Toiveissa vauva 2021

Testasin rsfun 25mIu ja negahan sieltä. Tänään on dpo11 ja kp21, samalla vessareissulla tuli pyyhdittäessä kirkasta verta paperiin. Jos tuo tuosta kiihtyy ja alkaa tän päivän aikana, taitaa tulla ennätyslyhyt kierto, vain 20päivää. :( Ei oo ikin tainnut olla. Eikä kyllä oo tainnut olla sitä 21 päivääkään.
Mitä hittoa! Yleensä tulee ensin aina ruskeeta tuhruakin, nyt ei mitään tommosta "ennakkovaroitusta".
Voikohan se viime kierron kemiallinen vaikuttaa, et ois jotenkin sekaisin elimistö. Ja siks nyt lyhyt kierto (sekun on muutenki lyhyt, niin ei hyvä).

Niitä finnejä ei oo tullu, mikähän homma sekin, ku nekin on aina ennen tullu.

En oo kovin pahoilla mielin (ainakaan vielä, voihan se vuodon alkaessa muuuttua), varmaan vaikuttaa ku tietää et ens viikolla pääsee lääkäriin. Lataan siihen kuitenkin toivoa, et sieltä sais apua.
 
Mulla ei työn puolesta ole rokote nyt ajankohtainen enkä ole riskiryhmää, joten luulen että en ihan hetkeen ole edes rokotetta saamassa. Toivon toki että raskaudun ennen rokotetta, jolloin päätöstä ei tarvitse tehdä. Tällä hetkellä ehkä fiilis että jätän ottamatta koska en halua lykätä 2kk yrittämistä, mutta saa nähdä miten suuri paine ottaa rokote sitten on, kun sen aika tulee.
 
Mäkään en onneksi ole riskiryhmää tai kuulu työn puolesta ensisijaiseksi rokotettavaksi. Meillä yritystä todennäköisesti jatketaan toukokuuhun asti, että jos nyt jostain syystä sitä ennen tulisi rokotekutsu niin kieltäytyisin. Hieman varovaisesti suhtaudun rokotukseen muutenkin, vaikka yleisesti ihan rokotemyönteinen olenkin. Toivoisin että oma rokotevuoro menisi vaikka syksyyn asti niin osaisi jo varmaan vähän rohkeammin ottaa, kun olisi enemmän tutkittu mahdollisia haittavaikutuksia, tai lähinnä sitä että onko siitä nyt sitten lopulta edes kovin suurta hyötyä henkilölle joka ei ole riskiryhmää..
 
Mulla meni ekassa lugekierrosta 3 vrk menkkoihin lääkkeen lopettamisesta ja tokassa lugekierrossa meni 6 vrk vuodon alkamiseen (vikan luge jälkeen) En tiedä voiko luge jotenkin kumuloitua elimistöön - ei kai. Tässä kierrossa voin onneksi jättää luget väliin, kun munis irtosi ennen aikojaan ja kierto meni siksi pilalle.
meijän alueen lapsettomuuspolin sivuilla oli lugesta että se voi joillain aiheuttaa sen ettei menkkoja tuu ollenkaan, vaikka ei raskaana olekkaan.. luulen jo että on sitä, naamasta alkaa finnit katoon samalla tavalla kun yleensä menkkojen jälkeen..
 
Hmh epätoivoinen täällä terve. Tuossa mietin, että voikohan kiinnittyminen tapahtua niinkin myöhään kun dpo8? Tänään aamulla oli hassu hetki, kun hetkisen ajan vasemmalla puolella kupli/jotain sellaista ja sit jonkin aikaa kivisteli kevyesti. Hieman runsaammin tullut vv tänään. Siis todennäköisestihän tämä oli ihan suolen liikkeitä, mut ainahan sitä haluaa toivoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@chili_ jos ovista ei ultralla ole varmistettu, eihän välttämättä tiedä tarkasti koska se on ollut. Itse uskon, että ovis voi tulla plussasta huolimatta vähän odotettua myöhemminkin. Tai aiemmin. Itse en ihan orjallisesti suhtaudu dpo-päiviin. Biologian kirjoissakin sanotaan, että myös ylimääräiset ovulaatiot ovat aina mahdollisia. Tai jos irtoaa 2 munasolua, toinen päivän pari ennen toista jne.
 
@chili_ jos ovista ei ultralla ole varmistettu, eihän välttämättä tiedä tarkasti koska se on ollut. Itse uskon, että ovis voi tulla plussasta huolimatta vähän odotettua myöhemminkin. Tai aiemmin. Itse en ihan orjallisesti suhtaudu dpo-päiviin. Biologian kirjoissakin sanotaan, että myös ylimääräiset ovulaatiot ovat aina mahdollisia. Tai jos irtoaa 2 munasolua, toinen päivän pari ennen toista jne.
Kävin ultrassa eli suurinpiirtein varmaa on aika, jos vain ovis on siis ylipäätään tapahtunut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
@chili_ jostain jenkkisivuilta luin aikaisemmin että niiden mielestä yleisin kiinnittymispäivä on dpo9. En jaksanut sen enempää sitä lukea, mutta muistan että jäin miettimään että laskeeko ne sen jotenkin eri tavalla vai miksi jenkkinaisten kroppa toimisi eritavalla :D Mutta jäin kyllä käsitykseen, että voi sekin vaihdella normaalin variaation rajoissa dpo5-dpo10 jopa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja chili_
@chili_ jostain jenkkisivuilta luin aikaisemmin että niiden mielestä yleisin kiinnittymispäivä on dpo9. En jaksanut sen enempää sitä lukea, mutta muistan että jäin miettimään että laskeeko ne sen jotenkin eri tavalla vai miksi jenkkinaisten kroppa toimisi eritavalla Mutta jäin kyllä käsitykseen, että voi sekin vaihdella normaalin variaation rajoissa dpo5-dpo10 jopa.
Ehkä me eurooppalaiset ollaan hätäsempää kansaa :D Heh kiitos tästä, loi vielä vähän toivoa! :) Toinen asia mikä mietityttää, on että aamulla lämpö oli 36,4. Tähän asti siis vaihdellut 36,7-37.2 välillä oviksen jälkeen. Ja nyy siis oli äsken taas 36,7. En tokikaan ole aina aamulla mitannut, että nämä ei nyt ole mitään tarkkaa dataa :D Nojoo, mistälie. Muistelen, että ovikseen siis liitty lämpöjen dippi, mut voiskohan kiinnittymiseenkin olla oma dippinsä :D Heh, ihanaa spekuloida kun ei muutakaan voi! Huomenna dpo9 alotan joka tapauksessa tikkuun pissimisen :)
 
Ehkä me eurooppalaiset ollaan hätäsempää kansaa Heh kiitos tästä, loi vielä vähän toivoa! Toinen asia mikä mietityttää, on että aamulla lämpö oli 36,4. Tähän asti siis vaihdellut 36,7-37.2 välillä oviksen jälkeen. Ja nyy siis oli äsken taas 36,7. En tokikaan ole aina aamulla mitannut, että nämä ei nyt ole mitään tarkkaa dataa Nojoo, mistälie. Muistelen, että ovikseen siis liitty lämpöjen dippi, mut voiskohan kiinnittymiseenkin olla oma dippinsä Heh, ihanaa spekuloida kun ei muutakaan voi! Huomenna dpo9 alotan joka tapauksessa tikkuun pissimisen
Mä oon kyl monesti ainakin kuullut puhuttavan kiinnittymisdipistä ja mulla oli plussakierrossa myös sellainen :) toivotaan et siel olis kyse siitä!

-Tiukuna & pirpana 19+2
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

20.1.2021 Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
+ Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 65/30
Suhveli..............................kp 63/27
Meemuli.........................kp 37/30-34
Mamtobe......................kp 30/28
Daisy01...............................kp 29/32
Nuorena äidiksi...........kp 28/36
Nipsuneiti83.................kp 27/25-33
Chili_.................................kp 23/28-29
Iinanen...........................kp 21/23-24
Coguine.......................kp 21/27
Kirjoh89.........................kp 20/28
Sinisilmät......................kp 19/30
Iinesankka ..............kp 18/28-31
Wanti...........................kp 17/35-48
Toivojatintti.............kp 15/31
Persikka123.............kp 11/33
Nuunuu-84...............kp 11/30
Liilja.............................kp 11/28-33
Toive23.....................kp 10/27
Lavender_.....................kp 8/25
Petronella09................kp 4/25-26
SandraB..........................kp 3/26




★★★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat★

Mamtobe........................dpo 18
Meemuli...........................dpo 16
Iinanen...........................dpo 11
Chili..................................dpo 8
Coguine.......................dpo 6
Kirjoh89......................dpo 6




★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hmh epätoivoinen täällä terve. Tuossa mietin, että voikohan kiinnittyminen tapahtua niinkin myöhään kun dpo8? Tänään aamulla oli hassu hetki, kun hetkisen ajan vasemmalla puolella kupli/jotain sellaista ja sit jonkin aikaa kivisteli kevyesti. Hieman runsaammin tullut vv tänään. Siis todennäköisestihän tämä oli ihan suolen liikkeitä, mut ainahan sitä haluaa toivoa
Mä uskon, että mulla oli kiinnittyminen just dpo8 :) En siis tikuttanut, mutta melko varma oon oviksesta. Ainakin kaikissa ultrissa vastannut kooltaan juurikaan siihen sopivaa. Toivotaan parasta sinne :X3:

3milia + bebe 29+5 ❤
 
Täälä ei vielä ainakaan menkkoja näy, vasemmalta puolelta kipuilee niin et huomaa semmosta tylppää tuikkivaa kipua ja aamulla kun heräsi niin valkkaria lorahti.. Testi näyttää negatiivista, tänään en vielä oo testannu.. Kp 37 tänään eli pari päivää myöhässä nyt
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Heippa! Taas hieman taukoa pitäneenä tulen tänne taas kertomaan meidän tilanteesta.
Mulla on ollut ongelmia ovulaation kanssa, enkä ole ovistesteihin ihan hirveen montaa plussaa saanut. Joulukuussa sain kuitenkin pregcheckiin tasavahvat viivat ja kävin viikko sen jälkeen pregesteronimittauksessa, joka oli 3,06. Eli surkea.

Tänään meillä oli ensikäynti Dextrassaja saatiin asiat rullaamaan kivasti eteenpäin. Tänään on kp10 ja saatiin hyödynnettyä kiertoa niin, että lääkäri ultrasi ja totesi, että johtofolliikkeli on jo kypsä ja valmis irtoomaan. Tehtiin myös aukiolotutkimus ja sain pregnyl-pistoksen, joka aiheuttaa ovulaation. Mulle tehtiin myös verikokeita (ferritiini, kilpparit, amh jne.). Tueksi sai terolutit loppukiertoon ja jos nyt ei tärppää tästä kierrosta niin seuraavaan kiertoon myös letrozolit.
Todella hyvä fiilis jäi käynnistä ja lääkärikin sanoi, että nyt on ihan hyvät saumat näillä tiedoilla raskautua. Itse yritän pitää pään kylmänä ja olla innostumatta liikaa ja yritän lopettaa ylianalysoinnin (niinpä vissiin!) ja lopettaa sen hiton googlettamisen. Huomenna varmaan ovisplussa pärähtää testiin, niin tulen sitten vaatimaan piinalistoille :D Tänään ja huomenna sitten lääkärin määräyksestä peitto heilumaan ;)
 
Kp4 ja menkat oikeastaan jo loppu.Olen huolissani näistä lyhentyneistä menkoista,lääkärin mielestähän kaikki ok kun menkat tulee joka kuukausi:/Taas kasvoihin puskee kipeitä finnejä ja tahti vaan kiihtyy kun ovis lähtenee:(

Pian pitäisi alkaa taas petipuuhiin mutta ei huvittaisi yhtään,koska usko onnistumiseen nolla:(

Yksi ilta tapahtui jotain kummaa, olin menossa nukkumaan ja vatsaan tuli joku ihme elohiiri,aivan kuin joku olisi hennosti potkinut ja se liike näkyi vatsan päällä :/ Luulin,että olen sekoamassa, mutta ilmeisesti tuollainen elohiiri voi tulla :D Raskaana kun en kerran ole, kun joka kuukausi testit näyttänyt negaa ja niin selvä menkat on.Oli aika jännä kokemus ja samalla suru iski siitä, etten pääse enää ehkä kokemaan niitä oikeita potkuja :(
 
Sain huonoja uutisia, hb oli vain syksystä laskenut:( En ymmärrä, voisko nää menkat vaan laskee sitä ? Silloin kierukan aikana hb oli aina ok.Odotan mitä lääkäri sanoo kunhan saan hänelle soittajan.Jälleen yksi asia joka saattaa vaikuttaa ettei raskaus ala :( Kyllä tässä vaan mieli meni enemmän maahan :(Olen kokoajan ottanut rautaa,jokin estää imeytymisen tai kaikki menee mitä tulee:(
 
Tuohon en osaa vastata:( Onko sinulla aiemmin ollut aiemmissa kierroissa menkat myöhässä?
Max päivän ollu myöhässä.. Muutenkin jotenkin outo olo ja tänään huimannu koko päivän aina kun nousi ylös jostain, et jotain häikkää on jossakin jos testit ei muutu ja kipuilu jatkuu.. Tilasin lauantaille gynelle ajan, et näkee onko jossain häikkää ja kun edellis kerrasta on n. 3 vuotta aikaa kun oon käyny.. Jos ei menkat sit ala ennen sitä.. Toki oma sisko plussasi esikoisesta vasta kun oli viikko siitä kun menkkojen piti alkaa..
 
Viimeksi muokattu:
Kp4 ja menkat oikeastaan jo loppu.Olen huolissani näistä lyhentyneistä menkoista,lääkärin mielestähän kaikki ok kun menkat tulee joka kuukausi:/Taas kasvoihin puskee kipeitä finnejä ja tahti vaan kiihtyy kun ovis lähtenee

Pian pitäisi alkaa taas petipuuhiin mutta ei huvittaisi yhtään,koska usko onnistumiseen nolla

Yksi ilta tapahtui jotain kummaa, olin menossa nukkumaan ja vatsaan tuli joku ihme elohiiri,aivan kuin joku olisi hennosti potkinut ja se liike näkyi vatsan päällä :/ Luulin,että olen sekoamassa, mutta ilmeisesti tuollainen elohiiri voi tulla Raskaana kun en kerran ole, kun joka kuukausi testit näyttänyt negaa ja niin selvä menkat on.Oli aika jännä kokemus ja samalla suru iski siitä, etten pääse enää ehkä kokemaan niitä oikeita potkuja
Älä huoli lyhyistä menkoista, mulla ne oli typistyneet kahteen vaivaiseen päivään ja yksi päivä oikeastaan vaan selkeää vuotoa. Toinen päivä enää niukkaa vuotoa. Ja ainakin näytti raskautuminen noilla spekseillä onnistuvan.
 
@Krippis tuli hyvä mieli teidän puolesta, että olette saaneet apua ja hyvät "ennusteet" ja mieli on selkeästi korkealla! Toivon teille onnistumista tähän kiertoon! :love:

@Meemuli sori en muista mutta oliko sulla epäsäännöllinen kierto? Toivottavasti kääntyisi vielä plussaksi! Muoks. Kommentoitkin jo tota kiertoa. Hyvä kun vastasit gynen, niin selviää!

@petronella09 jos ei oo erityisen runsaat menkat niin ei kai pitäis laskea HB. Onko lääkäri kommentoinut rauta-arvoja tai tutkinut syitä vai syötkö oma-aloitteisesti rautaa? Onks sulla suolisto-ongelmia, jotka vois kertoa että imeytyy huonosti?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Krippis ja KirJoh89

Yhteistyössä