Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Varpu
Heipä hei!

Kävin siellä minäkin np-ultrassa. Ja sain siellä kuulla, ettei erimunaisista kaksosista voi ottaa veriseulaa lainkaan, koska heillä on eri perimä. Näinhän se on, kun sen järjellä miettii. Turvotukset oli 1,0 mm ja 0,9 mm eli hyvät ja lääkäri kertoi, että ultraamalla saadaan vain 70 %:n tulos. Itse olen tyytyväinen tähän ja en ole mieltäni vaivannut sillä tiedottomalla 30%:lla. Ja kun on olemassa vielä sekin, että toinen lapsista olisi sairas ja toinen terve, niin tieto vain lisäisi tuskaa. Tiedän nyt sen verran kuin haluan eli, että lapset on tähän mennessä terveiksi todettu ja piste.

Paino nousee ja maha kasvaa. Ruokaa syön varmaan kolmen edestä, mut kun on aina nälkä. Onneksi suurimpia herkkujani on tällä hetkellä pakastemarjat ja niitä on pakkanen täynnä. :)

Kaikille aurinkoista viikonloppua ja nautitaan raskauksistamme!!

Varpu
Se jäi vielä kertomatta, että vauvat ovat erikokoisia. A vastasi viikkoja 12+2 ja B 12+6 ja millimetraissä se ero oli 0,8mm. Ei kuulemma mitenkään erikoista, että ovat erikokoisia. Itse ajattelen, että A on tyttö ja B on poika. :D Mulla on vahva tunne siitä, että toinen on ainakin tyttö. Saas nähdä miten intuition käy.

Varpu 12+5

ulrika
Moi

Olen uusi tässä ketjussa, tosin vauva tulossa syyskuun lopulla, voi mennä lokakuulle, laskettua aikaa ei ole vielä laskettu. Nyt on rv 11.
Hauska sattuma Jenni83 ja Vivi, en tiedä muistatteko, mutta samassa ketjussa odotettiin kaikki kolme silloin 5 v sitten :) Onpa mukava taas kuulla teistä! Me asutaan edelleen Ranskassa, tänne jumahdettu. Meillä ihan yllätysvauva, olimme jo viime vuonna eroamassa miehen kanssa, mutta nyt kyllä tehdään parhaamme. Ajoitus vaan aika huono, mies on Jenkeissä töissä ja mä pyöritän arkea tytön kanssa, töitä ja loppumetreillä olevia opintojani yksin. Asioilla on usein tapana järjestyä eli eiköhän tämä tästä. Nyt alkaa pahoinvointikin hellittään, mutta kulunut kuukausi oli kyllä tosi rankka. Joku puhui pakastemarjoista, niitä mullakin menee, ainoa mikä aamulla helpottaa oloa.

Mulla on ensi viikolla ultra, katsotaan sitten, että mitä ne antaa lasketuksi ajaksi. Mulla ei ole mahaa tullut vielä ollenkaan, jos ei nyt kamalaa turvotusta hetkittäin lasketa. Olen kyllä aika pitkä ja lantiota riittää eli kyllä sinne mahtuu pitkään piiloon. Esikoisellakin maha alkoi näkyyn joskus viikon 20 tienoilla.

Aurinkoista viikonloppua!

annikki27
Tervetuloa ulrika mukaan!
Asun itsekkin ulkomailla ja täällä neuvolapalvelut poikkeavat vähän suomalaisesta. Olisi kiva kuulla miten Ranskassa toimitaan; samat systeemit kuin Suomessakin?​

Viikonloppu on mennyt vatsaongelmien kanssa. Onko muilla ollut kovaa turvotusta ja ilmavaivoja? Kaksi päivää on poltellut ylävatsaa, maha kurisee ja ilmavaivat vaivaavat. Yöllä ei saa kunnolla nukuttua..Toivottavasti menee pian ohi.​

Ultraan pääsee ensi perjantaina...jännittää jo nyt. Töissä vielä paha viikko edessä. Nytkin pitäisi kyllä töitä tehdä, mutta eksyin taas nettiä tutkimaan :)
Aurinko paistaa ihanasti ja parvekkeella kukkivat jo narsissit..kevät on ihana!​

annikki27 11+6​

Helinä
Tervetuloa ulrikalle!

Mulla kans turvotusta ja ilmavaivoja ei ihan joka päivä, mutta ehkä parina päivänä viikossa ja siihen kun lisätään vielä ummetus niin olo on hyvin tukala välillä.

Maha on ottanut ehkä viikon parin sisään aika hyvän spurtin ja alkaa näkymään. Vieläkin se näyttää varmaan tuntemattomien ja puolituttujen mielestä jokuselta liikakilolta, mutta tutut huomaa jo selvästi. Olin viikonlopun helsingissä ja kävin ostamassa Bebesiltä ekat mammahousuni ja ovat kyllä hyvät. Kasvuvaraa on (toivottavasti tarpeeksi) eikä purista eikä ahista.

Sain muuten kelalta hiukan takaisin varhaisultrasta, vaikka mitään varsinaista syytä ultraan ei ollut. Luulin ettei mitään tulisi, mutta ultrapaikan vastaanotosta sanoivat, että voit kumminkin kokeilla niin yllätys oli positiivinen.

Helinä rv 14+3 (just vaihtu vuorokausi)

Jenni83 ei kirj
Moikka Ulrika :) Hauska sattuma tosiaan tämäkin...Jo vivin tapaaminen täällä oli hassu sattuma 5 vuoden jälkeen, mutta että sinäkin! Tervetuloa mukaan ja kiva kuulla sustakin :)

Tässä töihin olen pian lähdössä, joudun tosin klo8 häippään äkkiä käymään neuvola käynnillä, uskalsin sen viimeksi varata aamulle ja tälle viikolle, kun pomo lomalla.

Tämmönen pika käynti...Hauskaa päivää kaikille!!!

Rv: 15+0

Syysmiss-
Blääh, täysi tylsistyminen vaivaa. Mikään ei oikein jaksa innostaa.. Voisin vaan maata kotona ja tuijottaa kattoa. Vähän meinaa flunssaakin pukata päälle. TULIS NYT EDES KEVÄT!!!!

Huomenna neuvola, siellä varmaan jo kuunnellaan sydänääniä. Jospa ne piristäis.

Syysmiss 12+3 (tai 2, laskurin mukaan saan 2, mutta np-ultrassa lääkäri sanoi että 3)

Mai82
Jeee,

eilen tipahti postilaatikkoon kirje Hus:n labrasta: kohonnutta riskiä ei ole! Ihanata :)

Täällä myös liikkeellä tylsistymistä ja malttamatonta kevään odotusta.. Esikoinen on flunssassa, joten ulos tuulettumaankaan ei olla päästy pariin päivään.

Huomenna aamulla on mullakin neuvola ja toivottavasti saadaan sydänäänet kuuluviin!! Esikoinen (kohta jo 1-vuotias :) tulee mukaan ja jännittää vähän tuleeko näinollen siitä kuuntelusta mitään.

Maha on mulla pompannut nyt esiin ja samoin tissit on kasvaneet ja kipeytyneet. Ja pahaolo näköjään tuli taas tänäkin iltana..
Joku kyseli päänsärystä. Mua se vaivaa myös enemmän tai vähemmän melkein joka päivä. Joskus otan panadolia, mutten läheskään aina koska useimmiten se ei vaan auta.

Välillä on jo tuntunut niinku mahassa joku temmeltäisi.. mutta kai se on vaan kuvittelua vielä tässä vaiheessa.
Onko muilla näin hyvää mielikuvitusta :)) ? Eli onko mitään vielä tuntunut ?

Mai ja rv 12+4

Martsu84
Minä tilasin huutonetistä kotidopplerin ja sillähän me saatiin asukin syke tosi selvästi kuulumaan, kun lääkäri ei viimeksi saanut kuulumaan sykettä. Oli aivan ihana hevosenlaukka tykytys :)

Mai82: Mulla on nyt rv 14+4 ja tänään aika varmasti tunsin eka kerran liikkeet. Töissä havahduin siihen kun tosi alhaalla mahassa alkoi mahan sisällä tuntumaan semmonen hassu kutina, joka oli ihan selkeä. Kotona vielä menin selälleen sohvalle ja nostin paidan ylös ja keskityin vaan kuulostelemaan tuntemuksia niin samaiset kutkutukset tuntui taas välillä. Uskoisin niiden olevan liikkeitä, ainakin tuossa vau-kalenterissa oli 15 raskausviikolla, että nyt voi ensimmäiset liikkeet alkaa tuntua. Mutta toiselta palstalta olen lukenut, että aika moni toista lasta odottava on tuntenut eka liikkeet jo kolmannellatoista viikolla, joten ihan hyvin ne sun tuntemukset voi olla oikeita tuntemuksia :) Mut on tämä jännää aikaa :)

Maha pömpöttää jo niin että ainakin itse huomaa että raskauspyöreyttä on tullut, vaikka ei mikään timmi maha ollut lähtiessäkään. Paino on noussut ennen raskautta tilanteesta noin 2,5-3 kg. Mullahan ei pahoinvointia ole ollut, että kertaakaan en ole oksentanut ja sitä vastoin nälkä ollut usein ja ruokahalu tosi hyvä, et ihmekkös tuo kun pikkusen kertynyt, mut neuvolan mielestä kuitenki oikein maltillinen nousu vielä, ettei huolta.

Syysmiss-
Jee, onnittelut Martsulle liikkeistä!! Muistelisin, että ekassa raskaudessa tunsin ne rv 14-15 paikkeilla. Juuri tuollaista kutittelua se oli. Nyt ei ole vielä tuntunut, mutta varmaan parin viikon sisään alkaa tuntua.
Mulla tullu painoa 3 kg raskauden alusta. Osa ihan vaan siitä, kun oli "pakko" syödä aluksi koko ajan, ettei tullut huono-olo. Nyt olen yrittänyt vähentää syömistä, mutta kun on NÄLKÄ! Välipaloja olen korvannut hedelmillä ja lisännyt kasviksia ruokaan. Makeat herkut olen jättänyt ihan minimiin. Onneksi niitä ei ole edes hirveästi tehnyt mieli. Mulla tuli ekassa raskaudessa painoa 20 kg, nyt yritän pitää vähempänä. En kyllä mitään hirveetä stressiä asiasta ota.
Verenpaineet ovat olleet nyt viime viikon lopulta ihan ok lukemissa, olokin on sitä myöten parempi. Toivottavasti pysyy kurissa ihan näin ilman lääkitystä.

Syyspaketti
Kivaa, kun kerrotte kuulumisianne. Sama täällä, että olen tuntenut outoa "kutitusta" vatsassa ja vau.fi sivuilta luin, että sikiön liikkeet tuntuvat sillä tavalla juuri näinä viikkoina. Väsymys ei ole vielä hellittänyt, mutta olen yrittänyt pakottaa itseni ulkoilemaan joka päivä edes vähän aikaa, vaikka koviakin pakkasia on välillä ollut.

Aamupahoinvointi on helpottanut ja oksentelu vähentynyt. On ollut jo päiviä, etten ole oksentanut ollenkaan. Kuvotuksen tunne ei ole kadonnut minnekään. Siihen auttaa syöminen. Syön kuin hevonen. Lisäksi olen saanut järjettömän suklaahimon, jota ei ole ennen raskautta ollut. Hävettää sanoa, mutta minusta on tullut oikea suklaaporsas ja olen myös lihonut useita kiloja. Vaa´alle uskaltaudun seuraavan kerran vasta neuvolakäynnillä. Maha on jo aikamoinen potkupallo (vk 16) ja pitäisikin lähteä ostamaan housuja, koska entiset eivät enää mahdu vatsan kohdalta kiinni. Toivottavasti talvi ehtii mennä, ettei tarvitsisi ostaa toppatakkiakin.

Helinä
Minäkin olin tuntevinani mahassa jokunen aika sitten semmoisen muljahduksen ja sit semmosta ruplatusta mut en ollut ihan varma oliko ne iikkeitä vai muuta. Sen jälkeen olen sulkenut koko ajatuksen mielestäni etten joka ilmavaivaa tulkitsisi liikkeeksi. Ajattelin että sitten kun ne rupee kunnolla tuntumaan niin ei voi jäädä multakaan huomaamatta. Mutta nyt kun muutkin ovat bongailleet liikkeitä niin taidan rueta itsekkin tarkkailemaan :)

Kävin tänään äitin luona kun en ole nähnyt häntä viikkoihin niin tietysti he bongasivat mahan kasvun. Äiti veikkasi mahan perusteella tyttöä, vaikka minulla on ollut poikaolo koko ajan. Löimme sitten äitin kanssa vetoa asiasta ja väärin veikkaaja ostaa vaunut :) Että rakenneultraa odotellessa.

Mullakin on tainnut useampi kilo jo tupsahtaa, enkä ole edes tarkkaa lukua punninnut se selviää neuvolassa, mutta seuraavassa neuvolassa viikkoja on jo 16+3 ja edellisen kerran punnittu rv 8 ja sen laittoi lähtöpainoksi, joten on kai sitä saanut jo tullakkin jonkun kilon.

Helinä rv 14+5

Sammis
Pitkästä aikaa... Ei vaan ole yksinkertaisesti jaksanut.

Liikkeitä olen tuntenut jo pari viikkoa, välillä on montakin päivää poissa ja ilmaantuu taas. Neuvolassa saatiin sydänäänet kuulumaan kun vannotin terkkaria lähettämään äitipolille jos ei saada. Pelko neljännestä keskarista ei siis ole helpottanut vieläkään.
Paino on puoli kiloa alle lähtöpainon. Ei vaan ole tehny mieli syödä... Koskaan ei ole nälkä ja vettä hörppään vähän väliä kun tuo hemppa on niin tajuttoman korkea että terkkari epäilee kuivuutta... Heh, verenpaina - mikä se on?? Mä syön lääkärin määräyksestä salmiakkia joka päivä n. 50g - enkä saanut edes reseptillä apteekin salmiakkia vaikka pyysin :-D Mulla on veranpaine välillä niin alhainen, että pitäis olla käytännössä tajuton. Sukuvika...

Mutta missä hemmetissä viipyy maha? Tosin esikoista odotellessa pikkuinen kumpu ilmaantui vasta 16+ viikolla. Mut silti.
Mulle se pukkaa noita lääkäristarkastusaikoja ihan riesaksi asti. Eka yks ylimääräinen noiden toistuneiden keskareiden takia, sitte tuon epilepsian takia ja viimeisin ylimääräinen vielä herpeksen takia. Ja extra verikoe aiemman keltaisen lapsen takia, sokerirasitus ja ties mitä. Mikskä neulatyynyks ja yleiseks tutkimuskohteeks tässä vielä joutuukaan..? Noh, ihan sama, tutkikoon. Minä kestän mitä vaan jos/kun sen nyytin kainalooni tällä tavoin saan :)

Ootteko muuten alkanut nähdä jo kummallisia unia?

Syyspaketti
Ootteko muuten alkanut nähdä jo kummallisia unia?
Kuuluvatko nekin raskausoireisiin? Sehän sitten selittää, että olen alkanut nähdä outoja unia ja enemmänkin painajaistyyppisiä, joita en normaalisti näe kuin todella harvoin. Unenlaatu on muutenkin huonoa ja katkonaista. Laukkaan vessassa 1-3 kertaa yössä. Herään autonääniin, naapureiden kolisteluun (kerrostalo) yms.

Viimeksi muokattu:
Jenni83 ei kirj.
Martsu84, paljonko maksoit siitä kotidopplerista?

Olen ehkä kanssa tuntenut pientä liikettä masussa, mutta odottelen sitä siltikin varmaksi.
En muista enään yhtään koska tunsin esikoisesta, mutta noin viikolla 16 varmaan...

Alku etovan olon sekä sen kamalan vatsataudin takia paino on edelleen -2kg vähemmän, kun ekalla neuvola käynnillä.
Maha kyllä pullistelee jo mukavasti ja ei epäilystäkään enään, ettenkö olisi raskaana!
Rinnatkin on kasvanut kokoa, täytyi ostaa isommat liivit, kun eihän ne vanhoihin mahtunu enään millään!!! Ihan positiivista, koska mun läpyskät ei ole mitkään Pamelat :D
Mutta saapi nähdä millaset niistä sitten tulee synnytyksen ja imetyksen jälkeen...

Mä kanssa käyn vessassa öisin 1-4krt.
En ymmärrä mistä sitä pissaa riittää, kun en juo enään klo18 jälkeen niin silti jo kolmen tunnin unien jälkeen vessa kutsuu.
Ja tämä vaivahan ei loppua kohden helpota, että jippii!!! :)

Rv: 15+3

ulrika
Täällä kanssa yksi yöllä vessassa ramppaaja ja outoja unia näkevä. Aamulla on tosi omituinen olo, kun on nähnyt niin kummallisia unia koko yön. Mä myös herään joskus 2-4 aikaan enkä meinaa nukahtaa uudestaan. Lampaita tulee laskettua..
Mun ekaa raskautta seurannut synnytyslääkäri sanoi, että toisen vauvan kanssa liikkeet usein tuntee jo aiemmin, tai ne lähinnä osaa tunnistaa. Mäkin muistelen, että ekan kanssa tuntui tuollaista kutinaa joskus vklla 16, nyt en malttais odottaa et tunnen ekat liikkeet!
Mulla on tänään ultra ja jännittää ihan kamalasti, että onko siellä kaikki hyvin. Näin unta yksi yö, että odotin kaksosia, toivottavasti ei! Te, joilla on jo lapsia, oletteko jo kertoneet tuleville isosisaruksille? Miten lapset on asiaan suhtautunut? Mä en ole vielä kertonut tytölle (pian 5 v). Jotenkin on pelottanut, etta jos jotain tapahtuu. Ja sit kun se tietaa, niin sit tietaa kyllä koko maailma, se kertoo heti koulussa ja kaikille tutuille. Taidan kertoa viikonloppuna, jos ultrassa kaikki ok. Se on kyllä kovasti toivonut pikkusiskoa -tai veljee kun monille koulukavereille on viime aikoina syntynyt pikkusisaruksia.
Nonniin nyt töihin ja sit iltapäivällä sinne ultraan. Hauskaa viikonloppua!

ulrika rv12

Syysmiss .
Terkut täältä saikulta... Verenpaineet oli taas niin huikeissa lukemissa neuvolassa, että pistivät viikon saikulle. Samalla lähete äitiyspolille jatkotutkimuksiin. Ensi viikon alussa tulee varmaan kutsu. Nyt sitte täytyy vaan ottaa rennosti ja ajatella mukavia asioita.. helpommin sanottu kun tehty !!
Muuten neuvolassa oli kaikki ok, sydänäänetkin saatiin kuuluville pienen etsimisen jälkeen. Painoa oli tullut 3 kg raskauden alusta, 1 kg edellisestä käynnistä. Eli vielä ihan kohtuullisesti.
Joo, vessassa tulee rampattua pitkin yötä, vähintään 2 kertaa täytyy nousta. Unet on välillä outoja, ja niitä on paljon. TOisaalta olen tottunut näkemään paljon unia jo ennen raskauttakin.
Eilen illalla luulen tunteneeni ensimmäiset liikkeet. Sellaista pientä kutitusta ja niinkuin poksahtelua, mutta ei niinkuin ilmakuplat menee. Aika jännää!
Esikoiselle (3v) kerroin toissapäivänä, ja hän on aivan innoissaan. Ei varmaan ihan täysin ymmärrä asiaa, mutta on jo kailottanut uutista hoidossa, mummolassa ja täällä kotona. Vähän väliä kyselee, onko siellä masussa vauva? Eilen illalla syötti minulle viinirypäleitä, ja käski antaa yhden vauvallekin :D

Syysmiss 12+ 6
Huomasin, että naistenklinikalla oli laitettu minun lasketuksi ajaksi 25.9. Lasken nyt tästä eteenpäin päivät sen mukaan. Ei tarvitse listalle päivittää.

Martsu84
Jenni83: Ostin dopplerin huutonetistä ja se oli uusi laite ja maksoi 36€, et pieni hinta siitä et saa nautiskella sykeäänistä ja myöhemmin varmistaa tuolla jos ei jostain syystä tunne koko päivään yhtään liikettä jne :)

Mulla on sitä kutinaa nyt tuntunut monena päivänä, usein alkaa töissä joskus kahden maissa päivällä, mut muuan viikko eteenpäin niin varmaan erottaa selvemmin. Et nyt vaan odottaa et menis aika nopeesti muutaman viikon eteenpäin.

Tänään oli aamulla sokerirasitustesti mun pco:n takia. Yö oli ihan kauhee kun ei saanut 12 tuntiin ennen sitä syödä niin mullahan oli kauhea nälkä jo illalla ja yöllä heräilin kun maha kurni ja koitin juoda aina vettä mut sit sai ravata vessassa koko ajan. Voi sitä riemua kun sai testin jälkeen sit syödä :D Pitää maanantaina soitella tulokset.

Mun pitää kans käydä öisin vessassa, yöstä riippuen ja jos olen urheillut vähä illemmalla ja juonut vettä niin saa jo alkuyöstä käydä parit kerrat. Ja joskus herää kolmen neljän aikaan siihen et maha on aivan pinkeänä ja kauhea vessahätä ja sit helpottaa. Unen saan kyllä aina heti uudestaan, mut vaivansa sekin ravata siellä pitkin yötä.

Martsu ja asukki rv 15+0

Varpu
Loistavia uutisia Inga, nyt nautiskele!!

Täällä ei ihmeitä. Tiistaina olen menossa monikkoperheiden vertaistuki-iltaan. Ihan kiva kuulla käytännön kokemuksia ym. Vähän tuo jänskättää.

Oletteko muuten tehny mitään hankintoja vauvoille vielä? Meillä kun joutuu tuplasti hankkimaan, niin mielellään ei uusia ostais. Joten pikku hiljaa ollaan alettu kattelee. Kaverilta hain toissa päivänä uuden veroisen turvakaukalon. Uskallettiin ostaa käytetty, kun tietää, että on varmasti luotettavalta taholta ja ettei ole kolaroitu tms. Tuplavaunut saadaan kaverilta kans loppukesästä. Aikastahan tää on, mutta hankittava ne on joskus kuitenkin.

Varpu 14+0

Jenni83 ei kirj.
Ingalla loistavia uutisia, hienoa!!!

Meillä oli esikoisen ollessa vauva lainassa veljeltäni turvakaukalo ja sitteri, nyt ne on jo myyty, joten tarvii miettiä niiden ostoa tai lainaamista.
Sitterin meinaan ihan kirpparilta ostaa.
Paljonhan tavaraa on esikoiselta kuitenkin jäänyt, ettei ihan alusta tarvi aloittaa.
Vaunut ostimme silloin uutena ja ovat edelleen loistavassa kunnossa, tarvii vaan kunnon pesun, kun ovat varastossa lojuneet.
Tytölle sopivia vaatteitakin olisi yllin kyllin, mutta ihan vauva ajalle on potkupukuja yms ihan pojallekkin sopivia.
Pinnasänky ja syöttötuoli on.
Hoitopöytää en edes osta, esikoisen aikana sellanen kapistuskin saatiin lainaksi, enkä käyttänyt sitä kertaakaan. Vaihdoin mielummin lattialla ja annoin tytön olla paljon lelujen kanssa lattialla ja ilman vaippaa. Ei tarvinnu pelätä tippuuko se yms.

Kyllä ne taitaa niitä vauvan liikkeitä nyt olla sitten :)
Eilen useaan otteeseen tunsin mahassa pientä liikettä.

Sais tää lumisade jo loppua ja tulla kevät!
Tulee meinaan sellanen huiske kesä, kun tarvis saada taloa mahdollisemman paljon valmiiksi, ennen kun vauva syntyy. Tai siis talohan on sisältä melkein valmis, vähän listaa puuttuu sieltä täältä, mutta meidän vessa on kesken. Käytämme siis nyt vara vessaa suihkun ja saunan yhteydessä. Ulkoa puuttuu kattolautaa ja talo tarvii kertaalleen maalata ja piha on kesken ja terassi ja, ja, ja...
Autotallin loppu rakennus taitaakin jäädä sitten ens vuoteen. Mutta en ressaa...
Minähän saan mahani kanssa pötkötellä pihassa aurinkoa ottamassa :D

rv 15+6

Helinä
Minullahan on koko ajan ollut poikaolo, mutta äiti tokasi muutaman viikon näkemättömyyden jälkeen, että on tyttömaha, siihen minä inttämään, että eipäs niin päädyimme lyömään vetoa, että jos se on poika äiti ostaa meille vaunut ja jos tyttö niin itse joudun ostamaan (musta tuntuu,e ttä äiti haluaa ne ostaa jokatapauksessa). Mulle on ihan sama kumpi tulee, mutta nyt mielenkiinnolla odotan sitä tietoa :).
Muuten ei olla tavaroita vielä hommattu kun odotetaan siihen, että tiedetään sukupuoli.
Meidän pitäisi muuttaa ensi viikonloppuna ja paljon remonttia myös siellä luvassa. Asumme siis nyt kerrostalokaksiossa ja meillä on kaksi koiraa ja fretti, joten ennekuin tiesimme perheenlisäyksestäkään katselimme omakotitaloa vähän syrjempää. Taisi olla päivää enne kuin olimme tehnyt tarjouksen talosta jonka ostimme kun tein plussatestin niin vahvisti kyllä vielä päätöstä. Nyt sitten pitäisi muuttaa ja pakkaaminenkin on vielä kesken. Sen jälkeen on luvassa keittiöremontti, kodinhoitohuoneen teko, sisäpintojen maalaus ja kesällä ulkoamaalaus, pihan aidottaminen ja salaojien tarkastus, että ihan pientä painetta pukkaa, mut eiköhän se siitä. Keittiön ja kodinhoitohuoneen meille tulee ammattilaiset tekemään ja muuttoon kun en juurikaan pysty osallistumaan niin olen suunnitellut aloittavani heti maalailemaan sisällä.
Onnea Ingalle!

Nanna2010
Kiva reissu mutta oli ihanaa palata takaisin kotiin! Päivää ennen reissua tehtiin ostotarjous omakotitalosta joka reissun aikana hyväksyttiin, joten keväämmällä on sitten muutto edessä ja paljon remontteja. Odotan innolla! Nyt oma kämppä myyntiin!

Suurempia hankintoja vauvaa varten ei ole vielä tehty, muutama vaatekappale ostettu. Stressaan tässä nyt oman asunnon myyntiä ja muuttoa ensin.

Paljon outoja unia on ollut mullakin ja joudun käymään yöllä vessassa aina pariin otteeseen.

En osaa sanoa olenko liikkeitä tuntenut mutta jotain tuntemuksia on ollut, täytyy ruveta tarkkailemaan...

Rv 14+1

orvokki
IHANAA INGA!!! tulipa hyvä mieli minullekin!!

en ole kirjoitellut pitkään aikaan kun ei tässä ole kummempia tapahtunut.
Varasin juuri perjantaille ylimääräisen ultra-ajan, kun en jaksa odottaa 13.4. rakenneultraan asti.
Mulla siis olo on tosi hyvä, ei mitään oireita juurikaan, tissit on hieman arat, mutta siinä kaikki.
Mahakaan ei mielestäni ole kovinkaan iso, vaikka sängyssä maaten sen tuntee ja huomaa selvästi.
Pitää saada itelle jokin varmistus että vauva on vielä hengissä...
Kun en osaa ainakaan vielä liikkeitä erottaa. Minulla vissin istukka tuossa edessä, joten senkään takia ei vielä tunnu mitään, tai en osaa vain erottaa. Vaikka joskus muka olenkin jotain tuntevani.

Me saatiin siskolta huippu kaukalo lainaan, ei halunnut myydä sitä jos tarvii vielä itekin,
Tietää ainakin että se on hyvin pidetty. Samoin isommat rattaat ja kaikkea mahdollista. Olisin kyllä arka ostamaan kirpparilta noita kaukaloita, kun eihän tiedä mitä niille on tapahtunut, onko tiputettu yms.... Pinnasängynkin saan työkaverilta tosi halvalla.

Me ollaan kans viimeistelty mm. vauvanhoitotiloja yms ennenkuin alkaa itselle olla liian raskasta yms. Lastenhuone pitäis tehdä kokonaan kun rakentamisen jäljiltä se on vain pohjamaaleilla! ei mitään kalusteita vielä!

Jospas perjantaina saatas tietään jo sukupuolikin kun poksahtaa rv 18 täyteen!

Yhteistyössä