kuukautisten alku???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nola

Vieras
Koska teillä on menkat alkanut synnytyksen jälkeen jos olette täysimettäneet?
Minulla on ollut sellasia oireita että olis ovulaatio mutta kuukautisia ei ole tullut. Olen täysimettänyt lasta 1v asti ja yöimettänyt 11kk asti. Eli uskon että on normaalia ettei ne vielä ole tullut mutta olisi kiva kuulla onko muitakin joilla näin on ja kauan siinä on mennyt että alkaa.....

Meillä vauva nyt 6,5kk. Täysimetin 4kk, jonka jälkeen makusteltiin (4tl/pv) 5,5kk asti ja tämän jälkeen ollaan lisätty soseita ja puuroja, joten imetän aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Vauva nukkui täysiä öitä 2-5kk ikäisenä, jolloin tuli pitkät imetystauot. Sen jälkeen on taas imenyt x 1 yössä. Mulla alkoi muutaman päivän "tuhrumenkat" vauvan ollessa 2kk ja runsaat menkat alkoivat hänen ollessa 4kk täysimetyksestä huolimatta (ilmeisesti yötauot vaikuttivat). Ollaan touhuiltu "tulee jos on tullakseen"- meiningillä, mutta en ole raskaana. Joko en vielä ovuloi tai ei ole vain osunut oikeaan aikaan. Toisaalta ekaakin yritettiin vuosi, joten tuskin kakkonenkaan kovin helposti tärppää... En nyt ap:tä hirveästi auttanut, koska itsellä alkoi aikaisin, mutta ihmiset ovat erilaisia.

Koska teillä on menkat alkanut synnytyksen jälkeen jos olette täysimettäneet?
Minulla on ollut sellasia oireita että olis ovulaatio mutta kuukautisia ei ole tullut. Olen täysimettänyt lasta 1v asti ja yöimettänyt 11kk asti. Eli uskon että on normaalia ettei ne vielä ole tullut mutta olisi kiva kuulla onko muitakin joilla näin on ja kauan siinä on mennyt että alkaa.....

Taidetaan puhua vähän eri asiasta, mut täysimetin 5 kk ja sen jälkeen aloitettiin kiinteät. 10 kk:n ikäisenä loppui yöimetys ja pikkuhiljaa vähensin päiväimetyksiä, korvasin korvikkeella (maitoa ei kestänyt). Vikat pari viikkoa meni pelkällä yöimetyksellä ja kun se loppui, alkoi menkat noin viikon päästä. Olihan ne melkein 2 vuotta poissa :)

Viimeksi muokattu:
täysimetin kahden tunnin välein ja menkat alko kun vauva oli 2kk.. luulin kyllä että on pitkään poissa ,mut ei.. täysimetin n. 4kk ikään, jolloin siirryttiin vähitellen kiinteisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja aegövei´-öbvjmiv;10296465:
Ei ole vielä alkaneet. Lapsi on 1 v 8 kk, täysimetystä 5 kk ja imetän edelleen.

Helpottavaa kuulla kun tuntuu että kaikilla muilla on alkanut imetyksestä huolimatta ja minulla ei. Tiedän että se on normaalia mutta silti välillä miettii kun muilla menkat on... :)
t.alottaja

Täysimetin 6 kuukautta. Vauva on ollut hyvä nukkumaan, joten yöimetyksiä hädin tuskin oli. Menkat alkoi muistaakseni vajaa 9 kuukautta synnytyksestä. Kaiken kaikkiaan imetin vuoden.

Täysimetin 6 kuukautta. Vauva on ollut hyvä nukkumaan, joten yöimetyksiä hädin tuskin oli. Menkat alkoi muistaakseni vajaa 9 kuukautta synnytyksestä. Kaiken kaikkiaan imetin vuoden.

Ensimmäisestä lapsesta alkoi menkat 6viikko synnytyksen jälkeen ja heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi (imetyksestä huolimatta!!). Lapsilla ikäeroa 11kk13pv. Toisen synnytyksen jälkeen menkat alkoivat 7-8vkon päästä. Nyt vauva on kohta 8kk, imetän edelleen ja menkat ovat suht säännölliset mutta en ole siis raskaana. Vielä. :D

Viimeksi muokattu:
Kuukautiset alkoivat kun vauva oli 10kk. Yöimetykset olivat loppuneet kuukautta aikaisemmin ja imetin vielä pari kertaa päivässä. Ap:n kuvailemia "ovis-tuntemuksia" oli minullakin pari kuukautta ennen menkkojen alkamista.

Mulla alkoi 1kk jälkivuodon loppumisesta ja on siitä asti tullut säännöllisesti kerran kuussa. En kyllä todellakaan odottanut, että noin pian alkaa. Poika on nyt 9kk ja täysimetys oli 5kk ikään asti, sen jälkeen kiinteitä alkoiteltu ja imetys siinä ohessa.

Uusimmat

Yhteistyössä