Raskaana ehkä muulle kuin omalle aviomiehelle,onko muita kohtalotovereita?

  • Viestiketjun aloittaja Surullinen ongelmapesäke
  • Ensimmäinen viesti
enpä olisi uskonut
mutta itselläni on pienen pieni mahdollisuus olla samassa tilanteessa kuin alkuperäisellä... tosin raskauden keskeytys on vielä mahdollinen. Pitää vaan saada varmuus sille, että onko raskaana vaiko ei.
 
faktaa vain
Eurooppalainen geeniperimä on melko samaa kumminkin, sama kuka on isä. Iso osa parisuhteista kariutuu viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi on kouluikäinen. Jos vaikenet, todennäköisyys salaisuutesi paljastumiseen on alle prosentin luokkaa (jos lapsen isä naapurista eikä ghanasta).

Lapsen isä ei sure aborttia, se olet sinä, joka suret.

 
Asta -80
Mitkä olisivat neuvot jos pettäjä olisikin mies. Ja miehelle olisi tulossa lapsi toisen naisen kanssa. Pitäisikö miehen kertoa vaimolleen, että on käynyt naapurin rouvaa naimassa ja nyt heille on tulossa lapsi, vai olla vain hiljaa ja elää normaalia perhe elämää. Hänhän ei silloin pilaisi hyvää suhdetta eikä rikkoisi omaa liittoaan, eikä vahngottaisi tuolla tiedolla vaimoaan.

Olen tuhat prosenttisen varma, että jos mies olisi nussinut naapurin rouvan kanssa äpärän, niin täällä ellit vaahtoaisi pää punaisena, että sonni jätä vaimosi ja kerro sika totuus. Mies haukuttaisiin alimpaan helvettiin ja häntä vaadittaisiin elättämään tämän naapurin rouvan kanssa hankittu vahinko. Mutta kun tilanne on niin, että nainen menee vieraisiin, niin mitään ei tarvitse kertoa miehelleen, lapsi ei kuulu miehelle millään tavalla!!!

Onko suomalainen nainen todella noin suuri saasta ja moraaliton paska!!??? Häpeän olla nainen, ei ole ihme ettei naisia arvosteta.
 
rauhoittelija
Alkuperäinen kirjoittaja Asta -80:
Mitkä olisivat neuvot jos pettäjä olisikin mies. Ja miehelle olisi tulossa lapsi toisen naisen kanssa. Pitäisikö miehen kertoa vaimolleen, että on käynyt naapurin rouvaa naimassa ja nyt heille on tulossa lapsi, vai olla vain hiljaa ja elää normaalia perhe elämää. Hänhän ei silloin pilaisi hyvää suhdetta eikä rikkoisi omaa liittoaan, eikä vahngottaisi tuolla tiedolla vaimoaan.

Olen tuhat prosenttisen varma, että jos mies olisi nussinut naapurin rouvan kanssa äpärän, niin täällä ellit vaahtoaisi pää punaisena, että sonni jätä vaimosi ja kerro sika totuus. Mies haukuttaisiin alimpaan helvettiin ja häntä vaadittaisiin elättämään tämän naapurin rouvan kanssa hankittu vahinko. Mutta kun tilanne on niin, että nainen menee vieraisiin, niin mitään ei tarvitse kertoa miehelleen, lapsi ei kuulu miehelle millään tavalla!!!

Onko suomalainen nainen todella noin suuri saasta ja moraaliton paska!!??? Häpeän olla nainen, ei ole ihme ettei naisia arvosteta.
Rauhoitus nyt lillukka, olet nyt vihan vallassa, kyllä se siitä ohi menee.

 
vähän realismia peliin
Alkuperäinen kirjoittaja Näin täällä taas:
Mutta ikinä en kyllä haluaisi itse tulla abortoiduksi vain sen takia, että joku ehkä joskus sättii äpäräksi vai miten se tuolla aiemmin oli.
Sikiöllä ei ole mitään omaa tahtoa eikä kykyä valita haluaako elää vai jäädä elämättä. Typerää asioiden romantisointia ja suurta draamaa pistää pariviikkoinen sikiö kokemaan maailmantuskaa elämättömän elämän takia. Ja vielä samaistua siihen.

Kysymys on elossa olevien aikuisten ongelmasta ja ongelmanratkaisusta.
 
asian vierestä
Itse asiassa tuo on hyvin tavallista. Pettäminen ja siitä koituva raskaus. Yhden ystävättäreni mies kävi vieraissa ja vieras nainen (sinkku) halusi pitää lapsen. Ystävättäreni liitto ei kaatunut tähän pettämiseen, vaan he yhdessä hoitavat tätä miehen lasta silloin tällöin. Kiilan se kuitenkin heidän suhteeseensa toi, elatusmaksut ja se että toisesta heistä tuli vanhempi, toisesta ei. Helppoa ei ole, mutta kukaan näistä aikuisista ei koskaan ehdottanut tälle vieraalle naiselle aborttia. Se olisi ollut tökeröä. Raskauteen tarvitaan kaksi ja molemmat tietävät riskit. Miestenkin tulisi tiedostaa tuo jo silloin kunpukille hyppäävät. Samoin tulisi tiedostaa se että kun nainen sitten on raskaana niin hän yksin päättää jatkosta synnyttääkö vai tekeekö abortin. Kenelläkään ei ole oikeutta painostaa kumpaankaan suuntaan. Ne oikeudet oli silloin kun sänkyyn mentiin. Ja lapsella on kaksi (vähintään) vanhempaa jotka kummatkin ovat velvollisia huolehtimaan lapsesta ja sen elatuksesta, oli lapsi saanut alkunsa miten tahansa.


 
esimerkkejä
Minä en tiedä varmaksi kuka on lapseni isä. Vaihtoehtoja on tasan kaksi. Toinen heistä ei tiedä koko lapsesta, toinen uskoo omakseen. Nyt lapsi on jo aikuinen ja minä eronnut tästä "isästä". Lapsella on kaikki elämässään hyvin, kuten meillä muillakin.

Isälläni oli myös lapsi, jonka elatusmaksut maksoi vaikka epäili aina ettei lapsi ollut hänen omansa. Testejä ei koskaan tehty ja nyt isäni kuoltua niitä ei enää edes voi tehdä.

Ystäväni teki abortin salaa ollessaan samassa tilanteessa kuin ap. Tosin hänen liittonsa voi huonosti, eikä ystäväni olisi tehnty siihen sitäkään lasta joka olisi ollut hänen miehensä siittämä. Tuli avioero myöhemmin, eikä miehen koskaan tarvinnut tietää koko asiasta. Oli miehelläkin omat salaisuutensa, selvisi myöhemmin.

Kyllä näitä esimerkkejä on ja tulee aina olemaan. Ap:n täytyy vain ratkaista asia niin että hän itse pystyy asian kanssa elämään.
 
voi aikoja voi tapoja
Alkuperäinen kirjoittaja Asta -80:
Mitkä olisivat neuvot jos pettäjä olisikin mies. Ja miehelle olisi tulossa lapsi toisen naisen kanssa. Pitäisikö miehen kertoa vaimolleen, että on käynyt naapurin rouvaa naimassa ja nyt heille on tulossa lapsi, vai olla vain hiljaa ja elää normaalia perhe elämää. Hänhän ei silloin pilaisi hyvää suhdetta eikä rikkoisi omaa liittoaan, eikä vahngottaisi tuolla tiedolla vaimoaan.

Olen tuhat prosenttisen varma, että jos mies olisi nussinut naapurin rouvan kanssa äpärän, niin täällä ellit vaahtoaisi pää punaisena, että sonni jätä vaimosi ja kerro sika totuus. Mies haukuttaisiin alimpaan helvettiin ja häntä vaadittaisiin elättämään tämän naapurin rouvan kanssa hankittu vahinko. Mutta kun tilanne on niin, että nainen menee vieraisiin, niin mitään ei tarvitse kertoa miehelleen, lapsi ei kuulu miehelle millään tavalla!!!

Onko suomalainen nainen todella noin suuri saasta ja moraaliton paska!!??? Häpeän olla nainen, ei ole ihme ettei naisia arvosteta.
Noin se juuri menisi. Mitä minä tiedän näitä naapurin Reiskan/Reetan tempauksien lapsia, niin sympatiat on aina sen naisen puolella. Mikähän siinä tosiaan on. Mutta jos jonkun mies käy polkemassa sitä naapurin Reettaa joka tulee paksuksi, ollaan tosiaan miestä tuomitsemassa. Yleensä tosin se alkuperäinen vaimo hyväksyy tilanteen, eli kaikenlaista ne miehetkin voi tehdä ja perhe-elämä senkun jatkuu. Menee vain joka tilistä tietty summa elareita naapurinsuuntaan.
 
jdfakjlkfadkf
Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
Itse asiassa tuo on hyvin tavallista. Pettäminen ja siitä koituva raskaus. Yhden ystävättäreni mies kävi vieraissa ja vieras nainen (sinkku) halusi pitää lapsen. Ystävättäreni liitto ei kaatunut tähän pettämiseen, vaan he yhdessä hoitavat tätä miehen lasta silloin tällöin. Kiilan se kuitenkin heidän suhteeseensa toi, elatusmaksut ja se että toisesta heistä tuli vanhempi, toisesta ei. Helppoa ei ole, mutta kukaan näistä aikuisista ei koskaan ehdottanut tälle vieraalle naiselle aborttia. Se olisi ollut tökeröä. Raskauteen tarvitaan kaksi ja molemmat tietävät riskit. Miestenkin tulisi tiedostaa tuo jo silloin kunpukille hyppäävät. Samoin tulisi tiedostaa se että kun nainen sitten on raskaana niin hän yksin päättää jatkosta synnyttääkö vai tekeekö abortin. Kenelläkään ei ole oikeutta painostaa kumpaankaan suuntaan. Ne oikeudet oli silloin kun sänkyyn mentiin. Ja lapsella on kaksi (vähintään) vanhempaa jotka kummatkin ovat velvollisia huolehtimaan lapsesta ja sen elatuksesta, oli lapsi saanut alkunsa miten tahansa.
niin siis onhan näitä tapauksia ollut maailman sivu.. joku tuossa väitti ettei näitä ole kuin mielikuvituksessa.. voisi tulla ulos sieltä poterostaan jo.
 
kritiikkiä
Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Just...toisinaan todella häpeän että kuulun naissukupuolen edustajiin. =(

Haloo!!! Miksi sitä pitää mennä pettämään? Tätäkään huolta ei olisi jos ap ei ois hypännyt naapurin kans sänkyyn! Vastuutonta ja rumaa käytöstä....josta nyt joutuu kärsimään kovin moni aivan sivutonkin...eikä pienimmässämäärin syntymätön lapsukainen. =(
Hävettää ja pahaa tekee.


Todella mustavalkoinen ja ehdoton kommentti. Vähän empatiaa ja ymmärrystä toista ihmistä kohtaan tarvittaisiin.
Pettämistä on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaan. Anteeksianto on tärkein omisnaisuus, jota pitkään parisuhteissa olevat sanovat yhdessäpitäväksi voimaksi. Pitkään ydessä olleilla pareill atarkoitan n. 50 vuotta animisissa olleita. Mitähän kaikkea hekin ovat elämänsä aikana toisilleen anteeksi antaneet ja silti pysyvät yhdessä, sitä sopii miettiä vasta kun on riittävästi itse täällä pallolla kulkenut.

Koskaan Leena, sinunkaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Sitä ei tiedä mitä elämä tuo tulessaan...
 
Vain pettäjä puolustaa
Alkuperäinen kirjoittaja kritiikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Just...toisinaan todella häpeän että kuulun naissukupuolen edustajiin. =(

Haloo!!! Miksi sitä pitää mennä pettämään? Tätäkään huolta ei olisi jos ap ei ois hypännyt naapurin kans sänkyyn! Vastuutonta ja rumaa käytöstä....josta nyt joutuu kärsimään kovin moni aivan sivutonkin...eikä pienimmässämäärin syntymätön lapsukainen. =(
Hävettää ja pahaa tekee.


Todella mustavalkoinen ja ehdoton kommentti. Vähän empatiaa ja ymmärrystä toista ihmistä kohtaan tarvittaisiin.
Pettämistä on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaan. Anteeksianto on tärkein omisnaisuus, jota pitkään parisuhteissa olevat sanovat yhdessäpitäväksi voimaksi. Pitkään ydessä olleilla pareill atarkoitan n. 50 vuotta animisissa olleita. Mitähän kaikkea hekin ovat elämänsä aikana toisilleen anteeksi antaneet ja silti pysyvät yhdessä, sitä sopii miettiä vasta kun on riittävästi itse täällä pallolla kulkenut.

Koskaan Leena, sinunkaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Sitä ei tiedä mitä elämä tuo tulessaan...


Leena on aivan oikeassa. Sellainen ihminen jolla ei ole moraalia ja joka on valmis itse pettämään, puolustaa pettäjiä. Anteeksi antamisesta tässä ei ole kysymys. Kaikki parisuhteessa olevat ei nai naapurinsa kanssa eikä muidenkaan ulkopuolisten, ei miehet eikä naiset, ei sitä todellakaan tarvitse hyväksyä. Suomalaisten pitäisi takoa 6 käsky paremmin päähänsä. Leena on fiksu, siksi häntä kadehditaan.
 
ohhohh
Alkuperäinen kirjoittaja Vain pettäjä puolustaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kritiikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Just...toisinaan todella häpeän että kuulun naissukupuolen edustajiin. =(

Haloo!!! Miksi sitä pitää mennä pettämään? Tätäkään huolta ei olisi jos ap ei ois hypännyt naapurin kans sänkyyn! Vastuutonta ja rumaa käytöstä....josta nyt joutuu kärsimään kovin moni aivan sivutonkin...eikä pienimmässämäärin syntymätön lapsukainen. =(
Hävettää ja pahaa tekee.


Todella mustavalkoinen ja ehdoton kommentti. Vähän empatiaa ja ymmärrystä toista ihmistä kohtaan tarvittaisiin.
Pettämistä on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaan. Anteeksianto on tärkein omisnaisuus, jota pitkään parisuhteissa olevat sanovat yhdessäpitäväksi voimaksi. Pitkään ydessä olleilla pareill atarkoitan n. 50 vuotta animisissa olleita. Mitähän kaikkea hekin ovat elämänsä aikana toisilleen anteeksi antaneet ja silti pysyvät yhdessä, sitä sopii miettiä vasta kun on riittävästi itse täällä pallolla kulkenut.

Koskaan Leena, sinunkaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Sitä ei tiedä mitä elämä tuo tulessaan...


Leena on aivan oikeassa. Sellainen ihminen jolla ei ole moraalia ja joka on valmis itse pettämään, puolustaa pettäjiä. Anteeksi antamisesta tässä ei ole kysymys. Kaikki parisuhteessa olevat ei nai naapurinsa kanssa eikä muidenkaan ulkopuolisten, ei miehet eikä naiset, ei sitä todellakaan tarvitse hyväksyä. Suomalaisten pitäisi takoa 6 käsky paremmin päähänsä. Leena on fiksu, siksi häntä kadehditaan.
Tulihan se kateus tähänkin asiaan sekoitettua!
 
eräs peräs
Minä olen samaa mieltä kuin Leena. Voiko surkeampaa säätöä olla, kuin mennä ja pettää ja jättää huolehtimatta edes jälkiehkäisystä.

Harmi ylipäätään, ettei noin typeriä ihmisiä pakkosterilida jo teini--iässä.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Minä olen samaa mieltä kuin Leena. Voiko surkeampaa säätöä olla, kuin mennä ja pettää ja jättää huolehtimatta edes jälkiehkäisystä.

Harmi ylipäätään, ettei noin typeriä ihmisiä pakkosterilida jo teini--iässä.
No jos yksiavioisuus ei kuulu asiaan, on suoranaista järjenköyhyyttä onnistua lykkääntymään paksuksi. Nykyisillä välineillä ja menetelmillä on lähes mahdotonta joutua ei-suunnitellun raskauden tilaan. Joka muuta väittää, todennäköisesti valehtelee.

Mutta kun asiat ovat jo noin pitkällä, kuin aloittajalla, ei voi muuta kuin selvittää lapsen oikea isä ja sitten vain biologinen isukki kantamaan oma osuutensa vastuusta.

 
entinen hölmö .72
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Minä olen samaa mieltä kuin Leena. Voiko surkeampaa säätöä olla, kuin mennä ja pettää ja jättää huolehtimatta edes jälkiehkäisystä.

Harmi ylipäätään, ettei noin typeriä ihmisiä pakkosterilida jo teini--iässä.
Itse olen tehnyt joskus saman mokan, olen siis aviossa. Satunnainen "Reiska" sanoi että ei voi tulla isäksi, ja minä uskoin. Olin siis 30v silloin. Ei käytetty kumia. En tullut raskaaksi, mutta jälkeenpäin ajattelen että jestas kuinka läheltä liippasi. Toki abortin olisin tehnyt jos olisin ollut raskaaksi tullut tuosta seikkailusta.
 
soile_
Eiköhän se ehkäisyn hoito ole molempien vastuulla eikä naisen, höpöt :p

Samaa mieltä kuin muutkin: kertominen ei auta, vaikka se olisi rehellistä toimintaa tässä. Pilaat suhteen ja lapselta hyvän elämän.

Mm. mieti myös onko suhteenne hyvällä pohjalla, koska tuskin kuka tahansa saa varatun naisen pään kääntymään. Jos seksi vieraan miehen kanssa johtuikin siitä että voit huonosti suhteessa?
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja soile_:
Samaa mieltä kuin muutkin: kertominen ei auta, vaikka se olisi rehellistä toimintaa tässä. Pilaat suhteen ja lapselta hyvän elämän.
Että mitä? Ei kai tässä nyt enää rehellisyyden perään itketä, kun pulla on uunissa, eikä isästä varmuutta?

Kyllähän nyt lapsella on oikeus tietää, kuka hänen isänsä on, kun kysymys ei ole mistään tuntemattomasta spermanluovuttajasta tai adoptiosta. Lapselle tulee myös antaa tapaamisoikeus isäänsä.
 
Osa-aikaduunari
Mielestäni ainoa oikea ratkaisu on, että kerrot puolisollesi asiasta jo raskausaikana. Seurauksia ei voi kukaan etukäteen tietää, mutta ainakaan sinun ei koko loppuelämääsi tarvitse salailla asiaa. Valheilla on tapana paljastua ennemmin tai myöhemmin!
 
soile_
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Kyllähän nyt lapsella on oikeus tietää, kuka hänen isänsä on, kun kysymys ei ole mistään tuntemattomasta spermanluovuttajasta tai adoptiosta. Lapselle tulee myös antaa tapaamisoikeus isäänsä.
Niin? Se on sikiö nyt. Aikanaan sitten kun lapsi epäilee tai äiti kokee, et on pakko kertoa totuus lapselle. Niinhän sitä usein toimitaan. Jos lapselle ja ei-biologiselle-isälle kehittyy hyvä suhde, niin miksi pilata se "ettei toi ookkaan sun isä."- tyyppisesti? Onko sillä niin väliä onko isä biologinen vai ei? Onko biologinen jotenkin tärkeämpi & parempi?

Miksi parisuhteen on pilattava olemalla neiti kiltti ja kärsiä kaikki se paska niskaan kun totuus tulee julki? Monikaan mies ei hyväksy vaimon paksuksi pamahtamista, joten joten..

Aborti on mahdollisuus, mutta samalla voi tulla itse lapsettomaksi. Riski-riski, mutta kumpi nyt tuntuu itsestä kivemmalta: synnyttää lapsen vai tehdä abortin..



 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja soile_:
Eiköhän se ehkäisyn hoito ole molempien vastuulla eikä naisen, höpöt :?
Vaikka ehkäisy onkin molempien vastuulla (mielestäni tätä faktaa ei edes ole kyseenalaistettu mitenkään) niin jälkiehkäisyn pystyy, hoitamaan vain nainen.

Mielestäni on parempi selvittää sotku nyt olemalla rehellinen. Valheilla on taipumus tulla ilmi. Ikävää jos vaikka myöhemmin pukkaa jotain perinnöllistä sairautta, isällä tai lapsella. tai lapsonen rupeaa itse ihmettelemään asioita ysiluokalla perinnöllisyyttä opiskellessa..

Puhumattakaan siitä, että kaikilla osapuolilla on oikeus tietää totuus

 

Yhteistyössä