Mies jätti minut humalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissajavihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissajavihainen

Vieras
Mieheni siis jätti minut äsken, n. 5kk kihloissa olemisen jälkeen, ilman syytä tai selityksiä. Olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. On tehnyt samaa usein humalassa, enkä ymmärrä enää.

Aiemmin päivällä riitelimme siitä, kun mieheni ei monista lupauksista huolimatta halunnut lähteä näyttämään naamaansa vanhempieni luona. Lähdin itse kyläilemään ja sillä välin mies alkoi juomaan. Illalla soitin ja kysyin missä menee ja kertoi olevansa kaverinsa kanssa hakemassa autoa, ja että heille oli tarjottu viinaa. Huolestuin ja soitin parin tunnin päästä uudestaan, ja mies haukkui minut pataluhaksi, kun kysyin etteiväthän ajele koeajoa humalassa. Tunti sitten tuli viesti, että jättää minut eikä selityksiä ole. Kävin juttelemassa kasvotusten hänen kanssaan, mutta kertoi vain palauttavansa sormuksen ja avaimeni ja ettei muita naisia ole, kaipaa taukoa vaikka vasta eilen nähtiin viikon erossa olon jälkeen. Ei muuta. Mitä nyt? Pääsen vasta huomenna kotiini eri paikkakunnalle ja olo on aivan surkea. En haluaisi äitini näkevän minua tällaisena. Mies vasta vähän aikaa sitten itki edessäni, kun oli suutahtanut pahemmin ja haukkunut minua. Itki kuinka rakastaa, kuolisi puolestani eikä halua menettää minua.

Nyt sitten selvisi, että hän onkin valehdellut minulle koko reissusta. Eivät he mitään autoa olleet hakemassa...

Ja sinä tietenkin mangut hänet nyt aamulla takaisin. Hyppäätte sänkyyn, kaikki on taas hyvin. Peset naamaltasi itkun jäljet ja vakuuttelet äidillesi, kuinka taivaallisen ihanaa teillä on ja kuinka hyvän vävyn tämä tulee saamaan.

JUst niin ja kulkukissasta saa kouluttamalla hyvän kotikissan. Usko vain satuihin.

Viimeksi muokattu:
Menetätkö sä tuossa miehessä jotain?

Mies on jo useita kertoja pyrkinyt vapauteen, mutta sinä olet yhtä usein kerjännyt hänet takaisin. Mies on tullut, kun on ollut piparia tarjolla ja muutakin paapomista.

Eihän teidän suhteenne toimi. Ja mitä tuollaisella juopolla tekee? Valehtelijakin kaiken lisäksi.

Ja miksi äiti ei saa nähdä sinua, kun suret suhteen loppumista? Onko vävyehdokas ollut huono?

Hyvä kun pääsit siitä miehestä.

Mieheni siis jätti minut äsken, n. 5kk kihloissa olemisen jälkeen, ilman syytä tai selityksiä. Olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. On tehnyt samaa usein humalassa, enkä ymmärrä enää.

Aiemmin päivällä riitelimme siitä, kun mieheni ei monista lupauksista huolimatta halunnut lähteä näyttämään naamaansa vanhempieni luona. Lähdin itse kyläilemään ja sillä välin mies alkoi juomaan. Illalla soitin ja kysyin missä menee ja kertoi olevansa kaverinsa kanssa hakemassa autoa, ja että heille oli tarjottu viinaa. Huolestuin ja soitin parin tunnin päästä uudestaan, ja mies haukkui minut pataluhaksi, kun kysyin etteiväthän ajele koeajoa humalassa. Tunti sitten tuli viesti, että jättää minut eikä selityksiä ole. Kävin juttelemassa kasvotusten hänen kanssaan, mutta kertoi vain palauttavansa sormuksen ja avaimeni ja ettei muita naisia ole, kaipaa taukoa vaikka vasta eilen nähtiin viikon erossa olon jälkeen. Ei muuta. Mitä nyt? Pääsen vasta huomenna kotiini eri paikkakunnalle ja olo on aivan surkea. En haluaisi äitini näkevän minua tällaisena. Mies vasta vähän aikaa sitten itki edessäni, kun oli suutahtanut pahemmin ja haukkunut minua. Itki kuinka rakastaa, kuolisi puolestani eikä halua menettää minua.
Vaikuttaa siltä, että mies on kovin lapsellinen ja epävakaa persoona, valehtelee, manipulo, vaihtaa mielipidettä kuin paitaa, elämä on on-off-elämää. Nyt olisi sinulla hyvä tilaisuus ottaa selvää, nitä mies todella aikoo. Teet eron miehestä vaikka kuukaudeksi, palautat sormuksen, tapaat häntä vain keskustellaksesi asioista, pysyt coolina, katsot mitkä hänen tavoitteensa ovat. Mies käyttäytyy kuin pikkupoika hiekkalaatikolla, kiukuttelee ja änkyröi, haluatko todella elää tuollaisen kaverin kanssa. Olisi jo aika miehistyä ja kasvaa aikuiseksi, mutta ei se paapomalla onnistu!ole nyt tiukka

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista. Olette oikeassa. Mies vinkuu aina takaisin korkeintaan viikon jälkeen, kun on pitänyt vähän vapaata ja/tai saanut heilastella muun naisen kanssa. En jaksaisi enää samaa rumbaa. Mies on lapsellinen ja manipuloiva, saa minut aina takaisin.

Kun luin tuon aloituksen, niin ensimmäisenä tuli itselleni mieleen että miksi ihmeessä siitä pitää riidellä, lähteekö toinen anoppilaan vaiko ei? Kummallinen aihe saada riita aikaiseksi. Ja miksi yleensä piti aloittajan lähteä äitinsä luo juuri tuolloin kun myöhemmin selvisi tässä että on juuri oltu viikko erossa.

Toinen juttu, että kun iltaa vietetään eri suunnilla miksi illalla pitää soittaa toiselle missä mennään ja kahden tunnin päästä uudelleen (huolestuneena? - mistä) taas soittaa.

Itseäni kyllä alkaisi ahdistaa moinen.

Kiitos vastauksista. Olette oikeassa. Mies vinkuu aina takaisin korkeintaan viikon jälkeen, kun on pitänyt vähän vapaata ja/tai saanut heilastella muun naisen kanssa. En jaksaisi enää samaa rumbaa. Mies on lapsellinen ja manipuloiva, saa minut aina takaisin.
Nyt on kaikki sinusta itsestäsi kiinni. Sinun tulee päättää, ettet enää ole manipuloitavissa. Otat vain päivän kerrallaan: tänään en haksahda miehen aneluihin enkä vikinöihin.Ilmoitat miehelle suullisesti ja kirjallisesti, annat sormuksen takaisin ja vaadit avaimen itsellesi. Kun selviät yhdestä päivästä kerrallaan, ei tunnu niin rankalta. Tuontyyppiset miehet harvoin kasvaa aikuisiksi, he ovat vielä viisikymppisinäkin samanlaisia rillumarei-miehiä.

Viimeksi muokattu:
Olisit ap kiitollinen tilanteesta, nythän sinulla on hyvä ja helppo ottaa ohjat kokonaan itsellesi ja pakata kamppeesi. Kun äijä tulee koputtelemaan viikon kuluttua oven taakse, huudat postiluukusta, että enää tätä leikkiä ei jatketa. Kiitä kauniisti siitä, että mies teki lähtemisen helpoksi.

Näin sivulloisesta kuulostaa, että kyseessä on ripustautuminen. Sormus lähtee sormesta ihan yhtä helposti kuin se sinne pujotettiinkin, ottamalla se vain pois. Pistä kirjekuoreen ja miehen nimi päälle. Sen jälkeen aloita oma elämä ja ota vastuu omasta onnestasi.

Kiitos taas kannustavista vastauksistanne. En tosiaan menetä kuin parhaan ystäväni ja monia muita. Sosiaalinen elämä ollut tähän asti vain miehen puolen kavereita. Ei haittaa, aloitan alusta. Ei olisi pitänyt ajautua tähän tilanteeseen muutenkaan kavereiden osalta.

Tilanne on nyt se, että kun minä ostin meille sormukset, niin mies on huomenna tulossa palauttamaan sormuksen ja avaimeni. Ja keräämään tavaransa luotani.

Kiitos taas kannustavista vastauksistanne. En tosiaan menetä kuin parhaan ystäväni ja monia muita. Sosiaalinen elämä ollut tähän asti vain miehen puolen kavereita. Ei haittaa, aloitan alusta. Ei olisi pitänyt ajautua tähän tilanteeseen muutenkaan kavereiden osalta.

Tilanne on nyt se, että kun minä ostin meille sormukset, niin mies on huomenna tulossa palauttamaan sormuksen ja avaimeni. Ja keräämään tavaransa luotani.

Miten niin "minä ostin MEILLE SORMUKSET "?

Siis sinäkö ostit sormuksen myös itsellesi, niinkö kova hinku oli kihloihin?
Jos niin on, olet oikeastaan itsesi kanssa kihloissa, et miehen.

Kaipa älyät kerätä miehen tavarat valmiiksi mustaan roskapussiin eteiseen ettei hän niiden varjolla jää pitkäksi aikaa oleskelemaan asuntoosi ja manipuloimaan sinua.

Viimeksi muokattu:
Miten niin "minä ostin MEILLE SORMUKSET "?

Siis sinäkö ostit sormuksen myös itsellesi, niinkö kova hinku oli kihloihin?
Jos niin on, olet oikeastaan itsesi kanssa kihloissa, et miehen.

Kaipa älyät kerätä miehen tavarat valmiiksi mustaan roskapussiin eteiseen ettei hän niiden varjolla jää pitkäksi aikaa oleskelemaan asuntoosi ja manipuloimaan sinua.

Mies itse kosi, mutta sormus ei ollut hänelle välttämätön. Minä halusin jonkun merkiksi ja käytiin yhdessä ostamassa yksinkertaiset sormukset. Mies olisi halunnut ostaa kalliimman ja hienomman mutta sanoin yksinkertaisen välttävän, joten rahatilanteen mukaan minä ostin sormukset.

Miehen tavarat on jo jätesäkissä odottamassa.

Ap

Viimeksi muokattu:
jos olitte viikon erossa ja tiesit miehen tulevan luoksesi, miksi sovit tapaamisen vanhempiesi kanssa?
Luulisi, että olisit halunnut olla edes muutaman päivän ihan miehen kanssa kaksisteen.
Mutta ei, sinulle oli tärkeämpää viedä mies vanhempiesi luokse kuin olla kaksin hänen kanssaan.

Kaikesta saa riidan aikaiseksi jos niin haluaa.

Aivan varmasti on parempi että eroatte.
Hanki ensin oma elämä, omia ystäviä ja harrastuksia ja vasta sitten aloita parisuhde ja muista, että parisuhteessa toista ei voi pakottaa eikä käskyttää kuin koiraa.

jos olitte viikon erossa ja tiesit miehen tulevan luoksesi, miksi sovit tapaamisen vanhempiesi kanssa?
Luulisi, että olisit halunnut olla edes muutaman päivän ihan miehen kanssa kaksisteen.
Mutta ei, sinulle oli tärkeämpää viedä mies vanhempiesi luokse kuin olla kaksin hänen kanssaan.

Hanki ensin oma elämä, omia ystäviä ja harrastuksia ja vasta sitten aloita parisuhde ja muista, että parisuhteessa toista ei voi pakottaa eikä käskyttää kuin koiraa.
Ymmärsin, että mies oli luvannut lähteä kihlattunsa sukulaisiin tutustumaan, mutta sitten perunut. No ei kai sitä viitsi vanhempia lähteä tapaamaan, kun kerran on jo kihlatkin purkanut. Mies ei ole tainnut olla tosissaan alkuunkaan. Näitä rillumarei-miehiä näyttää riittävän. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?? Tätä ongelmaa ei ole vielä pystytty ratkaisemaan, ikuisuuskysymys?

Viimeksi muokattu:

Minä en käskyttänyt, vaan mies. Itse veti riidan aiheesta ettei jaksanut lähteä moikkaamaan äitiäni useiden lupausten jälkeen. Minulle oli ihan sama. Tosin ehkä vähän hävetti, kun kerroin äidilleni meidän olevan tulossa ja miestä niin odotettiin kylään.

Ap

Viimeksi muokattu:
Ymmärsin, että mies oli luvannut lähteä kihlattunsa sukulaisiin tutustumaan, mutta sitten perunut. No ei kai sitä viitsi vanhempia lähteä tapaamaan, kun kerran on jo kihlatkin purkanut. Mies ei ole tainnut olla tosissaan alkuunkaan. Näitä rillumarei-miehiä näyttää riittävän. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?? Tätä ongelmaa ei ole vielä pystytty ratkaisemaan, ikuisuuskysymys?

Olen miettinyt aivan samaa. Ei ollut tosissaan ja sitä että miksi ne rentut :P

Viimeksi muokattu:

Ja tosiaan, tarkoitus oli käydä ensin vanhempieni luona ja sitten viettämään aikaa kahdestaan.
Nopein ensin alta pois. Jne.

Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt aivan samaa. Ei ollut tosissaan ja sitä että miksi ne rentut :p
Rentuilta voi myös oppia paljon, kun kerran rakastuu renttuun ja yrittää sitten suhteessa antaa kaikkensa, ja kaikki menee kuitenkin mönkään, saa kuin ihmeellisen rokotuksen noita taivaanrannanmaalareita vastaan. Senjälkeen alkaa jo tunnistaa taudinaiheuttajan ja karttaa niitä, etteivät enää pääse "sairastuttamaan" ja sekoittamaan päätä. Toisille ei yksi kerta riitä, vaan jotkut rakastuvat uudestaan ja toistavat samaa virhettä. Minä opin paljon elämästäni juopporentun kanssa. En anataisi pois sitä ajanjaksoa, vaikka se olikin rankkaa aikaa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että kaikki mikä ei tapa, vahvistaa!

Viimeksi muokattu:
Mies itse kosi, mutta sormus ei ollut hänelle välttämätön. Minä halusin jonkun merkiksi ja käytiin yhdessä ostamassa yksinkertaiset sormukset. Mies olisi halunnut ostaa kalliimman ja hienomman mutta sanoin yksinkertaisen välttävän, joten rahatilanteen mukaan minä ostin sormukset.

Miehen tavarat on jo jätesäkissä odottamassa.

Ap

Aika ovela veto mieheltä. Kosii, vaikka ei ole rahaa sormukseen. Kaupassa muka haluaisi kalliimman sormuksen, vaikka ei ole rahaa halvempaankaan.
Kosintakaan ei ole tarkoitettu niin tosissaan otettavaksi, että tuleville appivanhemmille kävisi naamaansa näyttämässä.
Kihlattunsa ystäviin ei ole myöskään tutustunut. Voisivat vaikka tunnistaa muista yhteyksistä.

Onko tää tyyppi koskaan puhunut totta?
Kiitä onneasi, että pääset hänestä tässä vaiheessa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä