S
siivoustapa?
Vieras
Kannattaa hankkia sellainen talo, missä on niin paljon tekemistä, että siivouksen unohtaminen on terapiaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tulee olo että mies kaipaisi jonkun urhoollisuusmitalin kun kerran vuodessa siivoaa. Saanko minä mainetta ja kunniaa kun siivoan ne muut 50 kertaa vuodessa? Eihän sitä edes huomata.
Tänään olen pessyt kolme koneellista pyykkiä, tiskannut kasan tiskeistä ja lajitellut meidän sukat.
Noitten hommien tekemiseen ei saa kulumaan puolta tuntia kauempaa vaikka kuinka viivyttelisi (toki pyykkien pyöriminen koneessa kestää).
Tätä ihmettelen "tiskannut osan tiskeistä"... miksi vain osan???
Pitääkö nekin jakaa puoliksi?
Ja taisi olla myös teksti: iltaisin teen asunnon "raivausta"? Kuka siellä joka päivä päiväsaikaan saa sen raivauskuntoon vai ettekö ole töissä ja heilutte asuntoa sotkien koko päivän edestakaisin ja illalla sitten raivataan? Käsittämätöntä jotenkin.
Minä mielelläni kehun miestä kotitöistä ihan vaan siksi, että olen selvästi huomannut sen auttavan hänen innokkuuteensa tehdä kotitöitä. Mies tykkää, jos saa kehuja, suukkoja ja sitten illalla peiton allakin jotakin kivaa.... Meillä siivouspäivää myös juhlistetaan siten, että teen jotakin meidän lempiruokaa, jotta siivouspäivästä jää hyvä mieli.
Ap: "Olen meillä se, joka enimmäkseen yritän aina iltaisin jotain pientä raivailuja suorittaa asunnossa. Aloitin asunnon raivaamisen tavaroista, jotta voisi helpommin imuroida."Ja taisi olla myös teksti: iltaisin teen asunnon "raivausta"?
Mies esittää ajatuksen:Käsittämätöntä jotenkin.
Nainen toteaa miehen ehdotuksen turhaksi:Kuka siellä joka päivä päiväsaikaan saa sen raivauskuntoon vai ettekö ole töissä ja heilutte asuntoa sotkien koko päivän edestakaisin ja illalla sitten raivataan?
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;10817124:8. Jos tyyny tulee ulos tyynyliinasta, eikö sitä voi ulostulohetkellä laittaa vaan takaisin ja
kääntää sen taskun oikein?
Vie laittajalta aikaa tasan sekunnin tai kaksi. Miten siitä tulee noin ärsyttävä asia?
9. Miksi bhk kuuntelee ja tarkkailee miehensä siivoamista?
Toki kaiken voi halutessaan tehdä kahteen kertaan ja kulkea perässä korjailemassa. Käydä ripustamassa ne pyykitkin uusiksi. Ja pyyhkiä esim. pölyt kirjahyllystä toiseen kertaan kun mies kertoo pyyhkineensä sieltä täältä. ( Jotta kaikki hyllyt tulisi pyyhittyä pitäisi minun mennä rätin kanssa jälkikäteen ihmettelemään että mistähän se mies on pyyhkinyt ja mistä ei? Tosi kätevää?) Ja tehdessäni niitä samoja hommia mitä mies on jo tehnyt minun tulee laulaa hoosiannaa ja ylistystä kun herra on minua näin kovasti auttanut. Ja ilmeisesti jonkun mielestä koko siivouspäiväkin pitäisi saada pöksyni märiksi, vai oliko sillä väliä haluttaako itsellä kunhan palkka tulee maksetuksi?
Siis menenkö minä kaatamaan jäähdytinnestettä auton öljysäiliöön, loukkaannun jos joku yrittää selittää että voisi sinne jotain muuta mielummin kaataa ku se nyt vaan olisi parempi, ja vaadinko minä hurraahuutoja kuitenkin hyvästä yrityksestä näin tehdessäni? No en!!!
En varsinaisesti kuuntele ja tarkkaile, mutta en tainnut nyt tarpeeksi sittenkään korostaa että mieheni VAATII huomiota siivotessaan. Ja vaikka yritänkin aloittaa itäsiivestä silloin kun mies on salin puolella niin välillä tulee oltua kuuloetäisyydellä kun näitä yhteisiä viittäkymmentä neliötä yhdessä siivoilee. Voisihan sitä tietenkin siivouspäivänä todeta miehelle että "lähden leffaan, hoida homma." Eihän sitä tiedä jos se miehen motivaatio pompsahtaisi yhtäkkiä kattoon kun saa hoitaa kaiken yksin ilman apua eikä kukaan ole edes suitsuttamassa.
Menee vähän aiheen viereen, mutta tuntuu olevan aika yleistä monessa perheessä tuo tiskaaminen. Itse ymmärrän sillä käsin tiskausta. Onko astianpesukone vielä kovinkin harvinainen kapistus? Itselläni sellainen on ollut jo kohta 20 vuotta.
Pointtihan oli se, että mies on aikuinen joten ei häntä pitäisi joutua kehumaan että saa tekemään jotain. Tai antaa seksiä että jotain tapahtuisi, ihan naurettavaa. Pitäisikö minunkin alkaa vaatia, että joka kerta kun siivoan niin miehen pitää viedä minut ulos syömään? Siis oikeasti, aikuisista kuitenkin kyse...
Toki kaiken voi halutessaan tehdä kahteen kertaan ja kulkea perässä korjailemassa. Käydä ripustamassa ne pyykitkin uusiksi. Ja pyyhkiä esim. pölyt kirjahyllystä toiseen kertaan kun mies kertoo pyyhkineensä sieltä täältä. ( Jotta kaikki hyllyt tulisi pyyhittyä pitäisi minun mennä rätin kanssa jälkikäteen ihmettelemään että mistähän se mies on pyyhkinyt ja mistä ei? Tosi kätevää?) Ja tehdessäni niitä samoja hommia mitä mies on jo tehnyt minun tulee laulaa hoosiannaa ja ylistystä kun herra on minua näin kovasti auttanut. Ja ilmeisesti jonkun mielestä koko siivouspäiväkin pitäisi saada pöksyni märiksi, vai oliko sillä väliä haluttaako itsellä kunhan palkka tulee maksetuksi?
En varsinaisesti kuuntele ja tarkkaile, mutta en tainnut nyt tarpeeksi sittenkään korostaa että mieheni VAATII huomiota siivotessaan. Ja vaikka yritänkin aloittaa itäsiivestä silloin kun mies on salin puolella niin välillä tulee oltua kuuloetäisyydellä kun näitä yhteisiä viittäkymmentä neliötä yhdessä siivoilee.
Voisihan sitä tietenkin siivouspäivänä todeta miehelle että "lähden leffaan, hoida homma." Eihän sitä tiedä jos se miehen motivaatio pompsahtaisi yhtäkkiä kattoon kun saa hoitaa kaiken yksin ilman apua eikä kukaan ole edes suitsuttamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;10818232:No miksi ne asiat pitää tehdä kahteen kertaan? Jos hyllyjä kuitenkin säännöllisesti pyyhitään, eiköhän ne suht pölyttöminä pysy keskimäärin. Kahtesin teillä ei VOI olla niin paljon pyykkiä, että niiden ripustelu olisi jotenkin ylivoimaista. Jos laatu on sinulle ongelma, siirtykää siihen että kumpainenkin pesee omat vaatepyykkinsä ja ripustaa miten haluaa. Meillä tehdään niin.
Juttujesi perusteella kylläkin vaikuttaa siltä, että lähinnä sinä vaadit huomiota ja todellakin tarkkailet aktiivisesti. Menet nokkimaan joka väliin kun mies yrittää, ja suututat hänet lopulta toiminnallasi. Minua ketuttaisi tosi paljon, jos joku laadunvalvoja kulkisi kaksi askelta jäljessä motkottamassa.
Suosittelen lämpimästi tätä. En kuitekaan sitä että kaikki hoidetaan yksin vaan kumpainenkin tekee leiviskänsä omassa rauhassaan. Meillä siivoukset tehdään vuoroviikoin, joten oivallista jos toinen lähtee leffaan eikä ole pyörimässä siinä jaloissa. Kun asioista sovitaan etukäteen ja tarkasti, ne hoituvat ilman riitelyä. Mitäpä jos tosiaan kokeilisit sitä että jaatte tehtävät ja sovitte deadlinen, etkä puutu asiaan sen jälkeen?