M
miksiei
Vieras
Ikää alkaa olla jo tarpeeksi eli liikaa, mies on hyvä, taloudellinen asema ihan kohtalainen jne. Minkäänlaista vauvakuumetta en ole koskaan kokenut enkä sen puoleen minkäänkokoisista tai -ikäisistä lapsista innostunut.
Jos ajattelen miksi en hankkisi lapsia, niin tulee mieleen seuraavat syyt
- en koe siihen mitään hinkua
- sairastan kroonista tautia, joka ei päällepäin näy eikä juuri arkea haittaa, mutta lääkityksen joutuisin lopettamaan ja taudin periytyminen on mahdollista ja myös oireiden paheneminen raskauden takia
- mies, vaikka hyvä onkin, on kovin velkainen, eli käytännössä elättäisin lapsen itse, lisäksi miehessä on "hajamielisen professorin" vikaa, joten en oikein tiedä miten elämä sujuisi käytännössä lapsen kanssa (käytännössä kaikki vastuu minulla?)
- unirytmini on kovin herkkä, jo pienikin valvominen sotkee oloa, olen jotenkin laiska, enkä mikän aktiivinen kodinhengetär (osin ehkä johtuu sairaudestanikin)
No miksi sitten hankkisin:
- koska niin pitää tehdä ja "ulkoiset puitteet" ovat kunnossa
- monet tulisivat kovinkin iloisiksi ja onnellisiksi siitä (isovanhemmat jne)
- saisin kaipaamani tauon työelämään ja jotain uutta tekemistä
- nykyisillä elintavoilla tiedän jo nyt, että perintöä tulee jäämään, olisihan kiva että esim. pieni suvun metsäpalsta jäisi omaan sukuun kuin miehen sisaruksille tjsp (tosin rahat voi tuhlata ja kiinteän omaisuuden realisoida eläessään)
- katuisinko lapsettomuutta, aikaa ei ole kovin monta vuotta enää yrittää
Näiden perusteella vastaus lienee selvä?
Jos ajattelen miksi en hankkisi lapsia, niin tulee mieleen seuraavat syyt
- en koe siihen mitään hinkua
- sairastan kroonista tautia, joka ei päällepäin näy eikä juuri arkea haittaa, mutta lääkityksen joutuisin lopettamaan ja taudin periytyminen on mahdollista ja myös oireiden paheneminen raskauden takia
- mies, vaikka hyvä onkin, on kovin velkainen, eli käytännössä elättäisin lapsen itse, lisäksi miehessä on "hajamielisen professorin" vikaa, joten en oikein tiedä miten elämä sujuisi käytännössä lapsen kanssa (käytännössä kaikki vastuu minulla?)
- unirytmini on kovin herkkä, jo pienikin valvominen sotkee oloa, olen jotenkin laiska, enkä mikän aktiivinen kodinhengetär (osin ehkä johtuu sairaudestanikin)
No miksi sitten hankkisin:
- koska niin pitää tehdä ja "ulkoiset puitteet" ovat kunnossa
- monet tulisivat kovinkin iloisiksi ja onnellisiksi siitä (isovanhemmat jne)
- saisin kaipaamani tauon työelämään ja jotain uutta tekemistä
- nykyisillä elintavoilla tiedän jo nyt, että perintöä tulee jäämään, olisihan kiva että esim. pieni suvun metsäpalsta jäisi omaan sukuun kuin miehen sisaruksille tjsp (tosin rahat voi tuhlata ja kiinteän omaisuuden realisoida eläessään)
- katuisinko lapsettomuutta, aikaa ei ole kovin monta vuotta enää yrittää
Näiden perusteella vastaus lienee selvä?