Meillä oli eilen kehityskeskustelua palleroiden kanssa tulevasta lukukaudesta.
Numeroita pitää hilata ylös päin, ainakin pojan. Hän sai liikunnasta ensimmäistä kertaa 8! Hän voitti kevyesti luokkatoverinsa kaikissa testeissä ja on saanut wilmaan monia mainintoja urheilullisuudestaan. Jopa nosti penkistäkin 60kg, mikä 14v nykypojilla on melko paljon. MUTTA! Olipa mennyt sanomaan eräästä lajista että ”on tyttöjen laji, pelataan mielummin jotain muuta”.
Jo alkoi opettajan palaute wilmassa olla ihan jotakin muuta kuin hyvää.
Käytösnumero pojalla oli huono, tuli yllätyksenä.
Avattiin asiaa ja nyt lupasi ottaa itseään niskasta kiinni ja lupasi että ”lällättely loppuu”. Suurin osa pojan luokalla ovat kuulema melko villejä. Hitto kun on tuo korona niin vanhemmat eivät pääse seuraamaan tuntia! Haluaisin todella omin silmin nähdä mitä siellä tapahtuu.
Lukuaineissakin on korottamisen varaa. Historia, ruotsi ja uskonto olivat pohjanoteeraus!
Pojan tavoitteena on saada ysiltä vähintään kasin ka.
Huooooh. Niin paljon potentiaalia (pojalla on lisäksi erinomainen muisti), mutta hormoonit hyrrää ja keskittyminen takkuaa.
Tytöllä käytös ysi, lukuaineet suht ok ja liikunnasta tietenkin 10. Täytyy toivoa, että numerot eivät laske kuin lehmän häntä, kuten pojalla kävi kasille mentäessä.
Tuntuu, että kokeisiin ei lueta lainkaan! Mitähän hiivattia keksin, että ottaisivat nyt asian ihan vakavasti?
Ollaan keskusteltu tulevaisuudesta ja ollaan mietitty mihin pääsee opiskelemaan jos ka on huono. Esim urheilulukioihin tai ilmaisutaidonlukioon ei ole mitään asiaa jos huono ka, molemmissa yli ysi! Vaikka olisi lajin suomen mestari, ei pisteistä kai voi saada hyvitystä mitään älyttömiä.
Plääh, kunhan avauduin.
Saa jakaa kokemuksia, kaikki tervetullutta!