klamydia testi

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
muistettavaa
Mutta erityisohjeena että pesemätön alapää kun ottaa virtsanäytteen, virtsan oltava ollut rakossa vähintään 2 tuntia ja ensimmäiset tipat saatava purkkiin.
Itselläni homma meni eka pieleen kun aamulla oli tosi kova hätä ja sitä tuli niin kovalla paineella etten todellakaan saanut tähdättyä ekoja tippoja purkkiin kun se oli niin hemmetin pieni.
Labrassa oli sitten isompi purkki ja sinne lorisi ilman ongelmia!
Rohkeasti vaan testiin. Ei tarvitse mennä edes lääkäriin vaan hoitaja voi laittaa lähetteen labraan. Itse kävin juuri tiistaina ja nyt odottelen tuloksia ehkä jo huomiseksi.
 
Niin
Kyllä minullakin vastauksen saanti kesti n. 2 viikkoa. Enkä muista kyllä, että pesemättä olisi pitänyt testivirtsa ottaa, muistelen, että olisi ollut keskivirtsa mutta muistanko väärin?
 
nimimerkille niin
Väärät ohjeet olet kyllä saanut jos ei ole pyydetty ottamaan alkuvirtsaa pesemättömästä alapäästä.
Testitulos ei ole luotettava jos olet peseytynyt tai jos et saa ekoja tippoja talteen.
Olen testauttanut itseni ennenkin ja nyt tosiaan tiistaina ja molemmilla kerroilla tullut samat ohjeet. Eikä testituloksessa viimeksi kestänyt kahta viikkoa. No katsotaan nyt kuinka pian ne tulee.
Laboratoriokeskuksen asiakaspalvelusta saa kivasti tietoa ja ohjeistusta.
 
Myalle
Muutoin virtsanäyte otetaankin tosiaan juuri keskivirtsasta, sellainen kirjallinen ohje tulee purkin mukanakin. Sukupuolitautitestien kanssa on toisin. Tein viimeksi niin klamydiatestinäytteeni kanssa eikä sitä huolittu labraan vaan sanottiin että otettava uusi näyte johon saatava alkuvirtsaa, kaksi tuntia rakossa ollutta.
Uskokaa nyt hyvät ihmiset. Olen testauttanut itseni joten tiedän mistä puhun.
 
edelleen
Saan tuloksen alle viikossa. Jätin näytteen tiistaina ja se on valmistunut laboratoriokeskuksessa tänään ja tulos saatavissa maanantaina lähetteen laittaneesta yksiköstä, tässä tapauksessa paikallinen terveyskeskus
 
tietoa
Se voi ottaa esim.gynekologi siihen tarkoitetulla pumpulipuikolla papatutkimuksen tavoin, mutta sen saa myös virtsasta (alkutipat mukaan ja väh. 2 rakossa ollut virtsa vain käy)
 
Ei
_Klamydiatastiin_ se on juuri sitä alkuvirtsaa ja ilman pesua.
Virtsatietulehduksen tutkimiseen taas pestään ensin ja purkkiin otetaan keskivirtsaa. Piste.

Klamydiatestin tulokset tulee n. viikossa
 
mietteliäs
Hei! haluaisin tietää,haittaako klamydiatestin tuloksiin jos käy aamulla klo 7 suihkussa ja menee pissakokeeseen kello 11 suunnilleen... Pissasin purkkiin pesemättä,kuten lääkäri minulle sanoi
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs;10722272:
Hei! haluaisin tietää,haittaako klamydiatestin tuloksiin jos käy aamulla klo 7 suihkussa ja menee pissakokeeseen kello 11 suunnilleen... Pissasin purkkiin pesemättä,kuten lääkäri minulle sanoi

Ei haittaa koska kuitenkin virtsa ollut rakossa yli kaksi tuntia.
 
Mies :)
_Klamydiatastiin_ se on juuri sitä alkuvirtsaa ja ilman pesua.
Virtsatietulehduksen tutkimiseen taas pestään ensin ja purkkiin otetaan keskivirtsaa. Piste.

Klamydiatestin tulokset tulee n. viikossa
Vaikkakin olen mies niin vastaanpa kumminki, itse käyny monesti testeissä ja aina negatiivinen, mutta testi otetaan ALKUVIRTSASTA ja ILMAN PESUA ! 2tuntia olla kusematta, ja jos epälet että "kumppanillasi" olisi klamydia niin itämisaika on 2-3vk , niin kannattaa vasta sitten käydä.
Testin tulos , riippuu paikkakunnasta, tuli itselle ainakin 2päivän päästä ja se pitää itse soittaa .
 
Viimeksi muokattu:
kapiainen
Oon 14-vuotias ja oon pari kuukautta sitten hankkinu e-pillerit, mutta syöny vasta kuukauen Yaz merkkisiä pillereitä. Kuukauen päästä ku oon syöny toisen liuskan niitä, mun pitää soittaa neuvolaan ja mulle varataan neuvola aika ja otetaan verikokeet ja klamydia näyte. Sain lapun, jossa kerrotaan, et ei saa pessä alapäätä. Nyt vaan toivon et menis nopiaa tää aika, et saan ne tulokset, ku on aika vahva aavistus et tais tarttua klamydia :( En kyllä siis oo ollu kenenkää kans sängyssä ja oon muutenki viel neitsyt, mut ku oli tässä yks viikonloppu itellä käet täynnä aukinaisia haavoja ja nii oli myös yhellä pojalla, joka sit pietti mua käestä ku aloin itkemään ja kiva ku sain tietää vasta jälkeepäin et sillä pojalla on klamydia -.-'
 
rinna
Klamydia testiin on helppo varata aika, mulla onnstu puhelimen välityksellä. Ja kun 6 raskaustestiä on otettu ja kaikki negaa niin ei tämä vatsakipu voi raskaudesta johtua, joten ilmeisemmin jokin tulehdus on. Alavatsakipuja,päätä särkee,menkat myöhässä ( johtuen luultavasti je-pilleristä ) valkovuotoa yms. Toivoin oikeastaan että se oli tää klamydia niin sais lääkkeillä kuriin tän vatsakivun.. huh.
 
skey
Oon 14-vuotias ja oon pari kuukautta sitten hankkinu e-pillerit, mutta syöny vasta kuukauen Yaz merkkisiä pillereitä. Kuukauen päästä ku oon syöny toisen liuskan niitä, mun pitää soittaa neuvolaan ja mulle varataan neuvola aika ja otetaan verikokeet ja klamydia näyte. Sain lapun, jossa kerrotaan, et ei saa pessä alapäätä. Nyt vaan toivon et menis nopiaa tää aika, et saan ne tulokset, ku on aika vahva aavistus et tais tarttua klamydia :( En kyllä siis oo ollu kenenkää kans sängyssä ja oon muutenki viel neitsyt, mut ku oli tässä yks viikonloppu itellä käet täynnä aukinaisia haavoja ja nii oli myös yhellä pojalla, joka sit pietti mua käestä ku aloin itkemään ja kiva ku sain tietää vasta jälkeepäin et sillä pojalla on klamydia -.-'
voi ei XDDD
 
Viimeksi muokattu:
Punahilkka1980
Alkuperäinen kirjoittaja kotitestikö?;11155608:
Onko kukaan tehnyt nuita koti klamydia-testejä, joita voi tilata netistä? Onko kellään kokemusta, että onko luotettavia?

Hei, Testasin yhtä oranssilaatikkoista vähän aikaa sitten. Ohje oli helppo ja negaa oli tulos, huh :) Muistaakseni netistä luin jonkun asiantuntija tohtorin kommentin että ovat luotettavia.

t: Punahilkka

ps.Youtubessa oli video jossa kerrottiin miten testi toimii!
 

Yhteistyössä