Saako naisystävä pynttäytyä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meikkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meikkailija

Vieras
Lukeeko tätä palstaa miehet? Mitä ootte mieltä, saako seurustelusuhteessa tai avioliitossa nainen meikata, laittaa hiuksiaan, ns. "tälläytyä" päivittäin? Vai häh?

Olen aiemmissa suhteissani monesti kuullut sitä että älä nyt jaksa asua siellä kylppärissä ja onpas sulla meikkiä ja oletkos juhliin lähdössä jne. tyylistä kommenttia. Olen AINA tykännyt laittautua, en pidä mitään sotamaalia päällä vaan tyylikästä ja hillittyä (etenkin silmä-)meikkiä, kiharran ja laitan mielelläni pitkiä hiuksiani... Ja suihkun jälkeen tykkään käyttää koko kropalle ihania kosteusvoiteita jne.. :) Eikä tähän kaikkeen edes mene välttämättä mahdottomasti aikaa. Silti sitä on jotenkin katsottu pahalla. Olen luonnostanikin nätti mutta pidän meikkaamisesta ja teen sen kaiken mieluusti itseäni (ja muita) varten, siitä tulee itselle hyvä olo.

Saan muiltakin miehiltä paljon katseita, tällä hetkellä olen parisuhteessa aivan ihanan miehen kanssa joka tykkää siitä että näytän hyvältä ja laittaudunkin. :) Minua on vaan aina ihmetyttänyt tämä tyyli, että jos meikkaat/laitat hiuksesi/käytät vaikka korkokenkiä, kommentoidaan nyreänä että oletko menossa juhliin tai "kylläpä sitä nyt ollaan hienona" jne :D Mitä ihmettä? Muualla se on aivan normaalia, paitsi näköjään Suomessa! Saati sitten kun ollaan parisuhteessa, peilin edessä ei ilmeisesti saisi viettää aikaa? :D

Onko teillä vain yksi kylppäri, jonka vallotat koko aamuksi? Tai kenties olet tavannut mustasukkaisia miehiä, jotka pelkäävät, että kaunistaudut paremman toivossa. Sitä paitsi moni kanssasisaresi joutuu olemaan edustavan näköinen työssään, joten huoliteltu ulkonäkö on välttämättömyys. Eli ei tuota voi edes miesten enemmistöön yleistää.

Totta kai laitan itseäni ja pidän huolta kunnostani. Olen rouvas-ihminen ollut jo 20v :)

Ei tulisi mieleenkään esiintyä kuin seinästä revittynä. Eikä mieheni ollenkaan pidä pahana sitä että meikkaan, käyn kampaajalla säännöllisesti, hoidan kuntoani ja pyrin pitämään linjat kurissa ja katson mitä syön sillä ihminen on sitä mitä hän syö.

Kuulun kyllä ystäväpiirissäni vähemmistöön ja joskus saan hyvän tai pahantahtoisia hymähtelyjä kun olen tällainen "miranol-mainos". Monellahan suominaisella ainoa meikki on vanha kivipuuteri, ripsari ja väritön huulikiilto ja niitäkin käytetään vain suurimpien juhlien eteen tullessa. Eli ap, sen rinnalla me taidamme olla melkoisia "joulukuuseja" mutta ollaan sitten :D En halua olla tapettiin hukkuva harmaavarpunen, nimittäin omat värit on niin haaleat että niissä ei ole paljoa kehumista. Onneksi on meikit keksitty!

Olen aiemmissa suhteissani monesti kuullut sitä että älä nyt jaksa asua siellä kylppärissä ja onpas sulla meikkiä ja oletkos juhliin lähdössä jne. tyylistä kommenttia. Olen AINA tykännyt laittautua, en pidä mitään sotamaalia päällä vaan tyylikästä ja hillittyä (etenkin silmä-)meikkiä, kiharran ja laitan mielelläni pitkiä hiuksiani...

Omalle ulkonäölle tulee sokeaksi. Kun olet monesti kuullut, että "onpas sulla meikkiä" tyylisiä kommentteja, niin luultavasti sinulla on melkoinen pakkelikerros. Siis muiden mielestä. Käypäs jonkun tyylikonsultin juttusilla, hän voi opastaa sinut kultaiselle keskitielle.

Mulla on työkaverina nuori nainen, joka on aina todella näyttävän näköinen meikkeineen, ripsipidennyksineen ja kampauksineen. Tyyli ei muutu arkena eikä juhlana. Voisin kuvitella, että hän on erittäin kaunis myös maltillisemmassa meikissä.

Pääasia kuitenkin on, että itse viihtyy lookissaan. Tv:ssä tulee i-bod (?) niminen muuntumisleikki. Siinä on todella överiksi menneitä tapauksia joita sitten stailataan luonnollisempaan suuntaan. Muutaman kerran muuntumisen nähneenä, täytyy sanoa, että kaikki muuntumiset ovat olleet loistavia. Myös muuttujien mielestä ja heidät arvostelleiden miesten mielestä. Kuten alussa totesin -omalle ulkonäölleen tulee sokeaksi.

Viimeksi muokattu:
Hassu kysymys, "saako" nainen tehdä jotain. Ei kai se mies näin vuonna 2012 komenna naista meikkaamaan tai olemaan meikkaamatta, vaikka ehkä näitäkin vielä löytyy. En itse ole törmännyt mutta yksi tuttava kertoi parista jossa mies käski aamulla ensimmäisenä naista meikkaamaan koska hän oli kuulemma muuten niin ruma... Että niinkin päin voi olla, tosin en itse tuollaisessa parisuhteessa pysyisi hetkeäkään. Niin tai näin, jos mies tai nainen parisuhteessa alkaa sanelemaan mitä toinen saa tai ei saa tehdä suosittelisin sitä toista osapuolta lähtemään suhteesta heti.

Oma mieheni tykkää mieluiten minusta meikittä, mutta itse tykkään ehostaa jonkun verran päivittäin töihin. Viikonloppuisin jos ei ole mitään erityistä menoa olen meikittä. Ja ihan itse päätän "saanko" meikata vai enkö :D

Hassu kysymys, "saako" nainen tehdä jotain. Ei kai se mies näin vuonna 2012 komenna naista meikkaamaan tai olemaan meikkaamatta, vaikka ehkä näitäkin vielä löytyy. En itse ole törmännyt mutta yksi tuttava kertoi parista jossa mies käski aamulla ensimmäisenä naista meikkaamaan koska hän oli kuulemma muuten niin ruma... Että niinkin päin voi olla, tosin en itse tuollaisessa parisuhteessa pysyisi hetkeäkään. Niin tai näin, jos mies tai nainen parisuhteessa alkaa sanelemaan mitä toinen saa tai ei saa tehdä suosittelisin sitä toista osapuolta lähtemään suhteesta heti.

Oma mieheni tykkää mieluiten minusta meikittä, mutta itse tykkään ehostaa jonkun verran päivittäin töihin. Viikonloppuisin jos ei ole mitään erityistä menoa olen meikittä. Ja ihan itse päätän "saanko" meikata vai enkö :D

Minä en laita ylle polven hametta päälleni viihteelle jos menen ilman mieheni seuraa. Mieheni toivomus jota olen toteuttanut. Ei halua että vieraat miehet tuijottavat sääriäni. Mieheni on minusta sen verran mustis ja se on mielestäni ihanaa. Kaikilla 30 v täyttäneillä ei ole näin kauniita sääriä kuin mulla.

Toisaalta kyllä käyn uimahallissa ja kuntosalilla ja siellä näkyy enempi paljasta pintaa koska mulla on sortsit eikä tietenkään sukkiksia, mutta se on jotenkin niin epäseksikäs ympäristö että ei siellä juuri ehdotuksia tule.

Viimeksi muokattu:
Ai että on mustasukkaisuus ihanaa...? Onneksi minä elän tasa-arvoisessa parisuhteessa, missä kumpikaan ei komentele toista vaan päinvastoin kannustaa näyttämään itsestään parhaat puolet sekä pukeutumisen että muun olemuksen suhteen.

Laittautumisesta.
Mustasukkaisuudesta.

Meikkasin kunnolla viimeksi noin kuukausi sitten (ja pukeuduin näyttävästi) ystäväpiirimme yhteisiin teemabileisiin. Kikarsin pitkät hiukseni pään päälle keoksi ja maalasin silmätkin kunnolla. Jopa sellaiset ripsienpidennyksetkin hankin.

Sanoin miehelleni ennen lähtöämme, että enks nyt ooki kaunis. Mieheni vastasi, että olet aina kaunis. (Tulkitsin tämän, että olen kauniimpi mieheni silmissä ilman tuota yletöntä laittautumista).

Viime lauantaina sitten taas päätin ex-tempore saunan jälkeen lähteä paikalliseen, koska aikuiset poikani olivat siellä. Ajattelin käydä juttelemassa ja tarjoamassa heille yhdet ja laulamassa muutaman biisin. Käytin valmistautumiseen yöpaidasta baarikuntoon enintään 10 minsaa. Mieheni työskenteli alakerran pajassa ja kävin nopeasti sanomassa, että lähden käymään tossa paikallisessa. Mulla oli farkut, saapikkaat ja jenkkilippupaita - eli ihan normit arkivaatteet. Mieheni katsoi minua päästä jalkoihin ja sanoi, että olet sitten ajatellut iskeä kaikki paikalliset miehet tänään...

Tarkennuksena vielä, että mieheni ei ole mustasukkainen eikä pelkää mitään. Antaa mun touhuta omiani niin paljon kuin minua vaan huvittaa.

Yhteistyössä