Toiveissa vauva 2021

Täällä kun oli muutama muukin pienen lapsen vanhempi, heitteleekö teillä mielialat yrityksen suhteen? Mulla on aina alkukierrossa tosi iso toive kolmannesta, ovulaation aikaan jännittää ja sen jälkeen pelottaa, miten pärjättäisiin, jos tulisikin nyt kolmas :D Ja tähän asti joka kierrossa on tullut hetki, kun toivon ettei olla onnistuttu, silti menkkojen alettua petyn. Pistän hormonien piikkiin koko homman, mut jos tää on nyt jo tätä, mites sit joskus, kun raskaus alkaa :LOL:

kauhea turvotus, kiukku ja väsymys. Ja nyt on vasta dpo3. Vielä olis 10 päivää pahenevia oloja luvassa, voihan naiseus :D
 
  • Tykkää
Reactions: chili_ ja AnsaK
@Satsuma_ mulla onnistuneessa ivf- hoidossa, josta siis lapsi tuli, on tunnin tarkat dpo:t tiedossa -yleensähän el näin ihmisillä ole, jos luomuna yrittää. Mulla alkoi selvät kiinnittymisoireet dpo 6. Se oli jännä narunvetomainen tunne kohdussa, joka ei hellittänyt missään vaiheessa. Ivf pakastealkiosiirrossa, josta seurauksena oli tuulimuna, oireet oli erilaiset. En tiedä johtuiko siitä että meni heti pieleen kaikki kehityksessä, tai oliko eri paikassa, toki olin myös silloin synnyttänyt toisin kuin ekassa raskaudessa. Lisäksi kai raskaudet voi muutenkin tuntua erilaiselta samalla naisellakin - en tiedä. Silloin mulla alkoi dpo 7-8 vatsanvääntelyä ja kramppeja, jouduin juosta vessaan kakkosasialle monta kertaa, ei ole tyypilistä mun mahalle.
olen monesti miettinyt, voiko plussata jos vatsassa ei tunnu yhtään mitään?? Tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta, ettei voisi yhtään mitään tuntemuksia olla. Mut ehkä niinkin voi olla.. itsellä ei siitä kokemusta.
 
@rosmarin Joo kyllä melkonen vuoristorata on tunneskaala yhden lapsen äitinä. Raskaus ja synnytys oli niin vaikeat, että oltiin pitkään sitä mieltä että yhteen jää. Ja kun vauvakuume tulikin, niin onhan tää ollut aikamoista. Elokuun plussasta oli sekavat olot, olin ajoittain jopa aika kauhuissani että mitä tuli tehtyä. Mutta keskenmeno vahvisti vaan tunnetta, että kyllä ne se toinen vielä haluttais. Ja nyt sit kun ei uutta plussaa tule niin ajatukset on edelleen sekavat, oliko tarkoitettu että yhteen jää, suodaanko meille toista, onko se oikea ratkaisu yrittää jne. Varmaan ihan normaalit tuntemukset :)
 
@rosmarin heittelee! Just samalla tavalla. Meillä 1 lapsi, joka nukkui 3 ekaa vuotta niin huonosti, et oltiin sekaisin kuin seinäkellot pitkään. Usein mietin miten selviän uudelleen. Tuntui että aivot kärsi siinä jonkun kogniitiivisen vamman, joka nyt vähän elpynyt. Tuntuu myös, että meillä on hyvä perhedynamiikka näin, ja vauva sen kyllä pistäis ihan päreiksi.
Toisaalta toivon niiin paljon..
Et voi kun saisin. Miksi piti olla tuulimuna enkä saa nyt kesäkuussa vauvaa, enkä varmaan ikinä enää raskaaksi tule kun ei se alkionsiirrollakaan onnistunut, niin miksi luomuna. Heilun masentuneisuuden ja tyytyväisyyden välillä, välillä uppoan suohon ja välillä meen kuin ihan oikeesti mitään ei oisi. Hullua.
 
Täällä kun oli muutama muukin pienen lapsen vanhempi, heitteleekö teillä mielialat yrityksen suhteen? Mulla on aina alkukierrossa tosi iso toive kolmannesta, ovulaation aikaan jännittää ja sen jälkeen pelottaa, miten pärjättäisiin, jos tulisikin nyt kolmas Ja tähän asti joka kierrossa on tullut hetki, kun toivon ettei olla onnistuttu, silti menkkojen alettua petyn. Pistän hormonien piikkiin koko homman, mut jos tää on nyt jo tätä, mites sit joskus, kun raskaus alkaa

kauhea turvotus, kiukku ja väsymys. Ja nyt on vasta dpo3. Vielä olis 10 päivää pahenevia oloja luvassa, voihan naiseus
Voi kyllä heittelee! Ja paljon. :D tuntuu, että hankalina hetkinä mietityttää koko homma ja hyvinä hetkinä ollaan ihan innoissaan. Pärjäämistä miettii paljon. Miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa kun välillä helisemässä tuon yhdenkin takia. Tässä varmaan vaikuttaa paljon se, että tietää mitä se arki lapsen kanssa on. Ei ole helppoa, mutta kaiken pohjalla on kuitenkin niin valtavaa onnea ja rakkautta, että sen haluaa "tuplata" ♡ sisarussuhteen seuraaminen taas on jotain, mistä ei edes vielä tiedä. Sitä odotan.

Kiitos kokemuksista @Liiby . Mulla myös esikoisen odotuksessa oli selkeitä kiinnittymisoireita. Sen takia ei kauheen isoja luottoja tähän kiertoon, kun ei oikein tunnu miltään. :(
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja rosmarin
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.1.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavander_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21,2.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 55/30
Suhveli..............................kp 53/27
Nuunuu-84............kp 33/27-29
Liljannuppu................kp 32/29-32
Meemuli.........................kp 27/30-34
Toive23............................... kp 24/27
Mansikka3.....................kp 22/29
Lavander_....................kp 22/25
Satsuma_....................kp 20/28-32
Mamtobe...........................kp 20/28
Rimaleli...............................kp 20/34
Petronella09..............kp 19/25-28
Daisy01...............................kp 19/32
SandraB............................kp 19/26
Nuorena äidiksi...........kp 18/36
Nipsuneiti83.................kp 17/25-33
Chili_.................................kp 14/28-29
Iinanen...........................kp 11/23-24
Coguine.......................kp 10/27
Kirjoh89.........................kp 10/28
Sinisilmät......................kp 9/30
Iinesankka ..............kp 8/28-31
Wanti...........................kp 7/35-48
Toivojatintti.............kp 5/31
Persikka123.............kp 1/33








★★★★★★★★★★★★★★★★★

★Piinailijat★

Nuunuu-84.....................dpo 19
Toive23.............................dpo 15
Liljannuppu..................dpo 14
Mamtobe........................dpo 8
Mansikka3........................dpo 8
Petronella09................dpo 7
Meemuli...........................dpo 6
Satsuma.........................dpo 6
SandraB.......................dpo 5
Rimaleli.........................dpo 5
Rosmarin......................dpo 3








★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mansikka3
Tänään sain rfsun testiin testiajalla jo haamun, ja pc:n tavalliseen testiin tuli myös ihan selkeä haamu. :) Nyt kp 27/28. Vähän saa vielä jännäillä ettei ole kuitenkin kemiallinen. Muistaakseni viimeksi tässä vaiheessa alkoi jo viivat haalistua ja lopuksi tuli nega.

Tänään kävin aamulla yökkäämässä, kun mielestäni meidän vessassa haisi todella pahasti pissa, sitten tulikin jo aamupalan kurkkuun. Ja siellä vessassa oli siis esikoisen kalsarit, joihin oli tullut pari tippaa pissaa :D hajuaisti vähän terävänä...
 
Täällä tänään kp17 ja ovis plussa. Kauheen myöhään. Jokainen kierto on aivan erilainen ja eri mittainen. En liity piinailijoihin, koska en usko enää edes raskautumiseen.
Vähän miehen kanssa juteltiin että vielä kevät katsotaan, jos ei vauvaa tule, niin käyn hakemassa ehkäisyn takaisin. Mulla oli aiemmin kapseli ja sillä oli lähes kokonaan menkat poissa.
 
@Mamtobe mulla oli. Se oli tosin tuulimunaraskaus, mut kuitenkin. Ekat oireet oli vatsakrampit, jotka sai juoksemaan ”kakkostarpeelle”. Alkoivat silloin dpo 7-8. Dpo 8 oli pahin hetki. Sitten sitä jatkui siinä viikon verran. Plussan sain dpo 11. Mun dpo:t on siis 100% varmoja, koska tuo oli alkionsiirtoraskaus. Mua vaivasi alusta asti tunne ettei kaikki ole kuten pitää ja tämä oli siis tuulimuna (varmistui rv 7+1).
 
Ihanaa sunnuntaita kaikille!
Mulle voi vihdoin huomiseen listaan laittaa kp 2/33, mikäli joku tämän huomaa, kun värit ei toimi :(

Oli tää ovuloimaton kierto miltein 50 päivää, olin jo huomenna ajatellut aloittaa terot kierron käynnistämiseksi, mut ei tarvinnut :) Jotenkin itsellä ajatus et kroppa niin sekasi ivf hoitokierrosta, jonka jälkeen heti vedin letroja siinä toivossa, et oltais päästy ekaan passiin ennen joulua. Ovista ei kuitenkaan tapahtunut vaikka ultrassa näytti kaikki hyvältä..
Sit ajattelin et varmaan hyvä pitää loppukierto taukoa kaikista lääkkeistä silläkin uhalla, et kierrosta tulee pitkä.

Huomenna soittoa polille, et Lähdetäänkö letroilla tuetulla kierrolla taas yrittämään pas-siirtoa :)
 
Täällä kun oli muutama muukin pienen lapsen vanhempi, heitteleekö teillä mielialat yrityksen suhteen? Mulla on aina alkukierrossa tosi iso toive kolmannesta, ovulaation aikaan jännittää ja sen jälkeen pelottaa, miten pärjättäisiin, jos tulisikin nyt kolmas Ja tähän asti joka kierrossa on tullut hetki, kun toivon ettei olla onnistuttu, silti menkkojen alettua petyn. Pistän hormonien piikkiin koko homman, mut jos tää on nyt jo tätä, mites sit joskus, kun raskaus alkaa

kauhea turvotus, kiukku ja väsymys. Ja nyt on vasta dpo3. Vielä olis 10 päivää pahenevia oloja luvassa, voihan naiseus
Ai vitsi mulla on ihan sama! Aluksi toiveet, sitten lähes pelko siitä että onnistuikin ja sitten kamala pettymys kun ei onnistunut. :D Meillä siis yksi lapsi ennestään. Ja nyt kaikki tosi hyvin. Pelkään että vauva "pilaa kaiken" ja samaan aikaan toivon niiiiiin paljon. Huhhei. :D

Muoks. Ja siis tokihan tiedän, ettei vauva mitään pilaisi, vaan toisi paljon hyviä ja ihania juttuja mukanaan. Mutta nämä on niiitä juttuja, jotka yön pimeinä tunteina välillä mieleen putkahtavat. Mua aina muutos tahtoo vähän pelottaa, oli se muutos kuinka hyvä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kyselen mielipidettä varsinkin teiltä, joilla kokemusta letrot+pregnyl -tuesta. Mulla tänään kp13, ovis on ollut yleensä kp14-15. Perjantaina näkyi 13,5mm folli aamupäivän ultrassa. Gyne sanoi, että tänään illalla (mahd myöhään) pistettävä pregnyl. Arpoi ensin että su ilta vai ma aamu, mut päätyi sitten tuohon iltaan. Tein tänään ovistestin eikä se ole vielä lähelläkään plussa. Toki joskus plussa tulee hyvin nopsaa, eli tämä nyt ei vielä kerro paljoa :) Pohdiskelen vaan ammattimurehtijana, että mitäs jos munarakkula ei ole vielä tarpeeksi suuri?! Toki itsellä on välillä kiertoja, että en saa ovisplussaa ja siksihän tuo pregnyl varuuksi kokeillaan nyt laittaa, mutta äh, jotenkin pelkään että tämä su ilta tulee liian aikaisin :D Voiko tuo, että ovistesti ei ole vielä vahva, kertoa siitä siis että munarakkula ei ole vielä kypsä vai nimenomaan siitä, että pregnyliähän tässä kaivataankin laukaisemaan se kun ei omat hormonit välttämättä riitä. Mietin siis vain, voiko siellä nyt olla hyvä munasolu edes tyrkyllä :D Huoh en tiedä, en tietenkään ala lääkärin ohjeita kyseenalaistamaan, mutta pelkään, että pregnyl menee hukkaan :/ Jos munarakkulan sanotaaan kasvavan 2mm vuorokaudessa about niin nyt pitäisi olla se noin 17,5mm. Mitä ajatuksia herää?
 
Heips! Joku täällä kerto (anteeks en muista kuka) että eka raskausoire oli se että vatsa oli sekasin.. jos saa kysyä niin missä vaiheessa moinen oire tuli ja kauan kesti ?
anteeks jos kyselen liianhenkilökohtasia
Mäkin olen tästä varmaan joskus kommentoinut. Mulla oli eka raskausoire juuri tuo, että sai juosta yhtenään vessassa, ihan sekaisin oli päivän kaksi. Muistaakseni alkoi dpo8, dpo9 sain pc:iin haamun.
 
@chili_ ovisplussahan voi olla tosi nopea. Monta kertaa päivässä testaat ovista? Oon lukenut tutkimuksen, jossa huomattiin, että 12-19mm follikkeli hcg antopäivänä tuotti kypsän ja ”hyvän” (jos nyt noin voi sanoo :LOL:) munasolun. Eli sen perusteella sun perjantain 13,5mm olis aika hyvä siis :)

Mua myös pelottaa, että meijän perheen dynamiikka menee ”pilalle”, nyt kun kaikki toimii ja sisarukset alkaa touhuta keskenään. Mut samoja fiiliksiä oli kuopusta odottaessa ja lopulta kaikki on mennyt todella hyvin. Eli varmasti joo ihan normaaleja tuntemuksia :D Mut samalla toivo ja into kolmannesta ja taas saada vauva taloon, on tosi kova <3
 
@chili_ ovisplussahan voi olla tosi nopea. Monta kertaa päivässä testaat ovista? Oon lukenut tutkimuksen, jossa huomattiin, että 12-19mm follikkeli hcg antopäivänä tuotti kypsän ja ”hyvän” (jos nyt noin voi sanoo ) munasolun. Eli sen perusteella sun perjantain 13,5mm olis aika hyvä siis

Mua myös pelottaa, että meijän perheen dynamiikka menee ”pilalle”, nyt kun kaikki toimii ja sisarukset alkaa touhuta keskenään. Mut samoja fiiliksiä oli kuopusta odottaessa ja lopulta kaikki on mennyt todella hyvin. Eli varmasti joo ihan normaaleja tuntemuksia Mut samalla toivo ja into kolmannesta ja taas saada vauva taloon, on tosi kova <3
Mä oon nyt pari krt päivässä, siis eilen ja tänään tikuttanut :) Ultran avulla nyt tiesti ettei se ovis voi ainakaan tätä päivää aikaisemmin tulla, oon ymmärtänyt että 17mm ois joku kypsän raja, mut tästäkin olen kuullut montaa mielipidettä :) Täytyt nyt vaan toivoa, että vahvistuu iltaa kohti, pistää mahd myöhään pregnyl joka tapauksessa ja ainiin! Varmaan pitäis huolehtia, että ois jotain piinailtavaakin:D Oon vähän flunssassa, joten sinnillä mennään nyt pari päivää tallettelujen merkeissä :D Miksi ei vaan voisi olla oma ultralaite kotona?! Sillähän sitä näkisi kokoa, eikait se niin vaikeaa voi olla?! Heh, no vitsi!

Perhekokoon liittyvistä ristiriitaisista ajatuksista. Mulla kanssa sahaa mieliala tän vauvaprojektin suhteen tosi paljon. Jos ei tarvis ajatella järjellä, niin vauvan aika olisi selkeesti myöhemmin. Mut nyt on ajateltava järjellä ja lisäksi taloudellisesti, joten siksi vauvaa yritetään nyt tähän "samaan syssyyn". Vaikka vauva kuinka IHANA onkin, niin en sinänsä odota (oikeastaan yhtään) vauva-aikaa, vaan sitä, että meidän kolme ihanaa lasta olisi silleensä isoja, että voidaan tehdä kaikkea kivaa yhdessä nauttia ruuhkavuosista <3
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Ihanaa sunnuntaita kaikille!
Mulle voi vihdoin huomiseen listaan laittaa kp 2/33, mikäli joku tämän huomaa, kun värit ei toimi

Oli tää ovuloimaton kierto miltein 50 päivää, olin jo huomenna ajatellut aloittaa terot kierron käynnistämiseksi, mut ei tarvinnut Jotenkin itsellä ajatus et kroppa niin sekasi ivf hoitokierrosta, jonka jälkeen heti vedin letroja siinä toivossa, et oltais päästy ekaan passiin ennen joulua. Ovista ei kuitenkaan tapahtunut vaikka ultrassa näytti kaikki hyvältä..
Sit ajattelin et varmaan hyvä pitää loppukierto taukoa kaikista lääkkeistä silläkin uhalla, et kierrosta tulee pitkä.

Huomenna soittoa polille, et Lähdetäänkö letroilla tuetulla kierrolla taas yrittämään pas-siirtoa
Päivitetty listaan .
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Enemmän pelkään,etten enää tule raskaaksi, enkä saa kokea enää sitä kaikkea:( Olen luottavainen,että meidän perheessä olisi vielä tilaa yhdelle lapselle:) Ainut mikä arveluttaa on ne yö valvomiset ja se kouluikä,kun olisin itse iäkäs silloin ..että mitä se lapsi ajattelisi vanhoista vanhemmista.Meillä on jotenkin luonnollisesti aina mennyt,kun lapsia tullut lisää,sisarukset sopeutuneet hyvin,nykyään kyllä myös nahistelelevat ja tappelevat myös keskenään,mutta silti heillä on läheiset välit:)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin ja Liiby
Oma napa: perjantain alakulo on kadonnut, mutta menkat ei ole vieläkään alkanut, ehkäpä huomenna (tai vielä myöhemmin, ehkä vauvahaaveista stressailu on siirtänyt niitä). Alakulon kaikkoamiseen vaikutti todella paljon tälle keskustelufoorumille kirjautuminen ja teidän kanssa viestittely, iso kiitos siis teille!
Tällä hetkellä kp 31 ja dpo 16 tai dpo 13, molempina päivinä raskauskeijun one step-ovulaatioliuska näytti tummempaa viivaa ja oireita oli. Testasin tänään raskauskeijun one step-raskaustestillä ja ihan puhdas nega oli.

Viime viikolla lueskelin ihmisten kokemuksia noista one stepin testeistä, ja monet olivat sitä mieltä, etteivät ne ole tarkkoja. Tämänkin tiedonhankinnan tajusin tehdä vasta ne ostettuani ja niitä käytettyäni. Ovulaatioliuskoissa en ole saanut yhtä tummaa viivaa, kuin kontrolliviiva, mutta hyvin lähelle kuitenkin ja tässä kierrossa oireet kyllä vakuutti ovulaation tapahtuneen.
En kuitenkaan turhia toiveita sen takia elättele "jos vika onkin epätarkassa raskaustestissä, enkä sen takia saa positiivista testitulosta". Tällä hetkellä ajatukset ovat jo seuraavassa kierrossa ja uudessa yritysmahdollisuudessa.

Mutta kertokaapa teidän kokemukset parhaista ovulaatio- ja raskaustesteistä? Mikä merkki antaa luotettavimman tuloksen?
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Lili_86 saatko onestepin ovisliuskalla testiviivan näkyviin missä ajassa? Mulla kestää aika pitkään, jotenkin ärsyttävää odotella monta minuuttia. Apteekin johonkin toiseen liuskaan tuli paljon nopeammin. Tosiaan ei ehkä ihan parhaat noi onestepit mutta halvat kun oli... :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Lili_86 ovistesteistä mulla ei ole sanottavaa, koska kaikki on toimineet mulla mitä olen kokeillut. Luotettavimpana raskaustestinä liputan apteekin herkkää testiä! Mun syksyn raskaudessa se antoi ensimmäisenä ihan selvän hennon vaaleanpunaisen nähtävän viivan kun muut oli ihan 10 iu testit oli negoja. One stepin raskaustestit on mun kokemuksella antaneet välillä ihan tökeröjä viivanpaikkoja ja välillä sit toimineet tosi hyvin. Outoa! Rfsu herkkä on ihan hanurista, dpo 14 kun oli ihan kirkkaanpunainen viiva apteekin testissä niin rfsu herkässä hädin tuskin nähtävä. Nämä mun kokemuksia!
 
@Lili_86 saatko onestepin ovisliuskalla testiviivan näkyviin missä ajassa? Mulla kestää aika pitkään, jotenkin ärsyttävää odotella monta minuuttia. Apteekin johonkin toiseen liuskaan tuli paljon nopeammin. Tosiaan ei ehkä ihan parhaat noi onestepit mutta halvat kun oli...
Mulla onestepissä Testiviiva on ilmestynyt ihan ohjeen mukaisesti, sen 10 minuutin sisällä.
Täytyypä käydä apteekissa tutkimassa noita heidän ovistestejä.
 
Mulla on raskauskeijun testejä ja ne on ollut hyviä. Ei oo näyttänyt viivanpaikkoja ja ovulaatiotestit tummuu hyvin/oon saanut tasavahvat viivat. Rfsu antaa ihan järkyttäviä viivanpaikkoja ja oon käyttäny niitä vaan pari kertaa, kun tullut vahingossa ostettua..
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86
Ai vitsi mulla on ihan sama! Aluksi toiveet, sitten lähes pelko siitä että onnistuikin ja sitten kamala pettymys kun ei onnistunut. Meillä siis yksi lapsi ennestään. Ja nyt kaikki tosi hyvin. Pelkään että vauva "pilaa kaiken" ja samaan aikaan toivon niiiiiin paljon. Huhhei.

Muoks. Ja siis tokihan tiedän, ettei vauva mitään pilaisi, vaan toisi paljon hyviä ja ihania juttuja mukanaan. Mutta nämä on niiitä juttuja, jotka yön pimeinä tunteina välillä mieleen putkahtavat. Mua aina muutos tahtoo vähän pelottaa, oli se muutos kuinka hyvä tahansa.
Miulla ihan samat ajatukset kun siulla.
Ja sit myös se, et tuntuu et "petän" esikoisen jotenkin kun ees ajattelen uutta lasta.

Tää eka on 2/19 syntynyt ja nyt yöt nukutaan jo ilman heräilyä. Sillo ku alettiin yrittää niin ei todellakaan nukkunut kunnolla, oli iha hurjaa härdelliä. Sillo aattelin välillä et ei hitto jos tärppääkin, et en tuu selvii ku en saa ikinä nukkuu.
 

Yhteistyössä