Voisko palstan mustat myöntää olleensa väärässä Trumpin suhteen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Miksi myöntää olevansa väärässä kun ei koskaan ole.

Jotkut ihmiset määrittelevät oikean ja väärän siten, että kaikki mitä he tekevät on oikein. Trump kuuluu näihin, siksi hän ei ole koskaan väärässä.
Äläpä puhu mun puolesta tai sanele puolestani kuinka ajattelen, kiitos.

Olen ollut montakin kertaa väärässä, luottanut mm. täysin väärään ihmiseen, joka sitten onnistui manipuloida luottamaan itseensä ja sai aikaan epäilyä ja ihme kyräilyä täysin syyttömien ihmisten väleille.
Nykyään uskallan ottaa asioista selvää sekä kyseenalaistaa asioita ja päättää itse keneen luotan tai mihin luotan.
Sama koskee uutisia mm. Yhdysvalloista.
 
vierailija
En ymmärrä vertausta.

Oli miten oli, niin vaalijärjestelmä perustuu historiaan. Väestön siirtyessä kasvukeskuksiin ja hylätessä "takamaat", asetelma muuttunut. Mutta tuona aikana rebut ovat pystynyeet blokkaamaan järjestelmän muutoksen omien mahdollisuuksiensa parantamiseksi.

Periaatteessa republikaanien asema on koko ajan heikentynyt, mutta ovat pystyneet jarruttamaan kehitystä. Rebujen äänestäjät selvästi vanhempia kuin demokraattien. Joten tuon perusteella demokraateilla pitäisi olla valoisat ajat kun nuoret vanhenee ja siitä rebuvoittoisimmista sakista tulee luonnollista poistumaa.

Mutta usein demokraatit ovat sellaisia tulevaisuudenuskoisia nuorempia ihmisiä. Jotkut heistä joutuu pettymään ja kenties katkeroituvat ja osa kääntyy repuiksi. Siinä on se rebujen mahis.
Niin että Kuopiossa tarvitaan huomattavasti pienempi määrä äänestäjiä kuin Pariisissa. Silti se Kuopion kaupunginvaltuutettu on ihan yhtä oikeutettu paikkaansa ja demokraattisesti valittu kuin pariisilainen kolleegansa.Vastaavasti Utahissa tarvitaan huomattavasti pienempi määrä äänestäjiä kuin Californiassa. Californiassa on n. 40 miljoonaa asukasta ja Utahissa on 3,2 miljoonaa asukasta. Siitä se ero äänimäärissä tulee.

Yhdysvallat ei ole yksi valtio. Jokainen osavaltio valitsee ehdokkaansa itsenäisesti ja osavaltio saa sitten väkilukunsa mukaisen määrän valitsijamiehiä, joiden äänet menevät sille osavaltion kansalaisten valitsemalle ehdokkaalle. Presidentinvaali ei siis ole yksi vaali, vaan jokaisessa osavaltiossa on oma vaalinsa omien lakiensa mukaan.
 
vierailija
Äläpä puhu mun puolesta tai sanele puolestani kuinka ajattelen, kiitos.

Olen ollut montakin kertaa väärässä, luottanut mm. täysin väärään ihmiseen, joka sitten onnistui manipuloida luottamaan itseensä ja sai aikaan epäilyä ja ihme kyräilyä täysin syyttömien ihmisten väleille.
Nykyään uskallan ottaa asioista selvää sekä kyseenalaistaa asioita ja päättää itse keneen luotan tai mihin luotan.
Sama koskee uutisia mm. Yhdysvalloista.
Ikäviä kokemuksia sinulla.

Kyseenalaistaminen on toki periaatteessa hyvä asia, mutta sitä vaan ihmettelen, että miksi niin hanakasti olet uskonut ja uskot esim. nyt tässä tapauksessa, että vaalivilppiä olisi tapahtunut, kun ei ole. Se on jo moneen kertaan todistettu valheeksi.
 
Ikäviä kokemuksia sinulla.

Kyseenalaistaminen on toki periaatteessa hyvä asia, mutta sitä vaan ihmettelen, että miksi niin hanakasti olet uskonut ja uskot esim. nyt tässä tapauksessa, että vaalivilppiä olisi tapahtunut, kun ei ole. Se on jo moneen kertaan todistettu valheeksi.
Ei sitä nyt ihan niinkään ole todistettu todeksi, kun on paljastunut kuitenkin että jotain on tapahtunut.
Mutta katotaan tammikuussa miten asianlaita on.
 
vierailija
Ei sitä nyt ihan niinkään ole todistettu todeksi, kun on paljastunut kuitenkin että jotain on tapahtunut.
Mutta katotaan tammikuussa miten asianlaita on.
Voikohan 300 miljoonaisen maan Vaalit olla koskaan vailla epäselvyyksiä. Näissä vaaleissa oikeasti ongelmia ollut ihan minimit, Trump vaan luo sellaista kuvaa.

Ja ei muuten katsota tammikuussa. Me muut se jo tajutaan, joillakin vaan hitaampi sytytys. Jotkut tajuu marraskuussa, toiset tammikuussa. Joku ei ehkä koskaan.
 
vierailija
Trump voi olla pressa helmikuussa, mut sitten on tapahtunut vallankaappaus ja USA ei ole enää demokratia.

Mitäs sanoisitte sitten, E ja L? Olisko se hyvä juttu. Loppuis se kommunismi Amerikassa!
 
vierailija
Äläpä puhu mun puolesta tai sanele puolestani kuinka ajattelen, kiitos.

Olen ollut montakin kertaa väärässä, luottanut mm. täysin väärään ihmiseen, joka sitten onnistui manipuloida luottamaan itseensä ja sai aikaan epäilyä ja ihme kyräilyä täysin syyttömien ihmisten väleille.
Nykyään uskallan ottaa asioista selvää sekä kyseenalaistaa asioita ja päättää itse keneen luotan tai mihin luotan.
Sama koskee uutisia mm. Yhdysvalloista.
Ihme tyyppi toi harmaa! Ymmärtää asiat tahallaan väärin ja työntää sanoja toisten suuhun. Kun luin tämän ketjun niin ihmettelen, että te rekisteröityneet jaksatte perustella tuollaiselle trollille, millä ei ole mitään käsitystä vaalijärjestelmästä ja on selkeästi median aivopesemä harhainen Trumpfobinen hölmöläinen.

Toi harmaa on ihan hullu harhoissansa, ei siitä kannata välittää.
 
vierailija
Trump voi olla pressa helmikuussa, mut sitten on tapahtunut vallankaappaus ja USA ei ole enää demokratia.

Mitäs sanoisitte sitten, E ja L? Olisko se hyvä juttu. Loppuis se kommunismi Amerikassa!
ETkö ymmärrä harhoiltasi, että vilpillinen vaalijärjestelmä on erittäin suuri uhka demokratialle.
Jos Trump on edelleen helmikuussa presidentti niin oikeus on tapahtunut.
Selkeät todisteet vilpistä on nähty. Jokainen ihminen ne näkee ja tajuaa vilpin tapahtuneen. Ne jotka eivät näe, eivät halua nähdä, koska toivovat niin kovasti Bidenin voittoa. Siitä ei ole epäilystäkään.
 
vierailija
Voikohan 300 miljoonaisen maan Vaalit olla koskaan vailla epäselvyyksiä. Näissä vaaleissa oikeasti ongelmia ollut ihan minimit, Trump vaan luo sellaista kuvaa.

Ja ei muuten katsota tammikuussa. Me muut se jo tajutaan, joillakin vaan hitaampi sytytys. Jotkut tajuu marraskuussa, toiset tammikuussa. Joku ei ehkä koskaan.
Vilppi on tapahtunut. Sinäkin sen näet, mutta et fobialtasi halua sitä myöntää. Tsemppiä harhoinesi ja jaxuhalit <3
 
vierailija
Äläpä puhu mun puolesta tai sanele puolestani kuinka ajattelen, kiitos.

Olen ollut montakin kertaa väärässä, luottanut mm. täysin väärään ihmiseen, joka sitten onnistui manipuloida luottamaan itseensä ja sai aikaan epäilyä ja ihme kyräilyä täysin syyttömien ihmisten väleille.
Nykyään uskallan ottaa asioista selvää sekä kyseenalaistaa asioita ja päättää itse keneen luotan tai mihin luotan.
Sama koskee uutisia mm. Yhdysvalloista.
tässä siis pähkinänkuoressa sisäpiiriläisten ystävyyden loppu, päpä-pääsyyllisen moni tietää

ikävää että se narsistinen tyyppi jatkoi pitkään kiusaamistasi harmaana, ja myöhemmin joku muukin ex-frendi on saanut tuntea sen katkeruuden ja kiusanteon

taisi kännipäissään luoda englkielisen muunnoksen omastaan jolla ei kehtaa kirjoittaamitään enää

trollinauruhymiöitä osasi vaan laittaa muutamille uhreilleen sillä uudella
 
vierailija
tässä siis pähkinänkuoressa sisäpiiriläisten ystävyyden loppu, päpä-pääsyyllisen moni tietää

ikävää että se narsistinen tyyppi jatkoi pitkään kiusaamistasi harmaana, ja myöhemmin joku muukin ex-frendi on saanut tuntea sen katkeruuden ja kiusanteon

taisi kännipäissään luoda englkielisen muunnoksen omastaan jolla ei kehtaa kirjoittaamitään enää

trollinauruhymiöitä osasi vaan laittaa muutamille uhreilleen sillä uudella
montaakohan palstamammaa se kerkes panna?
 
vierailija
se narsisti mistä tossa ylempänä puhutaan
Tyyppi on täällä nyk tabu. Hänen nikkiäään ei saa lausua. Jos lausuu, viesti häipyy
ja uhritkaan ei uskalla sanoa siitä yhtikäs mitään
Sen ymmärtää koska narsku tietää hlöt IRL ja kosto tai kiusanteko yltyy entisestään

Vilpittömät jaxuhalit uhreille (tässä ei ole yhtään ironiaa, niinkuin tuossa toivotuksessa tällä palstalla on aina muulloin)
 
vierailija
jännämiehet kiehtoo naisia
se on nähty ennenkin

luulen että se laittoi pystyyn montakin uutta ketjua jossa se kolmantena persoonana kaipasi/kehui itseään
Sinällään "hauskaa", että jos tämä on totta, niin kyseisen narsistin uhreista aika moni tuntuu kannattavan Trumpia. Joka taatusti on narsisti.

Mutta mä en todellakaan tiedä totuutta tästä "tabuhenkilöstä", hänet sivuutetaan aika usein jne. Se jos mikä saa ihmettelemään. Mutta onhan sen oltava pelottava tapaus kun Lissukin sitä pelkää...
 
vierailija
Miksi jotakuta häiritsee niin kovasti, jos jotkut puolustaa ja kannattaa Trumpia?
ihan uteliaisuudesta kysyn. Demokratiaan tietääkseni kuuluu oleellisesti mielipiteen-, sanan- ja uskonvapaus.
No jos ajattalee, että kyiseinen henkilö on hirveän haitallinen USA:lle ja koko maailmalle. Luonnollisesti tästä seuraa se, että vastustaa hänen kannattajiaan.

Jaksaahan ihmiset riidellä siitäkin, että onko joku musa hyvää vai ei, vaikka siinä ei pitäisi olla mistään suuremmasta kyse. Mutta politiikka vaikuttaa ihmisten elämään eri tavoin, niin mielestäni ihan ymmärrettävää.

Minun on vaikea keksiä (demokratiassa) pahempaa poliitikkoa kuin Trump, joten en vaan pysty olankohautuksella ajattemaan hänen kannattajistaan tyyliin: Ok, toi tykkää tommosesta. Ei oo multa pois.

Kyllä tuota Trump-siipeö tuntui esim. Clinton aikoinaan häiritsevän aika paljon ja hänen kannattajiaan mollattiin.
 
vierailija
VAROITUS! ALLA OLEVA SITAATTI ON TEKAISTU!

"Onhan se ny vilppiä kun oma ehdokas hävis. Ja mun amerikkalaisista tutuista kaikki kannattaa Trumppia nii eihän se voinu hävitä. Siitä jo tietää että vilppi kyseessä. Ja suvakit on kans ärsyttäviä, haluun kiusata niitä..."

Noin ne puolustajat ajattelee.
 

Yhteistyössä