Pakkaa kisu mukaan ja tuu tänne. Mennään pulkkamäkeen.Ei täällä vaan mitään nietoksia näy
Pakkaa kisu mukaan ja tuu tänne. Mennään pulkkamäkeen.Ei täällä vaan mitään nietoksia näy
Mulla on eri kokoisia pannuja ja keitin ja aattelin ostaa pian uuden keittimen....isomman!Niin siis suodattimessa mäkin sitä keitän.
Emmänyt mikään pannun kanssa häärivä mummo ole.
Joko sulla on salamies sängyn alla josta et ole kertonu meille, tai sit kestität korona-aikana useampaa kuin 10 hlöä eli yhtätoista (aijai, nyt otan Ellusta kasvotunnistuksen ja pistän omaan karanteeniparakkiin tuonne sysimetsään) tai sit susta on tulossa kahviholisti.keittimen....isomman!
Ja mä en kulje tuommonen hattu silmillä niinku toi tenava.Mulla on eri kokoisia pannuja ja keitin ja aattelin ostaa pian uuden keittimen....isomman!
Käsittääkseni ei ole vaarallisempi kuin nykyinen versio, mutta ei lievempikään niin ja tarttuu herkemmin.Mut vielä @m1es :lle koronasta: tää versio mikä on ollu, ei vielä hetkauta.
Mutta olisi mielenkiintoista tietää, millainen se brittiversio on, sen lisäksi että se tarttuu tehokkaammin - onko se _oireistoltaan_ yhtä tappava vai lievempi kuin edelliset versiot?
Jos se on lievempi oireiltaan, niin vaikka me kaikki saatais se, niin se jää joksikin lenssuntyyliseksi.
Mut jos se on samanlainen oireistoltaan, niin se on sit jo ihan vaarallinenkin, koska niittää tiheämmin vanhuksia ja riskiryhmäläisiä.
Mä olen kahviholisti, toipunut sellainen, mutta täytyyhän noi pannut silti muistoina pitääJoko sulla on salamies sängyn alla josta et ole kertonu meille, tai sit kestität korona-aikana useampaa kuin 10 hlöä eli yhtätoista (aijai, nyt otan Ellusta kasvotunnistuksen ja pistän omaan karanteeniparakkiin tuonne sysimetsään) tai sit susta on tulossa kahviholisti.
Mä olen kahviholisti, toipunut sellainen, mutta täytyyhän noi pannut silti muistoina pitää
Sitä paitsi vieraat tykkää kahvista
Niin joo, join pahimmillaan kolmekin pannullista per pvä...eivätkä olleet mitään pikku pannullisia
1. Lakkaa tiiraamasta Baywatchin 5.tuotantokauttaEi täällä vaan mitään nietoksia näy
No kun ei näy vaikka kuinka kattois ulos ikkunasta1. Lakkaa tiiraamasta Baywatchin 5.tuotantokautta
2. Katso ulos.
Ei ole lumihiutalettakaan maassa täälläkään. Ainiin joo, sä muutitkin keskustaan eli tänne meikäläisen naapuriin?No kun ei näy vaikka kuinka kattois ulos ikkunasta
Täällä on vaiks kuinka ja paljon!Ei ole lumihiutalettakaan maassa täälläkään. Ainiin joo, sä muutitkin keskustaan eli tänne meikäläisen naapuriin?
En kai mä nyt sentään Suomen Bagdadiin muuttaisiEi ole lumihiutalettakaan maassa täälläkään. Ainiin joo, sä muutitkin keskustaan eli tänne meikäläisen naapuriin?
Muutit kuitenkin Lausteelle? Ei se ole keskustaa...En kai mä nyt sentään Suomen Bagdadiin muuttaisi
No tämmöisestä varmaan haaveilitkin silloin nuorena?Otos meidän perheen arjesta tällä hetkellä.
-jahas pitää herättää teini.
-mies pieraisi mutta tuli kakat housuun
Mä elän täl puol jokke"Tois puol jokke...", tuumaa Mattiteppo....
Mut vielä @m1es :lle koronasta: tää versio mikä on ollu, ei vielä hetkauta.
Mutta olisi mielenkiintoista tietää, millainen se brittiversio on, sen lisäksi että se tarttuu tehokkaammin - onko se _oireistoltaan_ yhtä tappava vai lievempi kuin edelliset versiot?
Jos se on lievempi oireiltaan, niin vaikka me kaikki saatais se, niin se jää joksikin lenssuntyyliseksi.
Mut jos se on samanlainen oireistoltaan, niin se on sit jo ihan vaarallinenkin, koska niittää tiheämmin vanhuksia ja riskiryhmäläisiä.
Mut silloinkin - ei ylhäältäpäin tehtyä valvontaa, vaan suojautumisen tihentämistä. Niillä on iso ero. Ekassa kajotaan voimakkaasti ihmisoikeuksiin ja yksityisyyteen, toka taas on vanhaa viisautta tautiaikana.
Nyt Echo on totuuden jäljillä. Helpomman tarttuvuuden takia uusi muunnos tappaa selvästi enemmän, jos sosiaaliset kontaktit ja suojautuminen säilyvät nykytasolla. Brittiasiantuntija: "kuolemantapausten näkökulmasta paljon parempi, jos viruksen aiheuttama tauti olisi 50 prosenttia tappavampi kuin se, että virus on 50 prosenttia herkemmin tarttuva."Käsittääkseni ei ole vaarallisempi kuin nykyinen versio, mutta ei lievempikään niin ja tarttuu herkemmin.
Noo, sanoisinko että unelmilla on hintansa.No tämmöisestä varmaan haaveilitkin silloin nuorena?
Rajat kiinni heti.Nyt Echo on totuuden jäljillä. Helpomman tarttuvuuden takia uusi muunnos tappaa selvästi enemmän, jos sosiaaliset kontaktit ja suojautuminen säilyvät nykytasolla. Brittiasiantuntija: "kuolemantapausten näkökulmasta paljon parempi, jos viruksen aiheuttama tauti olisi 50 prosenttia tappavampi kuin se, että virus on 50 prosenttia herkemmin tarttuva."
Synkkä laskelma: Koronamutaatio on todennäköisesti 50% tarttuvampi, mutta olisi parempi, jos se olisi 50% tappavampi, ”Tässä ei kaikki ennusteet vanhene kauniisti”
Brittiläisen tutkijan mukaan hurja leviäminen lisää kuolemantapauksia monin verroin enemmän kuin taudin muuttuminen tappavammaksi.www.talouselama.fi
Meille uudet kannat levinnevät laajemmin parin lähiviikon aikana ja kohonnut kuolleisuus voisi siis alkaa joskus helmikuun alusta? Näin ei tietenkään välttämättä käy, mutta en olisi kovin toiveikas seurattuani teinien ja parikymppisten käyttäytymistä uuden vuoden karkeloissa...
Hommaa äijälles vaippa ja muksulles herätyskello...Noo, sanoisinko että unelmilla on hintansa.
Nnniii...siis täällä voisi elellä leppoisammin monestakin syystä, kun lentoliikenne ym.loppuis heti.Rajat kiinni heti.
Niin ja jos suomessa olis ne lennot lopetettu. Uuden aallon tuhat ekaahan juonsi juurensa ulkomaille. Että voi miettiä mikä tilanne olisi nyt jos paskahallitus olisi viittinyt puuttua noihin.Nnniii...siis täällä voisi elellä leppoisammin monestakin syystä, kun lentoliikenne ym.loppuis heti.
Jos USA:ssa ois heti laitettu rajat kiinni, niin ei ois tauti levinny (no jotkut meksikaanit ois tuoneet ehkä).
Ulkomailtahan ne kapit tulee.
Ei ois koko tätä ruljanssia.