Mikä lasketaan suhteeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti
Sivupersoona.
Olen tehnyt salapoliisityötä, ja tiedän nyt naisen nimen, tyttönimen, edellisen liiton nimen, ja nykyisen sukunimen. Maailman on pieni. Surkea elämäntarina. Pettämisiä, jättämisiä, alkoholismia yms

Nyt olen varma, ettei mies ole harjoittanut seksiä hänen kanssaan.

Laitoin naiselle viestin, että tiedän nyt kuka hän on, joten asia voidaan selvittää ihan tässä aikuisten ihmisten kesken, eikä niin että hän huutelee puskista prepaidlittymän turvin väittämiään. Ilmoitin myös, että jos hänellä ei ole tarkempia selvityksiä seksiväittämilleen, niin hän on säälittävä. Naisesta ei ole kuulunut enää mitään.

Mies halua ehdottomasti jatkaa elämää kanssani. Itse olen välillä yhtä mieltä, toisinaan toista mieltä. Olen erittäin loukkaantunut, että mies on ylipäätänsä halunnut olla naisen kanssa tekemisissä edes puhelimitse.

Kaikki mikä ei tapa vahvistaa, ja minä olen nyt vahvempi.
Onnittelut vahvistumisesta.

Kyllä minäkin tästä teidän tarinasta opin jotakin. Entistä tarkempi pitää minunkin olla siinä, mitä vieraan naisen kanssa uskallan puhua.

Ehkä jää jatkossa siihen, että juuri ja juuri hyvää päivää murahdan,
 
Saana, ap
Onnittelut vahvistumisesta.

Kyllä minäkin tästä teidän tarinasta opin jotakin. Entistä tarkempi pitää minunkin olla siinä, mitä vieraan naisen kanssa uskallan puhua.

Ehkä jää jatkossa siihen, että juuri ja juuri hyvää päivää murahdan,

Kyllähän ihmisten kanssa saa puhua, ja pitääkin puhua. Mutta tilanneälyä käyttäen, jos toinen on niin ihmisenkipeä, että näkee suhteeksi puhelinkeskustelut, niin hän tarvinnee julkisen palvelun apua, ei yksityishenkilön keskusteluja.

Hyvät päivät voi edelleen toivottaa iloisesti. Mutta kannattaa ehkä vähän varoen hymyillä, sillä mistäs sen tietää vaikka se ymmärretään kiinnostukseksi. . .

Minä olen tästä episoodista oppinut, että meitä ihmisiä on moneen junaan, ja osa jää jo asemalle. Ilkeämielisiä itsekeskeisiä ihmisiä tosiaankin on.

Tästä tarinasta on moni oppinut, kuka mitäkin.

Mies vannoo oppineensa, ettei keskustele puhelimessa vieraiden naisten kanssa, ja miettii kuulema käytöstään ravintolassa, jotta ei joudu vastaavaan tilanteeseen uudelleen. Mies väittää miettineensä asioita kunnolla ja osaa arvostaa suhdettamme taas eri tavalla.

Minä olen tosiaankin oppinut sen, että vaikka parisuhteessa näyttäisi menevän hyvin, niin silti se kolmas voi siihen pyrkiä. Olen oppinut sen, että on oikeasti itsekeskeisiä ihmisiä, jotka lievittääkseen omaa pahaa oloaan, haluavat pahaa toisille, itselleen vieraalle ihmiselle. Olen oppinut, että mies joka esittää olevansa suhteessaan onnellinen, voikin lirkutella samalla toisen kanssa. Olen joutunut miettimään, että haluanko sellaisen miehen. Siihen en ole vastausta vielä keksinyt.

Toinen nainen on varmasti oppinut, ettei viestittele väitteitään piilosta kuvitellen, ettei saada selville kuka hän on. Hän on varmasti joutunut mielessään miettimään, että saavatko hänen tuttavansa ja sukulaisensa tietää hänen "suhteestaan". Saas nähdä. . .

Ja sivupersoonakin on kuulema tästä tapahtumasta jotain oppinut.

Elämä jatkuu!
 
Viimeksi muokattu:
Saana, ap
ihmiset ovat yksinkertaisia. Miehesi on luikuri.

Tiedätkö asiasta enemmän kuin minä?

Mieheni on (ollut) typerä itsekeskeinen idiootti. Nainen pahanilkinen säälittävä miehenkipeä yksilö. Mutta tiedätkö, heidän heikkoutensa eivät tee minusta huonoa ihmistä. Ja sen ymmärtäminen helpottaa kummasti!

Elämä on yksinkertaista!
 
Viimeksi muokattu:
hohhoijaa
Tiedätkö asiasta enemmän kuin minä?

Mieheni on (ollut) typerä itsekeskeinen idiootti. Nainen pahanilkinen säälittävä miehenkipeä yksilö. Mutta tiedätkö, heidän heikkoutensa eivät tee minusta huonoa ihmistä. Ja sen ymmärtäminen helpottaa kummasti!

Elämä on yksinkertaista!

Samaa mieltä, että ketjun mukaan ap alkaa seisoa omilla jaloillaan eli ns. aikuistuu.
 
Theofano
Siis missä mielessä mies on ollut "typerä, itsekeskeinen idiootti"? Koska kehtasi jutella vieraan naisen kanssa yleisiä asioita puhelimessa?

Olenko minä oikeasti friikki, kun minusta puolisot saavat tutustua eri sukupuolten jäseniin, jotka näin ollen OVAT alun alkaen vieraita eli uusia tuttavuuksia ja jopa jutella näiden ihmisten kanssa puhelimessa.

Minä en näe miehessä mitään muuta "vikaa" kuin että hänen ihmistuntemuksensa on kenties hiukan hakusessa, koska valitsi jutella juuri tämän nimenomaisen naisen kanssa.

Ehkä AP:n kannattaa vastaisuudessa lukita mies neljän seinän sisään, ettei se vahingossa tutustu VIERAISIIN naisiin.
 
Saana, ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nimettömän puhelun saanut;10389539:
Hyvä juttu, että asia on ratkennut! Olen seurannut tätä ketjua mielenkiinnolla, kun vastaavissa kuvioissa olen itsekin tahtomattani osasena ollut.

Kaikkea hyvää sinulle!

Ratkennut ja ratkennut. Kun sain naisen nimen selville ja tietooni enemmänkin hänen elämänhistoriaa, niin moni asia selvisi minulle. Kun laitoin naiselle viestiä, jossa ilmoitin että tiedän kuka hän on, joten puskista huutelu voi sen puolesta loppua. Ilmotin myös, että jos hänellä ei ole selvennystä tapaamis- ja seksiväitteilleen (missä ja milloin yms), niin hänen väitteensä ovat säälittäviä. Ilmoitin myöskin, että hän ollee tietoinen että kotirauhan rikkominen ja kunnianloukkaus ovat rangaistavia tekoja. Sen jälkeen en ole hänestä mitään kuullut. Sopii kuvioon ja kertoo paljon hänestä.

Olen miettinyt sitäkin, että mitä sellaisessa tilanteessa jossa on olemassa väkivaltaisuutta tai mahdollisuutta siihen. Ja toinen puolisoista saa suhdeväitteen jostain tuntemattomasta numerosta, jota ei saa numerotiedustelusta selville. Mitä sellainen väittämä voikaan saada aikaiseksi?

En ole asiaa vielä kokonaan käsitellyt, mutta olen jo edennyt hyvän matkaa eteenpäin. Oikeastaan se oli yksi ystävättäreni, joka sanoi minulle että olet vahva ihminen. Jokainen meistä voi parantaa elämäänsä ja miettiä miten sitä elää. Miten mm elää parisuhteessaan. En väitä olevani täydellinen ihana puoliso, mutta elämämme on pääsääntöisesti ollut hyvää. En ole luonteeltani nalkuttava, enemmänkin liian kiltti (muiden analyysi minusta). Meillä on vilkas seksielämä. Tietysti pitkässä suhteessa on omat ongelmansa, ja nähtävästi jännityksen kaipuuta on esiintynyt. Mutta oli oikeasti vapauttavaa ymmärtää, että minähän en voi sille mitään että mieheni on käyttäytynyt idioottimaisesti. Enkä voi mitään sille, että on olemassa ylireagoivia miehenkipeitä naisia.

Minä en voi pakottaa miestä elämään kanssani, mutta hän tietää ihan varmasti mitä minä häneltä edellytän. Ja tähän ei kuulu minkäänlaiset vipinät vieraiden naisten kanssa. Aivan kuten minä en vipinöi vieraiden miesten kanssa.

Kaikkea hyvää sinullekin!
 
Saana, ap
Siis missä mielessä mies on ollut "typerä, itsekeskeinen idiootti"? Koska kehtasi jutella vieraan naisen kanssa yleisiä asioita puhelimessa?

Olenko minä oikeasti friikki, kun minusta puolisot saavat tutustua eri sukupuolten jäseniin, jotka näin ollen OVAT alun alkaen vieraita eli uusia tuttavuuksia ja jopa jutella näiden ihmisten kanssa puhelimessa.

Minä en näe miehessä mitään muuta "vikaa" kuin että hänen ihmistuntemuksensa on kenties hiukan hakusessa, koska valitsi jutella juuri tämän nimenomaisen naisen kanssa.

Ehkä AP:n kannattaa vastaisuudessa lukita mies neljän seinän sisään, ettei se vahingossa tutustu VIERAISIIN naisiin.
Typerä itsekeskeinen idiootti on miehen oma analyysi itsestään. Tällä hän kenties viittasi juuri ihmistuntemuksenkykyynsä.

Kuten taisin ihan ensimmäisessä viestissä kirjoittaa, niin itse olen sitä mieltä että niin miehellä kuin naisella saa olla eri sukupuolta olevia ystäviä. Ja näiden kanssa voi olla tekemisissä, vaikka sitten puhelimitse, aivan vapaasti. Ja kyllä, miehen mukaan he puhuivat ihan yleisiä asioita puhelimessa. Ja minusta myös keskustelut parisuhteesta voidaan luokitella yleisiin asioihin. Ja eri sukupuolta ovat voivat keskustalla keskenään siitä, että miten toisen parisuhteessa menee. Aivan vapaasti. Siksihän alunperinkin laitoin otsikoksi, että mikä lasketaan suhteeksi? Minä kun en ole osannut ajatella jutustelua suhteena. Siis ennen tätä tapahtumaa. Mutta näinkin siis voi halutessaan joku ajatella.

Ongelmahan oli kun mies ei enää "jaksanut" jutella naisen kanssa niitä yleisluonteisia jutustelujaan. Hän joko oli kyllästynyt samojen asioiden vääntämiseen, tai aisti että nyt se toinen osapuoli haluaakin syvempää tuttavuutta kuin se jutusteleminen. Ja niin ollen mies ilmoitti, että eiköhän ole paras että lopetetaan nämä juttuhetket.

Ja selkeästi se ei tälle toiselle naiselle sopinut, tai hän koki sen loukkauksena. Joten laittoi pari herttaista viestiä minulle. Eli laittoi pahan olonsa kiertämään.

En ole vastaisuudessakaan lukitsemassa miestä neljän seinän sisään, enkä roiku rinnalla aina kun hän poistuu talosta, oli se sitte töihin tai vapaalle. Minulla on omakin elämä elettävänä. Minä en ole muuttamassa käytöstäni kyttääväksi pirttihirmuksi. Miehen tosin on muutettava käytöstään ainakin siltä osin, että jatkossa ei synny vastaavia sekasotkuja. Sillä mikään mukava ja helppo kokemus tämä ei ole ollut. Kellekään. Sillä kun saat kännyysi viestin, että minulla on ollut suhde miehesi kanssa, niin onhan se kun joku vetäisi maton jalkojesi alta.
 
Viimeksi muokattu:
joanna
^ Huoh. Mies kertoo naiselleen soopaa ja nainen alkaa epäröidä. Kun ulkopuolelta alkaa tulla kommenttia, ettei ehkä kannattaisi ihan kaikkea miehen kertomaa uskoa, niin silloin nainen rientää ottamaan sydänpojunsa suojelukseensa ja alkaakin yhtäkkiä selitellä sitä samaa kuin mieskin. Näinhän se menee, aina. Usko vaan, anna tärähtäneiden, sairaiden, loukattujen ym omituisten naisten soitella sulle, usko sä vaan mieheesi. Ihan vapaasti.
 
miksi?
"En pikkurouvana, enkä varsinkaan järkiperäisenä ihmisenä, voi uskoa VAIN miehen sanoihin. En vaikka haluaisin, enkä kyllä edes halua. Niin paljon suhdesotkuja olen seurannut ihan lähipiirin osalta. Joku syyhän miehellä on ollut jutusteluihin" kirjoitit alussa, nyt olet jo leijonaemona puolustamassa miestäsi....
 
Saana, ap
^ Huoh. Mies kertoo naiselleen soopaa ja nainen alkaa epäröidä. Kun ulkopuolelta alkaa tulla kommenttia, ettei ehkä kannattaisi ihan kaikkea miehen kertomaa uskoa, niin silloin nainen rientää ottamaan sydänpojunsa suojelukseensa ja alkaakin yhtäkkiä selitellä sitä samaa kuin mieskin. Näinhän se menee, aina. Usko vaan, anna tärähtäneiden, sairaiden, loukattujen ym omituisten naisten soitella sulle, usko sä vaan mieheesi. Ihan vapaasti.

Mitä soopaa mies on minulle kertonut? Ja millä tavalla minä selitän samalla tavalla kuin miehenikin? Nyt en kyllä ihan ymmärrä. Ja mitä kommenttia asian ulkopuolelta on tullut? En ole kaiketi kertaakana kirjoittanut, että mies olisi mielestäni tapahtumaan syytön. Vai olenko?

En tiedä miten asiat menevät sinulla aina, elän vain tätä yhtä omaa elämääni. Vertaat tapahtumaa nyt selvästikin johonkin omaan kokemaasi, todennäköisesti sellaisen "tärähtäneen" naisen näkökulmasta.

On tietysti aivan typerää minulta uskoa mieheeni, jonka olen tuntenut yli 20 vuotta. Tokihan minun pitäisi uskoa johonkin ulkopuoliseen naisen, jolla ei ole edes selkärankaa puhua minun kanssani puhelimessa. Olenpas minä typerä. Huoh.
 
Viimeksi muokattu:
menkää
... kohta "saana" muuten pimahtaa henkisesti tuossa väännössään: soudan, huopaan, soudan, huopaan: haukun tuota, haukun tätä, puolustan tuota, puolustan tätä, epäilen tuota, epäilen tätä, etsin itseäni, etsin miestäni, etsin "toisia naisia", ajattelen tunteella, ajattelen järjellä ...

Ainoastaan miehesi kanssa voit asiat ratkaista. PARITERAPIAAN ja ehkä yksilöterapiakin voisi olla paikallaan ...
 

Yhteistyössä