Tuleeko Donald Trumpista 79-vuotiaana USA:n kaikkien aikojen vanhin presidentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuleeko Donald Trumpista 79-vuotiaana USA:n kaikkien aikojen vanhin presidentti?
Yhdysvaltain perustuslaissa luetellaan useita vaatimuksia presidentin kelpoisuudelle, mukaanlukien ikä. Yhdysvaltain presidentin on oltava vähintään 35-vuotias. Todelliset presidenttien iät ovat vaihdelleet peräti useita vuosikymmeniä. Vanhimmasta nuorimpaan Yhdysvaltain presidentit ovat olleet seuraavan ikäisiä, kun he ovat aloittaneet toimikautensa:

Donald J. Trump (70 vuotta, 7 kuukautta, 7 päivää)
Ronald Reagan (69 vuotta, 11 kuukautta, 14 päivää)
William H. Harrison (68 vuotta, 0 kuukausi, 23 päivää)
James Buchanan (65 vuotta, 10 kuukautta, 9 päivää)
George HW Bush (64 vuotta, 7 kuukautta, 8 päivää)
Zachary Taylor (64 vuotta, 3 kuukautta, 8 päivää)
Dwight D. Eisenhower (62 vuotta, 3 kuukautta, 6 päivää)
Andrew Jackson (61 vuotta, 11 kuukautta, 17 päivää)
John Adams (61 vuotta, 4 kuukautta, 4 päivää)
Gerald R. Fordin (61 vuotta, 0 kuukausi, 26 päivää)
Harry S. Trumanin (60 vuotta, 11 kuukautta, 4 päivää)
James Monroe (58 vuotta, 10 kuukautta, 4 päivää)
James Madison (57 vuotta, 11 kuukautta, 16 päivää)
Thomas Jefferson (57 vuotta, 10 kuukautta, 19 päivää)
John Quincy Adams (57 vuotta, 7 kuukautta, 21 päivää)
George Washington (57 vuotta, 2 kuukautta, 8 päivää)
Andrew Johnson (56 vuotta, 3 kuukautta, 17 päivää)
Woodrow Wilson (56 vuotta, 2 kuukautta, 4 päivää)
Richard M. Nixon (56 vuotta, 0 kuukausi, 11 päivää)
Benjamin Harrison (55 vuotta, 6 kuukautta, 12 päivää)
Warren G. Harding (55 vuotta, 4 kuukautta, 2 päivää)
Lyndon B. Johnson (55 vuotta, 2 kuukautta, 26 päivää)
Herbert Hoover (54 vuotta, 6 kuukautta, 22 päivää)
George W. Bush (54 vuotta, 6 kuukautta, 14 päivää)
Rutherford B. Hayes (54 vuotta, 5 kuukautta, 0päivä)
Martin Van Buren (54 vuotta, 2 kuukautta, 27 päivää)
William McKinley (54 vuotta, 1 kuukautta, 4 päivää)
Jimmy Carter (52 vuotta, 3 kuukautta, 19 päivää)
Abraham Lincoln (52 vuotta, 0 kuukausi, 20 päivää)
Chester A. Arthur (51 vuotta, 11 kuukautta, 14 päivää)
William H. Taft (51 vuotta, 5 kuukautta, 17 päivää)
Franklin D. Roosevelt (51 vuotta, 1 kuukautta, 4 päivää)
Calvin Coolidge (51 vuotta, 0 kuukausi, 29 päivää)
John Tyler (51 vuotta, 0 kuukausi, 6 päivää)
Millard Fillmore (50 vuotta, 6 kuukautta, 2 päivää)
James K. Polk (49 vuotta, 4 kuukautta, 2 päivää)
James Garfield (49 vuotta, 3 kuukautta, 13 päivää)
Franklin Pierce (48 vuotta, 3 kuukautta, 9 päivää)
Grover Cleveland (47 vuotta, 11 kuukautta, 14 päivää)
Barack Obama (47 vuotta, 5 kuukautta, 16 päivää)
Ulysses S. Grant (46 vuotta, 10 kuukautta, 5 päivää)
Bill Clinton (46 vuotta, 5 kuukautta, 1 päivää)
John F. Kennedyn (43 vuotta, 7 kuukautta, 22 päivää)
Theodore Roosevelt (42 vuotta, 10 kuukautta, 18 päivää)

Joseph Robinette ”Joe” Biden on 78-vuotias aloittaessaan presidentin toimikautensa.

Mikäli Donald Trump pyrkii neljän vuoden päästä presidentiksi ja valitaan, hän on historian vanhin USA:n presidentti 79-vuotiaana.

Ainakin vanhin vankilaan joutunut pressa!
Anoa, joka ei perinteen muodostumisen jälkeen (sata vuotta) onnitellut voittajaansa!
Eniten ylimääräsiä kuolonuhreja sitten Toisen Maailmansodan!
Ylivoimaisesti eniten velkaa NOUSUKAUDELLA!
Teki parhaansa demokratian kukistamiseksi!

Miksi en?
Trump on edelleen mielestäni Lincolnin jälkeen USAn paras presidentti.

Ok, no hienoa kuulla, että pidit orjuuden lopettamista kannattavaa Lincolnia hyvänä presidenttinä, ja onhan sinulla varmasti muitakin perusteita mielipiteellesi. Varsin laaja kattaus presidenttejä, kun noin vankka näkemys on. Mutta niin, sinähän olet vastikään vissiin lukiossa näistä lukenut, joten saamasi tieto on tuoretta.

Itsekin niitä luin ja täytyy myöntää, etten kyllä niin hyvin jaksanut jokaiseen USA:n presidenttiin jaksanut perehtyä kuin sinä. No aikuisena onkin ehkä enemmän tarmoa.

Hyvä sinä :)

Ok, no hienoa kuulla, että pidit orjuuden lopettamista kannattavaa Lincolnia hyvänä presidenttinä, ja onhan sinulla varmasti muitakin perusteita mielipiteellesi. Varsin laaja kattaus presidenttejä, kun noin vankka näkemys on. Mutta niin, sinähän olet vastikään vissiin lukiossa näistä lukenut, joten saamasi tieto on tuoretta.

Itsekin niitä luin ja täytyy myöntää, etten kyllä niin hyvin jaksanut jokaiseen USA:n presidenttiin jaksanut perehtyä kuin sinä. No aikuisena onkin ehkä enemmän tarmoa.

Hyvä sinä
Et tainnut tietää että niin muuten pitää Trumpikin, siis Lincolnia Yhdysvaltojen parhaimpana presidenttinä? :whistle:
Niin ja olen opiskellut presidenteistä jo vuosia sitten, myös ihan puhtaasta kiinnostuksesta.

Eli pidät Lincolnia parhaimpana, koska Trump sanoo näin?

Joo kiinnostuksen pohjalta opiskeleminen on aina kivaa.
Sulla ei nyt oikein logiikka pelaa noissa oletuksissa.
Mä olen kuullut ja lukenut Lincolnista jo paljon ennenkuin tiesin Trumpin olemassaolosta mitään. Ikävä tuottaa pettymys sulle tässä asiassa.

Sulla ei nyt oikein logiikka pelaa noissa oletuksissa.
Mä olen kuullut ja lukenut Lincolnista jo paljon ennenkuin tiesin Trumpin olemassaolosta mitään. Ikävä tuottaa pettymys sulle tässä asiassa.

Ei ei, en mä sitä epäile ollenkaan, on vaan niin hauska yhteensattuma, kun ihailet Trumpia, joka on sanonut Lincolnista hyvää ja kuitenkin sitten taas kehuu itseään enemmän, ja kyseenalaistaa Lincolnin ansiot, kuten tuossa jutussa yllä. Tottahan toki Lincoln on historiasta tunnettu kuten myös hänen salamurhansa.

Mikä hänestä sinun mielestäsi on/oli niin erityisen hyvää ja verrattuna tietyisti kaikkiin hänen ja Trumpin välissä olleisiin presidentteihin, joita on aika määrä? Olisi kiva kuulla, kun olet ahkerasti heistä opiskellut. Mun täytyy sanoa, ettei tietoja ole kuin raapaisu, toki sotien aikasista ja sen jälkeisistä presidenteistä on mielikuvia ja muistikuvia ja tietoja. Joskus lapsena opettelin Suomen presidentit järjestyksessä, ja luin heistä, nyt muistan enää suurin piirtein järjestyksen. Täytyy vähän virkistää muistia :)

Ei ei, en mä sitä epäile ollenkaan, on vaan niin hauska yhteensattuma, kun ihailet Trumpia, joka on sanonut Lincolnista hyvää ja kuitenkin sitten taas kehuu itseään enemmän, ja kyseenalaistaa Lincolnin ansiot, kuten tuossa jutussa yllä. Tottahan toki Lincoln on historiasta tunnettu kuten myös hänen salamurhansa.

Mikä hänestä sinun mielestäsi on/oli niin erityisen hyvää ja verrattuna tietyisti kaikkiin hänen ja Trumpin välissä olleisiin presidentteihin, joita on aika määrä? Olisi kiva kuulla, kun olet ahkerasti heistä opiskellut. Mun täytyy sanoa, ettei tietoja ole kuin raapaisu, toki sotien aikasista ja sen jälkeisistä presidenteistä on mielikuvia ja muistikuvia ja tietoja. Joskus lapsena opettelin Suomen presidentit järjestyksessä, ja luin heistä, nyt muistan enää suurin piirtein järjestyksen. Täytyy vähän virkistää muistia
Hiukan alentavaa tekstiä sulta. Yritä nyt edes hiukan. Jokainen tietää missä asioissa Abe oli hyvä ja mistä hänet parhaiten muistetaan. Toivottavasti ellu ei lähde mukaan tähän sun piilokeljuiluun.

Emmä kyllä ketään ihaile, edelleenkään...niin ja enemmän on Trump Abraham Lincolnia tainnut kehua kuin moni muu ennen häntä.
Niin ja noi itsekehut eivät niinkään ole itsekehua vaan faktojen esiin tuomista niistä vaalilupauksista mitä hän on pitänyt. Jopa arvostelijat ovat joutuneet myöntämään, että Trump toteutti lukemattomia lupauksiaan (ja sitäkin arvosteltiin).

Mikä hänestä sinun mielestäsi on/oli niin erityisen hyvää ja verrattuna tietyisti kaikkiin hänen ja Trumpin välissä olleisiin presidentteihin, joita on aika määrä? Olisi kiva kuulla, kun olet ahkerasti heistä opiskellut. Mun täytyy sanoa, ettei tietoja ole kuin raapaisu, toki sotien aikasista ja sen jälkeisistä presidenteistä on mielikuvia ja muistikuvia ja tietoja. Joskus lapsena opettelin Suomen presidentit järjestyksessä, ja luin heistä, nyt muistan enää suurin piirtein järjestyksen. Täytyy vähän virkistää muistia
Ahkerasti? Hei jutellaan sitten, kun sä osaat jutella ilman näitä pienen pieniä välipiikkejä.
Jokainen tietää mitä hyvää Lincoln sai presidenttiydensä aikana aikaan ja missä oloissa hän ne sai aikaan....ja jokainen (aikuinen ainakin) tietää kyllä mitkä asiat tekivät hänestä niin kuuluisan.

Hiukan alentavaa tekstiä sulta. Yritä nyt edes hiukan. Jokainen tietää missä asioissa Abe oli hyvä ja mistä hänet parhaiten muistetaan. Toivottavasti ellu ei lähde mukaan tähän sun piilokeljuiluun.

Oho, no jopas tulkitsit väärin ja mielestäni hän saa itse vastata, JOS haluaa. En mä ole viime aikoina näitä asioita opiskellut, vaikka historiassa olinkin hyvä, mutta kouluajoista on kauan, ja jokaisella meillä on omat intressimme. Mun intresseissä ei ole ollut viime aikoina tutkia USA:n kauan sitten toimineiden presidenttien ansioita. Totta kai Lincolnista on mielessä eräitä asioita, mutta jos joku haluaa hänestä enemmän kertoa, omin sanoin, niin totta kai kiinnostaa.

Melko alentavaa ajatella sinulta rientää avuksi, vaikka hän varmasti osaa itse vastata, niin halutessaan.

Mutta kivaa päivää sullekin :)

Emmä kyllä ketään ihaile, edelleenkään...niin ja enemmän on Trump Abraham Lincolnia tainnut kehua kuin moni muu ennen häntä.
Niin ja noi itsekehut eivät niinkään ole itsekehua vaan faktojen esiin tuomista niistä vaalilupauksista mitä hän on pitänyt. Jopa arvostelijat ovat joutuneet myöntämään, että Trump toteutti lukemattomia lupauksiaan (ja sitäkin arvosteltiin).

Ahkerasti? Hei jutellaan sitten, kun sä osaat jutella ilman näitä pienen pieniä välipiikkejä.
Jokainen tietää mitä hyvää Lincoln sai presidenttiydensä aikana aikaan ja missä oloissa hän ne sai aikaan....ja jokainen (aikuinen ainakin) tietää kyllä mitkä asiat tekivät hänestä niin kuuluisan.

Ensimmäiseen kappaleeseen "ok".

No tuosta opiskelusta sain kyllä sen käsityksen, että olet näitä asioita opiskellut muutenkin kuin koulun penkillä, en tajunnut että sana "ahkerasti" olisi jotenkin piikittelyä, päinvastoin. Mutta ikävää, että koit asian niin ja pyydän sitä anteeksi.

Mutta nyt täytyy mennä, mukavaa päivää :)

Toivottavasti!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Olisko Donaldin lapsi hyvä pressa koska isä oli?
Mistä sitä tietää, voi olla parempikin.
On oppinut isäänsä seuraten välttämään karikkoja ja perinyt isältään kuitenkin lujan selkärangan pitämään lupauksensa ja seisomaan vastustajien edessä, vaikka sitten yksin.

Yhteistyössä