Onko mies perheen pää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikko L
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä väittämäsi naisesta onkin minulle ihan uutta.

"Miehelle kuuluvan paikan". Heh:)
Perheenpää on käsite niiltä ajoilta kun naisilla ei ollut missään vaiheessa omaa elämää ja mahdollisuutta itsenäistyä, vaan olivat kehdosta hautaan jonkun holhouksessa; isän, aviomiehen, veljen... tai kenen tahansa lähimmän sukulaismiehen ellei muuta ollut.

Tämä malli toki on vallalla laajalti. Viitsiikö edes mainita mitä tekevät "perheenpäät" - pelaavat noppaa puun varjossa kun naiset pyörittävät koko arjen viljelyksiä myöten. Pantavaksi täytyy tietysti naisen suostua kun perheenpää niin vaatii.[/QUOTE
Siitäkin olen kanssanne samaamieltä, että vanhoinaaikoina on toimittu väärin, koska miehillä ei ole alistamisoikeutta.

Silloin kun perhe toimii hyvin on tilanne yhtäkuin tasa-arvo.
Ei kai siinä mitään vikaa ole, kun molemmat toimivat perheen hyväksi.

Silloin, kun ongelmia tulee, niin on miehellä suurempi velvollisus huomata ongelmat ja yrittää korjata ne.
Mutta ei sekään pahitteeksi ole, jos nainen toimii samoin.

Silloin kun kaikki menee pieleen, niin syy on miehen, koska ei ole puuttunut asioihin riittävän alkuvaiheessa.

Viimeksi muokattu:
Tämä väittämäsi naisesta onkin minulle ihan uutta.

"Miehelle kuuluvan paikan". Heh:)
Perheenpää on käsite niiltä ajoilta kun naisilla ei ollut missään vaiheessa omaa elämää ja mahdollisuutta itsenäistyä, vaan olivat kehdosta hautaan jonkun holhouksessa; isän, aviomiehen, veljen... tai kenen tahansa lähimmän sukulaismiehen ellei muuta ollut.

Tämä malli toki on vallalla laajalti. Viitsiikö edes mainita mitä tekevät "perheenpäät" - pelaavat noppaa puun varjossa kun naiset pyörittävät koko arjen viljelyksiä myöten. Pantavaksi täytyy tietysti naisen suostua kun perheenpää niin vaatii.[/QUOTE

Siitäkin olen kanssanne samaamieltä, että vanhoinaaikoina on toimittu väärin, koska miehillä ei ole alistamisoikeutta.

Silloin kun perhe toimii hyvin on tilanne yhtäkuin tasa-arvo.
Ei kai siinä mitään vikaa ole, kun molemmat toimivat perheen hyväksi.

Silloin, kun ongelmia tulee, niin on miehellä suurempi velvollisus huomata ongelmat ja yrittää korjata ne.
Mutta ei sekään pahitteeksi ole, jos nainen toimii samoin.

Silloin kun kaikki menee pieleen, niin syy on miehen, koska ei ole puuttunut asioihin riittävän alkuvaiheessa.

Lainaus aiemmasta viestistäsi;
"No voin paljastaa yhden asian.

Ensin provosoin puheillani kumppania.
Senjälkeen on vara antaa asiassa reilusti periksi.
Vaimo tulee hyvälletuulelle päätöksestä.
Saan rakkautta osakseni, ja oloni tuntuu hyvälle.

Tämä oli vähän karrikoidusti sanottu."
Pelisilmää löytyy, täytyy myöntää;)
Tuota voisi kutsua myös manipuloinniksi, mutta toisaalta jos vaimolle aina vaan menee täydestä (tulee jujutetuksi hyvälle mielelle) niin ei sinua voi siitä moittia.
------------------------------------------------------------------------------
Ei ole toimittu väärin vain "vanhoina aikoina", vaan toimitaan edelleen, eli "perheenpää"-teoria ei ole yhtään sen tomintakelpoisempi tänä päivänä. Tai - ehkä tynnyrissä kasvatetut entisaikojen länsimaalaisetkin naiset sitä 'suojakseen' tarvitsivat kun eivät muusta tienneet? Tämän päivän naiselle riittää oma pää, myös siinä vaiheessa kun mahdollisesti pariutuu.

Minua yhä kiinnostaa tuo jaottelusi merkitys - "miehen velvollisuus jota naisella ei ole."
Samoin tämä; "syy on miehen, koska ei ole puuttunut asioihin riittävän alkuvaiheessa".

Sillä jos edellisten mukaan mennään, kaikista tasavertaisuuspuheista huolimatta tullaan taas alkupisteeseen ja todetaan nainen jollain tapaa hoksottimiltaan tai ongelmanratkaisukyvyiltään heikommaksi. Tasaveroinen kumppani jakaa yhteisen, myös vastuun, loppuun saakka.

Jos hetkeksi unohdetaan sukupuoliroolit, niin kyllä kypsä ihminen (kukaanhan ei ole täydellinen) kykenee kestämään pettymyksiä ja elämän eteentuomia katastrofeja. Suojelemme toisiamme ja itseämme sen verran kuin voimme, mutta ei vastuita ja syyllisyyksiä ole tarpeen jaotella sukupuolen mukaan.

Viimeksi muokattu:
Minua yhä kiinnostaa tuo jaottelusi merkitys - "miehen velvollisuus jota naisella ei ole."
Samoin tämä; "syy on miehen, koska ei ole puuttunut asioihin riittävän alkuvaiheessa".
En osaa tarkemmin selittää, kun en osaa Raamatuntekstiä ulkoa.
Sieltä se ajatus on kuitenkin lähtöisin.
Voin minä ne joskus etsiäkin, jos kiinnostaa kuulla.

Jotenkin se tekstin sanoma kertoo omasta parisuhteesta jotakin.

Viimeksi muokattu:
En osaa tarkemmin selittää, kun en osaa Raamatuntekstiä ulkoa.
Sieltä se ajatus on kuitenkin lähtöisin.
Voin minä ne joskus etsiäkin, jos kiinnostaa kuulla.

Jotenkin se tekstin sanoma kertoo omasta parisuhteesta jotakin.

Raamatunlauseita en sellaisenaan ota perusteluina millekään, koska useimmiten niitä toistetaan mantroina ymmärtämättä sisältöä. Toki niiden pohjalta voi analysoida ja pohdiskella.
Tässä välissä kävin poimimassa viimeiset karviaiset. Mieleeni kiteytyi ajatus että myös velvollisuus ja vastuu ovat aikuiselle ihmiselle kuuluvia oikeuksia. Oikeudet ja velvollisuudet eivät ole toistensa vastakohta. Näin ainakin itse koen.

Sinua tai elämänkatsomustasi henk.koht en osoittele - ja et varmaan niin ajattelekaan mutta mainitsen nyt kuitenkin. Olet jopa harvinaisen keskustelukykyinen ihminen näillä palstoilla ja kanssasi syntyy ihan mielenkiintoista juttua näkemyseroistakin huolimatta:)

Viimeksi muokattu:
Raamatunlauseita en sellaisenaan ota perusteluina millekään, koska useimmiten niitä toistetaan mantroina ymmärtämättä sisältöä. Toki niiden pohjalta voi analysoida ja pohdiskella.
Tässä välissä kävin poimimassa viimeiset karviaiset. Mieleeni kiteytyi ajatus että myös velvollisuus ja vastuu ovat aikuiselle ihmiselle kuuluvia oikeuksia. Oikeudet ja velvollisuudet eivät ole toistensa vastakohta. Näin ainakin itse koen.

Sinua tai elämänkatsomustasi henk.koht en osoittele - ja et varmaan niin ajattelekaan mutta mainitsen nyt kuitenkin. Olet jopa harvinaisen keskustelukykyinen ihminen näillä palstoilla ja kanssasi syntyy ihan mielenkiintoista juttua näkemyseroistakin huolimatta:)
Tuo edellinen edellinen viestini jäi vähän kesken, kun minä "perheenpää" jouduin luovuttamaan tietokoneen välillä vaimolle.

Samoin kiitokset teille keskusteluista.
Välillä onnistun löytämään keskustelukumppanin.
Olen nytkin saanut monta uutta näkökulmaa tämänkin ketjun aiheeseen.
Olen jopa sitämieltä, että tasavertaisuus puolisoidenkesken on se paras malli.

En edes ajattele milloinkaan, että minun mielipiteeni olisi se ainut oikea.
Jotenkin se on kiva lukea niitä vastakkaisia mielipiteitä, kun niistä yleensä opin jotakin, tai ainakin saan ajattelemisenaiheita.

Jatkoa edelliseen viestiini.
Meillä ainakin hämmästyttävän usein vaimo pyytää hoitamaan monia käytännönasioita.
Jos päätämme hankkia jotakin kotiin, niin hän odottaa minun hoitavan hankinnan vaikka olisikin itse mukana.
Eli selkeästi se viimeinen päätös jää minun tehtäväksi.
Siinä loppuvaiheessa kysyn, tuonko sinä haluat, kun hän vastaa myönteisesti, niin sanon myyjälle tämä me ostetaan.

Olen joskus testannutkin tuota toimintaa.
Enkä ole tehnyt noita edellämainuttuja kysymyksiä.
Silloin hänkään ei ole tehnyt ostopäätöstä.
Olemme lähtenyt pois kaupasta, ja sitten vasta hän on sanonut, että olisin mielelläni halunnut ostaa sen tuotteen.
Tuosta tulee mieleen, että hän haluaa niitä minun päätöksiä.

On paljon muitakin asioita joissa hän odottaa minun päätöksiä.

Noista tavoista olen vetänyt johtopäätöksen perheenpään tarpeellisuudesta.
Mutta en silti mitenkään halua alistaa häntä.
Silti koen olevamme tasavertaisia.

Viimeksi muokattu:

No teillä tuo perheenpää-asetelma varmasti toimiikin, samoin kuin kaikissa muissa parisuhteissa joissa jompikumpi haluaa pysyä peesaajana.

Raamattu käynee perusteluksi niille, jotka ko. opukseen uskovat.

Meidän kodissa puolestaan on kaksi tasa-arvoista aikuista, joilta onnistuu asioiden sopiminen keskustellen, eikä tarvitse kaivella parisuhdeohjeita parituhatta vuotta vanhasta satukirjasta. Silti ei ole tarvinnut riidellä 10 vuoteen.

Viimeksi muokattu:
Meidän kodissa puolestaan on kaksi tasa-arvoista aikuista, joilta onnistuu asioiden sopiminen keskustellen, eikä tarvitse kaivella parisuhdeohjeita parituhatta vuotta vanhasta satukirjasta. Silti ei ole tarvinnut riidellä 10 vuoteen.

Niin ja jos kysyt siltä fiksulta mieheltä, että tunnetko niin, että joudut myötäilemään tai kysytkö aina toisen mielipidettä päätöksiin, niin vastaus on: kyllä.

Ei "riidattomuus" ole kuin paras esimerkkin epätasapainoisesta ja alistavasta suhteesta. Mutta hyvä on kun se sinulle näin selviää:)

Viimeksi muokattu:
Niin ja jos kysyt siltä fiksulta mieheltä, että tunnetko niin, että joudut myötäilemään tai kysytkö aina toisen mielipidettä päätöksiin, niin vastaus on: kyllä.

Ei "riidattomuus" ole kuin paras esimerkkin epätasapainoisesta ja alistavasta suhteesta. Mutta hyvä on kun se sinulle näin selviää:)

Höpö höpö :) Riitoja ei tarvita, jos ihmisillä on edes vähän järkeä ja keskustelunhalua päässä. Olen ennenkin törmännyt tuohon väitteeseen, että riidattomassa suhteessa toinen olisi alistettu - ehkä joissain tapauksissa näin voi olla, mutta meillä kyllä kumpikin tuo oman kantansa esille. Mutta aika harvoin lopulta kummankaan tarvitsee "antaa periksi", koska olemme oikeasti hyvin samanluonteisia ja samoilla linjoilla isommissa, tärkeissä asioissa. Jos asia ei selviä keskustellen, se tuskin selviää riidellenkään.

Pikkuasiat taas eivät ole riitelemisen arvoisia :) Joidenkin mielestä tietysti jo eri mieltä oleminen on riitelyä, minun mielestäni taas riitelyä on se, että huudetaan ja raivotaan ja luisutaan itse asiasta henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, uhkaillaan erolla tai väkivallalla tms.

Miten te, jotka riitelette suuttuen, huutaen ja haukkuen? Onko teillä lopputulos silloin todellakin molempia tyydyttävä, vai voittaako se joka vaan huutaa kovempaa?

Viimeksi muokattu:
Höpö höpö :) Riitoja ei tarvita, jos ihmisillä on edes vähän järkeä ja keskustelunhalua päässä. Olen ennenkin törmännyt tuohon väitteeseen, että riidattomassa suhteessa toinen olisi alistettu - ehkä joissain tapauksissa näin voi olla, mutta meillä kyllä kumpikin tuo oman kantansa esille. Mutta aika harvoin lopulta kummankaan tarvitsee "antaa periksi", koska olemme oikeasti hyvin samanluonteisia ja samoilla linjoilla isommissa, tärkeissä asioissa. Jos asia ei selviä keskustellen, se tuskin selviää riidellenkään.

Pikkuasiat taas eivät ole riitelemisen arvoisia :) Joidenkin mielestä tietysti jo eri mieltä oleminen on riitelyä, minun mielestäni taas riitelyä on se, että huudetaan ja raivotaan ja luisutaan itse asiasta henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, uhkaillaan erolla tai väkivallalla tms.

Miten te, jotka riitelette suuttuen, huutaen ja haukkuen? Onko teillä lopputulos silloin todellakin molempia tyydyttävä, vai voittaako se joka vaan huutaa kovempaa?

Asiaa on jopa tutkittu, että päästämällä höyryjä pihalle, sillä on suotuisa vaikutus sydänterveyteen. Naiset elää pidempään. Suomalaislla on paha tapa jupista yksinään saunan takana.

Viimeksi muokattu:
Asiaa on jopa tutkittu, että päästämällä höyryjä pihalle, sillä on suotuisa vaikutus sydänterveyteen. Naiset elää pidempään. Suomalaislla on paha tapa jupista yksinään saunan takana.

Höyryjä ei pakkaa päähän jos asiat puhutaan halki. Kyllä me molemmat höyrytään milloin mistäkin, mutta sitä ei käytetä hyökkäyksenä kumppania vastaan (eikä myöskään väärintulkita toisen omia höyryämisiä riidan haastamiseksi).
Usein höyrytään yhdessäkin kaikenmaailman aiheista :)

Vaikka tokihan nämä intternetin selvänäkijät tuntevat minunkin parisuhteeni paremmin kuin minä itse ;)

Viimeksi muokattu:
Minun äiteeni, joka oli saman miehen kanssa naimisissa 55v sanoi, jos joku sinulle sanoo, ettei heillä riidellä, ollaan tyytyväisiä ja keskustellaan, niin suhtaudu varauksella, se ei ole totta!
Joko siellä toinen pitää suunsa kiinni, eikä uskalla sanoa omaa mielipidettään tai sitä ei edes hänellä ole tai sitten kummallakin on niin paljon omia salaisuuksia ettei paskakasaa passaa tonkaista ja kumpikin koettaa luovia, ettei mitään riitaa tule.
Äiteen mukaan riita puhdistaa ilmaa ja omat mielipiteet pitää saada sanoa, vaikka sitten riidellen. Ei riiteleminen tarkoita, että ollaan seuraavaksi eroa hakemassa vaan se on sitä keskustelutaitoa parhaimillaan, keskustella osaa viileästi asiasta kuin asiasta, mikä ei ole kotoisin just omalta iholta,kuka tahansa, mutta kuka pysyy asiassa kun otsaa punottaa ja ärsyttää niin p-sti toisen naama ja sen mielipiteet, jotka ovat kotoisin sieltä, minne ei aurinko paista ja tämä vielä kuvittele olevansa oikeassa??
Minun mielestäni perheessä ei tarvitä päätä, sen enempää kuin häntääkää, mutta tarvitaan kaksi aikuista ihmistä, joilla molemmilla on yhteinen päämäärä, jos lapsia on, kasvattaa heistä terveitä, hyvän itsetunnon omaavia, eteenpäin pyrkiviä, vastuuntuntoisia ihmisiä, sen suuremmita tapplematta. Lapsista tulee mitä tulee, jos vanhemmilla on erilaiset mielipiteet lasten kasvatuksessa.
Yksinhuoltajilla on suurempi vastuu, koska heidän on itsenäisesti tehtävä ratkaisut, mutta he joutuvat myös kantamaan vastuun yksin.
Parisuhde on aina kahdenkauppa ja yhteinen elämä ei saa kulkea vain toisen viitoittamaa tietä.

Minullakin on yhtä fiksu vaimo, kuin edellinenkin. Olen "fiksun miehen vaimon" kanssa täysin samaa mieltä. Meitä on kaksi täysin tasa-arvoista elänyt käytännössä riidatta jo yli 30 vuotta. Ei ole mitään järkeä alkaa riitelemään tai päästämään höyryjä ulos, kun niitä ei kerry keskustelu- ja kosketteluyhteyden ollessa jatkuvaa. Eikä synny muutenkaan samanmielisten kanssa. Meillä on aina päättänyt molemmat, kuka milloinkin molempien puolesta. Vaimo päättää itseasiassa suurimmasta ostasta asioita, minä sängyssä, vai miten se nyt olikaan. No vaimo tietää mitä haluan ja missä asiassa en anna periksi ja missä joustan. Hyvin toimii ja helpommalla pääsen.

Jatkoa edelliseen viestiini.
Meillä ainakin hämmästyttävän usein vaimo pyytää hoitamaan monia käytännönasioita.
Jos päätämme hankkia jotakin kotiin, niin hän odottaa minun hoitavan hankinnan vaikka olisikin itse mukana.
Siinä loppuvaiheessa kysyn, tuonko sinä haluat, kun hän vastaa myönteisesti, niin sanon myyjälle tämä me ostetaan.

Olemme lähtenyt pois kaupasta, ja sitten vasta hän on sanonut, että olisin mielelläni halunnut ostaa sen tuotteen.

Jaaha, meillä on näemmä menneet keskinäiset lainaukset vähän ristiin tuossa aiemmin, no ei se mitään kun itse tietää mitä sanoo ja ajattelee:)

Tuohon kertomaasi viitaten, kyse on ihmistyypistäkin - on päättäväisiä ja vähemmän päättäväisiä. Tai tapa ja tottumus; kaipa kaikkien puolisoiden välille kehittyy jonkinlainen yhteinen koodisto. Oli mitä oli, tuo kuvaamasi malli toimii teillä varmaan hyvin ja jos kerran osapuolet ovat sen hyväksyneet ja tyytyväisiä niin ok.
Vaimosi voi olla myös erityisen huomioiva ihminen, eli haluaa varmistaa tyytyväisyytesi hankintaan eikä niinkään "perheenpään" rooliasi ajatellen. Sama lopputulos toimintamallissa mutta hieman vivahde-eroa?

Meillä jompi kumpi tai joskus miltei yhdestä suusta otetaan joku hankintatarve puheeksi ja sitten hiotaan mahdollisimman hyvä kompromissi. Tokihan jompi kumpi tulee puolitiehen vastaan jos huomaa jonkin asian toiselle olevan merkityksellisempi kuin itselle.
Vähemmän kalliita yhteisiäkin tavaroita voi kumpi hyvänsä hankkia neuvottelematta tai ennakkoon kyselemättä. Kun rahatilanne elää, kummallakin ilmeisesti jonkinlainen tilannetaju kehittynyt, kun riitaa ei ole tullut näistä.

Viimeksi muokattu:
Kyllä meillä keskustellaan ja joskus hyvinkin isoäänisesti mutta silti rakastetaan ja kunnioitetaan toinen toisiamme.
Liitomme on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti, siihen ei ole tullut tunkua.
Ei uhkailla erolla, eikä esineillä. Ei roikuteta puolisoa löysässä hirressä.
Jälkimmäinen murkkumme moitti meitä yhteen hiileen puhaltamisesta, häntä vastaan. Saunan lauteet oli hyvä "kahdenvälisen keskustelun" alusta.
Siitäkin selvittiin ja nyt on silläkin jälkimmäisellä oma lapsukainen.
Ja vieläkin joskus keskustellaan isoon ääneen...

Meillä taas useimmiten mies haluaa että minä hoidan käytännön asiat. Laskut, paperit yms. Soittamiset vakuutusyhtiöön. Teen muutenkin töitä tietokoneen äärellä konttorissa, joten sujuu näppärämmin kun minä maksan laskut netissä, miehellä ei edes oli nettipankkia. Olen parempi tekemään hyviä kauppoja (en usko puhelinmyyjien höpötykseen samoin kuin mieheni), ja parempi säästämään ja muutenkin käsittelemään rahaa, joten mielelläni otankin sen vastuun (ja velvollisuuden).

Toisaalta voin olla hyvinkin passiivinen samaan tapaan kuin "Onnistuvan miehen" vaimo, silloin kun en koe tietäväni asiasta niin paljon että haluaisin päätöstä tehdä. Esim. luotan mieheeni autokaupoissa (tietää minkä verran autojen tulisi maksaa, eli tietää onko kyseessä huono vai hyvä diili), samoin hän on todella kätevä käsistään kaikenlaisissa korjaushommissa. En ala neuvomaan mitä ruuveja tai työkaluja tulee ostaa. Minua ei myöskään kiinnosta mikä tv ostetaan tai kuinka monta tuumaa sen on oltava, joten mies saa päättää kunhan rahallisesti sovitaan paljonko siihen laitetaan. Samoin muidenkin elektronisten laitteiden kanssa. Jos kysyy otetaanko tämä tv niin sanon, että jos hän haluaa. Yleensä jos mies ei ostopäätöstä tee, niin en sitä tee minäkään. Miehelle taas on yhdentekevää mitä pyyhkeitä/lakanoita/kattiloita ostetaan, joten minä valitsen ne. Jos minä en tee ostopäätöstä näistä asioista, ei miehenikään sitä tee.

Yhdessä päätetään vaikkapa huonekaluhankinnoista, koska niissä molemmat haluavat sanoa mielipiteensä. Kummallekaan ei ole "ihan sama" mikä sohva ostetaan.

Eli summa summarum, minusta on typerää sanoa että miehellä olisi enemmän vastuuta tai velvollisuuksia, se kun jakautuu niin eri tavoin eri perheissä. Molemmat kun voivat olla se "perheen pää" riippuen tilanteesta ja ihmisestä. Luonnekysymyskin, ja riippuu myös siitä mitä kiinnostuksen kohteita kummallakin on. Ja mitä vahvuuksia.

Viimeksi muokattu:
Erittäinhyviä perusteluja tasa-arvon puolesta on tullut.

Taidan minäkin muuttaa ajattelutapaani tasa-arvoisempaan suuntaan.

Pääasia kuitenkin on se, että kumpikin parisuhteessa on tyytyväinen.

Minullakin on yhtä fiksu vaimo, kuin edellinenkin. Olen "fiksun miehen vaimon" kanssa täysin samaa mieltä. Meitä on kaksi täysin tasa-arvoista elänyt käytännössä riidatta jo yli 30 vuotta. Ei ole mitään järkeä alkaa riitelemään tai päästämään höyryjä ulos, kun niitä ei kerry keskustelu- ja kosketteluyhteyden ollessa jatkuvaa. Eikä synny muutenkaan samanmielisten kanssa. Meillä on aina päättänyt molemmat, kuka milloinkin molempien puolesta. Vaimo päättää itseasiassa suurimmasta ostasta asioita, minä sängyssä, vai miten se nyt olikaan. No vaimo tietää mitä haluan ja missä asiassa en anna periksi ja missä joustan. Hyvin toimii ja helpommalla pääsen.

Kuten tuossa jo edellä totesin, minulle on jäänyt päätösvalta sängyssä. Tämä konkretisoitui tässä pari päivää sitten. Meillä on aika ajoin haettu lisäintoa pornoa katsellessa. Nyt kuitenkin vaimo on kyllästynyt samoihin pätkiin, joten pyysi minua nyt sitten keksimään jotain uusia kujeita, tai leluja, jolla saisi tyydystä ja vaihtelua arkeen. Eli joko juttu tuli minun vastuulleni. Olen vuosikausia jo keksinyt kaikenlaista, millä saisin vaimoni seitsemänteen taivaaseen. Olen miehenä ollut tyytyväinen saavutuksiini ja saavutettuihin nautintoihin. Ei ole silti mikään helppo nakki keksiä uusia kujeita yli 30v naimauran jälkeen, varsinkin kun uusia asentoja ei parane kokeilla, kun tökkii niin pahasti väärästä kulmasta. Joten onpa taas haasteita vähäksi aikaa. :))

Viimeksi muokattu:
Kuten tuossa jo edellä totesin, minulle on jäänyt päätösvalta sängyssä. Tämä konkretisoitui tässä pari päivää sitten. Meillä on aika ajoin haettu lisäintoa pornoa katsellessa. Nyt kuitenkin vaimo on kyllästynyt samoihin pätkiin, joten pyysi minua nyt sitten keksimään jotain uusia kujeita, tai leluja, jolla saisi tyydystä ja vaihtelua arkeen. Eli joko juttu tuli minun vastuulleni. Olen vuosikausia jo keksinyt kaikenlaista, millä saisin vaimoni seitsemänteen taivaaseen. Olen miehenä ollut tyytyväinen saavutuksiini ja saavutettuihin nautintoihin. Ei ole silti mikään helppo nakki keksiä uusia kujeita yli 30v naimauran jälkeen, varsinkin kun uusia asentoja ei parane kokeilla, kun tökkii niin pahasti väärästä kulmasta. Joten onpa taas haasteita vähäksi aikaa. :))

Nyt on kyllä minun vähän sinua ohjeistettava. Minusta paras rakastelu mitä ikinä, on tunteella rakastelu ja antautuminen sille hetkelle. Jos minä ottaisin jotakin pornopätkiä sänkyyn, niin en voisi koskaan saavuttaa tunnetta ja sitä, että rakastellessa mennään toisen ihon alle. Eli nyt et tuokaan sinne sänkyyn mitään rekvisiittaa, etkä mieti mitään uusia temppuja, vaan tuot sinne vain oman itsesi. Katsot kiireettömän hetken, hierot vaimosi niskat (olkkarin sohvalla), jos tiedät hänellä kireitä lihaksia, niin pehmitä niitä. Tietysti muistat puhaltaa kynttilän sammuksiin, kun viet vaimosi kädestä pitäen makuuhuoneeseen. Et puhu mitään, korkeintaan sanot miten haluat vaimoasi ja , että hän on upea nainen. Seuraavat sanat voisi olla, että kumpi menee suihkuun ensin, vai mennäänkö yhtaikaa. Muistathan, että esileikin pitää olla pitkä, että vaimosi on valmis yhdyntään ja painaidu häneen tiiviisti koko kehollasi. Anna hänen tulla päällesi tai asentoon, jossa hän voi saada orgasmin, sen jälkeen annat omat kyytisi hänelle. Uskon, että videot voi heittää romukoppaan...

Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä minun vähän sinua ohjeistettava. Minusta paras rakastelu mitä ikinä, on tunteella rakastelu ja antautuminen sille hetkelle. Jos minä ottaisin jotakin pornopätkiä sänkyyn, niin en voisi koskaan saavuttaa tunnetta ja sitä, että rakastellessa mennään toisen ihon alle. Eli nyt et tuokaan sinne sänkyyn mitään rekvisiittaa, etkä mieti mitään uusia temppuja, vaan tuot sinne vain oman itsesi. Katsot kiireettömän hetken, hierot vaimosi niskat (olkkarin sohvalla), jos tiedät hänellä kireitä lihaksia, niin pehmitä niitä. Tietysti muistat puhaltaa kynttilän sammuksiin, kun viet vaimosi kädestä pitäen makuuhuoneeseen. Et puhu mitään, korkeintaan sanot miten haluat vaimoasi ja , että hän on upea nainen. Seuraavat sanat voisi olla, että kumpi menee suihkuun ensin, vai mennäänkö yhtaikaa. Muistathan, että esileikin pitää olla pitkä, että vaimosi on valmis yhdyntään ja painaidu häneen tiiviisti koko kehollasi. Anna hänen tulla päällesi tai asentoon, jossa hän voi saada orgasmin, sen jälkeen annat omat kyytisi hänelle. Uskon, että videot voi heittää romukoppaan...

Kyse olikin jostain uusista jutuista. Aina ei mennä pitkän kaavan mukaan tuolla tapaa. Tuotakin on harrastettu. Meillä on siitä hyvä suhde, että mennään aina tunteella. Noilla videopätkillä on vaan nopeampi päästä tunnelmaan, kun aina ei ole aikaa säätää ja virittää. Seksiä on yhtä säännöllisesti kuin saunapäiviä, mutta vain useammin. Viikon tauko tekee välillä hyvää, muttei arkiseksistäkään viitsisi tinkiä. Asentoja ei voi ihmeesti vaihdella, koska enimmissä kalu ylettää liian syvälle ja vajaaksi työnnettynä ei hinkkaa klittaa ollenkaan. Pitäisi olla raju rakastelija, muttei voi kuitenkaan rakastella rajusti. Joten ls tai nainen päällä ovat parhaita. Sohvalla olisi hyvää vaihtelua, muttei voi kun on vielä jälkikasvua kotona. Tunteella rakastelu on kuitenkin meidänkin juttu. Muuta ei osaa edes kaivata. Mutta kaipa sitä taas jotain keksii, kun on haastetta ja paineita. :)

Viimeksi muokattu:
1st Corinthians 11:8-9 "For the man is not of the woman: but the woman of the man. Neither was the man created for the woman; but the woman for the man."
Mies on usein perheen peräpää. Oikea persläpi. Hyvin harvasta miehestä on oikeasti olemaan perheenpää, ilman vinkumista ja kitinää.
Money problems? Sell your wife and daughters!
It is unfortunate most people nowadays ignore God's clear instructions on how to solve money problems.

God's solution to money problems is very simple. Sell your daughter! Exodus 21:7 "... a man sell his daughter to be a maidservant ..." And to make the deal more interesting Matthew 18:25 makes clear that you can also sell your wife if you want. Only sell your wife if you have someone else to cook and clean for yourself though!

Protect your family the Christian way! Get your daughter raped! - The Landover Baptist Church Forum
Every father knows that daughters are completely useless. In theory they could be helpful in the household but that usually doesn't work out as planned. Daughters turn out to be whiners who are always complaining about how their head hurts after you hit them on the head with the Bible to discipline them for complaining too much.

Uninvited guests? Let them rape your daughter!
As always the Holy Bible has very clear guidelines for how we can use our daughters. Let's take Judges 19:22-30 for example. "Behold, here is my daughter a maiden, and his concubine; them I will bring out now, and humble ye them, and do with them what seemeth good unto you: but unto this man do not so vile a thing."

Your daughter no longer a virgin? Burn her!
If your daughter behaves like a whore, the Bible is clear on what you have to do. An example of this would be your daughter allowing guests to rape her. You will have to burn your daughter after which she will go to Hell where she will burn for all eternity for being a whore! Genesis 38:24 "And it came to pass about three months after, that it was told Judah, saying, Tamar thy daughter in law hath played the harlot; and also, behold, she is with child by whoredom. And Judah said, Bring her forth, and let her be burnt."

Viimeksi muokattu:
Uskovaiset miehet tästä vielä puuttuivatkin. Ne nyt ei ole koskaan ymmärtäneet, mitä eroa on alistetulla naisella ja seksiä haluavalla vapaaehtoisesti alistuvalla naisella. Ero on niin dramaattinen, ettei esinmainittua edes voi seksiksi saati rakasteluksi kutsua.

Sain oma haasteeni hoidettua. Menin yksinkertaisesti suoraan asiaan varoittamatta. Odotin sängyssä kalu tanassa ja muuta ei tarvittu. Vaimo innostui kun hypisteli vähän aikaa kalun juuressa olevaa suurta kölimäistä paisuvaista. Tykkää jotenkin tuosta kohtaa. Sen jälkeen naitiinkin rajusti ja lopuksi päällä ollessaan kiipesi taivaisiin. On se kumma, miten naisilla voi koko kroppa jännittyä kauttaaltaan varpaista päähän asti. Vähän tulee tunne, kun jäisi mustanlesken syleilyyn ja imetään kuivaksi. Tuli taas mieleen, miksi jäin tähän nalkkiin nuorempana.

Muutama sana Raamatun ilmoittamasta avioliitosta infoksi epätietoisille.
Uuden Testamentin mukaan Jumala loi miehen ja naisen tasa-arvoisiksi kumppaneiksi joiden tulee rakastaa toisiaan ,ks. Ef. 5:18-33

Herra kehottaa apostoli Paavalin sanoin:” Miehet,rakastakaa vaimojanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä. ”
Hiukan aikaisemmin apostoli totesi,että mies on vaimon pää, niinkuin Kristus on seurakunnan pää. Vaimoja kehotetaan olemaan miehilleen alamaiset. Sehän ei ole kovin korkeassa kurssissa ikävien valtataisteluiden repimissä liitoissa
ks. Syvyydestä huudan sinua,Herra: tammikuu 2011

Sekä miehiä että naisia kehotetaan palvelemaan toisiaan ilman keskinäisiä valtataisteluita siitä missä kaappi seisoo. Jakamisen ja keskinäisen palvelun ajatus tulee selkeästi esille Uuden Testamentin avioliitto-ohjeissa.

Raamattu kertoo myös monista voimakkaista naisista jotka toteuttivat . Ajatellaanpa vaikkapa naisprofeetta Deboraa, joka oli tuomari ja kansanjohtaja. Oliko myös tiukka feministi?Hän jakoi oikeutta Israelissa vaikeana aikana jolloin kanaanilaiset sortivat Israelia . Yhdeksätsadat raudoitetut sotavaunut olivat siihen aikaan tehokas täsmäase jäykänkin niskan taivuttamiseksi. Mutta Jumala kuuli sorretun kansan rukoukset ja puhui Deboralle sotaan lähtemisestä. Hänen ja sotapäällikkö Baarakin johtama armeija löi ylivoimaisen vihollisen, ks. Tuom. 4.

Käytännössähän miehen päänä olemisen pitäisi merkitä mm. sitä että mies suojelee vaimoaan ja lapsiaan ulkopuolisten hyökkäyksiltä, olivatpa ne sitten henkisiä tai fyysisiä. Niin kuin Jumala, joka teki naisen miehen kylkiluusta, suojelee seurakuntaansa ja vahvistaa sitä, niin miehenkin pitäisi suojella naistaan. Ovathan he avioliiton kautta tulleet yhdeksi lihaksi, ks, Matt. 17:4-6.

Yksi liha tarkoittaa myös sitä että mies ja nainen ovat tasavertaisia kumppaneita Herran edessä.Lisäksi miehen tulisi huolehtia osaltaan perheen taloudesta ja kristillisestä kasvatuksesta.

Eihän armon ja totuuden Jumala tarkoittanut että lapset juoksevat kurittomina häirikköinä muulloinkin kuin vappuna heittämässä roskansa mihin sattuu ja kuseskelemassa kaljavetensä porttikäytävään. Rakkaudelliset rajat pitäisi olla kurittomalla ja eksyneellä sukupolvella joka ilman Jeesuksen , syntiemme sovittajan ja kuolleista herättäjän, vastaanottamista vaeltaa tuonelan porteista sisälle helvetin tuleen, ks. Ilm. 20:11-15.

Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila

Sehän on päivänselvää!

Viimeksi muokattu:
Muutama sana Raamatun ilmoittamasta avioliitosta infoksi epätietoisille.
Uuden Testamentin mukaan Jumala loi miehen ja naisen tasa-arvoisiksi kumppaneiksi joiden tulee rakastaa toisiaan ,ks. Ef. 5:18-33

Herra kehottaa apostoli Paavalin sanoin:” Miehet,rakastakaa vaimojanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä. ”
Hiukan aikaisemmin apostoli totesi,että mies on vaimon pää, niinkuin Kristus on seurakunnan pää. Vaimoja kehotetaan olemaan miehilleen alamaiset. Sehän ei ole kovin korkeassa kurssissa ikävien valtataisteluiden repimissä liitoissa
ks. Syvyydestä huudan sinua,Herra: tammikuu 2011

Sekä miehiä että naisia kehotetaan palvelemaan toisiaan ilman keskinäisiä valtataisteluita siitä missä kaappi seisoo. Jakamisen ja keskinäisen palvelun ajatus tulee selkeästi esille Uuden Testamentin avioliitto-ohjeissa.

Raamattu kertoo myös monista voimakkaista naisista jotka toteuttivat . Ajatellaanpa vaikkapa naisprofeetta Deboraa, joka oli tuomari ja kansanjohtaja. Oliko myös tiukka feministi?Hän jakoi oikeutta Israelissa vaikeana aikana jolloin kanaanilaiset sortivat Israelia . Yhdeksätsadat raudoitetut sotavaunut olivat siihen aikaan tehokas täsmäase jäykänkin niskan taivuttamiseksi. Mutta Jumala kuuli sorretun kansan rukoukset ja puhui Deboralle sotaan lähtemisestä. Hänen ja sotapäällikkö Baarakin johtama armeija löi ylivoimaisen vihollisen, ks. Tuom. 4.

Käytännössähän miehen päänä olemisen pitäisi merkitä mm. sitä että mies suojelee vaimoaan ja lapsiaan ulkopuolisten hyökkäyksiltä, olivatpa ne sitten henkisiä tai fyysisiä. Niin kuin Jumala, joka teki naisen miehen kylkiluusta, suojelee seurakuntaansa ja vahvistaa sitä, niin miehenkin pitäisi suojella naistaan. Ovathan he avioliiton kautta tulleet yhdeksi lihaksi, ks, Matt. 17:4-6.

Yksi liha tarkoittaa myös sitä että mies ja nainen ovat tasavertaisia kumppaneita Herran edessä.Lisäksi miehen tulisi huolehtia osaltaan perheen taloudesta ja kristillisestä kasvatuksesta.

Eihän armon ja totuuden Jumala tarkoittanut että lapset juoksevat kurittomina häirikköinä muulloinkin kuin vappuna heittämässä roskansa mihin sattuu ja kuseskelemassa kaljavetensä porttikäytävään. Rakkaudelliset rajat pitäisi olla kurittomalla ja eksyneellä sukupolvella joka ilman Jeesuksen , syntiemme sovittajan ja kuolleista herättäjän, vastaanottamista vaeltaa tuonelan porteista sisälle helvetin tuleen, ks. Ilm. 20:11-15.

Uskonnolliselle tekstille tyypilliseen paatokselliseen tapaan sisältää tuokin puheenvuoro (runsaine lainauksinneen) ratkaisemattomia ristiriitoja.

Viimeksi muokattu:

Mikäs sinä olet antamaan ohjeita? Ymmärsin, että olet sinkku -useita kertoja eronut mies. Sinun pitäisi myös opetella lukemaan ihmisten kirjoituksia niin, ettet ymppää niihin omia kuvitelmia sekaan. Mutta kaipa tuo on typillistä masentuneelle ja muutenkin päänvaivoja omaavalle ihmiselle.

Viimeksi muokattu:
Mikäs sinä olet antamaan ohjeita? Ymmärsin, että olet sinkku -useita kertoja eronut mies. Sinun pitäisi myös opetella lukemaan ihmisten kirjoituksia niin, ettet ymppää niihin omia kuvitelmia sekaan. Mutta kaipa tuo on typillistä masentuneelle ja muutenkin päänvaivoja omaavalle ihmiselle.

Olet kyllä ymmärtänyt aivan väärin. Kukaan ei varmaan pahastuisi, jos laittaisit jonkin rakastelufantasian muidenkin luettavaksi, mutta voi olla että olet aivan liian katkera tunteelliseen rakasteluun. Ainakin solvailusi niin antavat ymmärtää.

Viimeksi muokattu: