Kohdun poisto ja kiihottumisen puute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seksi ei enää kiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Seksi ei enää kiinnosta

Vieras
Onko kaikille käynyt näin kuin minulle, että kun kohtu poistettiin niin seksi ei enää kiinnosta. En kiihotu enää kunnolla, enkä kostukaan. Olen ollut aina aktiivinen seksissä ja nauttinut siitä. Kiihottumisen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Mutta nyt on aivan sama, ei vähäisintäkään värähdystä. Ainut hyvä puoli kohdun poistossa oli se, ettei enää tarvitse kuukautisten kanssa kärvistellä. Ajatelinkin, että mahtavaa kun voi harrastaa seksiä vaikka joka päivä aivan vapaasti,mutta homma menikin päinvastoin. En kiihotu enää juuri mistään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Jätettiinkö munasarjat kuitenkin? Kuulostaa oudolta, eikä kai varmaan voi edes johtua kohdun poistosta. Kohtuhan ei liity hormonituotantoon. Joskos sinulla kuitenkin vaikuttaisi nyt jotkut muut tekijät. Toivottavasti "vaiva" korjaantuu.

muutostasi, sillä jos pelkkä kohtu poistetaan, ei haluissa ainakaan hormonaalisista syistä tapahdu yhtikän mitään. Vasta munasarjojen poisto muuttaa hormoonitasapainoa.

Ehkä sinulla ponkin "vika" korvien välissä? Naiseus säilyy, vaikka kohtua ei ole. Moni kuitenkin tuntee itsensä puutteelliseksi toimenpiteen jälkeen ja ihan turhaan!! Kuten kerroit, rättishow päättyy ja elämä on monin verroin helpompaa, yleiskuntokin paranee.

Olen kokenut elämäni toimenpiteen jälkeen hyvin positiiviseksi, eikä kertomaasi haluttomuutta todellakaan tullut. Pidin itsestään selvänä, että olen taatusti upea nainen edelleenkin, vaikka tarpeeton ja vaivaa tuottanut osa minusta poistettiin. Mieskin on ollut tyytyväinen, sillä alituiseen vuotava nainen ei todellakaan lisännyt hänen halujaan.

Ei minulla todellakaan ole sitä ongelmaa, että tuntisin itseni jotenkin puutteeliseksi, korvien välissä voi olla muuten vikaa, mutta ei sillä tavalla.
Leikkauksen jälkeen minulle tuli muitakin ongelmia (korkea verenpaine, selän puutuminen vaikka pysty haava, ihon kuivuminen jne), jotka lääkärin mukaan eivät ole mitenkään mahdollisia ja eivät mitenkään voi liittyä leikkaukseen. Ihmetyttää vain, että mitään näitä vaivoja mitä nyt on, ei ollut ennen leikkausta. Seksuaalisesti olen aina ollut aktiivinen ja nauttinut todella paljon seksistä, nyt tilanne on mennyt siihen, että ei kiinnosta pätkääkään. En ymmärrä mitä on tapahtunut.

Lääkäri on varmasti oikeassa. Näiden vaivojen aika sattuu olemaan nyt, eikä ennemmin.

Selän puutumiseen voi vaikuttaa esim. nukkuma-asentosi. Jospa nukut nyt selälläsi enemmän, eikä patja tue sinua oikein siinä asennossa? Iho alkaa kuivua iän myötä aina vain herkemmin ja verenpaine-ongelmat tulevat aivan muusta kuin leikkauksesta.

Semmoista se immeisen elämä on. Just kun alkaa olla tasapainoista ja kivaa, tulee muut krempat. Hiljaa hiipii myös hormonitasapainon muutos. Olit leikkauksen jälkeen aikasi "toimintakyvytön", jolloin ehkä totuit elelemään ilman seksiä, eikä entinen malli olekaan palannut?

Olen huomannut omassa elämässäni, että seksihaluihin vaikuttavat niin monenmoiset seikat, ettei perässä pysy millään!

Minut leikattiin pari vuotta sitten. Huomasin aivan saman asian kuin sinä. Seksi ei kiinnostanut. Kohdunpoistoleikkausta syytin minäkin.

Alitajuisesti pelkäsin kipua ja sitä, että rakastellessa paikat jotenkin repeäisivät tuolta sisältä. Koska kohdunkaulankanava poistettiin, en ollut enää luonnostani kierron puolessa välissä "limainen". Se tuntui todella oudolta ja vieraalta. Muutenkin kuulostelin itseäni muutaman kuukauden ajan sillä korvalla, että olenkohan minä enää entiseni....

Hiljaiseloa oli seksirintamalla kesti kotvan aikaa,joten siinäpä sitä olikin työmaata saada kone uudelleen käyntiin. Ajattelin, ettei tästä tule mitään, kun ei asia mitenkään huvittanut eikä emättimessäni tuntunut olevan edes tuntoaistia!!! Siitä se pikkuhiljaa vain tahti palautui ennalleen, kun uskoni pikkuhiljaa palautui, että kykenen vielä entisenlaiseen seksielämään. Mutta aika kauan se vei, meinasi välillä loppua usko.

Oikeastaan olen sitä mieltä, että vaivani johtuivat kohdunpoistoleikkauksesta ja sen aiheuttamasta henkisestä paineesta. En silloin ymmärätnyt enkä hyväksynyt ajatusta, että "vika" voisi olla korvien välissä, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna kyse ei kohdallani ollut mistään muusta.

Eli näin jälkeenpäin ajateltuna, minulla vikaa oli korvien- ei jalkojen välissä :-)

Ei minulla ole mitään kipuja tai epämiellyttäviä tuntemuksia seksin aikana.

En ole vanha, ei minulta kohtua poistettu sen vuoksi. Lapsia voisin saada vielä vuosia jos olisi kohtu. Sen poistamiseen oli aivan muut syyt.

En oikein jaksa uskoa, että haluttomuus, korkea verenpaina, ihon kuivuminen ja selän puutuminen, tulisi noin vain yhtäkkiä kaikki samaan aikaan. Ja etteikö niillä olisi jotain yhteyttä leikkaukseen. Minun selkä nimittän on puutunut tälläkin hetkellä. Ei nukkumisen jälkeen. Se voi puutua kävellessä, töitä tehdessä, istuessa, ihan milloin vain. Patja sängyssä on hyvä, en nuku selälläni, yleensä kyljittäin.

Nämä ovat minun ongelmia joiden kanssa joudun elämään, kenelläkään toisella ei ole ollut mitään vaivaa ja se on hyvä juttu. Joten olen sekopää joka on jo niin vanha, että vaivoja on ilmanmuuta. Sellaiset asiat, mitä ei ole itselleen tapahtunut ei voi missään nimessä tapahtua kenellekään toiselle. Sehän on silkka mahdottomuus.

Okei. Sinulle tapahtui. - Älä loukkaannu, mehän arvailemme täällä vain niiden hyvin niukkojen tietojen varassa, jotka kerrot. Tipotellen kerroit lisää.

Ehkäpä jokin hermorata hieman vauriuoitui, eikä ole kerinnyt vielä korvautua? Sellaistakin sattuu. Puutuminen tuntuisi loogiselta seuraukselta.
- Verenpoaine sen sijaan on juttu, joka tulee huomaamatta ja jollekulle hyvinkin lyhyessä ajassa. Se on sellainen oire, joka pitää aina tutkia.

No jopas jotain!

Vastaukseni ei ollut tarkoitus olla arvosteleva, taisit sen tulkita niin, ja loukkaannuit. Kysyit, onko muilla ollut vastaavia oireita ja kerroin oman tarinani. Ei muuta.

En ota sen enempää kantaa tilanteesi, oireesi voivat johtua ihan mistä tahansa.Kurjaa jos seksi ei kiinnosta, olipa syy mikä tahansa. Sekopääksi sinua ei ole kukaan täällä nimitellyt - paitsi sinä itse.

Kohdunpoisto aikaistaa vaihdevuosia muutamalla vuodella ja vaikuttaa kyllä munasarjoihin. Kannattaa googlata. Moni asia voi mennä leikkauksessa pieleen, joten lääkärit eivät todellakaan ole aina oikeassa.

Minkä ikäinen olet?

hjhjjglggf

Kohtua ei todellakaan poisteta syyttä, ei vuoto ole se ydinongelma silloin, kun siihen päädytään. Vuoto on seuraus esim. myoomista (lihaskasvaimista kohdun seinämissä), jotka avautuvat ja vuotavat kohtuun päin. Jos ne kasvaimet ovat isoja, vuoto on lähes jatkuvaa ja erittäin runsasta. Eivät ne kaapimalla tai polttamalla mihinkään häviä.

Muitakin syitä radikaalileikkauksiin on, tämä oli yksi esimerkki.

Alkuperäinen kirjoittaja Ystävä hyvä:
hjhjjglggf

Kohtua ei todellakaan poisteta syyttä, ei vuoto ole se ydinongelma silloin, kun siihen päädytään. Vuoto on seuraus esim. myoomista (lihaskasvaimista kohdun seinämissä), jotka avautuvat ja vuotavat kohtuun päin. Jos ne kasvaimet ovat isoja, vuoto on lähes jatkuvaa ja erittäin runsasta. Eivät ne kaapimalla tai polttamalla mihinkään häviä.

Muitakin syitä radikaalileikkauksiin on, tämä oli yksi esimerkki.
Jonotan kohdunpoistoon myoomien vuoksi. Minulla on hormonikierukka, joten vuotoja ei ole. Mutta kohtu on suuri ja vaikeuttaa virtsaamista. Pitää olla todella tarkka siitä, minkä verran juo - joskus vessaa ei ole tarpeeksi lähellä, ja rakko pääsee ylivenyttymään, josta tulee kivulias ja pitkäkestoinen virtsaumpi.

Kohdunpoisto + munasarjat poistettiin minulta 5v sitten. Seksi ei kiinnosta, enkä ole sitä harrastanutkaan vaikka olen aviossa.
Kaikki halut meni, jostain syystä. Aikaisemmin olin erittäin aktiivinen.
En ole kylläkään ole enää lapsensaanti iässä. Ikäiseni ystävät harrastavat kuitenkin seksiä säännöllisesti ja muutamilta kohtukin poistettu, kuten minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja minun tarina:
Kohdunpoisto + munasarjat poistettiin minulta 5v sitten. Seksi ei kiinnosta, enkä ole sitä harrastanutkaan vaikka olen aviossa.
Kaikki halut meni, jostain syystä. Aikaisemmin olin erittäin aktiivinen.
En ole kylläkään ole enää lapsensaanti iässä. Ikäiseni ystävät harrastavat kuitenkin seksiä säännöllisesti ja muutamilta kohtukin poistettu, kuten minulta.

voihan seksiä 'harrastaa' vaikka ei olisi haluja, miehen mieliksi ettei menisi vieraille. tosi moni nainen feikkaa sängyssä. jokaisella syynsä.

voihan seksiä 'harrastaa' vaikka ei olisi haluja, miehen mieliksi ettei menisi vieraille. tosi moni nainen feikkaa sängyssä. jokaisella syynsä.

vuosikausia tai koko loppuikäänsä feikata sängyssä. alkaa sekin olla aika kauheaa. Sanotaan että rakkaudesta tekee mitä vaan, mutta rajansa kaikella. Kyllä kai se ukkokin näkee, jos toisella ei ole hyvä olla.

Ihme systeemejä.

Viimeksi muokattu:
kun olin 37v kasvainten takia. Niitä oli kohdun sisällä ja ulkopuolella. Vain toinen munasarja jäi jäljelle. Hormoonituotanto häiriintyi tuosta leikkauksesta paljon, joten minä ainakin käytän hormonivalmistetta. Se pitää halut tallella.

Ja mitä siihen parisuhdeseksin olemassa oloon tulee, niin minusta olisi todella hirveää jos rakastamani mies ei enää saisikaan seksuaalisuutta läheisyyttä ja tyydytystä minulta. Me kun olemme hyvin voimakkaasti toisiimme sitoutuneita.
Ja se, että minä en enää kokisi seksuaalista nautintoa, sekin olisi kauheaa.
Sen vuoksi ihan itse kysyin lääkäriltä ohjeet omien seksihalujeni ylläpitoon. Ja hyvin ovat lääkkeet ja tarvittaessa myös liukastevoiteet toimineet.

Jokainen tekee tietysti omat päätöksensä, sen miten paljon läheisintä ihmistään ja hänen läheisyyttään, rakkauttaan haluaa ja arvostaa ja miten siihen haluaa vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja Seksi ei enää kiinnosta;9241583:
Ei minulla ole mitään kipuja tai epämiellyttäviä tuntemuksia seksin aikana.

En ole vanha, ei minulta kohtua poistettu sen vuoksi. Lapsia voisin saada vielä vuosia jos olisi kohtu. Sen poistamiseen oli aivan muut syyt.

En oikein jaksa uskoa, että haluttomuus, korkea verenpaina, ihon kuivuminen ja selän puutuminen, tulisi noin vain yhtäkkiä kaikki samaan aikaan. Ja etteikö niillä olisi jotain yhteyttä leikkaukseen. Minun selkä nimittän on puutunut tälläkin hetkellä. Ei nukkumisen jälkeen. Se voi puutua kävellessä, töitä tehdessä, istuessa, ihan milloin vain. Patja sängyssä on hyvä, en nuku selälläni, yleensä kyljittäin.

Nämä ovat minun ongelmia joiden kanssa joudun elämään, kenelläkään toisella ei ole ollut mitään vaivaa ja se on hyvä juttu. Joten olen sekopää joka on jo niin vanha, että vaivoja on ilmanmuuta. Sellaiset asiat, mitä ei ole itselleen tapahtunut ei voi missään nimessä tapahtua kenellekään toiselle. Sehän on silkka mahdottomuus.

Hei ! Kohtalon toverisi olen. Ikää 43v, kohdun poistosta reilu 2v
Munasarjat jätettiin mutta halut on kadonnu täysin.
Ihan vaan velvollisuudesta 1-2x viikossa "annan" ukolle ja esitän et mukavaa on :(
Itselläni oli pitkä toipuminen kohdunpoistosta ja jotenkin olen ajatellut että toi itse operaatiokin on vaikuttanut kaikkeen.
Epiduraalissa alakautta otettiin, kesti kauan koska kohtu myoomineen oli iso.
Lääkäri epäystävällinen mies joka leikkauksen jälkeen kierrolla ei kysynyt vointia tms.

ettekö voisi hakea lääkäriltä reseptiä seksuaaliseen haluttomuuteenne?

Vaikka leikkauksessa olisi tapahtunut mitä virhettä tahansa tai vaikka se kohdun poisto olisikin vienyt seksuaaliset halunne niin nyt tilanteenne on se mitä se on eikä se itsestään parane.

Tilanteeseen tyytyminen on oma valintanne.

Hakekaa hyvät ihmiset gynekologilta lääkkeet vaivaanne.
Mulla ainakin seksihalut palasivat takaisin alle kuukaudessa. Ja minulta on myös kohtu ja munasarjat poistettu jo paljon ennen vaihdevuosia.
En minä ainakaan halunnut olla ilman nautintoa parisuhteessa. Enkä halunnut myöskään miehelleni sitä tilannetta että en nauttisi hänen läheisyydestään yhtään. Hän on hyvin tarkkasilmäinen ihminen ja huomaa kyllä jos jotain olisi pielessä.
Keskusteltiinkin hänen kanssaan yhdessä avoimesti leikkauksen jälkeisestä tilanteestani.

Nyt nautin elämästä samalla tapaa kuin ennenkin.

Multa poistettiin v2002 ja olen nyt siis 43v. Huomasin kyllä että spontaani halukkuus väheni, luulisin että sen takia että limakalvot olivat alituiseen kuivat tms. mutta kun vauhtiin päästiin niin nautin kyllä samanlailla kuin ennenkin ja orgasmeissa ei eroa.Nyt meillä on UUSI sukupuolielämä ja se johtuu ajattelutavan muutoksesta (ajattelen seksiä useammin, olen päättänyt haluta haluamista ym), määrätietoisesta lantionpohjalihasten voimistamisesta ja ehkäpä L-Arginiinikin on tuonut lisävireyttä. Lisäksi olen pudottanut painoa ja alkanut harrastaa monipuolisesti liikuntaa. Haluan nykyään useammin kuin mieheni!!!Limakalvojen kuivuutta hoidetaan nyt Vagifem-puikoilla ja ceridal-öljyllä. Tuntuvat nyt sopivan vaikka alku olikin takkuinen tulehduksen vuoksi.

Suosittelen lämpimästi ongelmiinne määrätietoista ja ahkeraa lantionpohjalihasjumppaa joko comella, kuulilla tai ilman.Se lisää hirveästi verenkiertoa synnyttimien alueella ja vaikutukset ovat ihmeelliset- kostuminenkin lisääntyy automaattisesti sekä spontaani halu! Omalla paikkakunnalla on yleensä tk:n fysioterapeutti joka voi ohjata. Lisäksi ohjeita voi hakea netistä. Tärkeää on että harjoitukset tehdään oikein ja säännöllisesti. Minä en käytä kuulia enkä comea mutta jumppaan lähes päivittäin arkisten askareitten ohella ja esim lenkillä: kun lähdet kävelemään supista ja pidä yksi tolpanväli ja lepuuta kaksi väliä. Kun nostat taakkaa, aktivoi alapää samoin kun yskit ja aivastat. nämä esimerkkeinä. Muista puristaa ja nostaa, ihan kuin sinulla olisi banaani emättimessäsi ja yrittäisit nostaa sitä ylöspäin hyvin voimakkaasti ja pidä. Sitten teho harjoitus: supista, nosta pidä ja sitten lisäksi nopeita tehokkaita nostoja ylös ylös ylös *5.

Näitähän on netissä vaikka kuinka. Monet tyhkkää harjoitella comella, kun puristukseen saa vastusta. Iloisia harjoituksia ja lisääntyvää mielihyvää toivottaa yks onnistunut.

ps. koittakaa ajatella positiivisia ajatuksia, negatiiviset ajatukset vähentää rakkaushormonia entisestään (uusi kunto plus-lehti)

Minulta lähti kohtu vuonna 2003 eikä seksihaluissa tapahtunut muutoksia , ainakaan huonompaan päinvastoin. Eikä limakalvot kuiva eikä mitään, nyt olen viiskyt eikä vieläkään ole kuivia limakalvoja eikä haluttomuutta. Olisikohan syy jossain muussa? Kohdun poisto ei pitäisi vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seksi ei enää kiinnosta;9237405:
Onko kaikille käynyt näin kuin minulle, että kun kohtu poistettiin niin seksi ei enää kiinnosta. En kiihotu enää kunnolla, enkä kostukaan. Olen ollut aina aktiivinen seksissä ja nauttinut siitä. Kiihottumisen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Mutta nyt on aivan sama, ei vähäisintäkään värähdystä. Ainut hyvä puoli kohdun poistossa oli se, ettei enää tarvitse kuukautisten kanssa kärvistellä. Ajatelinkin, että mahtavaa kun voi harrastaa seksiä vaikka joka päivä aivan vapaasti,mutta homma menikin päinvastoin. En kiihotu enää juuri mistään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Joo meidän perheessä on käyny niinkuin sullakin kaikki seksiin liittyvä on kadonnut. Poisto tehtiin tossa syksyllä 20113Toinen on ollu kuin kissa pistoksissa vehkeensä kanssa. Tekee itsekseen omia juttui ja luulee etten näe. Toisii naisii ei ole viellä lähteny mutta en tiiä enkä jaksa ajatella kuin kauan jaksaa odotella. Mitä mä teen että asiat palaa ns.normaaliksi taas ?

Minun kohtu poistettiin kun olin 36 v. Olin juuri silloin saanut esikoiseni ja kohdussani huomattiin olevan myoomia. Ensin niitä poistettiin tähyvtysleikkauksella josta ne yltyivät ja kasvoivat entistä isommiksi ja lopuksi sain tuomion kohdun poistoon. Piti valita teenkö toisen lapsen heti perään keskenmeno riskeineen vai leikataanko heti. Valitsin jälkimmäisen, koska silloinen mieheni ei halunnut toista lasta.
Minulla myös oli seesteinen vaihe, eikä seksi kiinnostanut. Sitten tapasin nykyisen miesystäväni ja kun rakkaus leimahti niin hormoonitoimintakin palasi. Oikeastaan se on paljon kiihkeämpää kuin ennen kohdun poistoa ja kosteuttakin piisaa. Ainut on ettemme voi saada sitä yhteistä lasta, jota niin kaipaamme pieneen perheeseemme.
Minunkin munasarjat säästettiin ja olen huomannut, että tunnen munasolun irtoamiset ja kuukautisajan sisälläni. Minuun ei kohdunpoisto vaikuttanut negatiivisesti vaan nyt pystyn elämään täyttä elämää.

Hei!
Sain tänään tiedon että sain peruutuspaikan kohdunpoistoleikkaukseen, tiistaina.. nyt on siis perjantai. Pelottaa et jos en haluakaan sitte enää. Mies onneks ei halua kuin noin karran viikos ku mä voisin harrastaa useemminkin. Oon 41v ja meidän parisuhteessa halukkaampi osapuoli. Paino on ok ja harrastan liikuntaakin. Kauanko pitää odottaa että saa harrastaa seksiä? Oletan nimittäin että haluan leikkauksen jälkeenkin. Mulle on tehty steriilisaatio ja kohdun limakalvonpoltto joulukuussa 2011.