Toiveissa vauva 2021

Hei,

Kovin pähkäilin rekisteröidynkö ja kirjoitanko tänne vaiko enkö, mutta tässä tätä näpyttelen mieli alamaissa. Ikää on itselläni 34 vuotta, tänä vuonna mittariin tulee 35. Lapsi on ollut haaveissa pidempään, mies lämpeni ajatukselle viime syksynä, eli yritys aloitettu 09/2020. Tätä ennen käytössä hormonaalinen ehkäisy monen monta vuotta, mirena-kierukka viimeisen kahden vuoden ajan.
Kierukan poiston jälkeen kierto on ollut 40-29-32 päivää. Ensimmäisellä kierrolla tikkuun piirtyi haamuviiva, joka katosi seuraavana päivänä. Nyt ehdin jo toivoa saaneeni ihanan joululahjan, kun ovulaatiolima ilmestyi 24.12. sekä 28.12. ja peittoa tuli hyvin heiluteltua otollisiin aikoihin. Parin viikon sisään on ollut vaihtelevasti alavatsan juilintaa, selkäkipuja ja rintojen turvotusta, niin ettei kyljellään ole pystynyt nukkumaan. Mutta ei, tikkuihin ei ole piirtynyt kuin vahva kontrolliviiva ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että menkat alkavat huomenna.

Oon saanut itseni pakkomielteiseksi tämän vauvatoiveen kanssa, tikutellut pari kiertoa ovulaatiota, lukenut kaikki nettipalstat (mikä testi on luotettava/mikä ei ja mitä oireita kenelläkin on ollut) laskeskellut dpo:ta, ladannut flo-sovelluksen, tehnyt raskaustestejä jne. Olen tulossa hulluksi ja maalaan jo kauhukuvia, ettei tämä onnistu, kun olen niin vanha.

En oikein tiedä mitä tällä avautumisella hain, kaipa kohtalontovereita, joiden kanssa voisi tsempata toinen toista, jakaa alakuloisuuden tunteita sekä jännittää piinapäivinä. Kaveripiirissä on vauvoja putkahtanut maailmaan, mutta kukaan ei ole kokenut tällaista malttamattomuutta kuin itse, tai siitä ei ainakaan ole puhuttu ääneen. Mies ottaa myös hirmu rennosti tämän yrittämisen, eikä oikein ymmärrä näitä alakuloisia hetkiäni.

Mikäli maaliskuuhun mennessä ei ole tärpännyt, pitää ottaa yhteyttä tk:seen. Kuinkahan se prosessi siitä etenee?
 
Hei,

Kovin pähkäilin rekisteröidynkö ja kirjoitanko tänne vaiko enkö, mutta tässä tätä näpyttelen mieli alamaissa. Ikää on itselläni 34 vuotta, tänä vuonna mittariin tulee 35. Lapsi on ollut haaveissa pidempään, mies lämpeni ajatukselle viime syksynä, eli yritys aloitettu 09/2020. Tätä ennen käytössä hormonaalinen ehkäisy monen monta vuotta, mirena-kierukka viimeisen kahden vuoden ajan.
Kierukan poiston jälkeen kierto on ollut 40-29-32 päivää. Ensimmäisellä kierrolla tikkuun piirtyi haamuviiva, joka katosi seuraavana päivänä. Nyt ehdin jo toivoa saaneeni ihanan joululahjan, kun ovulaatiolima ilmestyi 24.12. sekä 28.12. ja peittoa tuli hyvin heiluteltua otollisiin aikoihin. Parin viikon sisään on ollut vaihtelevasti alavatsan juilintaa, selkäkipuja ja rintojen turvotusta, niin ettei kyljellään ole pystynyt nukkumaan. Mutta ei, tikkuihin ei ole piirtynyt kuin vahva kontrolliviiva ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että menkat alkavat huomenna.

Oon saanut itseni pakkomielteiseksi tämän vauvatoiveen kanssa, tikutellut pari kiertoa ovulaatiota, lukenut kaikki nettipalstat (mikä testi on luotettava/mikä ei ja mitä oireita kenelläkin on ollut) laskeskellut dpo:ta, ladannut flo-sovelluksen, tehnyt raskaustestejä jne. Olen tulossa hulluksi ja maalaan jo kauhukuvia, ettei tämä onnistu, kun olen niin vanha.

En oikein tiedä mitä tällä avautumisella hain, kaipa kohtalontovereita, joiden kanssa voisi tsempata toinen toista, jakaa alakuloisuuden tunteita sekä jännittää piinapäivinä. Kaveripiirissä on vauvoja putkahtanut maailmaan, mutta kukaan ei ole kokenut tällaista malttamattomuutta kuin itse, tai siitä ei ainakaan ole puhuttu ääneen. Mies ottaa myös hirmu rennosti tämän yrittämisen, eikä oikein ymmärrä näitä alakuloisia hetkiäni.

Mikäli maaliskuuhun mennessä ei ole tärpännyt, pitää ottaa yhteyttä tk:seen. Kuinkahan se prosessi siitä etenee?
Tervetuloa mukaan:)
Haluatko listoille?

Täällä on meitä muitakin samoja tunteita läpikäyviä ,joten olet löytänyt oikean paikan purkaa mieltä :)

Meilläkään mies ei ymmärrä alakuloani:( Hokee,vaan että älä stressaa..

@mansikka toivottavasti kiinnitys viinistä olisi apua:)
 
Tervetuloa mukaan
Haluatko listoille?

Täällä on meitä muitakin samoja tunteita läpikäyviä ,joten olet löytänyt oikean paikan purkaa mieltä

Meilläkään mies ei ymmärrä alakuloani Hokee,vaan että älä stressaa..

@mansikka toivottavasti kiinnitys viinistä olisi apua
Kiitos @petronella09 kiva löytää foorumi, jossa voi vaihdella näitä ajatuksia muiden kanssa.
Listalle liittymisestä en osaa vielä sanoa, pitää ensin tutustua, kuinka tämä homma toimii
 
Huoh. Miltäs kuulostaa kuulla kahdet raskausuutiset samana päivänä?? Molemmat odottajat vielä reilusti yli 40 v., että se vielä. Olen tietysti iloinen heidän puolestaan. Raskaudet ovat toivottuja. Ne ovat ansaittuja! Mutta itse en varmaan samaan ikinä pääse, niin se vain vaikuttaa olevan :( Voisko kaikki muutkin vuoden uutiset tulla tänään? Lisää raskausuutisia lähipiiristä, kiitos. Parempi että tulevat yhdessä rytäkässä kuin tipotellen. Vähiten silloin kun odotat. Iloinen heidän puolesta kyllä. Mutta omasta puolesta entistä masentuneempi.
Kuulostaa niin tutulta :( kyllä aina olen onnellinen ja iloinen muiden puolesta, mutta joka kerta se oma suru nousee ja jotenkin syvenee. Vaikka toisaalta jotkut päivät menevät aivan mainiosti, niin sitten joskus on huonoja päiviä ja uutisten vastaanottaminen on vaikeaa.
 
Hei,

Kovin pähkäilin rekisteröidynkö ja kirjoitanko tänne vaiko enkö, mutta tässä tätä näpyttelen mieli alamaissa. Ikää on itselläni 34 vuotta, tänä vuonna mittariin tulee 35. Lapsi on ollut haaveissa pidempään, mies lämpeni ajatukselle viime syksynä, eli yritys aloitettu 09/2020. Tätä ennen käytössä hormonaalinen ehkäisy monen monta vuotta, mirena-kierukka viimeisen kahden vuoden ajan.
Kierukan poiston jälkeen kierto on ollut 40-29-32 päivää. Ensimmäisellä kierrolla tikkuun piirtyi haamuviiva, joka katosi seuraavana päivänä. Nyt ehdin jo toivoa saaneeni ihanan joululahjan, kun ovulaatiolima ilmestyi 24.12. sekä 28.12. ja peittoa tuli hyvin heiluteltua otollisiin aikoihin. Parin viikon sisään on ollut vaihtelevasti alavatsan juilintaa, selkäkipuja ja rintojen turvotusta, niin ettei kyljellään ole pystynyt nukkumaan. Mutta ei, tikkuihin ei ole piirtynyt kuin vahva kontrolliviiva ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että menkat alkavat huomenna.

Oon saanut itseni pakkomielteiseksi tämän vauvatoiveen kanssa, tikutellut pari kiertoa ovulaatiota, lukenut kaikki nettipalstat (mikä testi on luotettava/mikä ei ja mitä oireita kenelläkin on ollut) laskeskellut dpo:ta, ladannut flo-sovelluksen, tehnyt raskaustestejä jne. Olen tulossa hulluksi ja maalaan jo kauhukuvia, ettei tämä onnistu, kun olen niin vanha.

En oikein tiedä mitä tällä avautumisella hain, kaipa kohtalontovereita, joiden kanssa voisi tsempata toinen toista, jakaa alakuloisuuden tunteita sekä jännittää piinapäivinä. Kaveripiirissä on vauvoja putkahtanut maailmaan, mutta kukaan ei ole kokenut tällaista malttamattomuutta kuin itse, tai siitä ei ainakaan ole puhuttu ääneen. Mies ottaa myös hirmu rennosti tämän yrittämisen, eikä oikein ymmärrä näitä alakuloisia hetkiäni.

Mikäli maaliskuuhun mennessä ei ole tärpännyt, pitää ottaa yhteyttä tk:seen. Kuinkahan se prosessi siitä etenee?
Kuulostaa juuri siltä, mitä minulla oli alussa! Olin aivan paineissa tikuttamassa ovulaatiota ja stressasin, onnistuuko ikinä. Ajan kanssa on kyllä helpottanut. Mies suhtautunut rennosti koko ajan.. Me menimme tutkimuksiin yksityisen kautta, niin en osaa sanoa miten tk kautta menee. Ymmärtääkseni kuitenkin samalla tavalla. Minulta otettiin sukupuolitautitestit, papakoe, pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot. Lääkäri ultrasi kierron puolivälin tienoilla. Miehelle siemennesteanalyysi. Nämä tehtiin aluksi. Tsemppiä yritykseen, täältä kyllä löytyy juttukavereita ja vertaistukea :)
 
Kuulostaa juuri siltä, mitä minulla oli alussa! Olin aivan paineissa tikuttamassa ovulaatiota ja stressasin, onnistuuko ikinä. Ajan kanssa on kyllä helpottanut. Mies suhtautunut rennosti koko ajan.. Me menimme tutkimuksiin yksityisen kautta, niin en osaa sanoa miten tk kautta menee. Ymmärtääkseni kuitenkin samalla tavalla. Minulta otettiin sukupuolitautitestit, papakoe, pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot. Lääkäri ultrasi kierron puolivälin tienoilla. Miehelle siemennesteanalyysi. Nämä tehtiin aluksi. Tsemppiä yritykseen, täältä kyllä löytyy juttukavereita ja vertaistukea
Hei @minttuni ja kiitos vastauksesta! Ihanaa kuulla, että näitä ajatuksia pyörii/ on pyörinyt muillakin. Ja kiitos, kun kerroit prosessin etenemisestä. Vastauksesi sai hymyn huulille alakuloisen päivän päätteeksi.
Olipa hyvä päätös kirjoittaa tänne tänään :)
 
@petronella09 joo siis, mulla on lievä endo, joka laparoskopoitu pois ja ivf:llä saatu tuo yksi lapsi. Alkionsiirto tehtiin syksyllä, siitä plussa ja piti olla la kesäkuussa, oli vain tuulimuna. Enää en jaksa hoitoja. Yritetään vielä luomuna, vaikka tuntuu turhalta. Luomuna mulla on ollut useampi biokemiallinen, eli jokin pieni toivo jaksaa elää. Hyvin pieni toivo.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Hei,

Kovin pähkäilin rekisteröidynkö ja kirjoitanko tänne vaiko enkö, mutta tässä tätä näpyttelen mieli alamaissa. Ikää on itselläni 34 vuotta, tänä vuonna mittariin tulee 35. Lapsi on ollut haaveissa pidempään, mies lämpeni ajatukselle viime syksynä, eli yritys aloitettu 09/2020. Tätä ennen käytössä hormonaalinen ehkäisy monen monta vuotta, mirena-kierukka viimeisen kahden vuoden ajan.
Kierukan poiston jälkeen kierto on ollut 40-29-32 päivää. Ensimmäisellä kierrolla tikkuun piirtyi haamuviiva, joka katosi seuraavana päivänä. Nyt ehdin jo toivoa saaneeni ihanan joululahjan, kun ovulaatiolima ilmestyi 24.12. sekä 28.12. ja peittoa tuli hyvin heiluteltua otollisiin aikoihin. Parin viikon sisään on ollut vaihtelevasti alavatsan juilintaa, selkäkipuja ja rintojen turvotusta, niin ettei kyljellään ole pystynyt nukkumaan. Mutta ei, tikkuihin ei ole piirtynyt kuin vahva kontrolliviiva ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että menkat alkavat huomenna.

Oon saanut itseni pakkomielteiseksi tämän vauvatoiveen kanssa, tikutellut pari kiertoa ovulaatiota, lukenut kaikki nettipalstat (mikä testi on luotettava/mikä ei ja mitä oireita kenelläkin on ollut) laskeskellut dpo:ta, ladannut flo-sovelluksen, tehnyt raskaustestejä jne. Olen tulossa hulluksi ja maalaan jo kauhukuvia, ettei tämä onnistu, kun olen niin vanha.

En oikein tiedä mitä tällä avautumisella hain, kaipa kohtalontovereita, joiden kanssa voisi tsempata toinen toista, jakaa alakuloisuuden tunteita sekä jännittää piinapäivinä. Kaveripiirissä on vauvoja putkahtanut maailmaan, mutta kukaan ei ole kokenut tällaista malttamattomuutta kuin itse, tai siitä ei ainakaan ole puhuttu ääneen. Mies ottaa myös hirmu rennosti tämän yrittämisen, eikä oikein ymmärrä näitä alakuloisia hetkiäni.

Mikäli maaliskuuhun mennessä ei ole tärpännyt, pitää ottaa yhteyttä tk:seen. Kuinkahan se prosessi siitä etenee?
Tervetuloa vuoristoradalle :)

Onhan tämä vähän hullua elämää. Tuntuu kuin olisi koko ajan kuulokkeet korvilla, paitsi että hyvien biisien sijaan tuutista tulee "vauva, vauva, raskaus, ovulaatio, veripyyhkäisy dumdidumdaa". Yritä siinä sitten kulkea kanssaihmisten keskellä jokseenkin normaalisti. Eikä in-real-life ole kyllä koskaan ilmennyt, että olisi joku muukin, joka pohdiskelisi samoja juttuja. Mutta täällä meitä on monta!

Toivotan onnea yritykseen ja toivotaan, että vertaistuki täällä auttaa. ♡
 
Hei,

Kovin pähkäilin rekisteröidynkö ja kirjoitanko tänne vaiko enkö, mutta tässä tätä näpyttelen mieli alamaissa. Ikää on itselläni 34 vuotta, tänä vuonna mittariin tulee 35. Lapsi on ollut haaveissa pidempään, mies lämpeni ajatukselle viime syksynä, eli yritys aloitettu 09/2020. Tätä ennen käytössä hormonaalinen ehkäisy monen monta vuotta, mirena-kierukka viimeisen kahden vuoden ajan.
Kierukan poiston jälkeen kierto on ollut 40-29-32 päivää. Ensimmäisellä kierrolla tikkuun piirtyi haamuviiva, joka katosi seuraavana päivänä. Nyt ehdin jo toivoa saaneeni ihanan joululahjan, kun ovulaatiolima ilmestyi 24.12. sekä 28.12. ja peittoa tuli hyvin heiluteltua otollisiin aikoihin. Parin viikon sisään on ollut vaihtelevasti alavatsan juilintaa, selkäkipuja ja rintojen turvotusta, niin ettei kyljellään ole pystynyt nukkumaan. Mutta ei, tikkuihin ei ole piirtynyt kuin vahva kontrolliviiva ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että menkat alkavat huomenna.

Oon saanut itseni pakkomielteiseksi tämän vauvatoiveen kanssa, tikutellut pari kiertoa ovulaatiota, lukenut kaikki nettipalstat (mikä testi on luotettava/mikä ei ja mitä oireita kenelläkin on ollut) laskeskellut dpo:ta, ladannut flo-sovelluksen, tehnyt raskaustestejä jne. Olen tulossa hulluksi ja maalaan jo kauhukuvia, ettei tämä onnistu, kun olen niin vanha.

En oikein tiedä mitä tällä avautumisella hain, kaipa kohtalontovereita, joiden kanssa voisi tsempata toinen toista, jakaa alakuloisuuden tunteita sekä jännittää piinapäivinä. Kaveripiirissä on vauvoja putkahtanut maailmaan, mutta kukaan ei ole kokenut tällaista malttamattomuutta kuin itse, tai siitä ei ainakaan ole puhuttu ääneen. Mies ottaa myös hirmu rennosti tämän yrittämisen, eikä oikein ymmärrä näitä alakuloisia hetkiäni.

Mikäli maaliskuuhun mennessä ei ole tärpännyt, pitää ottaa yhteyttä tk:seen. Kuinkahan se prosessi siitä etenee?
Tervetuloa @Lili_86 ! Mulla aika sama tilanne, olen ihan samanikäinen, aloitettiin miehen kanssa yritys pari kiertoa sitten. Onko sullakin ensimmäinen lapsi yrityksessä? Täällä on ollut tosi kiva jutella muiden kanssa tästä aiheesta, kaikki samassa veneessä, joten löysit oikean paikan avautua :) Olen kertonut vain kahdelle läheiselle ystävällä asiasta ja heidän kanssa on ollut myös kiva vaihtaa ajatuksia. Muuten haluan pitää salaisuutena yrityksen, jottei siitä tule ahdistusta.

Niin totta, että ei ole mun kaveripiirissä myöskään kukaan kertonut hankaluuksista saada lapsia, niitä lapsia on vaan tullut, vaikka varmasti joillain on ollut pidempikin yritys. Mua auttoi, kun kerroin näille kahdelle kaverille tästä, toinen kertoi omasta yritysajasta ja se antoi tukea. Mies on meillä myös paljon rennompi tämän suhteen, niin se taitaa olla usein ;)

Sain ensi perjantaille puhelinajan lääkärille ja toivon, että saan lähetteen labroihin, jotta voidaan varmistaa, että kaikki on ok raskautumista ajatellen.

Paljon tsemppiä yritykseen! Alakuloisuus on kierron aikana tosi normia, odotan jo kauhulla ensi viikon menkkoja (nyt jo ollut hieman menkkakipuja ja muutenkin niin sellanen olo, ettei tärpännyt, vaikka tietty elättelen toivoa....), mutta onneksi ovulaation aikaan ainakin on toiveikas olo (toivottavasti sullakin;) Joku täällä ehdottikin lomailua (mökki- tai hotellilomaa jossain lähellä nyt koronan aikaan) tuomaan hieman piristystä, jos siihen on mahdollisuus. Vaikka ovulaation aikaan, niin voi käyttää hyvin hyödyksi vapaa-ajan lomalla;)
 
Otin nyt ne kuuluisat kiinnittymis viinit, JOS siellä kuitenkin nyt jokin salamatkustaja olisi. Olispa nää nyt ne viimeiset viinit ja tulis ne 2viivaa muutaman päivän päästä. Jos menkat alkaa niin onneksi flon mukaan ainakin ne osuisi viikonloppuun. Otetaan sitten ne pettymisviinit.

Mukavaa viikonloppua kaikille
Sori tietämättömyyteni @Mansikka3 , mutta mikä on kiinnittymisviini? Siis ymmärrän, että lasi viiniä, mutta en ole koskaan kuullut tästä hehe

Katsoin listasta, että meillä molemmilla kp 20! Jänniä aikoja. Aiotko testata? Mulla kyllä niin sellanen olo, että menkat alkaa, keskiviikkona pitäisi tulla..Sitä varten jo valmiina pettymisviini, otan lasillinen ja nautin jonkun hyvän ruuan kanssa. Mieskin sanoi, että hyvä idea ja lupasi kokata. Onneksi olen ollut suhteellisen rento viime viikot tämän suhteen. Ehkä vertaistuki täällä on helpottanut, kiitoksia kaikille! ❤
 
Tervetuloa @Lili_86 ! Mulla aika sama tilanne, olen ihan samanikäinen, aloitettiin miehen kanssa yritys pari kiertoa sitten. Onko sullakin ensimmäinen lapsi yrityksessä? Täällä on ollut tosi kiva jutella muiden kanssa tästä aiheesta, kaikki samassa veneessä, joten löysit oikean paikan avautua Olen kertonut vain kahdelle läheiselle ystävällä asiasta ja heidän kanssa on ollut myös kiva vaihtaa ajatuksia. Muuten haluan pitää salaisuutena yrityksen, jottei siitä tule ahdistusta.

Niin totta, että ei ole mun kaveripiirissä myöskään kukaan kertonut hankaluuksista saada lapsia, niitä lapsia on vaan tullut, vaikka varmasti joillain on ollut pidempikin yritys. Mua auttoi, kun kerroin näille kahdelle kaverille tästä, toinen kertoi omasta yritysajasta ja se antoi tukea. Mies on meillä myös paljon rennompi tämän suhteen, niin se taitaa olla usein

Sain ensi perjantaille puhelinajan lääkärille ja toivon, että saan lähetteen labroihin, jotta voidaan varmistaa, että kaikki on ok raskautumista ajatellen.

Paljon tsemppiä yritykseen! Alakuloisuus on kierron aikana tosi normia, odotan jo kauhulla ensi viikon menkkoja (nyt jo ollut hieman menkkakipuja ja muutenkin niin sellanen olo, ettei tärpännyt, vaikka tietty elättelen toivoa....), mutta onneksi ovulaation aikaan ainakin on toiveikas olo (toivottavasti sullakin Joku täällä ehdottikin lomailua (mökki- tai hotellilomaa jossain lähellä nyt koronan aikaan) tuomaan hieman piristystä, jos siihen on mahdollisuus. Vaikka ovulaation aikaan, niin voi käyttää hyvin hyödyksi vapaa-ajan lomalla
Hei @Lavender_ ja kiitos viestistäsi! Ihanaa, kun kirjoitit ja kerroit samankaltaisista lähtöasetelmista. Kyllä, ensimmäinen lapsi on toiveissa/yrityksessä täällä ja mieli hyvin malttamaton ajan suhteen (vaikka tiedän, ettei 4 kuukautta ole vielä niin pitkä aika). Pitää opetella rauhoittumaan asian suhteen sekä opetella kuinka tämä keho oikein toimiikaan. Mulla oli hormonaalinen ehkäisy monta vuotta käytössä, niin ylianalysoin jokaista kehontuntemustani ja googlettelen, mistä voisi olla kyse.

Eipä tullut mieleenkään, soitella lääkäriin aikaa ja pyytää labroihin pääsyä. Kierukan poistossa lääkäri vain totesi monotonisella äänellä "Jos ei puolessa vuodessa onnistu, soita uudestaan, sitten lähete naistenklinikalle.".

Paljon tsemppiä myös sinne! Toivottavasti teillä on tärpännyt. Itsellä pitäisi alkaa menkat la-ma välillä, mikäli tuo kierto on tuon 29-31 päivää tässä kierrossa.
 
Hei @Lavender_ ja kiitos viestistäsi! Ihanaa, kun kirjoitit ja kerroit samankaltaisista lähtöasetelmista. Kyllä, ensimmäinen lapsi on toiveissa/yrityksessä täällä ja mieli hyvin malttamaton ajan suhteen (vaikka tiedän, ettei 4 kuukautta ole vielä niin pitkä aika). Pitää opetella rauhoittumaan asian suhteen sekä opetella kuinka tämä keho oikein toimiikaan. Mulla oli hormonaalinen ehkäisy monta vuotta käytössä, niin ylianalysoin jokaista kehontuntemustani ja googlettelen, mistä voisi olla kyse.

Eipä tullut mieleenkään, soitella lääkäriin aikaa ja pyytää labroihin pääsyä. Kierukan poistossa lääkäri vain totesi monotonisella äänellä "Jos ei puolessa vuodessa onnistu, soita uudestaan, sitten lähete naistenklinikalle.".

Paljon tsemppiä myös sinne! Toivottavasti teillä on tärpännyt. Itsellä pitäisi alkaa menkat la-ma välillä, mikäli tuo kierto on tuon 29-31 päivää tässä kierrossa.
Ihanaa, että teilläkin @Lili_86 on eka toiveissa ❤, vaikka kuten täällä oli aikaisemmin puhetta, hyvin samanlaisia tuntemuksia on sekä ensimmäistä kuin viidettä lasta toivottaessa. Ja täällä on myös kiva kuulla jo aikaisemmin raskaana olleilta vinkkejä, itselle kun kaikki on vielä uutta:)

Minua helpottaa päästä juttelemaan lääkärille ja saada varmistettua, että arvot ok. En ole koskaan odottanut lääkille menoa näin paljon Itse asun tällä hetkellä ulkomailla, joten en tiedä miten nämä labrat toimivat Suomen terveydenhuollossa, mutta uskon, että toimii. Täällä taisi olla siitä muutamalla kokemustakin, että julkisella puolella on otettu labroja ja tutkittu. Luulen varmaan senkin auttavan lääkärille pääsemistä, että on yli 30-vuotias. Ja kuten se kierukan poistanut lääkäri sanoi, niin kuuden kuukauden päästä ainakin pääsee eli teillä aika pian. Hormoonitasojen tasautumiseen menee joillain valitettavasti jonkun aikaa, mutta koska tahansa voi tietysti tulla raskaaksi, siihen toivoon kannattaa tukeutua. Itse menen sillä periaatteella, että haluan tietoa raskautumisesta/ovulaatiosta jne. ja varmistaa, että omassa kehossa on kaikki kunnossa, mutta paljon sen enempää en voi tehdä, pitää vaan odottaa ja toivoa parasta. Välillä se on helpompaa, välillä vaikeampaa.

Täällä oli myös viime viikolla puhetta Puhti.fi labroista, siellä voi siis käydä yksityisellä labroissa ilmeisesti ilman lähetettä ja tulokset saa nopeasti. @daisy01 taisi suositella niitä. Alla linkki. Varmaan julkisellakin otetaan labroja ilmaiseksi tarpeen vaatiessa:)

 
@Lili_86 tervetuloa! Tunnistan myös tuon pakkomielteisyyden. Ois kyllä helpompi olla jos ei jatkuvasti miettisi näitä mut minkäs teet. :) Tsemppiä piinapäiviin!

@Lavender_ punaviini vilkastuttaa kohdun verenkiertoa (?) ja voi edesauttaa kiinnittymisessä tätä kautta. Tai rentoutuneen olon takia. Tää oli mullekin ihan uusi juttu!
@daisy01 En tiennyt tota! Itse olen panttaillut viinin juomista menkkojen alkuun saakka, eikä kyllä ole tehnyt mielikään, juon vichyä viinilasista, jos mies ottaa vaikka viikonloppuna lasin viiniä. Mutta uutena vuotena otin pari pientä lasia skumppaa ja sitten seuraavana päivänä sattui Flo-appissä silmään juttu jossa selitettiin, että mikään määrä alkoholia ei ole turvallista jne. Tuli tietty morkkis siitä skumpasta:( Mutta välittämättä tuosta artikkelista, jatkan elämistä yrityksen aikana suhteellisen normaalisti ja syön/juon sitä, mitä tekee mieli kohtuudella:)

Mutta tuota rentoutumista voisin tarvita, joten kiinnittymisviini ei kuulosta huonolta:ROFLMAO::giggle:
 
@Lili_86 tervetuloa munkin puolesta ja kiva, kun löysit palstan! Täällä ollut myös samoja tutemuksia sillon, kun yritimme esikoista. Meni jossain kohti jopa vähän pakkomielteiseksi homma ja illat vierähti googlen parissa. Onneks oli kaksplussan foorumi, josta sai vertaistukea :)

Näin jälkikäteen oon avoimesti kertonu kavereille esikoisen yritysajasta, niistä fiiliksistä ja että hoidoilla sai alkusa. Sillon puhuin parille kaverille ja yksi oli mun mukana hakemassa lääkkeitä apteekista <3 Sillon yritysaikana en olis pystynyt puhumaan avoimesti, se oli niin kipeä ja stressaava aihe.
 
@Lili_86 Tervetuloa mukaan! Luulen, että aika monella on samanlaisia tuntemuksia. :giggle:Kannattaa käydä yksityisellä varmaan ensin tsekkaamassa kaikki arvot ja "paikat", sillä pääset nopeammin hoitoon julkiselle, jos on jotain. Muuten julkiselle pääsee vasta 1 vuoden yrittämisen jälkeen, toki jos on iäkäs niin pääsee nopeammin, mutta muistaakseni olet vielä liian nuori ohituskaistaan.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Lili_86
@Lili_86 Ite olin 36v kun aloin oottaa esikoista. Ja tulin ihan suht helposti raskaaksi luomuna. :) Siulla ei mitään akuuttia hätää iän puoleen.

Täällä tylsä alkukierto lusittu ja talletukset aloitettu. Ovis on varmaan maanantaina. Mie join viime kierrossa terästettyä glögiä kiinnittymusviinin sijaan, sitä on vähän jäljellä, niin aion juoda sen veks sitten+ tummaa suklaata. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Lili_86
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

9.1.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavander_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21,2.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 54/30
Suhveli..............................kp 52/27
Persikka123........................kp 44/33
Nuunuu-84............kp 32/27-29
Liljannuppu................kp 31/29-32
Huuma 40+................kp 30/28
Meemuli.........................kp 26/30-34
Toive23............................... kp 23/27
Mansikka3.....................kp 21/29
Lavander_....................kp 21/25
Satsuma_....................kp 19/28-32
Mamtobe...........................kp 19/28
Rimaleli...............................kp 19/34
Petronella09..............kp 18/25-28
Daisy01...............................kp 18/32
SandraB............................kp 18/26
Nuorena äidiksi...........kp 17/36
Nipsuneiti83.................kp 16/25-33
Chili_.................................kp 13/28-29
Iinanen...........................kp 10/23-24
Coguine.......................kp 9/27
Kirjoh89.........................kp 9/28
Sinisilmät......................kp 8/30
Iinesankka ..............kp 7/28-31
Wanti...........................kp 6/35-48
Toivojatintti.............kp 4/31








★★★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat★

Nuunuu-84.....................dpo 18
Huuma 40+....................dpo 16
Toive23.............................dpo 14
Liljannuppu..................dpo 13
Mamtobe........................dpo 7
Mansikka........................dpo 7
Petronella09................dpo 6
Meemuli...........................dpo 5
Satsuma.........................dpo 5
SandraB.......................dpo 4
Rimaleli.........................dpo 4
Rosmarin......................dpo 2








★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Mä luin eilen keskusteluja tosta rfsu herkästä testistä ja aloin jo miettiä että oon varmaan kuvitellu kaiken mitä se on näyttänyt.

Se on kuitenkin ainut (halpa) herkkä testi tossa lähiprismassa, joten ostin niitä eilen vielä. Tänään katsoin, että selkeä viivanpaikka näkyi jo ennen testin tekoa. Mietin, että varmaan oon kuvitellut ne värit siihen tässä viime päivinä. Olen kuitenkin melko varma, että eilen siinä näkyi testiajalla jo hiukan väriä, selkeämmin testiajan jälkeen.

Tänään testiajalla ei tullut yhtään mitään, ja jälkeenkin hyvin vähän, vasta joskus 15min kohdalla jotain muuta kun kiiltävä viivanpaikka.

Dippasin sitten samaan aamupissaan pregcheckin ei herkän testin, ja siihen tuli haamu testiajan puitteissa. Huono kuva:


Eli HERKKÄ rfsu (10) ei anna haamua ja vähemmän herkkä pc (25) antaa haamun testiajalla. En osta ikinä noita rfsun testejä enää!

Ja kohta lähden hakemaan clearbluen herkän testin tai kaksi, testaan vaikka päiväpissasta ja huomenna aamusta. Meinasin, että voiskohan tuota aamupissaa säilyttää jokusen tunnin vai meneekö pilalle? Vielä en ehdi kauppaan :D

Nyt siis kp 26/28
 
@huumis Joo pc on kyllä mun kokemuksella melkeen herkempi kun rfsun herkkä. Kyllä se pissa säilyy astiassa parih helposti, nyt testikaupoille! ;)

@Mamtobe kuulostaa lupaavalta. Esikoisesta just menkkakivun tyyppiset jomotukset oviksen jälkeen oli.

Tervetuloa @Lili_86 , täällä on hyvä höpistä, hyvä tsemppihenki kaikilla päällä ja saa olla kaltaistensa parissa :D

Viikko oletettuun ovikseen vielä. Suunnittelen jo, että saisko taaperon johonkin yökylään niin maksimoisi touhuilun onnistumisen :)
 

Yhteistyössä