Toiveissa vauva 2021

Eilen alkuillasta oli aivan ok fiilis, mutta sitten illlala miehen mentyä aikaisin nukkumaan selasin somea ja törmäsin niin moneen vauvapäivitykseen, että itkin omaa surua ja pettymystä sitten vuoden vaihtuessa. Vaikka todellakaan ei ole ainoa lapseton, välillä tuntuu niin epäreilulta! No tänään kyllä sitten taas ihan hyvä mieli.
Suuren suuri halaus sinulle ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Täällä aamulla puhdas nega testattu eli kyllä se haamujen haamu oli nyt niitä pregnylin jämiä vaikka oli jo menny aikaa pistosta, mut ainakin sain ees jonkun viivan nähdä ekaa kertaa elämässäni. :)

nyt sit ootellaan menkkoja alkaviksi! Kyllähän tää vetää taas mieltä matalaksi.. kun kaikki kuut ja tähdet oli rivissä tässä kierrossa ja inssi meni hyvin, mutta ei. Joku vika mussa nyt vaan on jota ei tiietä eikä voida selittää:cautious:
pitäs miettiä miten tässä hommassa haluaa edetä.. jotenki tekis vaan mieli heittää pyyhe kehään, mut ehkä se mieli taas hetken kuluttua on pirteempi! Toiseen inssiin päästään jos halutaan tai sit seuraavana ivf..

Mut voi poistaa piinalistalta
Suuren suuri halaus sinulle ❤
 
Kp10 ja vieläkin negaa näytti ovis testi :) Viiva oli kyllä jo kovin vahvistunut että epäilen että huomenna hymynaama ilmaantuu.Ja taas mietin ja mietin,että miten kannattas talletella,monta eri rytmiä jo kokeiltu eri kierroissa, että sama kai se on miten tallettaa kun jos ei tärppää niin sitten ei :( Ovis testit loppuu tähän kiertoon ja mietin,että jatkanko enää testailua kun kerran tiedän jo että ovis testit näyttää plussan kp10-12. Eri asia on se, että ovuloinko ollenkaan:/Kunhan arki koittaa otan yhteyttä sinne terkkariin ja kerron huoleni..katsotaan miten edetään,tässä kierrossa turha varmaan mennä gynelle, kun luultavasti mahdollinen ovis ehtii mennä jo ennen gynelle pääsyä.Vai näkeekö siellä onko ovis tapahtunut?
 
Iso halaus kaikille joilla vuoden vaihtuminen otti koville. <3 Täälläkin pettymyksen kyyneleet virtasi.

Eilen oli kilpirauhasarvojen takia lääkäri (työterveyden kautta) ja sovittiin kontrollikäynti 6vk päähän, eli otetaan kilpparit uudestaan ja sit lääkityksen aloitus, jos arvot yhä viitearvojen ulkopuolella. Työterveyslääkäri ei osannut sanoa saako raskautta yrittää tässä välillä, joten tiistaina on julkiselle perhesuunnitteluneuvolaan tms. puhelinaika missä jutella näistä. Olin niin tunteet pinnassa kun puhuin lääkärin kanssa eilen, että unohdin kysyä mites ne ferritiini ja d-vitamiini arvot. Mut pitää tiistaina kysyä mitä niille tehdään. Rautaa saa toki ilman reseptiäkin mut ei varmaan haittaa saada vinkkiä annostukseen ja kuurin kestoon yms. D:tä menee jo nyt 400% suosituksesta joten en tiedä saako sitä nostaa tosta. Ruokavaliomuutoksiin en usko koska se puoli on aika hyvässä kunnossa jo.

Vähän raskasta kahden toimijan välillä (työterveys ja julkinen) seilata, mutta kun toi työterveys ei voi ottaa kantaa raskaus-asioihin virallisesti, vaikka ihana lääkäri asiassa kovasti tsemppasikin. Mutta julkisella ei varmaan "lapsettomuus"lääkärille tässä vaiheessa päästä. Oon vaan siis niin malttamaton nyt, että haluisin jo ilman kontrollikäyntiä aloittaa lääkityksen, joten mietin oisko se onnistunut jos meitä hoidettais ns.lapsettomuuden takia eikä kuten työterveydessä (näillä arvoilla ja oireettomana lääkitystä ei aina edes aloiteta, koska ei varsinainen vajaatoiminta vielä). Lapsettomuutta epäiltäessä ja ainakin raskauden aikana todettaessa käsittääkseni taas näillä arvoilla tulee lääkitys ihan heti. @minttuni saitko sä lääkkeet heti vai seurattiinko sulla arvoja hetki ennen lääkitystä?
 
@petronella09 jos loppukierrosta käy gynellä ja keltarauhanen näkyvillä ultrassa, niin voi kertoa oviksen olleen? En ole ihan varma. Mulla ainakin näkyny keltarauhanen loppukierrossa aina sillä puolella, jolla juilinut oviksen aikaan ja gyne siitä sanonut. Toinen on katsoa loppukierron horminiarvoja verestä ja nekin kertoo oviksesta.
On niin vaikea tietää näistä. Mä todistettavasti ovuloin kyllä, mutten millään tule raskaaksi (paitsi se yksi ivf raskaus ja lapsi) ja muuten biokemiallisia vaan. Olen todennut, että mulla on varmaan tosi huonot munasolut, ja siksi ei onnistu. Esim. Ivf-hoidossa tuotin 15 follikkelia, mutta vain niistä 6 sisälsi munasolun, joista hedelmöittyi 5, 2 kuoli viljelyssä ja 3 jatkoi elämää, joista yksi hyvä, kaksi ei niin. 1 hyvä siirrettiin , tuli lapsi. Toinen ei-niin hyvä siirrettiin, tuli tuulimuna. Luomuna vaan biokemiallisia, useita. Olen miettinyt, että tuotan kelvollisen munasolun ehkä kerran viidessä vuodessa. Se on tietysti joku marraskuinen keskiviikko, keskellä väsyttävää työviikkoa, jolloin emme jaksa sekstailla ovulaatio mielessä, et se siitä sitten. Seuraava tsänni sitten 5 v kuluttua. Ja nyt ikää 38 v niin jaa-a..
 
Harmi, miten monella on ollut suruja vuoden vaihtuessa! Olisipa tämä uusi vuosi lopulta kuitenkin kaikille meille se vuosi kun vihdoin vauvahaaveet toteutuu!

Onnea @Vihreähuone, vaikka sua vielä hirvittäisikin. En tiedä tai muista miksi sulle ajoitus on huono, mutta asiat monesti järjestyy hyvin :)

Mulle on ilmestynyt huonoa oloa (tai sitten kuvittelen vaan, kun taas on aikaa miettiä omaa oloa). Oon taas ihan pelottavan toiveikas tärpistä. Saattaa olla että sorrun jo huomenna testaamaan.
 
Aloin joskus oletettavasti viikko ovikse jälkeen kiukuttelemaan. Ja siitä oikeastaan jatkunut alakulo ja ärsytys, päivä päivältä. Myös ovis kosteus loppui kuin seinään ja halut. Nyt alkaa halut heräilemään taas
Kuulostaa nyt jotenkin tutulta. Ei kiinnosta mikään ja tekisi mieli olla vaan yksin ja levätä. Halut katosivat myös pari päivää sitten...ketutus tuli tilalle:sneaky:
 
Ja onnittelut viimeisinä päivinä plussanneille!

Kaipasin vähän piristystä ja normaalitilanteessa oisin piristänyt itseäni jollain reissulla lämpimään mutta nyt se ei onnistu. Onko vinkkejä: kivoja romanttisia kohteita Suomessa talvella? Ei isoissa kaupungeissa (Hki ainakaan).
Suosittelen Kolia Pohjois-karjalassa :)
 
@Liiby anteeksi naurureaktio, mutta kuulosti niin tosielämän raadolliselta komedialta "keskellä viikkoa marraskuussa väsyneenä". Mä kans aina toivon et ovis osuis ees viikonlopulle, kuka hitto jaksaa tässä arjessa jyystää 10h työpäivän jälkeen kun toisen naamakin vituttaa yleensä siinä kohdin :D

Mut jyystettävä on. Tai siis hellästi osoitettava kiintymystään. Vai miten se meni..

Pitäs vissiin uhata pitävänsä palstataukoa tai lyödä muka hanskat tiskiin niin tilastojen perusteella vois toimia.. :D
 
Kuulostaa nyt jotenkin tutulta. Ei kiinnosta mikään ja tekisi mieli olla vaan yksin ja levätä. Halut katosivat myös pari päivää sitten...ketutus tuli tilalle
Olen itse ihmetellyt miksi 9h yöunienkin jälkeen tuntuu kuin olisi kesken herännyt. Eikä meinaa päivä lähteä käyntiin. Vatsan "sekaisuus" myös jatkuu ja jatkuu. Ja kuppi kääntyy tosiaan nurin kaikesta pienestäkin vastoinkäymisestä.
 
@Liiby anteeksi naurureaktio, mutta kuulosti niin tosielämän raadolliselta komedialta "keskellä viikkoa marraskuussa väsyneenä". Mä kans aina toivon et ovis osuis ees viikonlopulle, kuka hitto jaksaa tässä arjessa jyystää 10h työpäivän jälkeen kun toisen naamakin vituttaa yleensä siinä kohdin

Mut jyystettävä on. Tai siis hellästi osoitettava kiintymystään. Vai miten se meni..

Pitäs vissiin uhata pitävänsä palstataukoa tai lyödä muka hanskat tiskiin niin tilastojen perusteella vois toimia..
Kannattaa varata aika kierrukan laittoon myös. Ja kaikkeen muuhun mikä on raskailta kielletty. Kuukauden päähän mieluiten :D edit. Silloin siis mieli antaa väkisinkin periksi kun on tiedossa "loppu". Ehkä se vaikutti minulla. Mitään toivetta ei ollut ja olin jo sopeutunut ajatukseen että ei...
 
Viimeksi muokattu:
@Liiby anteeksi naurureaktio, mutta kuulosti niin tosielämän raadolliselta komedialta "keskellä viikkoa marraskuussa väsyneenä". Mä kans aina toivon et ovis osuis ees viikonlopulle, kuka hitto jaksaa tässä arjessa jyystää 10h työpäivän jälkeen kun toisen naamakin vituttaa yleensä siinä kohdin :D

Mut jyystettävä on. Tai siis hellästi osoitettava kiintymystään. Vai miten se meni..

Pitäs vissiin uhata pitävänsä palstataukoa tai lyödä muka hanskat tiskiin niin tilastojen perusteella vois toimia.. :D
Meillähän 2 aiempaa kiertoa ovis osui niin,että mies iltavuorossa ja sitten herätti minut sekstaamaan ja minä silmät ristissä aikaisin aamulla menin töihin:D

Nyt on kiva kun olen lomalla oviksen aikaan ❤
 
Latasin flo-sovelluksen, täällä oli joskus puhetta, et olis myös ilmainen versio? Ja pitääkö siihen flo-sovellukseen rekisteröityä? Oon kuullu tässä ryhmässä paljon kehuja em. sovelluksesta. En viitsis lähteä maksamaan sovelluksesta.
 
Latasin flo-sovelluksen, täällä oli joskus puhetta, et olis myös ilmainen versio? Ja pitääkö siihen flo-sovellukseen rekisteröityä? Oon kuullu tässä ryhmässä paljon kehuja em. sovelluksesta. En viitsis lähteä maksamaan sovelluksesta.
Flo on ilmainen ja itse olen rekisteröinyt sinne itseni,sekään ei ollut muistaakseni pakollista.Flo sovelluksessa on myös se maksullinen lisäosa saatavilla, jota itse en ole ottanut.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Iso halaus kaikille joilla vuoden vaihtuminen otti koville. <3 Täälläkin pettymyksen kyyneleet virtasi.

Eilen oli kilpirauhasarvojen takia lääkäri (työterveyden kautta) ja sovittiin kontrollikäynti 6vk päähän, eli otetaan kilpparit uudestaan ja sit lääkityksen aloitus, jos arvot yhä viitearvojen ulkopuolella. Työterveyslääkäri ei osannut sanoa saako raskautta yrittää tässä välillä, joten tiistaina on julkiselle perhesuunnitteluneuvolaan tms. puhelinaika missä jutella näistä. Olin niin tunteet pinnassa kun puhuin lääkärin kanssa eilen, että unohdin kysyä mites ne ferritiini ja d-vitamiini arvot. Mut pitää tiistaina kysyä mitä niille tehdään. Rautaa saa toki ilman reseptiäkin mut ei varmaan haittaa saada vinkkiä annostukseen ja kuurin kestoon yms. D:tä menee jo nyt 400% suosituksesta joten en tiedä saako sitä nostaa tosta. Ruokavaliomuutoksiin en usko koska se puoli on aika hyvässä kunnossa jo.

Vähän raskasta kahden toimijan välillä (työterveys ja julkinen) seilata, mutta kun toi työterveys ei voi ottaa kantaa raskaus-asioihin virallisesti, vaikka ihana lääkäri asiassa kovasti tsemppasikin. Mutta julkisella ei varmaan "lapsettomuus"lääkärille tässä vaiheessa päästä. Oon vaan siis niin malttamaton nyt, että haluisin jo ilman kontrollikäyntiä aloittaa lääkityksen, joten mietin oisko se onnistunut jos meitä hoidettais ns.lapsettomuuden takia eikä kuten työterveydessä (näillä arvoilla ja oireettomana lääkitystä ei aina edes aloiteta, koska ei varsinainen vajaatoiminta vielä). Lapsettomuutta epäiltäessä ja ainakin raskauden aikana todettaessa käsittääkseni taas näillä arvoilla tulee lääkitys ihan heti. @minttuni saitko sä lääkkeet heti vai seurattiinko sulla arvoja hetki ennen lääkitystä?
Sain lääkkeet heti, aloitettiin 1x25mikrogrammaa päivässä. Minulla oli aiempaa näyttöä siitä, että viitearvojen ylärajalla ollut vuosia. Kaksi lääkäriä klinikalta sanoi, että aloitetaan heti lapsitoiveen vuoksi. Sitten pikkuhiljaa nostettiin. Menen seuraavan kerran kontrolliin tammikuussa, oho eli siis tässä kuussa!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Puoli vuotta on lyhyt aika yrittää lasta. Vähemmän odotuksia yritän itsekin ladata ja sillä pienentää stressiä. Mutta vaikeaa se on. Uskon että jos ruokavalion muuttaisi terveelliseksi alkais normaalit hormonit toimia. Hommasin nyt lisäravinteita macaa, B vitskut, rautaa, sinkkiä, ashawagandhaa, probiootteja, maitohappobakteeria ja omega3. Nyt sit vaan pinaattia ja parsaa lautaselle. Viimeksi muistan että raskautuminen lähti ulkomaanreissulla hyvin syödessä, rentoutuessa ja viiniä juoden. En tiedä mistä nyt nykäsis ittellensä tuon tunteen keskellä tammikuuta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä