Minulla oli aikonaan tyttöystävä, jonka perhetausta oli vähän samankaltainen kuin itsellä: Kun seurusteltiin, olin itse vielä melko estoinen nuori mies, enkä mielellään puhunut noloksi kokemistani asioista kellekään. Kerran puhe kuitenkin kääntyi lapsuuden piiskakokemuksiin, risua oltiin saatu ala-asteiässä molemmat. Sitten tyttöystäväni kertoi, kuinka hän oli joskus varhaisessa murrosiässä alkanut kiinnostua erityisesti poikien saamista selkäsaunoista: Hänellä oli noin vuotta vanhempi isoveli, ja kun se sai vanhemmiltaan remmiä, oli tyttöystäväni kuulemma hakeutunut oven taakse kuuntelemaan, olipa joskus ollut joku kaverikin ollut korva ovessa kiinni. Sisarukset olivat olleet poikkeuksellisen avoimia ja läheisiä, ja tyttöystävä kertoi miten veli oli, tilanteen ja oman mielipahan rauhoituttua, kahden kesken antanut siskonsa vielä katsoa että minkälaisia jälkiä takapuolella oli aika pian selkäsaunan jälkeen. Minua tämä tarina sekä kauhistutti että kiihotti: Kauhistutti kun muisti kuinka monta kertaa omat pikkusiskot olivat kuulleet minut ihan samanlaisessa avuttomassa ja nolossa tilanteessa - mitenkähän laajalle tarinat omista remmityksistä ovat levinneet? Toisaalta tarinassa kuului empatiaa ja - kyllä ne piiskajutut aina kiinnosti ja kiinnostaa edelleen. Tyttöystävääni näytti myös kiinnostavan - ja kiihottavan - kysellä yksityiskohtaisia kysymyksiä minun nuorena saamista selkäsaunoista: Kovin lyhyiksi jäi vastaukset, sen verran nolotti - tyttöystävää minun punastelu huvitti, koska missään muissa tilanteissa en ole mitenkään ujo poika, omista ja veljensä selkäsaunoista hän kertoi avoimesti. Juttujen jälkeen seksi oli tosin melkoisen kiimaista, pikkuisen siinä läpsittiinkin puolin ja toisin pakaroitamme. Harmi että tiemme erosivat muutaman kuukauden jälkeen.
Minua piiskaus kiinnosti jo pienenä ja kauan ennen kuin sain edes ekaa kertaa vanhemmilta piiskaa. Murrosiän lähestyessä aihe alkoi kutkuttaa enemmänkin, mutta ei koskaan niin paljon että olisi tieten tahtoen selkäänsä ottanut. Kun tyttösytävän kanssa tuli piiskakokemukset esille, niin koin samanlaisia tunteita kuin nuorempana kotona, mutta tällä kertaa seksuaalisesti värittyneinä. Isältä ja äidiltä saamani selkäsaunat eivät olleet pelottavan rajuja, niillä pidettiin vaihetelevalla menestyksellä kuria yllä, Äiti yritti saada teini-iän kynnyksellä poikaansa tottelemaan vihjailemalla isälle että annapas vähän pojalle kuria - kun siskot tai isovanhemmat kuulivat vihjalilut niin siinähän useampi ihminen tietää mitä minun pakaroilla (intiimiä aluetta) kohta tapahtuu. Ja se remmi on äänekäs väline, kuului varmasti hyvin kerrostalossa. Ei tosin ennenkuulumatonta 70-80-luvuilla.
Piiskauksessahan toinen ihminen (esim. vanhempi) osoittaa ylimääräistä huomiota piiskattavan pakaroita kohtaan, ja pyllyhän on erogeenista aluetta. Ihan hyvä että se on lapsilta kielletty nykyisin, näyttää ihmiset kiinnostuvan aiheesta ilman omia kokemuksiakin.