raskaana oleva kumppanini ei tahdo seksiä

  • Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti
mies
Mistähän mahtaa johtua että raskaana oleva kumppanini ei tahdo seksiä. Ennen kun hän tuli raskaaksi seksi maistui usein mutta nyt sitä ei ole ollenkaan. Olen kyllä yrittänyt mutta ei onnistu. Hän vain sanoo että katsotaan sitten 9 kuukauden päästä. Alkaa niinkö olla itsellä sellaiset halut että tuli jo yritettyä päästä vieraisiin ei tosin vielä ainakaan onnistunut.
 
Hormonien kepposet
Naisen hormonitoiminta muuttuu radikaalisti raskauden aikana. Jotkut se tekee entistä halukkaammaksi, paitsi, jos hormonimyrsky tekee pahoinvoivaksi, mutta joiltakuilta se valitettavasti vie halut tyystin.
Olen joskus jutellut tällaisen onnettoman isän kanssa. Hänen vaimollaan kävi samoin kuin teilläkin. Tilanne on normaali, mutta kiusallinen! Äitiä ei voi lääkitä, mutta miestä voi, jos on oikein tiukka paikka - siis viedä halut tilapäisesti sinultakin vähemmäksi. Tietysti on olemassa vanha konsti, hoitaa asia omakätisesti. Vieraisiin ei todellakaan kannata lähteä, siinä voi särkyä kaikki, mitä teillä on ja enemmänkin. Moni (typerä) mies mokaa sellaisella pahasti!

Perheen perustamiseen liittyy muutoinkin hyvin paljon muutoksia. Lapset muuttavat koko paletin ihan eri tärkeysjärjestykseen pysyvästi. Jos niin ei kävisi, kuolisimme sukupuuttoon. Lasten tekoon tarvitaan voimakasta viettiä molemmilta, mutta hedelmöittymisen jälkeen naisen hormonitoiminnan päätehtävä on suojella ja varmistaa sikiö terve kehitys. Miehen tehtävä on varmistaa perillisen kehitys suojelemalla äitiä.

Vaimosi tykkää varmasti siitä, jotta hellitte ja halailette, vaikka itse akti ei nyt häntä haluta. Tätä se vanhemmuus on aika pitkälle - omien tarpeiden lykkäämistä. Tulet huomaamaan, jotta tilalle tulee hyvin paljon sellaista rakkautta ja tunnetta, joka kyllä ylittää kaiken muun.
 
Kuule "mies"
Mistähän mahtaa johtua että raskaana oleva kumppanini ei tahdo seksiä. Ennen kun hän tuli raskaaksi seksi maistui usein mutta nyt sitä ei ole ollenkaan. Olen kyllä yrittänyt mutta ei onnistu. Hän vain sanoo että katsotaan sitten 9 kuukauden päästä. Alkaa niinkö olla itsellä sellaiset halut että tuli jo yritettyä päästä vieraisiin ei tosin vielä ainakaan onnistunut.

Keskenkasvuinen kakara sinä olet, jos heti pitää päästä vieraisiin, jos vaimo ei tällä hetkellä syystä tai toisesta halua seksiä.

Aikuinen mies ottaisi syliin, halaisi ja hellittelisi ja yrittäisi juttelemalla selvittää, seksilukon auki. Ehkä vaimosi pelkää vauvan vahingoittuvan? Ehkä hänellä on pahoinvointia, ehkä hän kokee itsensä rumaksi ja lihavaksi raskaana ollessaan? Syitä voi olla monia, mutta tiedä se, että vierisiin menemällä asiat eivät ratkea, päinvastoin. Maailmaan saattaa tulla lapsi, jolle pääset vain etäisäksi.

Ja jos tilanne on se, että seksi ei vaimoasi kiinnosta koko raskausaikana, hoitele homma itse, onhan sinulla kai kaksi tervettä kättä?
 
Viimeksi muokattu:
Mies ja nainen
Raskaana oleva nainen on äiti sanan varsinaisessa merkityksessä ja hän on siinä samalla valitettavasti hukannut naiseutensa sekä seksuaalisuutensa. Nyt tarvittaisiin äidille hieman piristystä ja "irtiottoa" raskaana olemisesta sekä äiti-roolista.
Parisuhde ja vanhemmuus tarvitsee ehdottomasti sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa.
Valitettavan moni nainen kokee raskaana olevansa vähemmän haluttava tai seksikäs.
Ilmeen raikastus esim kampaaja, uusi vaate, yhdessä illanvietto ulkona, naisen mahdollisuus tehdä jotain sellaista mistä hän piti ennen äitiyttään tai jotain mikä selkeästi on jotain muuta kuin elämä sen raskauden ympärillä.
Istukaa vuoteelle tai lattialle kasvotusten, katsokaa toisianne silmiin ja silitelkää. Katsekontaktin säilyttäminen on erittäin tärkeää, rentoutukaa.
 
Oisit miettinyt ennenkuin
No heh,heh - onnea vaan valitsemallanne tiellä. Totuttaudu ajatukseen että seksielämänne todennäköisesti "oli nyt siinä"! Hormonit valitettavasti ohjaavat naista niin paljon että hänen ei enää tee mieli.
Sitten kun teillä on se ihana piltti niin se vie kaiken huomion niin ettei vaimolla sittenkään enää tule olemaan aikaa sinulle :)
 
Ei autoa ajeta illman
Eipä näissä vauvan haluamisjutuissa yleensä mies ole pääroolissa ja haluamassa. Kyllä se on useammin se nainen, joka ensin haluaa leikkiä hääleikkiä ja sitten sen ihanan raskauden ja vauvan.
Ja eipä aikaakaan kun sama nainen, nyt äiti on vinkumassa täällä palstoilla unettomuudesta, väsymyksestä, yksinäisyydestä, masennuksesta, miehen osallistumattomuudesta milloin mihinkin, kropan repsahtamisesta... eihän sen tällaista pitänyt olla.
Nuorille tulisi olla koulutusjakso, josta "lapsenteko/kasvatus/vastuu/vanhemmuuskortti", jonka jokainen nuori suorittaisi pakollisena.
 
Bossi
Älä turhaan vonkaa. Siitä tulee vain paha mieli molemmille.

Tarkasta Sihteeriopisto.net-sivustolta paikkakuntasi hupakkotarjonta. Valitse sopiva sihteeri, soita ja pistäydy panemassa! So simple!

Muista kirjoittaa rapsa reissustasi SO:n keskustelupalstalle, niin saamme tietää, mitkä olivat vaikutelmat ;))
 
ainokainen
Tuohon haluamattomuuteen on todennäköisesti ihan fyysiset syyt. Ensinnäkin hormonit, limakalvojen kuivuus joka voi olla helvetillistä joillakin raskauden aikana, sekä peräpukamat jotka voivat pahimmillaan olla todella kivuliaat. Lisäksi jotkut äidit masentuvat raskaana ollessaan, siinä mielentilassa ei seksi kiinnosta. Jos raskaus on vasta alussa, myös pahoinvointi voi näytellä jotain roolia asiassa. Tilanne voi muuttua raskauden keskivaiheilla.
 
kai tiesit
Mistähän mahtaa johtua että raskaana oleva kumppanini ei tahdo seksiä. Ennen kun hän tuli raskaaksi seksi maistui usein mutta nyt sitä ei ole ollenkaan. Olen kyllä yrittänyt mutta ei onnistu. Hän vain sanoo että katsotaan sitten 9 kuukauden päästä. Alkaa niinkö olla itsellä sellaiset halut että tuli jo yritettyä päästä vieraisiin ei tosin vielä ainakaan onnistunut.
Kai nyt olit varautunut siihen ainakin, että lapsen jälkeen ei ehkä naiselle seksi maistu piiitkään aikaan. Raskaudesta palautuminen ottaa aikansa, lapsenhoito väsyttää jne. Nyt sinun kohdalla tämä seksittömyys alkoi vain hieman tavallista aiemmin. Mutta jos isäksi haluaa niin kai tajuaa tähän varautua ja on valmis vaihtamaan sen seksin lapsen hoitamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
kurppa
Ei mullakaan tehny mieli, mutta annoin ukolleni kuitenkin, koska muuten se saattais suuttua tai lähteä vieraisiin. Eihän tuo sessio kauaa kestänyt, kun kerroin, että sattuu hiukan ja pitää olla varovainen. Pari kertaa kuussa annoin.
 
nainen koko ajan
Haluaminen ja haluamattomuus on yksilöllistä.
Mun seksihaluja raskaus ei vienyt, asentoja piti vähän miettiä uudestaan.
Synnytyksen jälkeen kolmen viikon päästä olin jo ajokunnossa.
Jotkut naiset haluavat siltä mieheltä vain sen lapsen ja sen jälkeen mies
on tehtävänsä tehnyt. Oma kroppa ja seksuaalisuus on hakusessa.

Olen myös kuullut miehistä, jotka eivät halunneet raskaana olevaan naistaan.
Joku äitiin liittyvä ongelma heilläkin.
 
Sivullinen
Kai se raskaana olevan paneminen mietityttää, vanhingoittaako vauvaa. Toisaalta aika perverssiltäkin kuulostaa. Työntää mulkkua sisään kun se lapsen pää on muutamien senttien päästä mulkusta. Miksei ihmisillä saa olla ajatuksia ilman että leimataan äitisyndroomaiseksi.
 
raskaanaoloonperseestä
Olen raskaana ja en ole halunnut seksiä siitä lähtien kun mahani alkoi näkyä. Ja ekan kolmanneksen aikana ei juurikaan tehnyt mieli seksiä (varmaan hormoneitten takia??) vaikka maha ei vielä edes näkynyt kunnolla.
Tunnen itseni rumaksi ja läskiksi,joten en pysty nauttimaan seksistä kun kokoajan olo että olen epäseksikäs.. :(( onneksi tämä loppuu pian. rv 39+4
 
kevätvauva
Taitaa olla yleistä. Minäkään en ole halunnut seksiä koko raskauden aikana. Aluksi oli jatkuva pahoinvointi ja väsymys, sen jälkeen aloi närästää ja vatsa painaa. Limakalvot on kuivat ja liukuvoiteen kanssa tulee vaan kirvelyä jälkikäteen. Mieli on myös erilainen, vakavampi ja haikea, ei sellainen kevyen leikkisä kuten ennen. Jos on paljon hellyyttä ja läheisyyttä, saatan henkisesti haluta vähän seksiäkin, silloin olen suostunut siihen kunhan ei kestä kauan sillä pian alkaa sattua. Mies on onneksi ymmärtäväinen eikä aseta omia tarpeitaan yhteisen projektimme, vauvan edelle.
 

Yhteistyössä