hepatoosi

• Viestiketjun aloittaja tyty
  • Ensimmäinen viesti
tyty
millä viikolla jouduit sairaalaan ja milloin käynnistettiin? millasta lääkettä sait ja jouduitko heti jäämään sairaalaan kun hepatoosi huomattiin vai olitko vielä kotona?

Katja
Jouduin sairaalaan joskus viikolla 35. Käynnistettiin n. viikolla 38. En kyllä muista mitä lääkettä sain sairaalassa. Jouduin välittömästi osastolle, kun maksa-arvojen kohoaminen selvisi verikokeesta. Miksi sinua muuten kiinnostaa tämä vaiva? Onko sulla kokemusta hepatoosista?

tyty
oon raskaana viikolla 14. mulla on jo 2 lasta, ekassa raskaudessa oli hepatoosi ja tokassa ei. nyt taas pelkään että jos se taas tulee. kurjaa jos joutuu makaamaan sairaalassa monta viikkoa, kun on jo noi lapset ja mies on matkatöissä. mullakin eka raskaus käynnistettiin vko 38, ja olin pari vko ennen sitä sairaalassa. täytyy vaan toivoo ettei hepatoosi uusiudu... kurja vaiva ja vauvalle vaarallinen.

Katja
Mäkin odotan kolmatta lasta. Kummassakin aikaisemmassa raskaudessa mun maksa-arvot kohosivat yli sataan. Suomi24-sivuilla oli juttua joistakin guarem-rakeista, joita joku oli lääkärin suosituksesta syönyt eivätkä maksa-arvot tällöin nousseet. Oletko kuullut niistä? Luin netistä niistä ja olen kyllä kiinnostunut kokeilemaan. Pitänee vielä kysyä lääkärin mielipidettä. Niitä rakeita voi syödä raskauden aikana, joten ei ole vauvalle haitallisia. Olen muuten nyt raskaana viikolla 18.

tyty
luin niistä guarem rakeista ja ostin niitä jo. juttelin lääkärin kanssa ja sen mukaan niistä ei haittaakaan ole. kaikkee kannattaa kokeilla! otinkin niitä jo tänään!

tyty
mä oon vielä sellai jännittäjä että mua alkaa kutittaa kun pelkään että hepatoosi tulee. tokassa raskaudessakin ravasin jatkuvasti verikokeissa kun kutitti, ja silti arvot oli koko ajan nornaalit! stressaavaa......

Katja
Minä myös jännitän arvojen nousemista ja säikähdän heti, jos vähän kämmentä kutittaa. Noista rakeista vielä, kun netissä ei puhuttu niiden yhteydessä mitään maksasta, vaan muista vaivoista. Mutta kannattaa kai niitä kokeilla, kun joillakin on hyviä kokemuksia. Olitko säkin huomannut ne rakeet sieltä Suomi24-sivuilta? Paljonko ne maksoi ja saiko ilman lääkärin reseptiä?

tyty
joo huomasin ne rakeet suomi24-sivulta. löysin netistä jotai tietoa ja lääkärikin sanoi niitten liittyvän sappihappojen imeytymiseen tai jotai sellasta. hepatoosissahan myös sappihappoarvot nousee. saa ilman reseptiä ja sellai iso purkki maksoi jotai 16 euroa.

Katja
Kannattaisikohan aloittaa jo tässä vaiheessa tosiaan niiden syöminen? Sanoiko lääkäri aloittamisen ajankohdasta mitään? No, joka tapauksessa taidan ostaa niitä heti huomenna. Viimeiset viikot olisi huomattavasti helpommat, jos eka kertaa saisi viettää ne kotona!

tyty
en kysynyt aloitusajasta, kerroin kyllä että oon viikolla 14. enkä tiedä annostuksesta, aloittelen pienellä päiväannoksella. jotkut kuulemma käyttää rakeita laihduttamiseen.

Yhteistyössä