sulla menee äiti vaimon edelle.. no jokaisellahan on se tärkein ihminen elämässä.
Minä en kenenkään toisen puheisiin luottaisi, koskaan, en omaan äitiinikään, VAAN KÄVISIN NÄMÄ PARISUHTEEN KESKUSTELUT VAIN JA AINOASTAAN SEN PUOLISONI KANSSA.
Yli 50 vuotiaana sanon sulle yhden elämänohjeen....
Opettele nuori mies keskustelemaan ensin vaimosi kanssa täysin rehellisesti ja ennenkaikkea kuuntele mitä se vaimosi sinulle puhuu ja mitkä ovat hänen toiveensa yhteiselämästä.
Tiesit varmasti avioon mennessäsi, että vaimosi haluaa lapsia jossain vaiheessa, vai mitä?
En kertakaikkiaan ymmärrä mikset voinut kysyä vaimolta seuraavia yksinkertaisia kysymyksiä heti kun epäilyksesi heräsivät.
1. kuinka kovasti hän lasta haluaa aikuisten oikeasti juuri nyt tällä hetkellä
2. miksi hän nimenomaan juuri tässä elämänvaiheessa sen lapsen haluaisi saada
3. voisiko ajatella, että tekisitte sen lapsen vasta esim. pari vuoden kuluttua.
Jos tämä positio ei olisi sinusta ollut mahdollista, eli et todellakaan halua niitä lapsia...
4. kertonut vaimolle, että itse et ole varma lapsien hankinnasta nyt tai siitä haluatko niitä koskaan.
5. käynyt jatkokeskusteluja asiasta niin kauan, että molempien kanta olisi täysin selvillä kummallekin. Sen jälkeen voisit puhua pettämisestä, jos vaimo tekee ehkäisyssä ehdoin tahdoin vastoin sun tahtoasi.
Olisit kuunnellut vaimosti toiveita lapsien hankinnasta. Hän on puhunut niistä jo 2 vuotta Sinulle.
Varmaan vaan olkiasi kohauttelit ja sanoit, ei nyt kultaseni, sitten joskus myöhemmin ja tyhjensit lastisi sisään niinkuin aina. Annoit vaimon olla niissä turhissa toiveissa lapsen hankinnasta panokerrasta toiseen. Naiselle kun se yhdyntä voi joskus olla jotain muutakin kuin seksuaalisten halujen tyydyttämistä. Se voi olla rakkautta. Sitähän sinä et ymmärrä lainkaan.
Nyt tulet tänne elleihin itkemään miten sua huijataan isäksi. Etkä osaa vieläkään itse ehkäisystä lainkaan huolehtia. Vaimon asiahan se nyt vaan on. Epäilet ettei vaimo ei syö pillereitä.. mutta suoraankaan et voinut häneltä kysyä. Siementen tyhjennyspaikkahan voisi mennä muualle tai tehdä lakon.
Sinun käytöksesi on keskenkasvuisen ihmisen, kehittymätöntä typerää käytöstä.
Eroat äitisi puheiden perusteella. Ja kommenttisi...ottajia löytyy... Ihan kuin vaimollasi ei olisi mitään väliä. Et ilmeisesti rakasta vaimoasi lainkaan kun et kunnioita hänen toiveitaan etkä pysty hänen kanssaan puhumaan asioista. Ihan niinkuin naiset olisivat vaan panopuita, sun seksiviettisi tyydyttäjiä. Jos vaimolle tulee 5 vuoden suhteen aikana halu saada lapsia ja hän niistä monta vuotta puhuu, etkä sinä ole valmis omaa kantaasi tuomaan esiin, et ole mies etkä mikään.
Et näe oman käytöksesi takana mitään väärää. Vaimo sen sijaan, sehän se on iso pettäjä.
Jos minä olisin sinun vaimosi (tosin olen mies) en edes vaivautuisi kanssasi lapsia saamaan. Et ole valmis isäksi etkä aviopuolisoksi. Et pysty edes oman vaimosi kanssa puhumaan suoraan teille tärkeimmistä asioista vaan tuot ne mieluummin tänne elleihin ja kyselyt kierrätät äidiin kautta. Komenttisi "ja typerät naurut päälle" oliko tuo lause äitisi suusta???? Jos oli se kertoo myös äitisi arvostuksesta vaimoasi kohtaan. Eli millainen äiti sellainen poika.
Jos se oli taas sun kommentti, se kertoo taas siitä kuinka vähän vaimoasi arvostat.