Mies ahdistuu työstäni sairaanhoitajana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitsu37
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitsu37

Vieras
Heippa!

Onko kellään muulla vastaavanlaisia ongelmia? Olemme miesystäväni kanssa seurustelleet vuoden verran ja hän koko tämän ajan tiennyt että valmistun pian sairaanhoitajaksi ja siis valmistuinkin juuri. Alku seurustelu meni hyvin, mitä mulla nyt otti hieman aikaa antaa tunteiden viedä. Sitten viime syksynä kun aloitin harkan leikkurissa yllätti mies minut eräänä päivänä kertomalla kuinka suuresti häntä ahdistaa minun työni ja se että joudun olemaan tekemissä ihmisten intiimialueiden kanssa. Hän oli nukkunutkin asian vuoksi huonosti. Asia tuli minulle aivan yllätyksenä, en olisi voinut edes kuvitella asian olevan jollekin niin vaikea. Keskustelimme asiasta ja luulin mieheni päässeen asiata yli, no kunnes aloitin harjoittelun toisella osastolla alkoi mieheni jälleen ahdistumaan ja talvi olikin raskasta aikaa. Nyt siis valmistuin ja aloitin työt kirurgisella vuodeosastolla, mieheni luki perehdytys papereitani ja sai varsinaisen hepulin kun eräässä kohdassa luki, että tarkistetaan mahdolliset kestokatetrit. Hän oli aivan suunniltaan henkisesti siitä että katselisin toisten miesten varustuksia töissä ja häntä ei haluttaisi tuoda omiaan sen jälkeen vertailtavaksi. Koitin selittää etttä tuolla osastolla en ole itse mitään katetreja nähnyt ja että se on vain yksi osa työtäni, varsin pieni osa. Muuten elämämme on malillaan, emme asu vielä yhdessä, mutta ilman tätä ongelmaa olisimme oikeassa unelmasuhteessa. Osaako kukaan neuvoa mitä tehdä? Vai voinko tehdä mitään? Ja onko kukaan kokenut mitään samanlaista?

Heippa!

Onko kellään muulla vastaavanlaisia ongelmia? Olemme miesystäväni kanssa seurustelleet vuoden verran ja hän koko tämän ajan tiennyt että valmistun pian sairaanhoitajaksi ja siis valmistuinkin juuri. Alku seurustelu meni hyvin, mitä mulla nyt otti hieman aikaa antaa tunteiden viedä. Sitten viime syksynä kun aloitin harkan leikkurissa yllätti mies minut eräänä päivänä kertomalla kuinka suuresti häntä ahdistaa minun työni ja se että joudun olemaan tekemissä ihmisten intiimialueiden kanssa. Hän oli nukkunutkin asian vuoksi huonosti. Asia tuli minulle aivan yllätyksenä, en olisi voinut edes kuvitella asian olevan jollekin niin vaikea. Keskustelimme asiasta ja luulin mieheni päässeen asiata yli, no kunnes aloitin harjoittelun toisella osastolla alkoi mieheni jälleen ahdistumaan ja talvi olikin raskasta aikaa. Nyt siis valmistuin ja aloitin työt kirurgisella vuodeosastolla, mieheni luki perehdytys papereitani ja sai varsinaisen hepulin kun eräässä kohdassa luki, että tarkistetaan mahdolliset kestokatetrit. Hän oli aivan suunniltaan henkisesti siitä että katselisin toisten miesten varustuksia töissä ja häntä ei haluttaisi tuoda omiaan sen jälkeen vertailtavaksi. Koitin selittää etttä tuolla osastolla en ole itse mitään katetreja nähnyt ja että se on vain yksi osa työtäni, varsin pieni osa. Muuten elämämme on malillaan, emme asu vielä yhdessä, mutta ilman tätä ongelmaa olisimme oikeassa unelmasuhteessa. Osaako kukaan neuvoa mitä tehdä? Vai voinko tehdä mitään? Ja onko kukaan kokenut mitään samanlaista?
oon aina ajatellut että kaikki hoitsut on narsisteja. et poikkea joukosta.

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Hoida itsellesi aikuinen, täysjärkinen miesystävä. Unelmasuhteessa et ole millään tavalla. Se miesystäväsi on kuvottava ja tarvitsee ammattiapua. Voi elämä.

Viimeksi muokattu:
Koululaisten ammatinvalinnanohjaajalta kuulin tänään, että hoitajaksi opiskelemaan pääsee nykyään niin helposti, että sinne hakeutuu ne, jotka eivät minnekään muualle pääse.

Todistit, aloittajahoitsu, tämän todeksi.

Mies tarvitsee psykiatrista apua.

En kyllä olisi miehen kanssa, joka ei ymmärtäisi työtäni.

Ei riitä se, että nykyisellä osastollasi ei ole hirveästi katetreja. Tosin ihmettelen, jos ei ole. Ne ovat leikkausten yhteydessä yleisiä väliaikaisina. Jos naishoitaja joutuu kotona tilille, joka ainoasta miespotilaasta ja suhteen laadusta, niin eihän siitä yhteiselosta mitään tule.

Taitaa miesystäväsi olla täysin pervo.

Joillakin vastaajilla ei näy olevan minkäänlaista käsitystä hoitajien työstä. Muutenkin, oli kysymys mistä ammatista tai asiata tahansa, niin ei juuri kannata päätään aukoa, jos ei ole kuin kuulo tai mutu tietoa.

Kaitpa olet kertonut myös muista toimenkuvaan liitttyvistä tehtävistä, kuten oksennuksen. ulosteen, veren ym. eritteiden siivoamisesta, kierrosta komean, nuoren mieslääkarin kanssa, alastoman miespotilaan suihkuttamisesta, huumepotilaiden väkivallan uhkasta, huumeiksi luokiteltavien lääkkeiden jakamisesta, märkivien haavojen hoidosta, elvytyksista ja ruumiiden pesemisesta ja vainajien laitosta puhumattakaan hauskoista kahvihetkistä mukavien työkavereiden kanssa....
tässä nyt joitakin esimerkkejä tuli mieleen.
Mies taitaa olla mustasukkaista lajia, yleensä tuo tauti ei parane, taitaa useimmiten käydä päinvastoin. Harkitse siis tarkaan tulevaisuutta tämän miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tosielämää;11637480:
Kaitpa olet kertonut myös muista toimenkuvaan liitttyvistä tehtävistä, kuten oksennuksen. ulosteen, veren ym. eritteiden siivoamisesta, kierrosta komean, nuoren mieslääkarin kanssa, alastoman miespotilaan suihkuttamisesta, huumepotilaiden väkivallan uhkasta, huumeiksi luokiteltavien lääkkeiden jakamisesta, märkivien haavojen hoidosta, elvytyksista ja ruumiiden pesemisesta ja vainajien laitosta puhumattakaan hauskoista kahvihetkistä mukavien työkavereiden kanssa....
tässä nyt joitakin esimerkkejä tuli mieleen.
Mies taitaa olla mustasukkaista lajia, yleensä tuo tauti ei parane, taitaa useimmiten käydä päinvastoin. Harkitse siis tarkaan tulevaisuutta tämän miehen kanssa.
Eipä tuosta tule muuta mieleen kuin: Eikö sairaanhoitajille opeteta oikeinkirjoitusta?

Mitäs ukkos tekee ite vai onko työtön mutiainen? Ne on sairaalloisen mustasukkaisia. Ukkos teeskentelee sairasta, että vaihtaisit ammattia,k un on niin mustasukkainen.

Olet tehnyt vikavalinnan. Normaalijärjellä varustettu ihminen ei noin reagoi. Itse jättäisin kuin nalli kalliolle, mutta parempi ois pikkuhiljaa hivuttautua eroon, ettei se ala vainoamaan.

voi soveltaa ammattiin kuin ammattiin. No ehkä ei olla intiimialueiden kanssa tekemisissä mutta muuten niin, että pervolla riittää miettimistä.
Miehelläsi on paha ongelma itsetuntonsa kanssa.

Äkkiä karkuun tyttö! Olin nuorena tyttönä kahvilassa töissä opiskelujen ohella missä kävi pääosin lähimyymälöiden miesmyyjät kahvilla ja sekös teki silloisen (ensimmäisen) poikaystäväni mustasukkaiseksi. Alkuun koko tilanne, mustasukkaisuus ja huulenheitto huvitti, pikku hiljaa alkoi jo pelottamaan yölliset uhkailut ja työn lopettamisen versus vai otatko nyrkistä ja lopulta tuli nyrkistä,
eli ei tule tilanteesi helpottumaan. Olet löytänyt vaarallisen miehen!

No onpa tullut ikävän asiattomia vastauksia.

Kuulostaa kurjalta tilanteelta! Miehesi vaikuttaa epävarmalta ja mustasukkaiselta. Minun mielestäni ongelman ydin on juuri tämä: miehesi epävarmuus. Ei niinkään sinun työsi. Siksi kannattaisi varmaan yrittää käydä hänen kanssaan keskustelua juuri epävarmuudesta. Onko hänellä ikäviä kokemuksia, jotka synnyttävät sen?
Mustasukkaiseen peliin ei kannata kuitenkaan mennä mukaan. Voit sanoa, että työssäsi ei ole mitään seksuaalista, mutta älä lähde liikaa keskustelemaan aiheesta. Mies voi vain antaa sen ruokkia mielikuvitustaan. Voit myös suoraan sanoa, että sinun alavalintasi on sinun asiasi. Se ei yksinkertaisesti kuuluu miehellesi, vaikka onkin ikävää, että hänestä tuntuu pahalta. Jos suhde on kerran hyvä, tuollaisessa tilanteessa voisi olla myös hyvä käydä vaikka kertaalleen juttelemassa pariterapeutille. Tai sitten miehesi voisi hakea apua yksin.

Heippa!

Viimeksi muokattu:
Ja kun pitkän rupeaman jälkeen mies joten kuten sulattaa työsi, sen olemuksen. Niin hän keksii jonkun toisen asian joka alkaa kaivertamaan hänen mieltään, ihan vaan koska on luonteeltaan mustasukkainen, syystä tai toisesta. Hankalaa tulee olemaan, hankalaa.

Samaa mieltä kuin mieskin. Taidamme olla nähneet vastaavia tapauksia tai jopa kokeneet sellaista itsekin. Minä ainakin olen joutunut tutustumaan asiaan molemmilla tavoilla.
Jos pää on vinossa, eivät vakuuttelut ja tosiasiat sitä paranna.

Teet todella viisaan päätöksen itsesi hyväksi, jos irtaannut suhteesta.

Yhteistyössä