Noniin, nyt aletaan kuskaamaan koronaa vastaan rokotettuja sairaaloihin, potilasruuhkat senkun pahenee. Ei muuten yllätä yhtään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Latimeria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on hyvä että kaikki eivät ota rokotetta niin riittää niille, jotka sen tarvitsevat ja jotka siitä hyötyvät. On terveellistä olla skeptinen asioille mutta tiedon etsiminen mahdollisimman monelta taholta (ei keskustelupalstoilta) avaa näkemyksiä sekä lisää faktaa.

Millä perusteella sanot, että rokotetta on tutkittu huonosti?

No minä ainakin sanon, peilaa tähän!

Uuden rokotteen kehitystyö vie tavallisesti 12–15 vuotta!!!!!!
-----------------------------------------------

01.04.2020 | Laura Labart ja Lääketeollisuus ry:n rokoteasiantuntijaryhmä
Miksi meillä ei jo ole rokotetta koronavirusta vastaan?
Koronaviruspandemia on nostanut aivan uudenlaisen kiinnostuksen rokotetutkimuksia kohtaan. Kuinka nopeasti on mahdollista saada uusi rokote käyttöön? Miten uusia rokotteita ylipäätään kehitetään?

Akuuttiin tilanteeseen ei ole tulossa nopeasti helpotusta, sillä virus on täysin uusi ja uuden rokotteen kehitystyö on pitkä prosessi. COVID-19 on uusimman koronaviruksen SARS-CoV-19 aiheuttama tartuntatauti. Tätä uutta virusta ja tautia ei tunnettu ennen taudin puhkeamista Wuhanissa Kiinassa joulukuussa 2019.

Uuden rokotteen kehitystyö vie tavallisesti 12–15 vuotta

Rokotteiden kehittäminen on monimutkainen, aikaa vievä ja kallis prosessi, joka eroaa tavanomaisten lääkkeiden kehittämisestä.

Rokotteissa, kuten melkein kaikissa muissakin lääkkeissä on aina riski allergiselle reaktiolle.
Mieluusti kuulisin montako rokotetta on annettu, joka tietysti hiukan suhteuttaisi sitä, millaiset riskit allergiseen reaktioon on. Veikkaan, että häviävän pienet.

Haluan myös muistuttaa, että rokote ei ole hätäisesti kyhätty. Rokotteet ovat käyneet läpi normi seulan.
Niin mutta ei ole tietoa siitä mitä voi tapahtua n. 1-2v. kuluttua rokotteen saajalle.

Mulla ei hajoa pää vaikka tämä tilanne kestäisi kuinka kauan. Kotona oleminen ei ole mulle koskaan ollut mikään ongelma. Olen erakkoluonne joten yksin viihdyn muutenkin. Tai no onhan mulla tuo mies tuossa.

Mulla ei hajoa pää vaikka tämä tilanne kestäisi kuinka kauan. Kotona oleminen ei ole mulle koskaan ollut mikään ongelma. Olen erakkoluonne joten yksin viihdyn muutenkin. Tai no onhan mulla tuo mies tuossa.
Ei mullakaan jos mulla olisi mies. Haloo! Mä viihdyn myös yksin. Ei ole siitä kiinni. Mutta kun tätä on ollut monta kuukautta.

Niinpä! Kyllä sitten ulistaan tälläkin palstalla kun on käynyt ilmi ties mitkä narkolepsiat rokotteen sivuvaikutuksena... sit itketään että "miksei kukaan kertonut että näin voi käydä"

Kyllä Antti Heikkilä kertoi. Häntä ei paljoa kai enää siteerata, kun on koululääketieteen edustajat eivät diggaa, kun laukoo ikäviä tosiasioita lääkkeistä/lääketeollisuudesta.

Hän suorastaan varoitteli sikapiikistä, on kyllä kiistelty persoona, mutta ihan oikeassa oli. Sen takia ala-asteikäistä lastamme ei rokotettu, ja ollaan edelleen kiitollisia tuosta varoituksesta.

Eihän tätä tyhjästä alettu kehittämään
Pitäähän se kohdentaa/kehittää uuteen tautiin, että siinä mielessä nollasta lähdettiin talvella.

IS: ITALIALAINEN Mattia, 38, hakeutui sairaalaan Codognossa, Milanon eteläpuolella 18. helmikuuta. Mattialla oli flunssan kaltaisia oireita. Hänet testattiin, ja tulokset saatiin parissa päivässä. Koronavirustartunta varmistui.

Mies osoittautui supertartuttajaksi. Hänen jäljiltään löytyi kymmeniä tartuntoja sairaalasta ja amatöörijalkapalloliigasta, jossa hän pelasi.

Mattia ja hänen raskaana ollut vaimonsa sairastivat viikkokausia ja selviytyivät, mutta Mattian isä menehtyi tautiin. Viikon kuluessa tartuntoja varmistettiin alueella jo lähes 900.

Mattiaa ehdittiin jo epäillä Italian potilaaksi nolla, maailman pahimpiin kuuluneen alueellisen koronavirusepidemian alkulähteeksi. Epäily oli aiheeton. Mattialla ei ollut kontaktia Kiinaan.

Kävi ilmi, että virus tuli Pohjois-Italiaan saksalaisen matkailijan mukana jo tammikuun lopulla. Saksalaisturisti oli saanut tartunnan Shanghaista tulleilta matkailijoilta Münchenissä 19.–22. tammikuuta.

Yhteistyössä