Palatakko vanhaan suhteeseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeerika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jeerika

Vieras
Erosimme avopuolisoni kanssa reilu vuosi sitten. Olemme kohta 30vuotiaita. Omillani olen asunut muutamia kuukausia. Olen tapaillut miehiä ja ihastunutkin. Nyt kuitenkin entinen mieheni haluaa palata yhteen. Kertoo tajunneensa mitä on menettänyt ja kuinka tyhmä on ollut laskiessaan minusta irti.
Nyt entinen puolisoni on minun kanssani valmis naimisiin ja tekemään ne lapset, joita suhteemme aikana ei ollut valmis tekemään.
Suhteessamme oli paljon hyvää, mutta viimeiset ajat yhdessä olivat hyvin raskaita. Mieheni työnsi minua pois luontaan ja räjähteli pienistäkin asioista. Humalassa hän saattoi kotona riehua. Tätä tapahtui onneksi vain harvoin. Minua hän ei ole koskaan uhannut. Mieheni on normaali mies, ei mitenkään päihdeongelmainen. Tiedostaa, että liikaa juodessaan voi mennä niin sanotusti yli. Minulle hän kertoo pystyvänsä lopettamaan satunnaisen kaljoittelun vaikka kokonaan, ettei minun tarvitse pelätä hänen humalaista käytöstään.
Olemme käyneet paljon keskusteluja yhteenpaluusta. Itse en tiedä mitä olen kaikesta mieltä. Ajatus lapsista ja tasapainoisesta perhe-elämästä houkuttaa minua paljon. Toki, ei mieheni ole ainut mies maailmassa. Palaisiko entiseen ja luottaisi toisen muuttuneen. Vai lähtisikö jatkamaan rohkeasti elämää kohti uutta.
Kertokaa mielipiteenne.

Onko exäsi luotettava sinun mielestä, onko toisiin naisiin menevä. Kotona riehuminen ei varmasti tuo turvallisuutta ja varmasti pelottaa. Vaikka näitä humalariehumisia olisi kerta pari vuodessa.
Mitenkä kaverisuhteet, onko miehen kaverit se ykkönen tärkeysjärjestyksessä. Tekeekö kotitöitä ja huomioiko kumppaniaan.
Mies on ainakin luonteensa näyttänyt ja osaako muuttua.

Ennen eroamme mies vietti paljon aikaa kavereidensa kanssa. Minä jäin selvästi kakkoseksi. Mies ei halunnut lähteä kanssani minnekkään. Nyt kuitenkin kuulemma haluaa hyvittää minulle tuon kaiken... Näyttää, että on hyvä mies.
Olen aina luottanut mieheeni, mutta eron hetkellä minulle selvisi, että hänellä on ollut nainen viestittelykaverina hetken aikaa. Suutelua yms. oli ollut, mutta ei kuulemma mitään intiimimpää kanssakäyntiä. Tästä asiasta puhutiin paljon ns. verekseltään. Se loukkasi minua kovasti. Mies kuitenkin vakuuttaa, että tuo on hänen ainut hairahduksensa ollut. Katuu sitä kovasti ja kantaa pahaa mieltä kun loukkasi minua niin kovin.
Paljon olen miettinyt luotanko mieheeni. Ehkä mietin sitä milloin hän seuraavan kerran minuun kyllästyy.

Erosimme avopuolisoni kanssa reilu vuosi sitten. Olemme kohta 30vuotiaita. Omillani olen asunut muutamia kuukausia.

Nyt en ymmärtänyt ensinnäkään näitä: Olet eronnut vuosi sitten ja asunut omillasi muutamia kuukausia ja tapaillut useita miehiä tuona aikana ja jo ehtinyt ihastumaankin?

Jos nämä kohdat tarkennat, yritän vastailla lisää...

Viimeksi muokattu:
Hiukan huonosti ilmaisin, Siis en ole tapaillut miehiä vaan Piakkoin sen jälkeen kun muutin omilleni tapasin mukavan minua vanhemman miehen. Jonka kanssa olen viettänyt paljon aikaa. Orastavia ihastumisen tunteita olen häntä kohtaan tuntenut. Nyt kuiten jauhot ja vellit alkaa mennä sekaisin, kun entinen puolisoni haluaa takaisin.

Siis, tietääkö exäsi, että tapailet uutta ihastusta.
Itsellä kokemusta sellaisesta miehestä, kaveria ei ainakaan jätetä illanvietoissa (paljon) ja kaikki naiset olivat vain pusuttelulinjoilla. Nettideittailuja ja kokemusta hakeva toisista naisista.
Kun, uusi kohde oli tiedossa, luonne muuttui vältteleväksi, vihainen ja humalassa piti kumppaniaan syyllisenä, oli silloin helppo purkaa vihaansa.

Jos exä palaisi takaisin, samat vanhat tottumukset alkaa tulemaan takaisin. Ihminen ei yksinkertaisesti muutu miksikään, vaikka kuinka vakuuttelis. Ehkä pari kk tai pari vuotta voi sujua, mutta samaa ympyrää alkaa menemään niinkuin ennenkin. Itse en koskaan jämähdä entiseen vaan uuden sivun olen aukaissut. Nyt on hyvä uus suhde, en vaihtais päivääkään pois.

Olen ex-miehelleni sanonut, että tapailen myös muita. Tämä tuntuu hänestä pahalta ja hän haluaisi, etten tapailisi. Toivoisi, että olisin rehellinen. Koen kuitenkin, että olen sinkku, en tilivelvollinen.

Olen ex-miehelleni sanonut, että tapailen myös muita. Tämä tuntuu hänestä pahalta ja hän haluaisi, etten tapailisi. Toivoisi, että olisin rehellinen. Koen kuitenkin, että olen sinkku, en tilivelvollinen.
Miten musta nyt tuntuu, että olet saanut eksäsi omistushalun heräämään uusilla seikkailuillasi ja ihastumisillasi. Ja jotenkin minusta tuntuu, että olet tehnyt sen tarkoituksella. Ja sellaiset pelit ei koskaa tule johtamaan aitoon ja onnelliseen lopputulokseen. Joten olen sitä mieltä, että irrota otteesi eksästä ja jatka elämääsi. Hän ei ole sinusta riittävän kiinnostunut - sait vain hänen omistushalunsa ja mustasukkaisuutensa heräämään peleilläsi. Ei ole hyvä jatkolähtökohta, ei!

Viimeksi muokattu:
Lopeta yhteydenpito ex-mieheesi.
Hän on todellakin vain huomannut kodinhoitajan puuttumisen ja nyt tuo kodinhoitaja on kenties seksisuhteessa jonkun toisen miehen kanssa. Ihan siis mustasukkaisuus nostaa päätään.

Mies voi luvat mitä tahansa. Pitää sen tosiaan 2 kk tai korkeintaan 2 vuotta. Jos olisit niin tyhmä, että alkaisit uudelleen seurustella ex-miehesi kanssa, niin ainakin tuo 2 vuotta kannattaa asiaa katsoa ihan kumpikin omasta asunnostaan.

Olet vuosi sitten eronnut miehestä, joten sinulla on täysi oikeus tavata ketä miehiä ja ihmisiä tahansa. Se ei kuulu sinun ex-miehellesi.

En tiedä, mikä tuo vanhempi mies on. Todennäköisesti joku, jolla sinä olet yrittänyt paikata omaa yksinäisyyttäsi.

Suosittelen, että opettelet olemaan oikeasti yksin ja tapailet useampia miehiä. Valitse heistä se, jolla on kanssasi samanlaisia toiveita. Ex-miehelläsi ei ole.

Lopeta yhteydenpito ex-mieheesi.
Hän on todellakin vain huomannut kodinhoitajan puuttumisen ja nyt tuo kodinhoitaja on kenties seksisuhteessa jonkun toisen miehen kanssa. Ihan siis mustasukkaisuus nostaa päätään.

Mies voi luvat mitä tahansa. Pitää sen tosiaan 2 kk tai korkeintaan 2 vuotta. Jos olisit niin tyhmä, että alkaisit uudelleen seurustella ex-miehesi kanssa, niin ainakin tuo 2 vuotta kannattaa asiaa katsoa ihan kumpikin omasta asunnostaan.

Olet vuosi sitten eronnut miehestä, joten sinulla on täysi oikeus tavata ketä miehiä ja ihmisiä tahansa. Se ei kuulu sinun ex-miehellesi.

En tiedä, mikä tuo vanhempi mies on. Todennäköisesti joku, jolla sinä olet yrittänyt paikata omaa yksinäisyyttäsi.

Suosittelen, että opettelet olemaan oikeasti yksin ja tapailet useampia miehiä. Valitse heistä se, jolla on kanssasi samanlaisia toiveita. Ex-miehelläsi ei ole.
Pitääkö toistaa ? Eikö tämä sanoma tullut jo Wiltsujohannalta ?

Viimeksi muokattu:
Yksi vaihtoehto on, että muutatte yhteen. Katsot kuinka se sujuu. Muuten sulle jää ikuisesti mieleen, kuinka päästin tilaisuuden käyttämättä. Jos mies on muuttunut ja elää sinulle tai oikeesti on rakastunut sinuun. Tässä on paljon sellaista mistä ei voi tietää, miksi mies on muuttanut käyttäytymistään ja tullut ns. katumapäälle.

Yksi vaihtoehto on, että muutatte yhteen. Katsot kuinka se sujuu. Muuten sulle jää ikuisesti mieleen, kuinka päästin tilaisuuden käyttämättä. Jos mies on muuttunut ja elää sinulle tai oikeesti on rakastunut sinuun. Tässä on paljon sellaista mistä ei voi tietää, miksi mies on muuttanut käyttäytymistään ja tullut ns. katumapäälle.

ei ihminen pyasty tapojaan muuttamaan, se on luonteen vastaista sille, niinku näyttelemistä. Humalassa nousee esille taas vanhat jutut päähän. Todellinen luonne paljastuu. Tyhmää kokeilla.

Viimeksi muokattu:
Suhteessamme oli paljon hyvää, mutta viimeiset ajat yhdessä olivat hyvin raskaita. Mieheni työnsi minua pois luontaan ja räjähteli pienistäkin asioista. Humalassa hän saattoi kotona riehua. Tätä tapahtui onneksi vain harvoin. Minua hän ei ole koskaan uhannut. Mieheni on normaali mies, ei mitenkään päihdeongelmainen. Tiedostaa, että liikaa juodessaan voi mennä niin sanotusti yli. Minulle hän kertoo pystyvänsä lopettamaan satunnaisen kaljoittelun vaikka kokonaan, ettei minun tarvitse pelätä hänen humalaista käytöstään.

Anteeksi nyt, mutta minusta ei mies ole ollenkaan normaali, jos
1) riehuu humalassa
2) juo liikaa ja "voi mennä niin sanotusti yli"
3) sinä pelkäät hänen humalaista käytöstään

Minä pidän omaa miestäni normaalina. Hän ei ole koskaan humalassa vaan osaa käyttää alkoholia ns. sivistyneesti. Hän ei koskaan riehu eikä minun ole ikipäivinä tarvinnut pelätä häntä tai hänen käytöstään. Eikä hän ole koskaan työntänyt minua pois luotaan.

Vanha suola janottaa, juu, mutta ei uudelleen lämmitetty ole koskaan yhtä hyvä kuin tuore...

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille mielipiteestänne. Olen kovasti juuri tuota miettinyt, että suhteesemme liittyi pelkoa, joka ei ole koskaan hyvä asia. Tahallani en ole ex-miestäni mustasukkaiseksi yrittänyt tehdä. Olen enemmänkin pyrkinyt salaamaan suhdettani uuteen mieheen. Tosin tiedän, ettei tämä uusi mies ole mikään elämäni rakkaus, ehkä juuri niin kuin sanottua kaipaan läheisyyttä ja hyväksyntää.
Ajatus siitä, ett' ex mieheni tulee käymään luonani aiheuttaa minussa ahdistusta. En halua häntä lähelleni. Kuitenkin lopullinen luopuminenkin tekee kipeää. Tiedän kuitenkin, että ratkaisu on nyt tehtävä.

Kiitos kaikille mielipiteestänne. Olen kovasti juuri tuota miettinyt, että suhteesemme liittyi pelkoa, joka ei ole koskaan hyvä asia. Tahallani en ole ex-miestäni mustasukkaiseksi yrittänyt tehdä. Olen enemmänkin pyrkinyt salaamaan suhdettani uuteen mieheen. Tosin tiedän, ettei tämä uusi mies ole mikään elämäni rakkaus, ehkä juuri niin kuin sanottua kaipaan läheisyyttä ja hyväksyntää.
Ajatus siitä, ett' ex mieheni tulee käymään luonani aiheuttaa minussa ahdistusta. En halua häntä lähelleni. Kuitenkin lopullinen luopuminenkin tekee kipeää. Tiedän kuitenkin, että ratkaisu on nyt tehtävä.

Tässäpä toit esiin seikat, jotka helpottavat ratkaisua. Onko edes mahdollista noilla eväillä jatkaa?

Viimeksi muokattu:
Juurikin niin, tuskin on järkeä jatkaa. Mieli vaan tekee tepposia ja pelkään, että minusta tulee yksinäinen, onneton, lapseton. Ja ex-mieheni saa hyvän elämän ja minä ole ikuisesti siitä katkera. Hölmöä edes ajatella näin.

Yhteistyössä