Mies kertoi pettäneensä ja sitten perui puheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mervi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mervi

Vieras
Toivon pikaisia vastauksia. Mieheni on useaan otteeseen humalassa sanonut mulle mm.: mä on käynyt vieraissa jo kauan sitten, mulla on lapsi toisen kanssa ja sitten perui sanomisensa saman tien! Kun ollaan oltu eri paikoissa, soitin hänelle, mulle tuli vaikutelma, että hän ei ole yksin siellä, kerran hän puhui sillai, kun olisi ollut panolla, kun soitin.

Olen asiasta todella ahdistunut, enkä tiedä jättäisinkö hänet turhaan, kun en varmaksi tiedä, onko hän pettänyt vai ei!

Jätätkö "turhaan"...?

Kannattaako tuollaisen piinaajan kanssa yleensäkään jatkaa. No itsehän päätöksesi teet, mutta luuletko että luottamus palaa kuin taika-iskusta..vaikka miten vannoisi.

Eikös tuossa nyt ole kuitenkin jo aika selvää..? En halua pahaa mieltä lietsoa, mutta tuskin miehesi täysin päästä keksisi tuollaisia puheita (vaikka peruukin ne myöhemmin). Kannattaako jatkaa, koska todennäkösesti et kuitenkaan saa luottamusta takaisin, ja onko tuossa tilanteessa edes kannattavaa yrittää rakentaa luottamusta toiseen? Etsi itsesi arvoinen mies :) Tsemppiä syksyyn!

Entäs jos se on sadismia ja henkistä väkivaltaa, jolloin mies ei olisi pettänyt oikeasti, haluaa vaan alistaa? Entä jos hän haluaa tehdä minut mustasukkaiseksi ja näin saada selville tunteeni häntä kohtaan?

Entäs jos se on sadismia ja henkistä väkivaltaa, jolloin mies ei olisi pettänyt oikeasti, haluaa vaan alistaa? Entä jos hän haluaa tehdä minut mustasukkaiseksi ja näin saada selville tunteeni häntä kohtaan?

"vaan" alistaa? Siis mitä ihmettä? Sadismi, henkinen väkivalta ja alistaminen ovat paljon pahempia asioita kuin pettäminen.

Jos mies ei muuten saa tunteitasi selville kuin kertomalla pettäneensä ja alistamalla sinua, niin anna hyvä nainen jo olla. Teidän suhteenne ei taida olla oikein hyvällä pohjalla. Ehdottaisin asiallista ja perusteellista keskustelua teidän kahden välillä. Jos keskustelu ei johda mihinkään tai ette pysty keskustelemaan, niin sitten on enää ajan kysymys milloin suhteenne päättyy.

Viimeksi muokattu:
Mieheni on useaan otteeseen humalassa sanonut mulle mm.: mä on käynyt vieraissa jo kauan sitten, mulla on lapsi toisen kanssa ja sitten perui sanomisensa saman tien!
Väestörekisteristä voi tiedustella mahdollisista lapsista. Mielestäni mies ei ole sadisti, mutta hän ei tajua henkisen väkivallan mahdollisuutta, eikä siksi myöskään ajattele sen seurauksia, mitkä ovat tietenkin samat vaikka olisikin sadisti.

Kyllä hän toimii siten että tulet mustasukkaiseksi ja olosi pysyy epävarmana. Paras harhautus onkin sellainen että keksii tarinoita myöntäen ja kieltäen niitä rutiininomaisesti. Kuvion saa rakennettua niin isoksi ja repaleiseksi ettei kukaan saa tolkkua. Ei tarvitse itsekään muistaa mitä on tehnyt ja miten mistäkin valehdellut, kun järkeviä huomiota ei pysty pötymössöstä tekemään.

Ja kyllä, näin saa kuin saakin selville tunteesi häntä kohtaan, mutta tietoa hän ei käytä helpottaakseen oloasi. Ei ole väliä haluaako vai ei, niin tapahtuu ja olet jo tottumassa alistuvan asemaan.

Sinulle on tullut vahva vaikutelma pettämisestä ja piinaava mielikuva panolla olosta. Siis ihan kuin olisi ollut, kun siltä se elävästi tuntui. Mietit yhä pahemmin ahdistuneena ettet tiedä mitä tapahtuu oikeasti etkä epävarmana osaa päättää peläten sen olevan turha ja kohtalokkaan vakava virhe. Mikä tässä on viimein totta ja mitä todellisuudessa lopultakin tapahtuu?

KOKEMUKSESI ON TOTTA SINULLE JA KAIKKI OMASSA ELÄMÄSSÄSI ITSELLESI TODELLISUUDESSA TAPAHTUNUT

Puhui ja perui eli mm. antanut kahdesta tiedosta varmuudella ja petollisen toistuvasti myös sen väärän tiedon. Varmempi tieto siitä missä vitussa kyseinen kyrvännuppi liikkui tai liikkuuko missään, ei voi muuttaa kokemustasi pettämisestä yhtään vähemmän todeksi tai miksikään muuksi enää jälkeenpäin.

Olet jo pitkään elävästi elänyt ja kokenut, mutta mies ei asiaintilaa ja tulevaisuutta välitä muuttaa, koska mieltää tämän tilanteen jatkumisen eduksi. Elämäsi varmaan jatkuu yhä toistuvissa pettämiskokemusten tutuissa tunnelmissa, riippumatta kenekään maallisista lihan liikkeistä millään tavoin.

Viimeksi muokattu:
Selvitin asiaa itselleni ja jos ei juututa kielellisiin epätarkkuuksiin niin ymmärtääkseni tietoja luovutetaan rutiininomaisesti kenelle tahansa henkilölle, joita nämä tarvitsevat oikeuksiensa ja velvollisuuksiensa toteuttamiseksi, mikäli ei ole PERUSTELTUA syytä (tai epäilystä) olla niitä luovuttamatta.
VRK:sta ei todellakaan voi "tiedustella" mitään tuollaista yksilön tietosuojaan liittyvää. Ei edes vaikka olisit lähisukulainen tai puoliso.
Esim. voidaan tilata rekisteriote tarvittavin tiedoin (miehen sotun mukaa ns. virkatodistus),
sukututkimusta tai muun *henkilö- ja perheoikeudellisen aseman* selvittämistä varten (lain nojalla).

Haluttuja tietoja voivat mm. olla:
Täydellinen nimi - Henkilötunnus - Kotikunta ja siellä oleva asuinpaikka - Vanhempien täydelliset nimet ja henkilötunnukset - Siviilisääty, sekä tieto avioliiton solmimisesta ja purkautumisesta - Aviopuolison täydellinen nimi ja henkilötunnus - Lasten täydelliset nimet ja henkilötunnukset - Lapsen ja vanhemman perheoikeudellista asemaa koskevat tiedot - Lapsen huoltoa koskevat tiedot - Syntymäkotikunta tai -paikka ja syntymävaltio - Kansalaisuus.
Väestötietojärjestelmän henkilötietoja ylläpidetään väestötietojärjestelmästä ja Väestörekisterikeskuksen varmennepalveluista annetun lain (661/2009)*nojalla henkilön yksilöintiä sekä *henkilö- ja perheoikeudellisen aseman* ja toimivaltaisuuden selvittämistä varten.
http://www.vaestorekisterikeskus.fi/

Väestötietojärjestelmän rekisteriseloste

Tietojen luovutuksen kieltäminen
Jokaisella on oikeus kieltää tietojensa luovutus väestötietojärjestelmästä suoramarkkinointiin,*markkina- ja mielipidetutkimukseen, osoitepalveluna sekä sukututkimusta ja henkilömatrikkelia varten.
http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/pages/CE19685E7E4A7454C2256EEE003F0F49?opendocument

Viimeksi muokattu:
Olen sanonut miehelleni, että noiden puheiden on loputtava ja kysynyt, onko niissä perää. Hän vain kuulemma kiusasi minua humalassa.

No joka tapauksessa olen tehnyt hänelle selväksi, että jos hän on petoksen tehnyt niin hänellä ei ole mitään oikeutta olla enää kanssani valheellisin perustein ja ilmoitin, etten halua olla petturin kanssa parisuhteessa.

Viimeksi muokattu:
Olen sanonut miehelleni, että noiden puheiden on loputtava ja kysynyt, onko niissä perää. Hän vain kuulemma kiusasi minua humalassa.
Entä jos ne eivät lopu?
No joka tapauksessa olen tehnyt hänelle selväksi, että jos hän on petoksen tehnyt niin hänellä ei ole mitään oikeutta olla enää kanssani valheellisin perustein ja ilmoitin, etten halua olla petturin kanssa parisuhteessa.
Luulen että hänelle tämä kaikki on ollut selvää jo kauan. Silti hän on jatkanut kuten ennenkin.
Luulen myös että hänelle sopii kanssakäyminen yhtä hyvin oikeudetta kuin petoksin ja valheellisin perusteinkin.
Luulen vielä hänen jatkavan samaan tuttuun ja toistaiseksi toimivaan tapaansa.

Entä jos et edelleenkään tai koskaan saa sitä selville tekeekö hän petoksia vai ei? Haluatko silloin olla parisuhteessa hänen kanssaan?

Tärkeämpää kuin mitä teet selväksi hänelle on: Mitä aiot tehdä itsellesi selväksi?

Viimeksi muokattu:
Älä palkkaa mitään yksityisetsiviä tai tutki väestörekisterin tietoja. Anna olla!

Onko miehelläsi huonoitsetunto, onko hän mustasukkainen? Jos on niin tämä voi olla syy, miksi hän kiusaa sinua. Hän haluaa, että kärsit kuten hänkin! Mikä on sairasta! Hän saa siitä jotain tyydytystä ja hetkellistä itsetunnon pönkitystä, kun sinä kärsit.

Voi olla että tuosta samasta syystä hän oikeasti pettääkin sinua. Uskoo olevansa oikeutettu siihen ja että sinä olet ansainnut sen, koska hän siitä sinulle kertoo. Pieni pelko kuitenkin perseessä, että jätät hänet, niin peruu puheensa.

Tuo käytös ei ole rakkautta ja kännissä olo ei oikeuta kohtelemaan sinua huonosti! Yhden tuollaisen "tyhmän päähänpiston" (vai mikä se nyt sitten onkaan) viellä voi anteeksi antaa, jos asiasta kunnolla keskustellaan ja mies katuu. Hölmöyksiä tekee jokainen joskus ajattelemattomuuttaan, mutta tuo miehesi touhu on tarkoituksenhakuisempaa.

Älä alistu tuollaiseen suhteeseen. Älä ala tekemään mitään taustatutkimuksia puhuuko mies totta vai ei. Tai antamaan samalla mitalla takaisin. Sinulla sekoaa pää vaan tuossa touhussa. Itsetuntosi on kohta niin nollilla miehen ansiosta, ettet pääse irtautumaan, vaikka haluaisitkin. Mies koittaa ihan selvästi alistaa sinua ja on löytänyt oikean tavan! Lähde!!!!