Mies ei kestä menneisyyttäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huojuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kyllä tuo on ihan "normaalia" käytöstä mieheltä. Ei kysymyksessä ole ap:n hyväksyminen, vaan vähemmän arvokkaan julkisuuden hyväksyminen. Korostuu pienissä ympyröissä, kyllä miehellä on todellakin vaikeuksia mennä esim. baariin, jossa baarin kaikki miehet ovat olleet naisystävän kanssa sängyssä. Ja sitten pitäisi itsensä seurustella vakavasti?

Heh, eiköhän silloin kannata vaihtaa paikkakuntaa, jos joka toinen on "sellainen" tuttu...

Se on niin taivahan tosi, että miehelle ei menneisyyttään kannata valottaa suhteilujen ja varsinkaan seksuaalisten kokemustensa suhteen, ne ottaa siitä nokkiinsa. Mikä lie huora/madonna-ajattelu taustalla (anteeksi), mutta se on totuus, että jos menet kertomaan että olet jonain villinä nuoruutesi vuonna, vaikka vain yhtenä, käynyt useammassakin vuoteessa, niin olet niin käytetty, ettei sitä harva mies sietää, huolimatta siitä kuinka moneen kukkaan itse on langennut.

Tämä ei nyt alkuperäistä kirjoittajaa auta himpun vertaa, joten etiäppäin. Tuo, kun ajattelit olisiko jostain terapiasta apua, ei varmasti ole huonompi ajatus. Seksuaaliterapeutti saattaisi olla oikea ihminen vastaamaan haasteeseen. Hienoa on, että vaikka asian jauhaminen sinua ahdistaa, niin pystytte siitä kuitenkin puhumaan. Se on hyvä lähtökohta. Miehen pitäsi varmaan päästä kuulemaan muita kokemuksia muilta miehiltä tai juuri jonkun terapeutin kautta, joka on paljon kuullut, huomatakseen että
a) ei ole ajatustensa kanssa yksin
b) voi oppia hyväksymään sen että sinulla on menneisyys karikkoineen

Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja sellaista se:
Itse olen 35, takana on pian 21 vuotta seksintäytteistä elämää. Irtosuhteita on ollut keskimäärin vain ehkä 20-30 vuodessa, pitempiä seurusteluja 7 tai 8, riippuu siitä, miten sen laskee.

Joka kerta mies on jättänyt ja erinäisten sitoutumisvaikeuksien takia, välillä pettämiseen.

Ymmärrän kyllä, että jos suhde katkeaa itsestä riippumattomista syistä useinkin, niin niitä kokemuksia tulee pakostakin. Minullekin oli edes yksi seksikokemus todella iso juttu, kun en itse vielä ollut päässyt parikymppisenäkään.

Jos oikein laskemaan alkaa, kumppaneita on ollut 400-500 kpl ja seksiä ehkä 15000 kertaa.

Voi herran jumala, onhan tuo ihan mielettömästi. Toisaalta 400 / 20 / 12 = alle 2 miestä kuukaudessa keskimäärin. Kyllähän siinä sinkkuillessa varmaan ehtisi yhtä yötä enemmänkin tutustua noin moneen ja jos huono tuuri käy, niin ei kenenkään kanssa mätsäisi.

Silti luku tuntuu valtavalta. Nimittäin näin mieheni on aivan äärimmäisen vaikeaa sitä naista saada sitten mitenkään, vaikka kuinka yrittäisi. Kerran kun joutuu luopumaan otteesta, niin uutta minkäänlaista suhdetta saa hakea ja pitkään. Nyt jo kaduttaa. Toisaalta itselläkin on erittäin vahva libido. Jos laskisi kaikkien niiden jpg-naamojen lukumäärän, joiden edessä joutuu käteen tyytymään ei-vapaaehtoisena sinkkuna, päästään selvästi isompiin lukuihin. Mutta ei tästä kovin iloinenkaan voi olla.

Lehdessä luki tänään, että kaunis nainen pettää helpommin kuin ruma. Ilmeisesti miehen tulisikin menneisyyden sijaan pohtia myös tulevaisuutta, eikä tehdä itselleen karhunpalvelusta valitsemalla liian nätin tytön. (niin kuin mies muka saisi valita kumppaninsa - ainakin oman käsitykseni mukaan aika tarkkaan nainen on se, joka valinnan tekee ja miehen ei kannata vikistä, oli kyse yhden illan tai pitkästä suhteesta)

Minusta on hassu ajatus, että seksi jotenklin vahongoittaa naista. Kuitenkin tämä ajatus tuntuu olevan hyvin vakiintunut ja laajalle levinnyt.

Eli jos naisella on ollut monta seksikumppania, naisen täytyy olla jotenkin vahingoittunut ja traumatisoitunut, ja hän tarvitsee terapiaa.
Mä en ymmärrä yhtään, mihin tällainen käsitys perustuu. Eikö seksi olekaan kiva ja hyvä asia?

Itselläni on ollut seksiä paljon eri miesten kanssa, mutta ei se ole häirinnyt parisuhdettani tai muutakaan elämääni mitenkään. Hirveän usein tuntuu, että naiset itsekin menevät mukaan tällaiseen kristillis-moraaliseen ajattelutapaan ja hauskan, vapaan nuoruuden, siihen kuuluvine sekoiluineen, selittävät siten että olivat jotenkin sekaisin, hukassa, eivät tiedä mitä tekivät, olivat itsetuhoisia jne. Eli hirveä anteeksipyytely. Miksi ihmeessä? Miksi naisen pitää pyytää seksiä anteeksi? Miksi ihmeessä pyydellä anteeksi elettyä elämää? Ei järvi soutamisesta kulu.

En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, mutta monen vierestä oon herännyt...

Miehet sen kun laulaa. Naiset ottavat samasta asiasta syyllisyyttä itselleen.

Kummallista.
Minä nainen olen kyllä harrastanut niin yhden illanjuttuja kuin pitempiäkin seurusteluja ennen tätä nykyistä avioliittoani. Enkä minä noista ajoita turhia murheita itselleni ota. Se oli vain seksiä. En kyllä miehelleni ole kertonut ihan kaikkea, en kyllä ole salaillutkaan. Liian tarkkaa tietoa toisen menneisyydestä ei kannata saada tietää kumminkaan päin. Vastaukset, jos kysytään voivat olla suuntaa antavia, mutta tarkkoja tietoja ei kannata kertoa, niistä voi tulla turhaa painolastia sille joka kyselee...

Joo ymmärrän ihan hyvin tuon Ainokaisenkin näkökannan. Ei se järvi soutamisesta kulu, hyvä pointti. Vaan huntsinpahan taas tämän ikuisen toisaalta-toisaalta-mentaliteettini kans sitä toistakin näkövinkkeliä, ihan vaan mielenkiinnosta. Oliskohan tuo jotain tällaista:

Kovin hurjista luvuista voi tulla mieleen, että ihminen on jotenkin itseltään hukassa, kun pitää niin valtavan monesta peilistä peilata ja palautetta hakea. Että se on suorastansa epätoivoisen oloista jonkin etsintää. Tai että pitääkö hakea harvinaisen vahvasti hyväksyntää, joko partnereilta tai/ ja kaveripiiriltä tuolla hommalla, eikä ehkä osaa hyväksyä itseänsä itse. Tai että on ehkä ihminen, joka ei osaa tai uskalla sanoa "Ei" vaikka ei silloin juuri välttämättä itse tahtoisikaan, eikä sitten osaa sanoa ”ei” muutenkaan, jatkossakaan, muustakaan. Että on yleensäkin helposti johdatettavissa ja käskytettävissä. Tai että kokee jotenkin jonkun sortin tyhjyyttä, jota osaakin paikata vain ja aina yhdellä tavalla, eli että kyseessä on kummallisen vahva saman kaavan toisto. Ja monipuolinen elämänasenne ja -kyky kai kiehtoo kuitenkin yleensä enemmän noin niinkun pitemmän ajan partneriksi ajatellussa ihmisessä.

Eli voi tulla mieleen, että arvostaakos tuo ihminen itseänsä ollenkaan muuten, vai onko se ihan esineellistänyt olemisensa ja tyytynyt jonkun sortin ajatukseen, että Vain täten olen arvokas. Eli mättääkö kokonaisuutena persoonassa jotenkin. Tai onko sattunut historiassa jotain, mikä on määrittänyt minäkuvan kapeaksi tai lommoille. Ettei osaako se oikein muuten asioitaan kohdata ja tuumia. Ja että arvostaakos se loppujen lopuksi edes sitä seksiä, kun mikä vaan missä vaan passaa ruokalistalle?! Ettei se ainakaan kulinaristi ole, vaan vain aterialisti…

Ja joskushan se kovin villi eläminen menee (siis ei aina, ei!) yhdessä ja käsi kädessä monen muun elämänhallinnan menetyksen, ja ajan kanssa ainakin ihmistä itteensä vahingoittavan elämänmenon kanssa. Eli että annetaan kännissä vain, koska ollaan kännissä ja muissa höyryissä, ei ehkäistä eikä suojauduta eikä... Ne värikkäimmät tapaukset kun pakkaavat värittämään koko asian ulkopuolisille. Tulee sitten epäilys koko ihmisen maailmaa kohtaan: onko se vieras elämäntapoineen muutenkin? Saako tässä samassa kaupassa kuustuhatta kiloa viina- ja huumeongelmaa, kaappiin piilotetut maksamattomat laskuvuoret, tautiluokitukset… Siis hei tämä oli nyt kärjistys, hengittää lukijat, mutta kun näitäkin kasautuvia käveleviä katastrofialueita on! Joilla yksi asia tietää noita muitakin, ennenkuin kerkiät sanoa "kissa".

Ja ennen kaikkea, kun me nyt vaan ollaan niin erilaisia, niin toisillehan seksi voi olla vain osa vain syvää ihmissuhdetta, toiselle se on täysin asia erikseen ja monelle siltä ja väliltä, ja kun ne tunteet vielä pakkaavat toisella muuttumaan, niin siinäpä saa sitten rikottua toisen sielusta helposti niitä arimpia alueita. Toinen tuntee ittensä arvottomaksi lystinpitovälineeksi, ja toinen pitääkin ehkä mielestään kummallekin samanlaista hauskaa… Siksi moni ehkä oppii välttämään ihmistä, jolla lukemat ovat kovin eri kaliiperia: kukapa sitä ehdoin tahdoin rupeaa mahdollista särkynyttä sydäntä tilaamaan, joko korjattavakseen toisessa saati nyt että itselleen. Taikka sitten roikusta, kun korvakorutkin on keksitty, nykyään miehillekin.

Sanonta sanoo, en muista kenen ja mistä luin, että "Iso kasa mitä tahansa on liikaa." On siinäkin puolensa .. Koskee tätä tekstiänikin! :) Sori taas…

Vaan jos punkkaanmenossa (tai vaikka sitten sinne keittiön pöydälle) ei ole kyse toisen asian pakoilusta, minkään lajin hyväksikäytöstä tms. ym. jne. vaan vain (mieluusti vastuullisesta) tasa-arvoiseksi tiedetystä lystinpidosta, eikä kukaan hommasta silloin tahi myöhemmin traumoja kärsi, niin sitten: antaa palaa vaan!

Ja tuosta määrästä huolimatta tärkein jäi pois: moni pelännee, että osaako tuo ollenkaan henkisesti kiintyäkään, vai häipyykö ensimmäisessä tuulenpuuskassa tai kiintyykö jotenkin ahdistavalla tavalla - mitä se kellekin sitten lieneekin...

Tässä on myös sellainen perusero miehen ja naisen kesken, nimittäin niin rumaa naista ei olekaan, etteikö hän aina joltakulta saisi yhden yön seuraa. Vaikka nainen olisi lihava, vanha, humalassa ja vaikkapa verkkareissa, niin hän saa silti miestä seksiin. Tietenkään sellainen nainen ei saa mitään alfaurosta, mutta miestä kumminkin.

Miehillä taas naisseuran saaminen on paljon vaikeampaa. Jos mies ei ole kovin hyvä naistennaurattaja, ei kummoinen ulkonäöltään jne, niin naista voi olla tosi vaikea saada. Osa paikkaa tilannetta esim. tanssitaidollaan, avokätisellä juomien tarjoamisella, runsaalla huomioinnilla (esim. kehumista, kuuntelua) ja saa sillä tavoin naisseuraa. Tilanne on siis sikäli ihan erilainen, että mies saattaa joutua näkemään vaivaa paljonkin. Vaikka mies olisi selvinpäin ja ihan normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, niin silti ei ole taattua, että naista irtoaa.

Siksi miesten voi olla vaikea tajuta, että jos nainen on vähän humalassa ja haksahtaa mieheen, niin se tapahtuu ilman naisen erityistä päättämistä, että nytpä lähden baariin etsimään miestä. Naiselle miesseuran etsiminen ei välttämättä ole siis mitenkään aktiivista, vaan niitä kokemuksia voi kertyä sen enempää suunnittelemista.

Yhdyn kyllä moneen edelliseen kommenttiin. En kehtaa edes sanoa, montako kumppania olen käynyt läpi, koska määrä on isompi kuin kaikki täällä ilmoitetut luvut yhteenlaskettuna! Enkä mitenkään voi olla varma, ettei joukossa olisi useampi kerta saman kanssa. Oikeasti määrä on niin suuri ja olosuhteet, joissa kaikki tapahtui, välillä niin sekava, että on mahdollista, etten edes tunnistaisi kuin murto-osan näistä. Ja todellakin tasoa olen pitänyt yllä, eli mitään peräkammarin luusereita tai rumia en ole pannut. Itsevarmuutta on sen verran, että saan yleensä kenet haluan. Yleensä monikaan nainen ei suoraan ilmeisesti kysy, että "olet muuten täydellisen komea mies. tule, ei aikailla, mennään panemaan tuonne nyt heti".

Kääntöpuolena on se, että oma vakavastiotettavuus kärsii. Mies on kovin avulias ja ystävällinen, kunnes kuulee, että on vain tavallinen pano satojen muiden joukossa. Syvempi tutustuminen edellyttää, että mies on täysin tuntematon (ei ennakkopelkoja) ja saa tutustua tarpeeksi pitkään ennen paljastuksia. Muuten kyllä hylkisin pitempiä suhteita kuin kaksi samanmerkkistä magneettia.

Miksi ne yhden illan suhteet ovat sitten niin kamalia, miehillähän niitä on vaikka kuinka paljon ja yleisesti se hyväksytään. Minulla on ollut kertakäyttöisiä ihan riittävästi, sanoisinko ihan että paljon. Ehkä silti tunne itseäni mitenkään likaiseksi tai huonommaksi, ei se tavara sitten ollenkaan siitä kulu.

Mutta eihän näitä juttuja saa kertoa oikeastaan kenellekään saatikka seurustelukumppanille, jonka meinaa ottaa vakavasti. Ei ikinä saa kertoa kaikkea miehelle eikä edes parhaalle ystävälle, nämä jutut on pidettävä omassa muistilokerossaan.

Ei tarvitse silti esittää mitään siveydensipulia, sanoo kuten joku jo ehdotti että olen minä viettänyt joskus railakasta elämää mutta aina järki on ollut mukana. Järki pitää olla myös vanhoja asioita kertoillessa.

Olen nelikymppinen ja minulla on elämäni aikana ollut neljä seksikummpania. Jokaisen kanssa olen vähintään seurustellut, yhden kanssa avoliitossa. Ainuttakaan yhden illan juttua ei ole olut, enkä ole sellasita kaivannutkaan. en mitenkään osaa kuvitella harrastavani seksiä satunnaisen tuttavuuden kanssa. Se ei vaan mene järkeeni, en ymmärrä, mitä hauskaa siinä voisi olla.

En todellakaan tuomitse näitä ympäriinsä pörrääjiä, sillä ei kai seksi ihmistä pahenna, kunhan ei pahasti käytä ihmisiä hyväkseen ja ole juonikas. Mutta itselleni seksi ilman vähintäänkin kiintymystä, mielellään rakkautta, on mahdottomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden illan suhteita:
Miksi ne yhden illan suhteet ovat sitten niin kamalia, miehillähän niitä on vaikka kuinka paljon ja yleisesti se hyväksytään. .

Miten voi olla mahdollista että miehillä niitä yhden yön suhteita on ollut enempi kuin naisilla? Keskenäänkö jätkät duunailee?

En usko, että monellakaan miehellä on enempi yhden yön suhteita kuin vastaavassa tilanteessa olevilla naisilla. Pelkästään asiasta juttelu sopivassa porukassa sopivan paljastavassa mielentilassa johtaa siihen, että monet naispuoliset kaverini toteavat, että hyi tuohon en ainakaan enää koske. Miehet puolestaan toteavat että ai siltä saa helposti ja tulevat tarjoamaan itseään. Mitä olen havainnoinut, melkein sanoisin kyllä, että homoseksuaaleilla miehillä voi mediaanisti olla jopa enemmän kokemuksia irtosuhteista kuin heteromiehillä. Molemmat kehut silti kalpenevat modernin biseksuaalin naisen himojen edessä.

Mutta mies voi kehua retostaa monilla suhteillaan ja naisillaan, mutta naisille se on edelleen häpeä jopa monien naisten mielestä. Minä en häpeile mitään míta on tullut tehtyä, onpahan sitten muistelemista.

Naisille häpeä? Ehkä lähinnä "perinteisten" naisten keskuudessa. Sekä bi-henkiset naisystävät että ennakkoluulottomat miehet ovat keskustelleet seksikokemuksista lähinnä positiivisessa hengessä.

Niinpä, yhdellä miespuolisella kaverillani on kaikki taidot tulla naisten kanssa toimeen, mutta hän menee harvoin sänkyyn. Kyllä häntä on piiritetty ja kerran hänelle sanoi yksi nainen, että pidätkö sinä meitä pillkanasi? :)

Montako sukupuolitautia on tullut hankittua?
Kuinka monta ukkomiestä on listassa mukana?

ja ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä sellainen nainen ajattelee, joka menee baariin pokatakseen yhdenillanseuraa, illan kuluessa. Miettiikö hän jo tulevaa yötä ja kenet saa mukaansa ja miten se baarista yhdessä lähteminen tapahtuu. Itse en ole koskaan edes kysynyt yhdenillantutulta, että sopisiko seksi. Mutta ilmeisesti miehet kyselee vai joutuuko siinä olemaan itse aktiivinen ja kysymään mieheltä? No, enpä ole edes baari-ihminen ja ei tunnu siltä, että olisin jäänyt jostakin paitsi.

Minulla on tosiaan ollut kaksi sukupuolitautia. Molemmat sain ihan silloiselta vakituiselta miesystävältä, jonka kanssa olin ollut monta vuotta. Siis minulla ei ollut muita suhteita sinä aikana, hänellä ilmeisesti oli.

Ei sinne baariin tai yökerhoon tai mihin paikkaan tahansa lähtiessa ole mielessä seksi. Siinä vain käy niin, että jossain vaiheessa päädytään yleensä hotellin sänkyyn. Ketään tuntematonta en kotiini tuo enkä lähde kenenkään miehen kotiin. Hotelli tuntuu turvallisimmalta paikalta.

En kysy partnerilta, onko hän naimisissa, se on hänen ongelmansa ei minun. Minä en ollut naimisissa niihin aikoihin, en halua pettää ketään. Jos toinen pettää, miksi minä sen syykseni ottaisin?

Kyllä miehellä on usein menneisyyttää vaikeampi hyväksyä nykyisyyttä. Kuka tahansa haluaisi pukille naisen kanssa, joka antaa kaikille ja on himokas. Ongelmaksi kaikki muotoituu, kun pitäisi sitoutua tällaisen naisen kanssa.

On itselläkin kokemuksia rakastajista, jotka ylistivät maasta taivaisiin kaikkia koru- ja laukkuhankintoja, ja muutenkin olivat niin mukavaa porukkaa, kun pesää oli tarjolla tai toiveita siitä. Kun olisi itse pitänyt elää saman katon alla pitemmän aikaa ja osallistua kustannuksiin, miestä ei enää näkynyt. Onhan tässä riskinsäkin, että mies ei voi tietää, onko nainen luottamuksen arvoinen, mutta toisaalta naisen tarvitsee kyllä kokeilla ihan sänkypuuhiakin ennen kuin varmuudella pystyy sanomaan, mikä koko, mitkä tekniikat ja mitkä kemiat kohtaavat.

Ja oletan itsekin, että mies on tusinan verran kumppaneita käynyt läpi. Ei kyllä heti ensimmäisellä kerralla voi löytää oikeaa, jos esimerkiksi ei itse ole kovin estynyt.

Tämä vielä unohtui. On sekin koettu, että anoppi ylipuhui miehen jättämään, kun kuuli minun kokeilleen strippaamista ja tarjonneen pesää asiaan vihkiytyneessä verkkopalvelussa. Siinä voi kyllä sanoa, että mies oli sellainen kynnyskainalomies.

Alkuperäinen kirjoittaja mitenköhän on:
Tämä vielä unohtui. On sekin koettu, että anoppi ylipuhui miehen jättämään, kun kuuli minun kokeilleen strippaamista ja tarjonneen pesää asiaan vihkiytyneessä verkkopalvelussa. Siinä voi kyllä sanoa, että mies oli sellainen kynnyskainalomies.

Anopit ovat viisaita ihmisiä; ovathan he sentään äitejä...

Jokaisella on kyllä oikeus päättää siitä, minkälaisen ihmisen kanssa aikoo elää. Itse en hirveästi halua kaivella vanhoja, mutta yhden kysymyksen teen kyllä: oletko ollut yli 300 kanssa. Jos vastaus on kyllä, suhde kyllä loppuisi siihen. Yhteensopivuus olisi kyllä siinä tilassa kyseenalaista. Haluan sen verran ruman ja miesten mielestä vastenmielisen naisen, ettei jokaiseen kelkkaan hyppää mukaan.

"Miksi ne yhden illan suhteet ovat sitten niin kamalia, miehillähän niitä on vaikka kuinka paljon"

Ei ole. Pieni osa miehistä saa paljon naisia, mutta loppujen kohdalla tilanne on erilainen. Eikä miehistäkään suinkaan kaikki tahdo hypellä kukasta kukkaan. Minustakin on ällöttävää hieroa lihaa lihaa vastaan ilman tunteita ja sitoutumista.

Jos naisen kumppanien lukumäärä ylitää sadan, niin helposti tulee mieleen, että miksi minun jälkeeni ei tulisi enää uusia kumppaneita. Sellaisessa tilanteessa olisi vaikea uskoa, että pystyisin tarjoamaan naiselle riittävästi. Seksinnälkäinen nainen kun on seksinnälkäinen suhteessakin.

Aina on varmempaa ottaa kumppani, jolla kynnys ryhtyä seksisuhteeseen on korkea. Sillä tavoin saattaa säästyä monelta sydänsurulta.