kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka kaikille..

Hui kauhistus kun säikähdin kun luin huolimattomasti ton Ensimmäisen viimeisen kirjotuksen! = ( No onneksi nämä vaan unia!

Me saatiin kanssa eilen äitiyspakkaus. Koko prosessi meni hirmu nopeasti. laitoin äitiys- ja vanhempainraha hakemukset netistä maaliskuun tokalla viikolla. Päätös tuli seuraavan viikon lopussa ja paketti eilen, eli koko proisessiin meni 2,5vk!!!! Uskomattoman nopeaa kunnan toimintaa!

Me saatiin kanssa viime vuoden paketti, mutta jotenkin toivoinkin sitä, kun tykkään siitä värimaailmasta, hiukka "retromainen". Eilen illalla kun apkettia miehen kanssa tutukittiin niin pohdittiin miten pistää vihaksi kun on sellasta porukkaa kun valitetaan vaan.. ei ole paketissa sitä tätä ja tota ja on väärän värinen ja diipa daapa.. me ollaan ainakin tosi tytyväisiä pakettiin ja kiitollisia, että valtio tällasen avustuksen tarjoaa kaikille, tuloista huolimatta!

Muutenkin mulla on aina ollu aika kova arvostus suomen kunnallisia palveluita kohtaan, kun ulkomailla on tullu se kolme vuotta asuttua niin sitä osaa arvostaa kaikkia äitiyspivrahoja yms. mitä Suomen kansa meille tarjoaa...

No joo, voinnit ollu aika ankeat. Toissa yönä en saanu nukuttua kun varmaan tunnin kun oikeeseen kämmeneen särki niin paljon ja mikän ei oikein auttanu. lähdin töistä pari tuntia aikasemmin eilen.. viime yö meni hiukan peremmin, mutta särkyjä oli edelleen. toivottavast tää on ohimenevää, koska kivut ei todellakaan ole mitään kovin lieviä ja kivoja! =( Ja niistä seurausta on sitten väsymys, joten jos näin jatkuu niin en todellakaan jaksa olla koko huhtikuuta duunissa =(

Tällasta tänne

rv 29+ 5

Tuossa jokunen hetki sitten joku nosti esiin, että pitäisikö meille kesäkuisille olla suljettu keskusteluryhmä, jossa vois kirjoitella "vapaammin".... Mikäli kiinnostusta olis, niin mä sellaisen "kyhäsin" tuonne yahooseen... Aikoinani esikoista odotellessani samassa paikassa suljetussa ryhmässä siellä porukalla kirjoiteltiin, niin tuli se paikka tutuksi.

kesakuunkullanmurut2010 : Keskuunkullanmurut2010

olis tuo osoite... pakko tunnustaa, että vasta tuota ryhmän moderaattorin ominaisuutta opiskelen, että ihan ei oo varmuutta, miten kaikki siellä toimii. Mut jos kiinnostusta olis, niin sinne voitas siirtyä tässä ja toki jatkaa täälläkin, jos siltä tuntuu....

Mun ymmärtääkseni mun pitää hyväksyä halukkaat tulijat, joten jos kiinnostaa, niin mulle voi laittaa pyyntöä tulemaan osotteeseen s.sopuli@yahoo.com ja sitä kautta etenemme.... tai miten vaan...

Päivitysviesti tältäkin suunnalta:

Lääkärineuvola oli viime viikolla. Aika jouduttiin sitten kertaalleen vaihtamaan niin kuin olin epäillytkin. Edelliskerralla neuvolassa terveydenhoitaja varoittikin jo, että lääkäri ei ole ehtinyt antamaan neuvolaan aikoja, että katsotaan nyt mitä sieltä tulee. Uusi aika oli keskelle päivää ja kysyin sitten kauanko se kestää, että voin ilmoittaa töihin. 15 minuuttia!!!+ 15 minuuttia ennen lääkäriaikaa hoitajalle, joka katsoo pissan ja verenpaineen. Puistelin päätäni monen tutun kanssa. Noh, tutkimus oli ohi noin viidessä minuutissa. "Olisko sulla jotain mistä haluaisit jutella?" Ööö...tota....ei kai. Muistin sentään pyytää reseptin kuivalle iholle tarkoitetusta rasvasta (onneksi joku täällä puhui siitä, muuten ei olisi tullut mieleen). Vartti riittii oikein mainiosti.

Kohdunkaulaa oli 3 cm, ei pehmentynyt, painoarviota en muistanut kysyä.

Mulla oli kans viime keskiviikkona lääkärineuvola. Eipä ollut ihmeellistä lisää tavan terkkarikäyntiin, lähinnä se sisätutkimus. Sekään ei tuntunut miltään, kait mulla oli mielessä edellisten papanäytteitten nippasut tms. Mut kohdunkaulaa oli kans 3 cm ja koostumus oli pehmeän ja kiinteän väliltä, niin kuin kuulemma näillä viikoilla kuulemma on. Muuten kaikki on ok, sf-mitta oli 26cm, sykkeet laskee tasaisesti eli muistaakseni 135 kun alussa oli 150-145 jne. Ei ollut oikeen puhelias taikka kyselevä lääkäri, mutta toisaalta kaikki onkin mennyt ihan ok. Sen kummempia lääkäreitä taikka synnytystapa-arvioita ei ainakaan lääkärin toimesta täällä päin ole edessä enää, ellei mitään ihmeellistä ilmene. Kait se asentokin tulee sitten terkkarin arviosta? Tosin enemmän se niitä raskausmahoja varmaan kopeloi kuin se terveyskeskuslekuri joka välillä käy tuolla neuvolassa.
Ja muutenkin, miksipä se tilanne siitä muuttuisi..? Jos ois perätilassa niin siellähän olis. Tai kait niitä ulkokäännöksiä sitten yrittäisivät...? Seuraava neuvola onkin viikolla 32 huhtikuun lopulla. Sen perusvoidereseptin muistin kans kerjätä, sain hillittömän ämpärin abo basen oily cremeä, joka onkin uus tuttavuus ja hyvä sellainen. Vähän kuin Tummelia mutta ei jätä niin rasvaista pintaa, ja tehoaa noihin kuiviin läntteihin jaloissa. Ja riittoisaa, siitä 900g purkista riittää varmaan ens talveen asti.

rv 28+1

Mulla oli kans viime keskiviikkona lääkärineuvola. Eipä ollut ihmeellistä lisää tavan terkkarikäyntiin, lähinnä se sisätutkimus. Sekään ei tuntunut miltään, kait mulla oli mielessä edellisten papanäytteitten nippasut tms. Mut kohdunkaulaa oli kans 3 cm ja koostumus oli pehmeän ja kiinteän väliltä, niin kuin kuulemma näillä viikoilla kuulemma on. Muuten kaikki on ok, sf-mitta oli 26cm, sykkeet laskee tasaisesti eli muistaakseni 135 kun alussa oli 150-145 jne. Ei ollut oikeen puhelias taikka kyselevä lääkäri, mutta toisaalta kaikki onkin mennyt ihan ok. Sen kummempia lääkäreitä taikka synnytystapa-arvioita ei ainakaan lääkärin toimesta täällä päin ole edessä enää, ellei mitään ihmeellistä ilmene. Kait se asentokin tulee sitten terkkarin arviosta? Tosin enemmän se niitä raskausmahoja varmaan kopeloi kuin se terveyskeskuslekuri joka välillä käy tuolla neuvolassa.
Ja muutenkin, miksipä se tilanne siitä muuttuisi..? Jos ois perätilassa niin siellähän olis. Tai kait niitä ulkokäännöksiä sitten yrittäisivät...? Seuraava neuvola onkin viikolla 32 huhtikuun lopulla. Sen perusvoidereseptin muistin kans kerjätä, sain hillittömän ämpärin abo basen oily cremeä, joka onkin uus tuttavuus ja hyvä sellainen. Vähän kuin Tummelia mutta ei jätä niin rasvaista pintaa, ja tehoaa noihin kuiviin läntteihin jaloissa. Ja riittoisaa, siitä 900g purkista riittää varmaan ens talveen asti.

rv 28+1

Voiko tuon reseptin rasvaan pyytää vain neuvolalääkäriltä, vai riittääkö neuvolan terveydenhoitaja?

Viimeksi muokattu:
Heissan..

Palaan vielä tuohon foorumin vaihtoon, eli ilmoittakaa joku jos sinne siirrytään.. Mielesäni keskustelu käytiin ja suurinosa halusi kirjoitella vielä täällä kun näkyy tuo historia.. mutta mulle edelleen aivan sama, siirrytään tai ei siirrytä.. tulen perässä =)

Mulla oli jo kanssa tuo neuvolalääkäri, mutta kyllä se minusta ihan hyvä käynti oli, tosin mulla nyt oli paljon kysymyksiä mihin sain vastauksia, joten ei valittamista..

Voinnit on vaihdellu täällä aika kovastikin. Joskus on hyvä, mutta pääsääntösesti aika kehno olo ja vointi.. öisin en oikeen saa nukuttua ja se sitten kostautuu todellakin viikolla töissä. No odotan ihan hulluna jo pääsiäistä, vaikka mihen lapsi tuleekin niin saa kuitenkin olla poissa töistä neljä päivää ja parasta, että molemmin puolin on lyhyemmät viikot.. Sen jälkeen ei enää ole kun 3 viikkoa töitä.. huh.

Onko muilla tullu mitään vuotoa nyt loppuraskaudesta? Mulla tuli eilen hiukan rusehtavaa vuotoa ja soitinkin heti neuvolaan ja sano vaan että jos tulee lisää tai olo heikkenee pitää heti mennä päivystykseen. Vointi nyt on ollu kuitenkin ihan suht ok ja ei vuotoa enää vielä ainakaan ole tullu.. Tiovotaan että se nyt oli vaan jotain vaaratonta ja jää siihen..

Tänne ei taas muuta tllä erää..

rv. 30+3

Tänään oli taas sokerirasitus-päivä... Mullahan eka oli siis jo ennen joulua, ja se meni siedettävästi. Nyt täällä oli litkut muuttuneet, eikä enää ollut laimeeta colaa, vaan jotain äklömakeata vadelmamehua. Eka lasi vielä meni, mutta toista juodessa teki jo tiukempaa... Huomenissa pitäis muistaa soittaa tuloksista... Eipä tänne muuta, ens vkol neuvolalääkäri, ja kai tää tästä..

Sopuli

Hei kaikille,

täällä se vaan maha kasvaa.. menin eilen sitten lapioimaan lunta talon ympäriltä kun mies on selän takia sairaslomalla ja muutkin läheiset mies henkilöt jotenkin sairaana tai muuta. Jonkun se lumi on pakko siitä lapioida ajattlin..sainkin sitten hommailtua kunnes rupes oikeesti heikottamaan ja oli pakko mennä sisälle. Mietin että jotkuthan harrastaa esim juoksua melkein koko raskauden ajan, niin miksi alkaa heikottamaan? Toisaalta liikunnasta on ollut aika pitkä tauko ja aika kovaa painelin menemään...noh. kaipa tämä tästä..

Ekaakertaako? Liityn täysin mitä sanoit äitiyspakkauksesta. En ymmärrä miten jotkut viitsivät valittaa jostakin väreistä yms! Muualla maailmassa ei olla kuultukkaan koko pakkauksesta, edes kaikissa pohjoismaissa käsittääkseni niitä ei ole..saatikka sitten lapsilisistä ja muista tuista. Kyllä pitäisi olla onnellinen tälläisestä tuesta..Suomessa on jotenkin opittu että kaikki pitää saada ilmaiseksi ja valmiina..

Aurinkoinen tervehdys kaikille! Ulkona mahtava auringonpaiste ja heti tuntuu, että itsellänikin on ainakin tuplasti virtaa. Kevättä vihdoin ilmassa!

Mulla alkoi tänään kauan odotettu äitiysloma. Varhaistettuna sen aloitin. Aika on mennyt todella nopeaa. Tänään täyttyi myös 31 raskausviikkoa eli vielä ois kuusi viikkoa vauvan täysiaikaisuuteen.

Ens keskiviikkona on neuvola. Saa nähdä mikä on vauvan asento massussa. Tuntuu, että hän pyörii siellä vielä kovasti. Ootteko muut huomanneet vauvan hikkaa? Meidän vauva hikkaa useamman kerran päivässä. Tuntuu sellaisena pienenä rytmikkäänä nykimisenä. Esikoinen hikkasi myös massussa. Vauvan liikkeet on myös kovasti voimistunu.

Mäkin voin myös siirtyä tuonne privaatille puolelle, jos yhdessä niin päätetään.

Hyvää Pääsiäistä ja viikon jatkoa kaikille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 31+0

Kyllä me kans ollaan tosi tyytyväisiä pakkaukseen. rahallinen arvo ei kyllä sisältöä korvaa.
Nyt varsinkin tosi neutraalia värisävyjä mikä on kiva juttu, menee varmasti monelle.
Ite tykkäsin hirveesti siitä yöpuvusta, oli just mun makuun ja moni muu. Haalari myös kiva ku aukee kahella vetskarilla.

Tänää oli lääkärineuvola ja kaikki niinku piti. Kohdunkasvuun käyrien yläpuolella sano, että ei johdu siitä että ois iso kohtu vaan, on kasvanut niin korkeelle ja pystyyn..
Vauva oli jo pää alaspäin ja sykkeet oli laukkaavat.

Ite olen hoitoalalla, niin tosiaan terkkarit ei saa kirjoittaa reseptiä, ainoastaan tosiaan lääkäri.

Mites teillä alkaako kumartues puuskuttaan?
tänää kengännauhoja sitoes tuntu että hengitin niin raskaasti ja vaikeasti. Kovasti ne näillä viikoilla kasvaakin kohisten.

Mulla töitä pari viikkoa vielä ois jaksettavana ..

Tsmppiä kaikille, terkuin ensimmäinen rv 29+3

Joo no mä olen se yks joka on ruikuttanut siittä että nyky pakkauksesta on poistunut tutti ja tuttipullo ja tullut tilalle liukuvoide ja kondoomeja jotenkin tuntuu että liukuvoiteenkin jokainen voi ite ostaa jos tarvii no antaas asian olla mun kohalta...

Meillä oli eilen ultra vauvat paino 1078g ja 1091g ja edelleen pysyvät tyttöinä :)) lääkäri totesi että jos vielä 4 viikkoa mentäis eteenpäin niin alkais olemaan viikkoja jo tarpeeksi ettei enään estellä hirveenä. Liikkua saa niinku tahtoo mutta supistuksia kuuluu varoa kumminkin. Hienoa mies lähtee tänään keikalle tulee ylihuomenna on maanantai iltaan kotona ja tulee perjantaina meillä remppa kesken ja talo kuin hävityksen kauhistus, varasto siivoomatta ja lattia laittamatta :) kivaa. Lumet onneksi meinaa kadota pihasta ja pitäis vähän ojitusta tehä ettei tuu tulva taas.

Ensimmäinen mä ainakin olen siirtynyt jo kenkiin mitä ei tarvi solmia tai laittaa vetuketjua koska en siihen enään kykene Myös kaikenlainen köykkiminen esim vaatteita lattialta tai ostoskärrystä hihnalle ottaa jo sen verran että siirrän jollekin muulle jos vaan pystyy

Heipä hei!

Kiva oli taas lukea teidänkin kuulumisia. Mulla oli eilen neuvola ja taas oli 3 kg tullu = /, kokonaisuudessaan jo 14,6kg, että silleen.. no ei auta. Homma on jo menetetty, joten paranee sitten kesän jälkeen vaan kunnolla alkaa liikkumaan ja urheileen!

Vauva voi hyvin, kohtu 30,5 cm ja yläkäyrällä, sykkeet 136. Neuvolatäti arvioi, että vauva olis perätilassa vielä.. no kaipa se kääntyä vielä hyvinkin voi??

Yammy mammy: juu kyllä puuskuttaa aikalailla, no johtuu varmasti 90%:sti tästä painosta mikä on tullu.

Catriina: Onnea äippärin aloittamisesta!!!! Sitä odotellessa!
Mulla alkais äippäri virallisesti tän kuun lopussa, mutta epäilen kyllä että en oikeesti kykene olemaan loppuuun, nyt on jo niin vaikee istua toimistolla koko päivä ja yöt aikamoista ravaamista, mistä sitten taas unenpuutetta ja se vaikuttaa päivän jaksamiseen kyllä todenteolla... = ( Pakko on jonkin aikaa kylla vielä jaksaa kun homat aika pahasti kesken.. pitää saada oleelliset jutut alta pois ja vielä briifaa seuraaja..
Catriina, mä varmaan oon tuntenu hikottelut, en tosin ole tajunnu niitä vauvan hikaksi =)

Ensimmäinen: sama juttu, tykkäsin tosi paljon yökkäristä ja ussilakanasta =)
Mulla on ollu vaikeuksia kenkien laitossa jo ihan jonkinaikaa, kun nuo kädetkin vielä vaivaa niin on tosi vaikee saada monoja jalkaan ja kumarrella ylipäänsä...

Voi jesta, että odotan Pääsiäistä ja neljän päivän vapaata! huh alkaa kyllä väsymys painamaan! Vaikkakin meille tulee miehen 5-v tyttö, muta silti, ei tarvii töihin mennä! no pitää vaan ajatella, että maksimissaan neljä viikkoa jäljellä...

Mutta mulle ei muuten mitään ihmeitä.. normaalia aherrusta vaan.. Mä tuskin tulen tässä nyt tänne enää ennen pääsiäistä / sen aikana, joten oikein hyvää pääsiäistä kaikille!!! Vaihdetaan kuulumisia sitten taas ensi viikolla..

rv. 30+5

Moi pitkästä aikaan. Olen ollut tässä lomalla, niin en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta mukana ollaan edelleen vauvelin kanssa. :)
Nyt rv 29+6
Kovasti vaavi potkii ja möyrii masussa. Ja on tietysti niitä rauhallisia hetkiäkin, kun varmaankin nukkuu siellä. Mukava on kyllä seurata niitä liikkeitä ja huomaa miten se on käynyt isommaksi ja vahvemmaksi. Hikkaa en ole huomannut.

Onko muilla joilla on ollut niitä suppailuja herkemmin niin katsottu tulehduskokeita?! Tai vaikkei suppailisikaan..

Mulla kun niitä suppareita vaan herkästi vieläkin tulee ja ennen lomaa lääkäri sanoi, että on hyvä varmistaa tulehduskokeet ennen kuin lähdet reissuun. Vaikkei mitään muita oireita ole. Ainoastaan ne supistelut.

Otettiin pissakoea ja sisältä hiiva- bakteerikoe.
Kaikki muut olivat hyviä, mutta bakteerikokeesta löytyi jotain ja viittasi lievään tulehdukseen. Terkka kertoi nämä tulokset.
Aloitin sitten dalacin kuurin, joka laitetaan asettimella. Sellaista antibiootti cremeä emättimeen.
Onko kukaan koskaan käyttänyt kyseistä lääkettä?!

Farmaseutti apteekissa varotteli asettimen käytöstä(ihmetteli että mulle on sellainen määrätty, mikä laitetaan asettimella), etten sörki kohdunnapukkaa sillä. Kysyikin että mitä olet jutellut lääkärin kanssa, mutta enhän mä ole päässyt sen kanssa ollenkaan juttelemaan. Farmaseutti oli sitä mieltä että olisi hyvä jutella lääkärin kanssa ensin.
No pääsiäinenhän tässä tuli ja en TO saanut enää ketään kiinni neuvolassa. No muuten olisi lääkityksen aloitus venynyt niin pitkälle, että aloitin sen käytön kuitenkin. Varovasti olen yrittänyt laittaa.
Olisin kyllä halunnut päästä juttelemaan lääkärin kanssa asiasta. Kun olisi ollut paljon kysymistäkin, kun terkka ei osannut vastailla. Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin tässä pääsiäisen aikaan.

Mulla oli lääkäri rv 26+5 ja kohdunpohjan korkeus oli 23 cm. Painoarvio oli silloin 1070kg. Kohdunkaulaa oli 3cm ja oli kiinteä sekä kiinni.

Olen itsekin hyvin tyytyväinen äitiyspakkaukseen. :) Ihana että joillain on alkanut jo äippäloma. Mulla alkaa 4 viikon päästä, jos pystyy loppuun asti siellä olemaan suppailujen takia.

Juu, kertokaa sitten jos siihen suljettuun vaihdetaan. Mulle käy tämäkin,mutta voin siirtyä suljettuunkin.

Rattoisaa pääsiäistä kaikille! =:>

Lisäystä tuohon tulehduskokeisiin..
Nuo tulehduskokeet otettiin tosiaan ennen reissua jo ja ehdin niistä raporoimaan täälläkin. Kun sanottiin että kaikki kokeet ovat hyviä. Niin olin siinä uskossa ja tyytyväisenä tulokseen. Mutta sitten kuitenkin siellä jotain oli. Et vähän harmitti kyllä. Olisi ollut kiva, jos terkka olisi sitten sanonut ettei kaikki tulokset ole vielä tulleet. Kun tuli sitten sellainen olo, et oliko ne mun tuloksia ollenkaan. Jäi vähän hölmö olo siitä, että ihan kuin se olisi ollut mun vika kun en ollut niitä kysellyt. Vaikka kysyinkin ja piti oikein puolustaa itseään,että soitin kyllä tuloksista.

Onko muilla ollut menkkamaista jomotusta selässä?! Mulla oli viime yönä taas huonompi yö. Heräsin yöllä ja oli jomotusta alaselässä. Samoin supistelikin, mutta ei ne kivuliaita ollut. Epämukava olo oli kyllä. Mietin että pitäisikö siitä soitella huomenna terkalle.. Voiko tälläinen kypsyttää paikkoja?!
Kyllä nyt aamullakin on ollut jomotusta selässä, mutta ei niin paljoa.
Ja huomaa että kyllä vieläkin herkästi supistelee, vaikka olisi levossa. Saati sitten töissä ja liikkuessa..

Ekaakertaako?! On pitänyt kommentoida linea negraa, mutta on aina unohtunut.. Eli meillehän povailtiin tyttöä ja minulle on ilmestynyt linea negra, joka ulottuun rintojen alle. Ei se heti aluksi tullut, mutta alkoi tässä myöhemmin muodostumaan.. Mut nyt se näkyy kyllä. Toivottavasti pitää paikkaansa. :)

Joillain on alkanut jo synnytysvalmennus. Meillä siitä ei ole ollut mitään puhetta. Parin viikon päästä on terkka, et jos siellä sitten puhuttaisiin siitä.

SANNI80: onko se linea negra tuo mikä menee navasta rintojen alle tuommoinen vaalean ruskea viiru? Ajatella mulla kolmas raskaus eikä mulla ole tuommoista aijemmin ollut ja mulla jo on kaks tyttöä.

Olettako te testauttaneet tai onko teillä ollut puhetta streptokokki testin tekimisestä?

Meillä täällä menee muuten ihan hyvin mitä nyt tissistä valuu maito ja suppailee vähän mutta odotan huomiseen jos jatkuu ja sitten vasta menen lääkäriin nimittäin ukkoni lähti joku aika sitten takas etelä suomeen keikalle ja olen nyt meidän likkojen kanssa yksin kotona. lähin apu 200km päässä :))

No mutta nyt saunan lämmitykseen ja lapset pesulle ja tänään aikasemmin nukkumaan että jaksaa aamulla nousta kouluun

Käytiin perjantaina äippäpolilla tarkistuksessa vauvan liikkeiden vähyyden takia. Kaikki oli onneksi hyvin. Vauva oli perätilassa ja istui jalkojensa päällä, joten se selitti sen, että en tuntenut liikkeitä niin selvästi kuin aikaisemmin. Nyt taas tuntuu koko ajan potkuja ja nykisimisiä. Hikkaakin tosi usein.

Kohdunsuun tilanne katsottiin myös. Kohdunsuu on pehmennyt ja kohdun ulkosuu pikkuisen auki. Sisäsuu vielä kiinni. Näin on kuulemma asiat usein uudelleensynnyttäjillä näillä viikoilla. Mulla ei ole ollut kipeitä suppareita mutta alavatsan ja -selän jomotukset ovat kai sitten kypsyttäneet paikkoja.

Saatiin vauvalle myös painoarvio (rv 31+2), joka oli 1771g eli menee ihan keskikäyrällä.

Keskiviikkona on sitten neuvola.

Keväistä ja aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 31+5

Pikinen: Juu, sehän se.. Mulla se viiva on navan alapuolella ja myös navan yläpuolella et päättyy siihen rintojen alle. Ja tytön se lekuri oli näkevinään. :)
Sellainen ruskea viiva se on. Olen joskus kuullut et linea negra tulisi jos odottaa poikaa ja jos se viiva on navan alapuolella.. mutta tarkoittaa myös tyttöä varsinkin jos se jatkuu ylöspäin ja ulottuu rintaan asti.
Hauska niitä on miettiä, vaikka uskomuksia ovatkin :) joillain kun tulee tuokin ja joillan ei..

Pikinen, tuleeko sulla paljonkin niitä supistuksia päivässä?! Mulla vähän vaihtelee, mutta viikolla tulee töissä aika paljon omasta mielestä..parisen kymmentäkin. Ja illaksi ne yleensä rauhoittuu kun kotia pääsee..
Mut eivät kyllä kipeitä ole olleet.
Nyt vaan oli yöllä ja aamulla vielä tuota menkkamaista jomotusta. Mietin vaan, et jos jomotukset ja supistuksen kypsyttää kohdukaulaa. Ja en tajua rauhoittua tarpeeksi. Ja töissä vaan olen ja annan suppailla. Kun ei tän pikkuisen tarvi etuajassa tulla, kasvakoot rauhassa.
Ajattelin että voisin kyllä terkalle huomenna soitella ja kysyä sen mielipidettä ja jos vaikka saisi lääkärille ajan.

sanni80 joo tulee niitä nyt on ollut tänään noin 15 supistusta ja kestänyt yks aina 15-30 sekunttia (lääkäri käski seurata paljonko tulee ja kauanko kestää) toivon että ne loppuu kun pääsen maate. täytyy vaan juoda paljon ja maata silloin kun supistaa eikä sais istua. Hae saikkua jos suppailee ei kannata olla töissä silloin ne voi ihan oikein vaikuttaa kohdunsuuhun niinku mulla on kohdunkaula lyhentynyt jo ja myös pehmentynyt. Mulla on välillä ollut kipeitäkin ainakin mies sano mun naamasta milloin supistaa.

No mies lähti keikalle ja soittelee vähän väliä miten voin.

Juilii täälläkin välillä sieltä ja täältä. Selkäkivut tai pikemminkin pakarakivut lähti kun mies hieroi pariin otteeseen. Välillä oli noita menkkamaisia tuossa kyljessä/alaselässä ja tänään on näköjään muotia pitkästä aikaa noita liitoskipuja, jotka tosin kyykkimällä saa vähemmäks.. Ja mahanahkaakin kutittaa, vaikkei sen kummempia arpia entisten lisäksi olekaan tullut. Mutta, ei pidä valittaa kun on näin 30:lle viikolle kuitenkin tosi vähällä selviytynyt. Ja hyvin on tullut nukuttuakin. Kävelyllä on turha pitkälle suunnitella käyvänsä, kun rupee supisteleen. Ja kun on muutenkin aina ylämäki kotiin palatessa niin tarvii säästää voimia sinnekkin. Ja eipä sitä kuitenkaan tiedä miten ne kaikki juilimiset ja muut supparit paikkoja rupee pehmittään.. Vaikka nyt ollaankiin jo aika turvallisilla viikoilla niin toivottavasti siellä pysyy kesäkuulle. Mutta eipä kyllä kannata enää suunnitella että lähtis isommin tuonne metsään kunhan lumet sulaa ja äippäloma alkaa.. voi olla aika lyhiä lenkkejä tuossa toukokuulla. Hyvä kun kaupassa pääsee välillä käymään.

Jostain pitäis saada kevättakki.. tai riittävä määrä sopivaa telttakangasta.. Ei oikeen mee noi xxl-mallitkaan tosta rinnankohdalta juuri nännejä lähemmäs kiinni.. Ja kuitenkaan ei viittis investoida moiseen telttaan kovin paljoa, jos ei myöhemmin niin paljoo tuu käyttöä. Jos ens viikonloppuun sinnittelis tuolla vanhalla ja sit lähtis käymään kaupoilla kauempana..

Pikinen, mikä toi streptokokkijuttu on? ei oo kuullukkaan ennen että tarttis testata.
Niin, ja meillä loppuikin jo se perhevalmennus. Ja hämmästyttävän vähän siellä puhuttiin synnytyksestä, kaikesta muusta kylläkin. Mutta oletettavasti se osio on jätetty kun tuossa jonkun ajan päästä voi lähtee käymään sairaalassa tutustumiskierroksella.

Semmoisia omaa napaa tällä kertaa. Mutta on kyllä kiva seurailla teidän kuulumisia, kun ei itsellä nyt juuri ole raskaana olevia kavereita, ja ne lapsellisetkin asuu aika kaukana kaikki.

Moikka kaikille!

pikinen, meillä on neuvolas ollu ja kaveripiiris puhetta streptokokista. Kaverilla se todettii ja hoidettiin ennen synntystä antibiootilla.
Neuvolas sanottiin, että jos on paljon ennenaikaisia supistuksia tms siihen viittaavaa, niin näyte otetaan koska se aiheuttaa ennenaikaisia synntyksiä.
Sehän on tulehdus joka elää tuolla alapäässä. tavallaan kun eritteet sekoittuvat tapapuolesta ja vaginasta niin aiheuttaa streptokokin.
Kuulemma nasista melkein 30% sitä kantaa mutta suurin osa oireettomana.

Pyysin saada testiä mutta kun ei ole oireita niin eivät tutki. Äidille se ei ole vaarallinen, mutta synnytyksessä se tarttuu vauvaan ja tulehdusarvot nousee tosi korkeiksi ja sitten tosiaan voi synnytys käynnistyä liian aikaisin.

Mullei oo noita supistuksia ollut ollenkaan. mietin, että miltä ne tuntuu mutta kaikki on sanonut että kyllä ne sitte tuntee ku tulee,
Vointi on ennallaan ja hyvä. Kovasti oon öljynny koko raskauden mahaani ja raskausarpia ei ole tullut. kovin pystys vauva on iltaisin ja tuntuu et tulee navasta lävitte.. :)

Liitoskipuja on tullut mullekin taas. viime yönä kun käännyin ni vihlas tosi lujaa..häpyluu kipua on kans mutta lenkillä ku kiristää vauhtia niin helpottuu..toki pitkiä lenkkiä ei pysty tekee ku alkaa pissattaan..eilenki kävin 2 kertaa ennen lähtöä vessas ja sitte ku päästii 300m ni hillitön kusihätä..huoh..

mutta kaiken kestää..
Mukavaa viikkoa kaikille

t ensimmäinen rv 30+2

Mukavaa arkeen paluuta kaikille!

Vissiin näillä viikoilla alkaa raskaus tosiaan tuntumaan jo raskaalle. Täällä kanssa on ollu jos jonkinlaista jomotusta ja kipua ja suppailua.. no onhan tässä jo rv 32 menossa hyvää vauhtia..

Meillä oli pääsiäinen oikein lapsitäyteinen, miehen lapsen synttärit oli ja sitten vielä siskon pojat pari yötä hoidossa, joten ei paljon ole tullu lepäiltyä... No onneks tämä viikko taas lyhyt, vaikkakin viikonloppuna olis matka kaverin kolmekympisille tampereelle...

Tuosta lineasta, niin mun siskolla on kolme poikaa ja kolkaan ei ole viivaa tullu, kunmeille veikattiin tyttöä ja viiva on ja pitkälle rintojen väliin.. Joku mainitsi ,että maitoa jo tulee, sama juttu täällä. Heräsin yks yö taas käsien särkyyn ja kun istuskelin sängynlaidalla, multa ihan valu maitoa rinnoista.. aika erikoinen fiilis kyllä kun huomaa, että jotain valuu..

Mä oon pääsiäisenä lisäksi pyykänny ja silittäny vauvan vaatteita ja laitoin nurkkausta kuntoon. Pikkuhiljaahan sitä täytyy valmista alkaa jo olemaankin.. Kassia en vielä ole pakannu. Teen sen kun jään äippärille. Siihen ois virallisesti vielä 4 viikkoa, mutta en kyllä jaksa olla loppuun. Oon nyt jo niin uupunu ja väsynyt että ei tule mitään. pakko vaan vielä pinnistää, kun on sellasia hommia alla mitä pakko tehdä pois, mutta heti vaan kun voin nin jään pois..

Vintti10: Vero Modassa on nykyään äitiysmallisto ja siellä on kohtuu edullisesti kevättakkeja, oliko 50€:n tietämillä. Oikein kivannäkösiä. Itse kerkisin jo vastaavan takin ostamaan ihan Seppälästä, ei maksanu kun muistaakseni 30-40€, mutta tosiaan kokoa XL ja liian suuri alinkaan...

Catriina: Miten vähän sulla oli liikkeitä kun menit äitoyspolille, mulla nimittäin liikkeitä ollu eilen ja tänään aika vähän.. menitkö neuvolan kautta, vai suoraan polille päivystykseen? Mulla tosin neuvolassa arvioi myös, että perätilassa olis vauva, joten voi johtua samallalailla myös siitä..

Mulla viikonloppuna turpos kädet ja jalat ihan palloiksi ja särki aivan kauheesti kaksi yötä. Sit tein vesi tankkauksen, join varmaan 5 litraa vettä niin seuraavana päivänä oli todella paljon parempi.. nyt pitää kyllä sulat laittaa boikottiin oikeesti! = (

Tänne ei muuta tällä erää.. Kirjtellaan taas..

rv. 31+ 3

Ekaakertaako?: Kyllä mulla tuntui silloin perjantaina sellaista pientä kiehnäämistä ja kääntyilyä, mutta aiempiin äiviin verrattuna tosi vähän. Nyt vauva taas on vaihtanut asentoa ja potkii ja myörii todella tuntuvasti ja näkyvästi.

Mies on nyt talvilomalla ja just järjestellään yhdessä kotia vauvaa varten. Ekat vauvanvaatteet pesin lauantaina ja nyt ne odottelee tuolla kaapissa. Sairaalakassiakin täydentelen pikkuhiljaa.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 31+6

Menin siis suoraan polille (OYS) kun neuvola oli tuolloin suljettu. Polilla kävin esikoisen odotuksessakin esim. liukastumisen takia ja hyvää kohtelua oon siellä aina saanut. Otettiin siis KTG ja supistuskäyrä, lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi vielä.

Yhteistyössä