Missä mukavat munkkeja syövät rouvat??

• Viestiketjun aloittaja Toripolliisi
  • Ensimmäinen viesti
@-*****
Alepa, Ntt ja muut...ikäväkö?
Ajattelin vaihtaa nimimerkkiä ellit-palstojen uudistuksen lomassa. Olen kirjoitellut muutaman
päivän nimimerkillä @-*****. Luin viime talvena kirjan Bon appetit. Kirjan kirjoittaja kierteli
Michelin-tähtipaikoissa ja maisteli erikoisuuksia mm. etanoita ja tryffeleitä.

Minun palkoilla voi vain herkutella virtuaalisesti. Suosittelen toripoliisille elokuvaa Julie&Julia.
Olen melko samantyylinen täti kuin Meryl Streepin esittämä tositarinaan perustuva nainen.
Keittokirjan kirjoittaminen tuottaa tuskaan ja on monen vuosikymmen projekti. En haaveile keittokirjan kirjoittamisesta, mutta olen menossa illalla kuuntelemaan toisen aiheista luentoa.

Lisäsin hyötyliikuntaa ja olen yrittänyt vähentää munkkien ja muiden herkkujen ostoa.
Alepassa käyn silloin tällöin.

Ruokaostokseni olivat syyskuussa bonuslaskun muukaan olemattomat. Ynnäsin eilen tiliotteen summia ja kyllä siinä virhe on. Johtuu bonuskortin vaihtamisesta. En minä täysin tyhjällä käy.

Keskityin niin tähän näpyttelyyn että unohdin laittaa vesikuppiin murukahvia.
Nyt nautin kahvia hapankorpun kanssa.

Nimimerkki ntt on käsittääkseni vähentänyt elleissä kirjoittelua. Hänellä on paljon muuta tekemistä. Toivottavasti ehtii joskus kirjoittelemaan. Nyt palstauudistuksen jälkeen täällä on erittäin hyvät oltavat.

En aio jatkossakaan rekisteröityä elleihin. Ihailin eilen yle.fi sivuja.
Netti on salakavala ihanuus. Unohdun aina tähän pieneen työkopperooni ja töitäkin pitäisi välillä tehdä palkkansa eteen.

Täällä töissä on ollut melko kylmää. Saimme aamulla sähköpostin mistä kylmyys johtuu.
Remontti viivästyi ja röörit eivät ole vielä kunnossa. Mutta nyt minulla on lämmin. Laitoin tarpeeksi päälle ja elämä on muutenkin mukavalla mallilla.

Luin eilen illalla Yhteishyvä lehdestä tähtitaivaasta. Tuli väkisinkin edesmennyt isä mieleen.
Hän aina kävi naapurissa juttelemassa tähtiharrastajan kanssa. Katsoimme aina lapsena tähtitaivasta. Silloiin taisisi taivaalla mennä Laika koira, Gagarin ja moni muu kuuluisuus.

Kirjoittaminen on ihanaa. Sain pienen kirjan tekeleen valmiiksi ja odotan jännityksellä arvostelua.
Kirja on vain perhepiirille. Jos julkaisen joskus jotain niin se teos on hyvin pitkän harkinnan ja fiilauksen läpikäymä. Kustantaja on ehkä ulkomainen. En halua olla suomalaisten kustantajien kanssa missään tekemisissä.

Viimeksi muokattu:
Toripolliisi
Ajattelin vaihtaa nimimerkkiä ellit-palstojen uudistuksen lomassa. Olen kirjoitellut muutaman
päivän nimimerkillä @-*****. Luin viime talvena kirjan Bon appetit. Kirjan kirjoittaja kierteli
Michelin-tähtipaikoissa ja maisteli erikoisuuksia mm. etanoita ja tryffeleitä.

Minun palkoilla voi vain herkutella virtuaalisesti. Suosittelen toripoliisille elokuvaa Julie&Julia.
Olen melko samantyylinen täti kuin Meryl Streepin esittämä tositarinaan perustuva nainen.
Keittokirjan kirjoittaminen tuottaa tuskaan ja on monen vuosikymmen projekti. En haaveile keittokirjan kirjoittamisesta, mutta olen menossa illalla kuuntelemaan toisen aiheista luentoa.

Lisäsin hyötyliikuntaa ja olen yrittänyt vähentää munkkien ja muiden herkkujen ostoa.
Alepassa käyn silloin tällöin.

Ruokaostokseni olivat syyskuussa bonuslaskun muukaan olemattomat. Ynnäsin eilen tiliotteen summia ja kyllä siinä virhe on. Johtuu bonuskortin vaihtamisesta. En minä täysin tyhjällä käy.

Keskityin niin tähän näpyttelyyn että unohdin laittaa vesikuppiin murukahvia.
Nyt nautin kahvia hapankorpun kanssa.

Nimimerkki ntt on käsittääkseni vähentänyt elleissä kirjoittelua. Hänellä on paljon muuta tekemistä. Toivottavasti ehtii joskus kirjoittelemaan. Nyt palstauudistuksen jälkeen täällä on erittäin hyvät oltavat.

En aio jatkossakaan rekisteröityä elleihin. Ihailin eilen yle.fi sivuja.
Netti on salakavala ihanuus. Unohdun aina tähän pieneen työkopperooni ja töitäkin pitäisi välillä tehdä palkkansa eteen.

Täällä töissä on ollut melko kylmää. Saimme aamulla sähköpostin mistä kylmyys johtuu.
Remontti viivästyi ja röörit eivät ole vielä kunnossa. Mutta nyt minulla on lämmin. Laitoin tarpeeksi päälle ja elämä on muutenkin mukavalla mallilla.

Luin eilen illalla Yhteishyvä lehdestä tähtitaivaasta. Tuli väkisinkin edesmennyt isä mieleen.
Hän aina kävi naapurissa juttelemassa tähtiharrastajan kanssa. Katsoimme aina lapsena tähtitaivasta. Silloiin taisisi taivaalla mennä Laika koira, Gagarin ja moni muu kuuluisuus.

Kirjoittaminen on ihanaa. Sain pienen kirjan tekeleen valmiiksi ja odotan jännityksellä arvostelua.
Kirja on vain perhepiirille. Jos julkaisen joskus jotain niin se teos on hyvin pitkän harkinnan ja fiilauksen läpikäymä. Kustantaja on ehkä ulkomainen. En halua olla suomalaisten kustantajien kanssa missään tekemisissä.
Sinä osaat selvästi nauttia elämästä, kunpa kaikki peustarpeet voisikkin tyydyttää virtuaalisesti, elämä olisi helppoa...:)

Viimeksi muokattu:
Parvekeparatiisi
Kyllä elämä on välillä tosi tylsää ja siksi täytyy syödä välillä hyvä pulla tai irtokarkkeja. Kahvihetki kotona tai kahvilassa on niitä elämän suurimpia nautintoja kun alkoholi ei kuulu kuvioihin. Myös halailu ja silittely on ihanaa.

Muistelin tänään kun silittelin pyykkejä, että vanhat ja sairaat ihmiset tapasivat sanoa, että "pääsispä pois". Naurusuin (kuitenkin vielä) sanoin itsekin niin kun kiemurtelen flunssan kourissa ja koko pää on tukossa.

Alepa-tädin ei ainakaan kannataisi vaihtaa nimimerkkiä. Ole ylpeä nimimerkistäsi.

Minulla on ikävä lastani joka muutti pois. On ikävä hänen huumorintajuisia sutkauksiaan. Ei ole sama tavata virtuaalisesti. Ukkoakin on välillä ikävä ja välillä vihaan häntä. Minusta tuntuu joskus, että hän ei välitä tarpeeksi ja se aiheuttaa konflikteja. En kyllä ymmärrä itseäni koska välillä väsyn koko ukkoon. Eli mikään ei ole hyvä.

Näin viime yönä unta vieraasta miehestä eikä ole muuten ensimmäinen kerta. Muutama uneni on toteutunut joten...hah.

Joskus tulee vielä sydänalaan ihana tunne siitä minkälaista voisi olla jos olisi ihastunut ja rakastunut.

Kävin eilen illalla katselemassa uusia kenkiä. Saappaat ovat hinnoissaan, nehän on nyt muotia. Täytyy miettiä onko mitään järkeä ostaa pitkästi nahkavartta jos koskaan ei innostu pitämään hametta. Pillihousut ei oikein tässä iässä enää houkuttele.

Vielä olisi paljon aamuja ennen eläkeikää ja sen vuoksi haluaisin siteerata yhtä 66-vuotiasta rouvaa joka ihmettelee miksi ihmiset haaveilevat kaikesta ihanasta mitä voi tehdä sitten kun jää eläkkeelle, miksi ei tehdä ihania asioita nyt. Kyllä töitten lomassakin pystyy tekemään kaikenlaista mukavaa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille vakituisille ja vähemmän vakituisille Elleille.

Toripolliisi
Kyllä elämä on välillä tosi tylsää ja siksi täytyy syödä välillä hyvä pulla tai irtokarkkeja. Kahvihetki kotona tai kahvilassa on niitä elämän suurimpia nautintoja kun alkoholi ei kuulu kuvioihin. Myös halailu ja silittely on ihanaa.

Muistelin tänään kun silittelin pyykkejä, että vanhat ja sairaat ihmiset tapasivat sanoa, että "pääsispä pois". Naurusuin (kuitenkin vielä) sanoin itsekin niin kun kiemurtelen flunssan kourissa ja koko pää on tukossa.

Alepa-tädin ei ainakaan kannataisi vaihtaa nimimerkkiä. Ole ylpeä nimimerkistäsi.

Minulla on ikävä lastani joka muutti pois. On ikävä hänen huumorintajuisia sutkauksiaan. Ei ole sama tavata virtuaalisesti. Ukkoakin on välillä ikävä ja välillä vihaan häntä. Minusta tuntuu joskus, että hän ei välitä tarpeeksi ja se aiheuttaa konflikteja. En kyllä ymmärrä itseäni koska välillä väsyn koko ukkoon. Eli mikään ei ole hyvä.

Näin viime yönä unta vieraasta miehestä eikä ole muuten ensimmäinen kerta. Muutama uneni on toteutunut joten...hah.

Joskus tulee vielä sydänalaan ihana tunne siitä minkälaista voisi olla jos olisi ihastunut ja rakastunut.

Kävin eilen illalla katselemassa uusia kenkiä. Saappaat ovat hinnoissaan, nehän on nyt muotia. Täytyy miettiä onko mitään järkeä ostaa pitkästi nahkavartta jos koskaan ei innostu pitämään hametta. Pillihousut ei oikein tässä iässä enää houkuttele.

Vielä olisi paljon aamuja ennen eläkeikää ja sen vuoksi haluaisin siteerata yhtä 66-vuotiasta rouvaa joka ihmettelee miksi ihmiset haaveilevat kaikesta ihanasta mitä voi tehdä sitten kun jää eläkkeelle, miksi ei tehdä ihania asioita nyt. Kyllä töitten lomassakin pystyy tekemään kaikenlaista mukavaa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille vakituisille ja vähemmän vakituisille Elleille.

Rauhallista realismissa pysyvää asiaa, joskus ukko on inhottava, joskus sen kanssa on mukava olla.
Niin ja mielikuvista, joskus unissa voi käydä vaikka vieraissa...:)

Viimeksi muokattu:
@-*****
"Alepa-tädin ei ainakaan kannataisi vaihtaa nimimerkkiä. Ole ylpeä nimimerkistäsi."

Kirjoitit nimimerkki parvekeparatiisi mukavan letkeästi. Välistä tuntui että olemme vaihtaneet osia.
Sinulla ilmeisesti "ukko" on vielä maisemissa. Minun armas katosi näköpiiristä viime vuosikymmenen puolella. Katselin eilen Tarjoustalon esitettä ja hörähtelin isänpäivävinkeille.
Miehet olivat niin mukavasti malleina. Jos uskaltaisin lähettäisin paketissa Muumipappa-pyyhkeen.
Mutta jos niin tekisin saisin pyykeitä uudelta sydämenvaltiaalta. Minulla on asiasta karvaita kokemuksia. Joten en suosittele ukon vaihtoa. Aina kannattaa muistaa vanha hokema jossa vanha pussillinen on parempi kuin tuhat uutta.

Kengistä vielä puheenollen. Laitoin tyttären vanhat Nokia-kumisaappaat "mäkeen" suutarin ohjeen mukaan. Toisen kengän kantalapussa oli reikä ja sukkani kastoi. Suutari taivutteli kengän pohjaa
ja sanoi, että kohta jalkaterän kohdalla puhkeaa uusi reikä. Olo oli kuin hammaslääkärillä.
Heitin sunnuntaina kengät roskiin. Eilen luin Yhteishyvästä toisenkin artikkelin hai-saappaista.
En ole koskaan ajatellut mistä nimi johtuu, mutta nytpä tiedän.

Nokia-saappaat valmistetaan nykyään Keski-Euroopassa. Välistä tuntuu että minäkin olen vain nimeksi Suomessa. Ihan hyvin voisiin siirtää itseni johonkin toiseen maahan. Netissä ei ole väliä missä maassa elää.

Aamun uutisessa kerrottiin työmatkabussista, jossa voi tehdä töitä netissä. Pudasjärvi oli tuo paikkakunta. Väkeä on kuulema vaikea saada Oulusta hankalan työmatkan takia.
Nimimerkki toripoliisi varmasti tietää asian. Hänhän käy aina Oulun torilla munkkikahveilla.

Saas nähdä miten minulle käy kun ilta ehtii. Ajattelin käydä yhdessä kahvilassa ennen luentoa.
Siellä on taatusti myytävänä tuoreita munkkeja.

En ole koskaan pitänyt Alepa-täti nimimerkistäni. Joku elli sen minulle antoi ja pidin hyvänäni.
Mutta aika aikaa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin.

Hymyilin aamulla kun kävelin töihin. Prisma-sanasta näkyi vain sana Risma. Olin menossa
hakemaan aamun Metro-lehteä. Lapseni sanoivat aina pienenä äidille eli minulle "äiti lähetään rismaan." Kyllähän siellä tulikin käytyä. Päiväkoti oli vieressä.

Älkää hyvät ja rakkaat ellit antako minulle uutta nimimerkkiä rismatäti. Vaikka olenkin paljon lisätyössä tekemisissä markkinoinnin kanssa niin olen pohjimmiltani filosofi. Vain koulutus puuttuu. En minä tuota itse keksinyt. Jo eläkkeellä oleva miestyökaveri ihan akateemisesti sivistynyt aina sanoi että puhun aina filosofisesti. Keskustelimme paljon työporukassa.
Sitten meidät liitettiin isoon laitokseen. En keskustele enää mistään mitään. Teen työni
ja puhun sitten lisätyössä senkin edestä. Ehkä olen jututtanut montakin elliä. Suomi on niin pieni maa.

Nyt klikkaan Vastaa ketjuun palkkia, nousen ylös ja jatkan töitäni.

Ntt
Joo-o, munkkirintamalle pitäisi ryhtymän, vaikka radiossa juuri varoitellaankin varomattomasta ruoanlaitosta tulipalojen aiheuttajana, ja munkkirintamallehan se tuli helposti liittyy muuallakin kuin luostarin kynttilöiden loisteessa. Vaan kun minä onneton olen aikoina muinaisina kuvitellut ostaneeni tarjouksesta kaksi pakettia leivontamargariinia, ja pakastinta siivotessani tajusinkin omistavani kaksi pakettia munkinpaistorasvaa, jotain erehdyksen kääntämiseksi hyötykäyttöön tarttisi duunata. Hällyyytys, Oulun palolaitos! Valmistautukaapa keskeyttämään se kahvitaukonne, ja pankaa se munkkipussikin kaapin kätköihin odottamaan rauhallisempia aikoja! Son kiirettä kohta luvassa nääs.

Ei oikein nyt tekstit irtoa, ajatus ja vähäkin mielipide maailman menosta ja tulosta tuntuu karanneen sinne jonnekin hukkaan ja talviunille, minne ne muutkin tulot. Joskus sitä on tuota kirjoitusvirtaa kuin Isohaaran voimalaitoksessa täystehopäivänä ja ylijuoksutuksen puolellekin menee, mutta välillä on sitten ajatusten tekoallas ihan seisovaa vettä, eikä lehtikään pinnalla liikahda. Ei koivun eikä Kalevan. Vaan eipä sitten toisaalta karkaakaan se ajatus kuin Ounasjoen tulvavesi Kittilän kirkonkylän raitille tai Nuorttijoen uoma veli venäläisen puolelle, välillähän tämä elleily on ollut sitäkin. Nyt ei hyppele mikään oivallus kuin keväinen Tsieskuljoki tunturinrinteessä riemuissaan helisten, kiveltä kivelle – kaamostako lie mielessäkin, mutta enempi tämä on jään alta pilkkimistä ja tuloksetkin yhtä häävit kuin Kilpisjärven kisoissa… Juutuksissa koko touhu kuin viehe Juutuanjoen kivikoissa ja vene Lemmenjoen koskikohdassa kuivana kesänä, ja saaliintulo vähissä kuin lohet Kivirannan lohipadosta huonoina aikoina. Ennen oli tekstissä ehkä joskus asiaakin ja ajatusta kuin vettä Yläpostojoen alajuoksulla joutsententuloaikaan, mutta nyt se on kateissa kuin Alapostojoen yläjuoksu jängässä hangen alla syvänteissä – vaikka sen lirun tietää jossain olevaksi, ei sitä sieltä näe eikä tavoita. Parempi kun ei silloin vapaa liiemmälti heittele, ettei tartuta huonoa fiilistä ja loisia tähänkin tuumien Tenojokeen. Parempi rauhoittaa palsta hetkeksi tyynenä seisomaan kuin Jerisjärvi muinaisessa postimerkissä.

Vaan älähän huoli, sainpahan edes vesitettyä yhden keskustelun : )

* poistuu kuuntelemaan kahvikeittimen kohinaa ja usvapisaroiden laskeutumista naapuritalon katolle Lammaskosken laineiden puuttuessa ja odottamaan, josko tämä ajatus tästä joskus kirkastuisi kuin Kevojärven pinta auringossa ja jotain vähän syvempääkin keksisi, vaikkei nyt ihan Pakasaivon syvänteen vertaa. *

Toripolliisi
Paljon, jokaisen varrella minäkin olen piipahtanut.
Rakkaimpana ehkä Alapostojoki, kuinka monesti sen yli olenkaan kulkenut mennessäni lintu-tai hirvimetsälle Pomokairaan, mukavia muistoja herätti.

Mukava nähdä, että kaikki mukavat rouvat ovat mukana "pelissä".Itse tulin juuri kävelyltä, harmaata ja tihkusateista täällä pohjoisessa.
Olen vielä välttänyt sikaflunssan, olen kartellut väentungoksia, se sopii hyvin erakkoluonteelleni.

Niin ja ukoista, pitäkää hyvää huolta niistä, ne joilla semmonen on.
Me tyydytään vähän, lämminruoka päivässä ja sllon tällön pesette selän..
Jos jollakin on ukko hakusessa niin leskistä voi löytyä vielä "soivia pelejä...."

@-*****
"Niin ja ukoista, pitäkää hyvää huolta niistä, ne joilla semmonen on."

Googletin ja löysin kuvia toripoliisi patsaasta Oulussa. Sisareni asui aikoinaan muutaman vuoden
Oulussa ja kävin siellä kylässä pari kertaa. Ei ole koskaan tullut puhetta tuosta patsaasta.
"Ookko sä Oulusta ja pelekäätkö sinä polliisia" on varmasti kaikille tuttu lause.
Selailin nettiä ja luin uutisen miespoliisista, joka oli sekoillut naisten saunassa.

Mukavaa, että ntt vastasi viestiin. Pari pakettia munkkirasvaa. Ei kelpaa edes linnuille taliherkuksi.

Olisinpa minäkin jo eläkeläinen. Kun selailen näitä uutisia niin välistä tulee uskonpuute luinko oikein. Jostakin luin kai aamun Metro-lehdestä, että Clintonille pystytetään tosi korkea kultainen patsas. Miltähän tuntuisi kävellä itsestään tehdyn patsaan ohi. Olisi kiva patsastella oman patsaan vieressä. Mutta millä ansioilla patsaan saisin. En yhtään millään.

Minullakin ajatus takkuilee. Tajunnanvirtanappula on kai off-asennossa ja hyvä niin.

50+ palsta on kokennut hyvän uudistuksen. Isoäidit ja eläkeläiset omansa.
Nyt juttu ei luista ja samapa tuo. En enää nostele vanhoja ketjuja. Mitäpä noita vanhoja asioita muistelemaan.

Täytyypä lähteä katsomaan joko työpisteessä kone on vapaana. Virtuaalinen munkki Olun toripoliisin patsaalle. Luulisin, että linnut ainakin kävisivät nokkimassa aitoa ja vastapaistettua.

Ntt
Se patsaan ohi kulku siis. Sen tietää, kun on hommannut muistomerkkinsä ajoissa, elinaikanaan.

Eikä tarvinnut kuin anoa kaupungilta kera karttaan piirretyn ruksin yhtä roskista lisää lähistölle, lähinnä noita koiralenkkejä varten. Vastauksenkin sain: "Asia käsitellään kaupungin ensi vuoden budjetissa." Siinä vaiheessa sitä tosiaan ymmärsi, miten äveriäille tanhuville onkin tullut muutettua! :)

Kun se pönikkä sitten vuoden kuluttua tuli, juuri ruksaamaani paikkaan, päätin, että siinä on nyt sitten minun muistomerkkini. Nimikin sillä on: "Sitä itteensä tikun nokassa!" Tai mikä rautatolppa se nyt onkin.

Sillä kohti työnjako perheessä on selvä. Minä nostan nenääni, ja koira koipea!

Että se siitä maisesta kunniasta... :)

Toripolliisi
No "Toripolliisi" jäi mulle nikiksi jostakin syystä, kun joskus puhuttiin Oulusta.
Patsas on ilmeisesti saanut kyllä mallinsa Oululaisesta kuuluisasta poliisista kait edesmennyt jo eikä pahastu vaikka olenkin väittänyt patsasta näköisekseni..

Oulussa ollessani kuuntelen mielelläni radio "Pookia". Erityisen hyvälle mielelle tulen aina kesäsin Pookin mainoksesta, jossa vaimo huutaa ukolleen: "Mitä se siinä alasti koikkelehtii..." mies vastaa:"Näin kesällä riittää kun vain Pooki päällä" ja myöhemmin "paahan sitä pokia isommalle tullee niin hyvvää mussiikkie...kius sihahtaa ja ukko jatkaa..."ja tuu itekki tänne.."

patsaiden taustoja
"Patsas on ilmeisesti saanut kyllä mallinsa Oululaisesta kuuluisasta poliisista"

Googlen löytämän tiedon mukaan toripoliisi patsas on pystytetty kolmen toria päivystäneen
poliisin muistoksi. Siis ei kaksi vaan kolme kärpästä korjaan poliisia yhdellä iskulla.
Mutta voihan tieto olla hanurista. Ei googleen ole aina luottamista. Alalla on kilpailijoita.
Luin uusimmasta tietokonealan lehdestä.

Bill Clinton patsas asiankin tarkistin asken googlettamalla. Kosovoon tosiaan on pystytetty
yli 3 m metrinen pronssipatsas. Billin vasen käsi on ylhäällä ja oikeassa kädessä on salkku.

Kyllä tämä patsasasia varmasti tulee yöllä uniin. Ehkä näen hupaisan unen, jossa minulle
on pystytetty virtuaalinen tai livepatsas lierihattuineen ja alepakasseineen.
Toivottavasti patsas ei tökötä jokaisen kaupan edessä.

Vasemman sukkani on märkä. Tiputin äsken vettä jalalleni. Eilen kaadoin vesimukin heti
aamulla ja osa loiskahti näppiksen viereen.

Miltähän tuntuisi patsaana kun lokit kävisivät päälläni tarpeillaan ja vettä ja lunta tulisi solkenaan.

Kyllä se ellit niin on että patsaaksi en halua. Patsastelen aikani ja sitten tuikin mieluummin
tähtenä taivaalla. Silloin galaksit törmäilevät kun vaihdan olotilaa. Ehkä joku tähti haluaa kiertää radallani. Ei ole niin yksinäistä. Luin sellaisesta parivaljakosta eilen illalla Yhteishyvästä.
Mutta kun muistini on hapero en enää muista tähdistön nimeä. Nimi alkoi aalla. Ihan kuin minunkin ex-nimimerkki:)

Toripolliisi
Alkuperäinen kirjoittaja eräs...;10292708:
....ovat joko aseman kahviossa tai luostarissa. Siellä, missä ne munkitkin ovat.
Lintulan nunnaluostari, niin mitä hittoa munkit siellä hääräilee??
Hauska tavata poliisin vanha , rakas tuttu...:)

eräs...
myös niitä munkkeja... Se on vain sisäpiirin tiedossa, samalla tavalla kuin parhaat reseptit.
Hauska tavata sinuakin. Älä kuitenkaan pidätä minua nyt ;) Ehkä ensi viikolla :))

Toripolliisi
Alkuperäinen kirjoittaja eräs...;10292816:
myös niitä munkkeja... Se on vain sisäpiirin tiedossa, samalla tavalla kuin parhaat reseptit.
Hauska tavata sinuakin. Älä kuitenkaan pidätä minua nyt ;) Ehkä ensi viikolla :))
Leivo hyvä kakku iskälle...:)

Toripolliisi
Alkuperäinen kirjoittaja eräs...;10292827:
Isä, iskä. Leivon munkin tai munkkia ;) Vien kyllä kynttilän...
Muistin kyllä isäsi ajettelin että juhlitte kuitenkin isänpäivää miehesi kanssa.
Ymmärtänet mitä tarkoitan.
Kynttilän vienti on kaunis tapa.

@-*****
Alkuperäinen kirjoittaja eräs...;10292816:
Höpisin tässä viestiketjuissa munkeista ja töiden jälkeen oli ihan pakko pyörähtää Shellille
munkkikahveille. Olin kahden vaiheilla otanko sen ennekin hyväksi koetun talonmunkin
vai jotain uutta ja erikoista. Suklaamunkki oli tarjouksessa kahvin kera 2,70.
Lorautin kermaa kahviin ja kermakon läppä rävähti auki ja kuppiini lorahti kermaa yli kupin
äyräiden. Ystävällinen myyjätär neuvoi vaihtamaan kahvin uuteen. Niin tein ja kaadoin
kerman nokasta varovasti ja oikeaoppisesti. Tuumasin myyjälle että kaikkea minulle on jo
elämässäni tapahtunut mutta ei tätä.

Sitten aloitin munkin mussutuksen. Sisällä oli vaalearuskeaa karamellitäytettä, joka valui
sormien läpi. Päällä oleva suklaa tuhraantui suunpieliin. Mässytin ja mussitin, katsoin samalla
telkkaria ja viereisessä pöydässä istuvaa hyvätuulista isä-poikaparivaljakkoa. Puhuivat venäjää ja tekivät jotain sanaristikkoa tai vastaavaa.

Munkki oli hieman kuiva. Ettei vai sen takia tarjouksessa. Olo oli hieman pettynyt. Menin ulos
ja katselin haikeana ulkona olevaa isoa mainoslakanaa Shellin talonmunkista.
Miksi sorruin vieraisiin enkä pysynyt tutussa ja turvallisessa. Samaa voisin kysyä näin isänpäivän aikaan entiseltä ukoltani. Miksi hän vaihtoi vaimoa eikä pysynyt minussa tutussa ja turvallisessa.

Kysyvä ei tieltä eksy. Tykkään käydä Shellillä silloin tällöin vaikka myin autoni jo 2000-luvun alussa. En enää käy nuuhkimassa bensan katkua. Munkit ne minua sinne houkuttelevat kuin seireenit eräässä mytologian tarustossa.

Toivottavasti toripoliisi ei pidätä minua kerman tuhlaamisesta. Kyllä niitä rikesakkoja annetaan vähemmästäkin tässä elämässä.

Toripolliisi
Pääset tällä kertaa pelkällä varoituksella, kun munkkikin oli kuiva.
Mutta jos toituvasti menet vieraisiin (paikkoihin) esim Teboilille, saatan sinua jopa pamputtaa...

@-****
Pääset tällä kertaa pelkällä varoituksella, kun munkkikin oli kuiva.
Mutta jos toituvasti menet vieraisiin (paikkoihin) esim Teboilille, saatan sinua jopa pamputtaa...
Olen joskus kirjoitellut elleissä Teboil-reissuistani. Muistan aina kerran kun huollatin autoni
Teboililla. Korjaamon esimies kaatoi kahvia kuppiini ja kahvilassa oli erittäin ihana tunnelma.
Sitten nousin autooni ja käänsin nokan kohti Kuopiota.

Mutta pampun pelossa välttelen Teboilia. Munkit siellä varmasti ovat edelleen hyviä, mutta
minä pelekeen polliisia varsinkin oolulaesia:)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä