En ole valmis naimisiinmenoon, mies aikoo jättää minut siksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leena3372
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leena3372

Vieras
Miesystäväni kosi minua pari viikkoa sitten hieman vaille kolmen vuoden yhdessäolon päätteeksi. En suostunut, koska en koe olevani vielä valmis avioliittoon, vaikka rakastankin miestä ja haluan olla hänen kanssaan. Olemme kyllä puhuneet kihloihin ja naimisiin menosta, ja haluan kyllä olla miehen kanssa loppuelämäni ja mennä naimisiin, mutten vielä. Tarvitsisin vähintäänkin toiset kolme vuotta pystyäkseni päättämään naimisiinmenosta.
Mies meni kosinnasta kieltäytymiseni takia ihan rikki, ja aikoo nyt jättää minut. Hän ei sanojensa mukaan haluaisi odottaa enää kauempaa, ja kun en halua vielä naimisiin hänen kanssaan ei hän voi enää jatkaa suhdetta.

Onko minulla mitään enää tehtävissä, jotta saisin miehen jäämään?Rakastan häntä, ja todellakin haluan olla hänen kanssaan. En missään tapauksessa halua menettää häntä!

Jos reilu kolme vuotta ei riitä antamaan sinulle varmuutta siitä, että haluat mennä naimisiin, niin ei siihen riitä mikään aika.
Ymmärrän miestä hyvin.
Eri asia on, jos te molemmat olette alle 20-vuotiaita.

Jos mies haluaa edetä elämässään, parisuhteessa ja perustaa perheen, niin ei hän odottele seuraavaa kolmea vuotta ja kuule, että sinä jälleen tarvitset seuraavat kolme vuotta...

Jos mies vain suostuisi puhumaan... Mutta en saa häneen oikein mitään kontaktia, hän vain sanoo ettei voi olla enää kanssani.

No sitten tiedät itsekin vastauksen: mitään ei ole tehtävissä.

Aloituksessa sanot, että haluat kyllä naimisiin mutta et vielä ja toisaalta kerrot, että tarvitset kolme vuotta lisää aikaa, päättääksesi haluatko naimisiin?

Ei se mies ole sinulle sitten oikea.

Viimeksi muokattu:
No ite olen ollut avoliitossa liki parikymmentä vuotta. Ilmeisesti tämä mies ei ole sitten oikea kun ei olla menty naimisiin? Lapsikin tuli, ehkä sekään ei ole sitten oikea, täh?

No ite olen ollut avoliitossa liki parikymmentä vuotta. Ilmeisesti tämä mies ei ole sitten oikea kun ei olla menty naimisiin? Lapsikin tuli, ehkä sekään ei ole sitten oikea, täh?

Eihän aloittaja ole samassa tilanteessa. Sinä ja puolisosi olette päättäneet elää avoliitossa.

Alkuperäinen kysyjä haluaa ehkä joskus naimisiin jonkun kanssa, hänen poikaystävänsä haluaisi naimisiin hänen kanssa kohtalaisen pian.

Viimeksi muokattu:
Me ollaan oltu mieheni kanssa kymmenen vuotta yhdessä ja mies ei ole vieläkään kosinut. Kihloissa ollaan, mutta sekin tuli minun aloitteestani. Tulkitsen asian niin, että mieheni ei rakasta minua niin paljoa, että haluaisi mennä kanssani naimisiin vaan odottaa, että löytäisi jonkun paremman naisen. Harkitsen eroa, sillä ilmeisestikään en ole hänelle Se Oikea.

Miesystäväni kosi minua pari viikkoa sitten hieman vaille kolmen vuoden yhdessäolon päätteeksi. En suostunut, koska en koe olevani vielä valmis avioliittoon, vaikka rakastankin miestä ja haluan olla hänen kanssaan. Olemme kyllä puhuneet kihloihin ja naimisiin menosta, ja haluan kyllä olla miehen kanssa loppuelämäni ja mennä naimisiin, mutten vielä. Tarvitsisin vähintäänkin toiset kolme vuotta pystyäkseni päättämään naimisiinmenosta.

No mitä se avioliitto nyt muuttaa, jos tiedät haluavasi olla hänen kanssaan loppuelämäsi? Jotenkin ristiriitaista. Mihin sitä sinä aikaa tarvitset? Josko sittenkin tulisi vielä joku vielä parempi mies?
Ymmärrän hyvin miestäsi. Jos et kerran tunne olevasi valmis avioliittoon hänen kanssaan, hän luonnollisesti tulkitsee sen siten, että et rakasta tarpeeksi eikä hän taas ole valmis tuhlaamaan enää yhtään vuotta elämästään, vaan haluaa sinetin suhteelle ja mahdollisesti lapsiakin.

Päästä vaan mies vapaasti menemään ja mieti sinä vielä muutaman vuoden, mitä sinä elämältäsi haluat. Ilmiselvästi se ei ole samaa, mitä mies elämältään haluaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä