olen 19w tyttö enkä ole koskaan ollut miehen kanssa, mutta kuitenkin vuosia tyydyttänyt itseäni. rupesin tässä joku aika sitten miettimään pillun väljyyttä/tiukkuutta, ja huomasin samalla, että juuri tuosta emättimen tyvestä varsinkin kun lihaksilla puristaa, on todella tiukkaa. Kuitenkin kun sormilla koittaa, sieltä syvemmältä on todella löysä. Vaikka jännittäisin lihaksia, vain tyveen tulee kireää eikä syvemmällä huomaa juuri mitään. mitähän ihmettä? olen myös miettinyt harjoituskuulien ostamista, josko ne treenaisivat tuolta syvempääkin. en kuitenkaan usko että lihakset mahdottoman huonossa kunnossa kuitenkaan voisivat olla vaikka parantamisen varaa varmasti on!
Törmäsin kokemattomana poikana 70-luvulla Masters & Johnson´n tutkimusraporttiin (kirja vuodelta n. 1956, nimi ehkä): Ihmisen seksuaaliset reaktiot.
Kirja perustui vapaaehtoisilla koehenkilöillä tehtyihin kokeisiin ja mittauksiin. Siinä kuvailtiin mm. naisen emättimen toimintaa.
Kun nainen ei ole seksuaalisesti kiihottunut, emättimen seinämät koskettavat toisiaan myös syvemmältä ja se on vain hiukan kostea.
Kun nainen kiihottuu, emättimen sisäosa laajenee melko avaraksi putkeksi ja se kostuu liukkaaksi. Tavallisen kokoisen siittimen kärjellä ei voi tuntea kuin esim. emättimen yläosan ja yhden sivun.
Luultavasti kirjassa kerrottiin myös, että naisen orgasmin jälkeen emättimen sisäosan kudokset rentoutuvat ja silloin siittimellä voi tuntea emättimen sisäosaa laajemmin.
Lampaan teurastuksessa poikasena avustaneena, panin merkille, että emättimen sisäosa on suolen seinämän kaltaista ohutta kudosta, jota ei ymmärtääkseni voi tahdon alaisesti kovin paljon treenata.
2000-luvulla eräs nuorimies tiedusteli iltapäivälehden seksologilta, voiko naisesta päältä päin nähdä kenellä on tiukka "pillu". Kysyjä oli tavannut vain naisia, joiden emätin oli kuin "jukurttipurkki". Seksologi ei mielestäni osannut vastata esim., että nuorukainen oli tavannut vain normaaleja naisia, jotka olivat kiihottuneita ja halusivat nauttia seksistä ko. herran kanssa, ja heidän "pillunsa" toimi juuri niin hienosti kuin sen on tarkoitettu toimivan.
Oman suppeahkon vapaaehtoisjoukon kanssa kokemani seksi vastaa tarkasti em. kirjan kuvausta. Jonkun kahden tunnin tutun emätin on ollut kuivahko ja seinämät ovat tuntuneet siittimen eri sivuilta, mutta tunne ei ollut kovin kiihottava, kun on täytynyt varoa ettei vaurioita kummankaan herkkiä paikkoja. "Jukurttipurkkinaisten" kanssa on ollut sensijaan paljon hyviä hetkiä, tuntejakin. Läheskään kaikkien naisten orgasmi ei ole tuotettavissa yhdynnän avulla (ei vaikka yritin väsyttämällä, 8 t parilla tauolla). Mutta joskus naisen yhdyntäorgasmin jälkeen on emätin rentoutunut ja oma orgasmi on tullut nopeasti (olen hitaasti laukeava). Silläkin lienee oma merkityksensä, kun pyrkimyksenäni on ollut, että naiselle ensin, sitten on minun vuoro.