Oikeasti se tekee tiukkaa.
Miehen mielestä minun pitäisi iloita kun hän ojentaa minulle rahaa.
Mitä mieltä te olette?
Nyt se lähti vihaisena kävelylle. Miten osaisin kommentoida sille paremmin?
 
  • Vau!
Reactions: m.e.k.
vierailija
Mies ei selvästi tajua asiaa, jonka pitäisi olla selvä jokaiselle. Ei asiasta kannata tapella sen enempää. Tuo kuuluu sarjaan pikkuasioita, joiden fiksumpi antaa olla.
 
vierailija
Neljästä lapsesta tulee jo aika muhkea potti lapsilisiäkin ja luultavasti saat jotain kotihoidon tukeakin, joten oothan sä aika kiittämätön jos toinen heitää 700 euroa sulle lisärahaa ja alat urputtaan ja haastaan riitaa.
Mä ottasin sen kakssataa takaisin ja sanoisin et pyydä sit rahaa kun yhteiset loppuu.
Yhteisiähän ne teidän lapset on, niin lapsilisätkin, joten tarkemmin ajatellen sun kuuluis antaa sille miehelles puolet lapsilisistä bensaa varten et se viitti käydä töissä ja vetää tollasta revohkaa perässään kun kivirekee.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Jos yhteinen sopimus on, että sinä hoidat lapset kotona niin et sinä missään kiitollisuudenvelassa ole.

Toki molemmat voitte olla iloisia siitä, että teillä on tuohon mahdollisuus!❤
(mielestäni pienten lasten paikka on kotona jos kotona on asiat hyvin).

Ehkä mies voisi alkaa olla iloinen ja kiitollinen siitä, että hänellä on puhtaita kalsareita ja ruokaa lautasella -
ei nyt sentään - turha lietsoa sotaa!

Ehkä hän voisi jatkossa jättää rahat tiettyyn paikkaan, tai siirtää tilillesi, ilman mitään kiitoksen kalasteluja....toisaalta...annatko riittävästi hyvää palautetta miehelle? Kyllähän hän tekee arvokasta työtä yhdessä sinun kanssa, että nykyinen järjestely toimii. Ja on tärkeää, että mies kokee olevansa tärkeä.❤
Kuten myös se, että sinä olet tärkeä.❤
 
Neljästä lapsesta tulee jo aika muhkea potti lapsilisiäkin ja luultavasti saat jotain kotihoidon tukeakin, joten oothan sä aika kiittämätön jos toinen heitää 700 euroa sulle lisärahaa ja alat urputtaan ja haastaan riitaa.
Mä ottasin sen kakssataa takaisin ja sanoisin et pyydä sit rahaa kun yhteiset loppuu.
Yhteisiähän ne teidän lapset on, niin lapsilisätkin, joten tarkemmin ajatellen sun kuuluis antaa sille miehelles puolet lapsilisistä bensaa varten et se viitti käydä töissä ja vetää tollasta revohkaa perässään kun kivirekee.
Lapsille menee vaippoja, vaatteita, askarteluvälinettä, lelua summuuta tarviketta.

Ja ap:n mukaan raha riittää juuri ja juuri, joten sen mukaan mennään? Ei kaikilla ole samanlainen elintaso.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Tietenkin lapsista saa lapsilisää mutta ei ne mitenkään minulle tule, eikä saada kodinhoidontukea. Lapsilisät menee meidän tilille mistä sitten menee kaikki maksut. Ei ne ole minulle. Minulla ei ole mitään kuin se jos saan vanhemmiltani synttärinäni rahaa. Vain se on minun.

Ok ehkä on parempi että annan asian olla enkä puhu siitä. Tuntuu vain pahalta kun mies olettaa minun riemuitsevan, että voin ostaa ruokaa. Riemuitsisin toki jos hän antaisi minulle omaa rahaa millä voin ostaa mitä haluan, vaikka kynsilakkaa tai voidetta tms.
Mutta ei tuo ruoka/talousraha ole MINULLE. Se on meille kaikille. Minä ostan sillä ruokaa, vessapaperia ja pesuaineita. Voisi mieskin ostaa, ollaan kokeiltu, ei hänellä riittänyt rahat ollenkaan ja minä kun laitan ruoat niin sitten puuttui kaikenlaista. Mieluummin minä ostan ne.
Ap
 
Kyllä mäkin tuossa tilanteessa kiittäisin.
Kotona on helppo olla, kokemusta on.

Siis on paljon töitä jossa pääsee helpommalla kuin vaikka paimentaessa 3-4 lasta kotona, mutta esim.2 tenavan kanssa on kotona helppoa.

Sit kun nuorimmainen on vaikka 4-5-vuotias niin mee töihin ja ala osallistua perheen kustannuksiin. Lapsetkin tykkää jo 5-vuotiaana päivähoidosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokardi65
Deleted member 149094
Neljästä lapsesta tulee jo aika muhkea potti lapsilisiäkin ja luultavasti saat jotain kotihoidon tukeakin, joten oothan sä aika kiittämätön jos toinen heitää 700 euroa sulle lisärahaa ja alat urputtaan ja haastaan riitaa.
Mä ottasin sen kakssataa takaisin ja sanoisin et pyydä sit rahaa kun yhteiset loppuu.
Yhteisiähän ne teidän lapset on, niin lapsilisätkin, joten tarkemmin ajatellen sun kuuluis antaa sille miehelles puolet lapsilisistä bensaa varten et se viitti käydä töissä ja vetää tollasta revohkaa perässään kun kivirekee.
Nii eli aapee saa mieheltä lapsilisät käyttöönsä ja niistä pitäis vielä kiittää!
 
vierailija
Mä käskisin miehen hoitaa ostokset ja ruoanlaiton, ei taida ukolla olla käsitystä ruoan hinnasta ja poppoon kulutuksesta. Sä voit sitten siivota, pyykätä ja hoitaa lapsia. Silloin menis homma suunnilleen tasan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Kyllä mäkin tuossa tilanteessa kiittäisin.
Kotona on helppo olla, kokemusta on.

Siis on paljon töitä jossa pääsee helpommalla kuin vaikka paimentaessa 3-4 lasta kotona, mutta esim.2 tenavan kanssa on kotona helppoa.

Sit kun nuorimmainen on vaikka 4-5-vuotias niin mee töihin ja ala osallistua perheen kustannuksiin. Lapsetkin tykkää jo 5-vuotiaana päivähoidosta.
Jatkan vielä, että nykyaikana ei koskaan tiedä, milloin puoliso jää työttömäksi/lomautetaan. Joillekin tutuille äijille on käyny niin, ja työssäkäyvä vaimo on ollu pelastus.

Teillä ap on elämä sit yhtä h-lvettiä jos mies yhtäkkiä onkin työttömänä kotona ja sulla ei oo tuloja.
 
Kyllä mäkin tuossa tilanteessa kiittäisin.
Kotona on helppo olla, kokemusta on.

Siis on paljon töitä jossa pääsee helpommalla kuin vaikka paimentaessa 3-4 lasta kotona, mutta esim.2 tenavan kanssa on kotona helppoa.

Sit kun nuorimmainen on vaikka 4-5-vuotias niin mee töihin ja ala osallistua perheen kustannuksiin. Lapsetkin tykkää jo 5-vuotiaana päivähoidosta.
Onko vaimo palkattu (palkaton) piika miehelle? Kotih..ra?
 
Onko vaimo palkattu (palkaton) piika miehelle? Kotih..ra?
En mä nyt noinkaan sanoisi, mutta silloin kun nuorimmainen on 4-5 v, ei äidillä ole pätevää syytä olla kotona. Se kotia jääminen on silloin enemmän laiskuutta tai elämänpelkoa.

Lapset tykkää päivähoidosta tuonikäisinä, eivät mene kylmiltään eskariin, perheeseen tulee mukavaa vipinää kun on äiti töissä.
Ja ed.viestissäni mainitsema turva toisen työttömyyden varalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
vierailija
Pitäiskö miehen kiittää vaimoa kodin- ja lasten hoidosta?
Ei siitä haittaa ole :). Mutta vertaisin paremminkin tilanteeseen, missä vaimo ojentaa miehelle vaikka lautasellisen ruokaa, niin siinä kuuluu miehen sanoa kiitos. Ihan vastaavasti, jos toiselle ojennetaan sitä rahaa, sanotaan kiitos. Vai ynähdätkö OK, kun sinulle ojennetaan lautasellinen ruokaa?
 
Ei siitä haittaa ole . Mutta vertaisin paremminkin tilanteeseen, missä vaimo ojentaa miehelle vaikka lautasellisen ruokaa, niin siinä kuuluu miehen sanoa kiitos. Ihan vastaavasti, jos toiselle ojennetaan sitä rahaa, sanotaan kiitos. Vai ynähdätkö OK, kun sinulle ojennetaan lautasellinen ruokaa?
Kohteliaisuus kuuluu jokapäiväiseen elämäämme.
Ymmärsin tuosta aloituksesta, että mies katsoo olevansa joku almun antaja
 
vierailija
Sinä voit olla iloinen rahasta vain jos se on pelkästään sinun humputteluasi varten vai? Että jos rahalla ei voi ostaa Guessin takkia tai Korsin kenkiä, niin paaaskaaaa....

Koitahan nyt suhteuttaa. Mieti jos köyhän intialaisen perheen isä toisi tukun seteleitä siihen perheensä rättimajaan ja ojentaisi ne vaimolleen. "Nyt saa perhe ruokaa". Vaimo katsoisi nyrpeästi, että "kiinnostaa iha vitust' ku en voi täl kuitenkaan ostaa itelleni niitä uusia kenkiä".
 

Yhteistyössä