Alkuperäinen kirjoittaja minä vain;10646283:
En ole pettänyt. Tästä huolimatta mies on niin mustasukkainen että on myöntänyt kärsivänsä siitä itsekkin. Hän on itse ottanut pariin kertaan puheeksi sen, että hän tietää ja luottaa, mutta ei voi mitään sille kun se iskee. Tämä samainen mies on ns "hyvä aviomies" jos asioita katselee ulkoapäin ja on sitä usein myös minun silmissäni, mutta raivareita tulee liikaa ja liian usein ja yllättävissä tilanteissa, siksi olen vain niin väsynyt että haluan vältellä häntä ja haaveilen ihan yksinolosta omassa kodissa jonne voisi mennä ja käpertyä olemaan yksin. (saattaisin jopa jättää lapset, jotta saisin olla yksin ja rauhassa, mutta sitä en uskaltaisi tehdä heille)
Mutta kun miehesi on siksi mustasukkainen, kun hän tietää, että sinä et rakasta ja haluat lähteä suhteesta, eikö niin. Hän tuntee olonsa epävarmaksi ja kanavoi se huonolla tavalla. Jos sinä rakastaisit, silloin hän tuntisi kaiken olevan hyvin. En kyllä tajua, miksi hän haluaa pitää niin tiukasti sinusta yhä kiinni, hänhän voisi saada rakkautta muualta, uuden naistuttavuuden kanssa.
En ymmärrä sitä, miksi pelkäät raivareita, jos hän ei tee muuta kuin huutaa. Minun lapsuuden kodissani aina huudettiin raivoissaan, eikä minua se lapsenakaan pelottanut, ainoa oli, että ajattelin, että vanhemmat eroavat.
Jätätkö kertomatta, että hän on väkivaltainenkin noiden raivareiden yhteydessä?
Tässä on kyse jostain muusta asiasta. Ehkä sinä et halua päästää miestäsi vapaille markkinoille? Oletko naimisissa rahan kanssa? Oletko riivaaja, joka tekee parisuhteesta sietämätöntä sisäänpäin vetäytyvällä käytökselläsi, mutta et kuitenkaan halua erota miehestäsi?
Nyt jokin ratkasu asiaan, ihan oikeesti, jos ei halua olla missään tekemisissä miehesi kanssa, ja haluat eron nimenomaan, ota se avioero. Tuo suhde on tuhoisa, siinä menee kahden aikuisen ja lapsien elämä pilalle. Uskaltavatko lapsesi ikinä rakastaa aikuisina, kun ovat saaneet parisuhteessa olosta sinun ja miehesi takia niin huonon kuvan. Lapsetkaan eivät voi viihtyä perheessä, kun vanhemmilla koko ajan paha olo. Sinulla on vastuu lastesi hyvinvoinnista, siksi ero on mielestäni ainoa ratkaisu teille.